دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

کشف کرم زنده، انگل مار پیتون در مغز یک زن استرالیایی برای اولین بار در جهان +عکس 

سه شنبه، 07 شهریور 1402
کد خبر: 354357
ساعد نیوز:به گزارش همشهری آنلاین، این بیمار، زنی 64 ساله از جنوب شرقی نیو ساوت ولز است که برای اولین بار در اواخر ژانویه 2021 پس از تحمل 3 هفته درد شکمی و اسهال و به دنبال آن سرفه خشک مداوم، تب و تعریق شبانه در بیمارستان محل زندگی خود بستری شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعد نیوز،پزشکان بیمارستان کانبرای استرالیا یک کرم انگلی زنده به طول 8 سانتی‌متر را از مغز یک بیمار خارج کردند. پس از آنکه تیم پزشکی این کرم حلقوی انگلی را از مغز بیمار خارج کردند، باوجود تحقیقات مفصل نتوانستند نوع آن را تشخیص دهند. به همین خاطر، تصمیم گرفتند این کرم را که هنوز زنده بود، مستقیما به آزمایشگاه «سیرو» بفرستند. آنجا مشخص شد که نام این کرم «اوفیداسکاریس روبرتسی» است.

اولین نمونه در دنیا

این کرم معمولا در مارهای پیتون لانه می‌کند و برای اولین بار در جهان است که این انگل در انسان دیده شده است.

بیمار در نزدیکی دریاچه ای زندگی می‌کند که محل زیست مارهای پیتون است. اگرچه او به طور مستقیم با مارهای پیتون در تماس مستقیم نبوده، اما معمولا علف‌های بومی، از جمله گیاهان جنگلی را از اطراف دریاچه جمع آوری می‌کرد تا برای پخت و پز استفاده کند.

پزشکان و دانشمندانی که پرونده بیمار را بررسی می‌کردند، این فرضیه را مطرح کردند که یک مار پیتون ممکن است انگل را از طریق مدفوع خود به داخل علف‌ها ریخته باشد. آنها معتقدند که بیمار احتمالاً مستقیماً از لمس علف‌های بومی یا پس از خوردن سبزی به این انگل آلوده شده است.

به گزارش گاردین، سانجایا سنانیاک، پزشک عفونی بیمارستان کانبرا گفته است که این بیمار باید برای لاروهای دیگری که ممکن است به سایر قسمت‌های بدن او مانند کبد حمله کرده باشند، درمان شود. اما با توجه به اینکه هیچ بیماری قبلاً به خاطر این انگل تحت درمان قرار نگرفته بود، مراقبت‌های لازم پیش‌بینی شد.

به عنوان مثال، برخی از داروها می‌توانند پس از نابود کردن لارو باعث التهاب شوند. التهاب هم می‌تواند برای اندام‌هایی مانند مغز مضر باشد. به همین خاطر نیاز به تجویز داروهایی برای مقابله با هر گونه عوارض جانبی خطرناک است.

تحسین شجاعت بیمار

سنانایک گفت: «این بیمار بسیار شجاع و قابل ستایش است. هیچ کس نمی‌خواهد اولین بیمار در جهان باشد که انگلِ مارهای پیتون در جمجمه‌اش لانه کرده باشد. ما واقعاً کلاه خود را به احترام او برمی‌داریم. این زن واقعا تحسین برانگیز است.»

به گفته پزشکان، حال این بیمار خوب است و دوره نقاهت خود را سپری می‌کند. با این حال، او همچنان تحت مراقبت منظم است و پژوهشگران در حال بررسی این موضوع هستند که آیا ممکن است یک بیماریِ دیگر، باعث نقص ایمنی او شده باشد تا یک لارو بتواند او را اینگونه تسخیر کند یا نه.

پیش از این، نمونه‌هایی از وجود کرم در مغز انسان دیده شده، اما خاص بودن این مورد به زنده بودن کرم برمی‌گردد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 14 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
(عکس) تبریک تولد دیوید بکام به ستاره هالیوودی تام کروز/به همراه ویکتوریا بکام/پیرنشو لعنتی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
نگاهی به تم طوسی و سفید جشن تولد همسر پولدار فریبا نادری با حضور دختر مو بلوند و بامزه شان+عکس/ از کیکی دوطبقه تا دیزاینی ساده اما شیک😍
پست احساسی از جنس دلتنگی عمیق و بی‌قراری مرجانه گلچین در سالگرد فوت مادرش+ویدیو / روحش شاد
رشد مشارکت به سود پزشکیان است یا جلیلی؟
هزینه چاپ یک کتاب