دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

کشف صدها سکه عتیقه‌ که شهردار مخفی کرده بود‌ 

پنجشنبه، 24 خرداد 1403
کد خبر: 392553
ساعدنیوز: ‌ مجموعه سکه‌هایی شامل 285 سکه نقره‌ای کشف شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز، کارگران ساختمانی مجموعه‌ای از 285 سکه را با قدمت صدها سال کشف کردند که احتمالا این سکه‌ها متعلق به یک شهردار قرن هفدهمی است.

‌ مجموعه سکه‌هایی شامل 285 سکه نقره‌ای کشف شده است که بین سال‌های 1499 و 1652 استفاده می‌شد. این سکه‌ها حین حفاری کارگران برای خط فاضلاب جدید در منطقه‌ای در آلمان یافت شد.

این گنجینه حاوی ترکیبی از سکه‌های نقره بزرگ، ازجمله تالرهای نقره ضرب‌شده توسط امپراتوری روم و سکه‌های خارجی است. درحالی‌که بیشتر یافته‌ها سکه‌های منطقه‌ای ساکسون بودند، تعدادی از کمیاب‌ترین سکه‌ها همچون گروشن شرکنبرگ در میان آن‌ها دیده می‌شد که احتمالاً در آن زمان به‌صورت منطقه‌ای استفاده می‌شد. علاوه بر آن‌یک اسکودو ایتالیایی از سال 1630 و یک تالرو نیز که در سال 1620 توسط دوک بزرگ توسکانی ضرب شد، وجود داشت.

کارشناسان فکر می‌کنند که گنجینه احتمالاً پس از پایان جنگ سی‌ساله (1618 تا 1648) که عمدتاً در اروپای مرکزی رخ داد و 8 میلیون نفر را به کام مرگ فرو برد؛ در زمین دفن شده است. سکه‌ها مدت زیادی در زمین بوده‌اند و رنگ سبز به خود گرفته‌اند. بر اساس تعدادی از سکه‌های موجود در این مجموعه، کارشناسان به این نتیجه رسیده‌اند که احتمالاً این گنج متعلق به یوهان دوندورف است که در اواخر دهه 1660 شهردار وتین بود و یکی از ثروتمندترین شهروندان شهر به شمار می‎‌رفت.

ثروت دوندورف، پس از مرگش در سال 1675 آشکار شد. هنگامی‌که دادگاه پس از مرگ وی، دارایی او را تخمین زد، مشخص شد که او بیش از 2500 تالر و 500 دوکات (سکه‌های طلا) دارد که آن‌ها را در اتاق‌های خانه‌اش پنهان کرده بود. بااین‌حال، بر اساس کشف اخیر، مشخص است که دوندورف در پنهان کردن اموالش از چشم دادگاه، بد عمل نکرده بود!


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز جمعه 08 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
(فیلم) ویدئوی دیده نشده از آلمانی حرف زدن علی دایی بعد از درخشش در یک بازی با لباس هرتا برلین / چقد آدم حسابی هستی تو مرد ...
نگاهی به کانتر آشپزخانه شلوغ و جمع و جور خانه مهران غفوریان در این پیام تبریکش+ویدیو/ یخچال هم قشنگ برا خودش آلبوم عکسه
نظرسنجی مرکز پژوهش‌های مجلس درباره انتخابات 1403 / کدام نامزد پیشتاز است؟
(عکس) دراز کشیدن و بازی کردن نوه علیرضا زاکانی در بیت رهبری، خانه پدری همه مردم ایران ...
ویدیو/ کشف کتاب سنگی 330 میلیون ساله در اعماق زمینی در استرالیا
(تصاویر) استتار حسن یزدانی و ورزشکاران معروف در حرم امام رضا/ باز میثم زارع باکلاس تر استتار کرده/ تشبیه خنده دار ترفندهای استتاریشون به شخصیتهای کارتونی و سریالها🤣
بیوگرافی و زندگی نامه شخصی مسعود پزشکیان/روایتی از دنیای پزشکی تا دنیای سیاست+ فیلم و عکس‌های جالب
(عکس) کیک تولد مجلل همسر سالار عقیلی با نقش و نگار پیانو در کنج سنتی و دنج منزلش / مگه چقدر مهمون دارید که کیک به این بزرگی سفارش دادید؟
ترجمه تخصصی کتاب