دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

کشف شگفت‌انگیز آلبالوهای 250 ساله‌ای که هنوز معطر هستند +عکس 

چهارشنبه، 30 خرداد 1403
ساعد نیوز: حفاری زیرزمین عمارت جورج واشنگتن در ویرجینیا به نام ماونت وِرنون یا کوه وِرنون، منجر به کشف 35 بطری شیشه‌ای متعلق به قرن هجدهم شده که در پنج گودال مختلف دفن شده بودند.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعد نیوز به نقل از فرادید، حفاری زیرزمین عمارت جورج واشنگتن در ویرجینیا، به نام کوه ورنون (Mount Vernon)، منجر به کشف 35 بطری شیشه‌ای متعلق به قرن هجدهم شده که در پنج گودال مختلف دفن شده بودند. 29 عدد از آن‌ها هنوز دست نخورده هستند و مانند دو بطری دیگری که اوایل سال جاری یافت شدند، حاوی میوه‌هایی مانند آلبالو و تعدادی توت کوچک هستند.

ماه آوریل وقتی دو بطری شیشه‌ای سالم و مهر و موم شده ساخت اروپا در انبار پیدا شد، یک کشف مهم تلقی میشد. معلوم شد محتویات درون بطری‌ها آلبالو، ساقه و هسته آن‌ها است که در یک مایع سالم تقریبا سالم مانده‌اند. این مواد به قدری خوب مهر و موم شده بودند که آلبالوها در هنگام کشف هنوز معطر بودند.

داگ برادبِرن، رئیس و مدیر عامل عمارت کوه ورنون، گفته: «هرگز در خواب هم این کشف شگفت‌انگیز باستان‌شناسی را تصور نمی‌کردیم. ماه گذشته از کشف دو بطری کاملاً دست نخورده قرن هجدهمی حاوی مواد بیولوژیکی به وجد آمدیم. حالا فهمیدیم آن بطری‌ها تنها آغاز یک کشف مهمتر بودند. تا آنجا که ما می‌دانیم، این یافته بی‌سابقه است و تاکنون چیزی در این مقیاس و اهمیت در آمریکای شمالی کاوش نشده است. ما اکنون انبوهی از مصنوعات و مواد برای تجزیه و تحلیل داریم که ممکن است درک ما را از تاریخ آمریکا بالا ببرند و دعا میکنیم هسته‌های این آلبالوهای کشف شده رویش‌پذیر باشند. بسیار جالب بود که این بطری‌ها اندکی قبل از سالگرد 250 سالگی ایالات متحده کشف شدند.»

بطری‌ها از قبل از انقلاب آمریکا زیر زمین بوده‌اند. وقتی جورج واشنگتن ملک خود را با عجله در می‌ 1775 پس از شروع نبردهای لکسینگتون و کانکورد، ترک کرد، این بطری‌ها به حال خودشان رها شدند. او با پوشیدن یونیفورم نظامی خود به دومین کنگره قاره‌ای پیوست. این کنگره کمی بعد از یک ماه، ارتش قاره‌ای را تأسیس کرد و واشنگتن را به عنوان «ژنرال و فرمانده کل» آن منصوب کرد. بدیهی است ترشی‌های میوه زیرزمین، با توجه به محرومیت‌های جنگ، نه برای او، نه برای خانواده‌ای که از خود به جای گذاشت و نه برای برده‌هایی که غذای اهالی خانه را می‌کاشتند، برداشت می‌کردند و می‌پختند، اهمیتی نداشتند.

جیسون بوروس، باستان‌شناس اصلی عمارت کوه ورنون گفته: «این اکتشافات خارق‌العاده همچنان ما را شگفت‌زده می‌کنند. این میوه‌های کاملاً سالم که بیش از 250 سال پیش چیده و تهیه شده‌اند، فرصتی بسیار نادر برای بالا بردن اطلاعات ما درباره محیط زیست در قرن هجدهم، کشت و زرع مواد غذایی و منشأ غذاهای آمریکایی فراهم می‌کنند. بطری‌ها و محتویات آن‌ها گواه دانش و مهارت بردگانی هستند که غذا را از مزرعه تا میز غذا مدیریت می‌کردند، از جمله دال، آشپزی که توسط مارتا واشنگتن در سال 1759 به عمارت آورده شد و مسئولیت نظارت بر آشپزخانه املاک را بر عهده داشت».


بررسی زیر میکروسکوپ جزئیات جالبی را نشان داده است، از جمله اینکه آلبالوها همراه با ساقه‌هایشان با قیچی چیده شدند. محتویات اسیدی بطری‌ها احتمالاً به حفظ آن‌ها کمک کرده است. محققان بر این باورند که آن‌ها کاندیدهای خوبی برای بازیابی DNA هستند و امیدوارند بتوانند آن‌ها را با پایگاه داده‌ای گونه‌های رسمی شناخته‌شده برای شناسایی گونه‌هایشان مقایسه کنند. محققان در حال بررسی هسته‌های آلبالو هستند تا ببینند آیا هیچ یک از آن‌ها واقعاً کشت‌پذیر هستند یا خیر.

اینها فقط نتایج اولیه هستند. محتویات بطری‌ها به طور کامل توسط سرویس تحقیقات کشاورزی وزارت کشاورزی ایالات متحده تجزیه و تحلیل خواهد شد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 02 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
(ویدئو) تصاویر دلخراش از رها شدن حجاج در خیابان به علت گرمازدگی/ دما 48درجه زائران را به کام مرگ کشاند
رونمایی شهاب حسینی از جدیدترین عکس فرزاندان خودش و همسر سابقش/ آقا پسرشون بزرگ تر از خودشونن
(فیلم) مبارزه نفسگیر مار پیتون با شیرها پس از شکار یک ایمپالا
دردسرهای ازدواج سلبریتی‌ها برای نوجوانان / بدون گلزار نمی‌توانم نفس بکشم
هزینه چاپ یک کتاب
(تصاویر)زنده شدن غیرقابل باور یک مرد زمان سوزاندن جنازه اش!/ بیداره بشه ببینه داره سوخاری میشه ...
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
تفریحات مولتی میلیاردر ایران علی دایی / اسب اصیل و نجیب آقای دایی دیدن داره 😍