کشف یک گورستان و بیمارستان عجیب در زیر آب+عکس

  یکشنبه، 18 تیر 1402 ID  کد خبر 347519
کشف یک گورستان و بیمارستان عجیب در زیر آب+عکس
ساعد نیوز: باستان شناسان موفق شدند در یک پارک ملی در فلوریدا یک بیمارستان و گورستان عجیب را زیر آب پیدا کنند. بیمارستان و گورستان به‌چه زمانی تعلق دارند و چرا از بقیه مردم به‌دور بوده‌اند؟

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعد نیوز به نقل از فرادید، پارک ملی درای تورتوگز فلوریدا اخیرا میزبان باستان شناسان بوده است. آنها توانستند یک بیمارستان و قبرستان را پیدا کنند که پیشتر در قرن نوزدهم روی یک جزیره قرار داشتند و الان زیر آب هستند.

بررسی‌ها نشان می‌دهند که این قبرستان زمانی گورستان Fort Jefferson Post نام داشته‌ است و بیمارستان نیز بین سال‌های 1890 تا 1900 به‌عنوان مکانی برای قرنطینه و محل درمان بیماران تب زرد استفاده می‌شده است. Fort Jefferson پیشتر یک قلعه نظامی ساحلی متعلق به ارتش آمریکا بود که در طول و پس از جنگ داخلی این کشور به زندانی برای نگهداری از مجرمان تبدیل شد.

این قلعه پس از استفاده به‌عنوان زندان نیز سرنوشت چندان جذابی نداشت و از سال 1888 تا 1900 تبدیل به محلی برای نگهداری از افراد مبتلا به بیماری‌های خطرناک و واگیردار شد. تیم پژوهشی حتی توانسته‌ است قبر یکی از افراد را شناسایی کند. این قبر به فردی به‌نام جان گرین که‌زمانی به‌عنوان کارگر در قلعه کار می‌کرد، تعلق داشته است. وی در پنجم نوامبر 1861 فوت کرد. سنگ بزرگ استفاده شده روی قبر وی از جنس مواد استفاده شده برای ساخت طبقه اول قلعه است.

قلعه جفرسون

قلعه جفرسون در تاریخ آمریکا به‌خاطر زندانیان بدنام و شرورش معروف است؛ اما حالا پیدا شدن یک بیمارستان و گورستان در زیر آب این امکان را فراهم می‌کند که داستان مردان، زنان و کودکانی که به‌بردگی گرفته شده بودند یا کارگرانی که در این مکان خدمت می‌کردند نیز روایت شود. چیزی که معمولا تاریخ با آن میانه خوبی ندارد.

آب

افراد ساکن در این قلعه شامل پرنسل نظامی، زندانیان، بردگان، مهندسان، کارگران، پرسنل پشتیبانی و خانواده‌های آنها می‌شدند. هرچند که بین سال‌های 1860 تا 1879 گسترش بیماریهای عفونی مرگبار همچون تب زرد به‌شدت به‌ساکنان این قلعه آسیب زد و تعداد زیادی از آنها را کشت. اگرچه ساکنان این قلعه سعی کردند با ساختن بیمارستان و گورستان جداگانه مشکل بیماری‌های عفونی را پشت‌سر بگذارند، اما زیر آب رفتن آنها در نتیجه تغییرات آب‌وهوایی همه‌چیز را تغییر داد.


1 دیدگاه
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
دورهمی صمیمی شهید رئیسی با سعید جلیلی در اتاق کارش و ناهار ساده آن ها با نان خالی و بیسکوئیت+ویدئو/سفره غذایی که سادگی چاشنی اصلی آن بود... (193 نظر) خلاقیت خنده دار پدر ایرانی با پارک زانتیا وسط پذیرایی خانه اش حماسه ساز شد+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت🤣 (74 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز اوستا بنا برای حفظ پرندگان از گرما و سرما/ اشک تو چشم آدم جمع میشه+ویدئو (60 نظر) خلاقیت های زیبا و رنگارنگ یک مادر ایرانی با قوطی شیرخشک/ هنر نزد ایرانیان است و بس+عکس (59 نظر) مراسم تشییع پدر علی دایی، با حضور چهره های سرشناس و فوتبالی +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (57 نظر) آشتی کردن آشا محرابی، فروغ سریال هشت‌ونیم دقیقه با پدرش بعد از 40 سال (56 نظر) نگاهی به دکوراسیون شیک و اروپایی مراسم سومین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با رونمایی از تم آبی رنگِ خاصِ جشن+عکس/ مثل همیشه متین و باوقار (40 نظر) (فیلم) شهید امیرعبداللهیان: به ظریف خداقوت می‌گویم، از او آموختم / نیمه شب از او پیامک و ایمیل دریافت می‌کردیم (32 نظر) نگاهی به آشپزخانه و یخچال رونالدو ابر ستاره فوتبال/رونالدو: برگر و پیتزا هم میخورم تا پدر خسته کننده ای نباشم (28 نظر) نگاهی به حلقه ازدواج شلوغ و زیبای آزاده نامداری و همسرش با نگین های ظریف/ چه سلیقه منحصر به فردی+عکس (27 نظر) کیک تولد باکلاس و 2 بعدی پسر حامد آهنگی برای تولد 10 سالگیش/ مبارکا باشه+ عکس (26 نظر) نگاهی به بنفش پوش شدن بازیگران همراه با چهره ای خوشحال در حمایت از حسن روحانی+عکس/ از سحر دولتشاهی و الهام پاوه نژاد تا سروش صحت و امیر جعفری (23 نظر) ناگفته های رهبر معظم انقلاب از کودکی و پدر و مادرشان/ از شعر و قرآن خوانی تا خاطره روز اول مدرسه و والیبال بازی کردن در کوچه (21 نظر) (عکس) ماشین های شیک و باکلاس سهیلا منصوریان، بانوی قهرمان ووشو و دارنده مدال طلای بازیهای آسیایی 2024👌 (14 نظر) کیک تولد باکلاس و 2 بعدی احسان علیخانی برای تولد 37 سالگیش/ مبارکا باشه+ عکس (13 نظر)