کشیدن کادر در ورد word

  دوشنبه، 15 دی 1399   زمان مطالعه 8 دقیقه
کشیدن کادر در ورد word
کشیدن حاشیه گذاری کادر خط دور صفحه در صفحات ورد باعث می شود که مقالات ما حالت رسمی تر و زیباتری به خود بگیرد. مراحل تنظیم حاشیه بسیار ساده می باشد در ادامه همراه ما باشید تا به شما نحوه کشیدن کادر را آموزش دهیم.

ایجاد حاشیه برای صفحات ورد

در همه نسخه های ورد ۲۰۰۷، ۲۰۱۰، ۲۰۱۳ و ۲۰۱۶ قابلیت افزودن حاشیه یا همان کادر در صفحات قرار داده شده است. برای افزودن حاشیه باید مراحل زیر را گام به گام انجام دهید.

  • ابتدا سند ورد خود را که می خواهید برای صفحات آن حاشیه ایجاد کنید را باز نمایید.
  • در صفحه مورد نظر به سربرگ page layout بروید و در بخش page background گزینه Page Borders را انتخاب نمایید.
  • همانطور که در تصویر مشاهده می کنید در صفحه باز شده گزینه های زیادی وجود دارد که هر کدام به شما قابلیت هایی می دهند.

گزینه های حاشیه

  • در حاشیه سمت چپ تصویر شما گزینه های None، Box، Shadow، ۳-D،Custom را مشاهده می کنید.
  • همانطور که در شکل هر کدام نشان داده شده است هر کدام حالت خاصی را به حاشیه صفحات ورد شما می دهند.
  • با انتخاب گزینه None انتخاب می کنید که هیچ کادری اطراف صفحات شما قرار نگیرد.
  • گزینه BOX یک حاشیه جعبه مانند را اطراف صفحات شما قرار می دهد که هر چهار طرف صفحه را فرا می گیرد.
  • گزینه Shadow حاشیه ای سایه مانند به صفحات ورد شما می دهد.
  • گزینه ۳-D حاشیه ای سه بعدی را به صفحات شما می دهد که حجم اندکی به صفحات می دهد.
  • گزینه CUustom حاشیه هایی سفارشی و اختصاصی را برای صفحات ورد شما ایجاد می نماید. اگر قصد ندارید از گزینه های قبلی استفاده نمایید که کمی محدودیت دارند، می توانید از گزینه استفاده نمایید. همانطور که در تصویر مشاهده می نمایید شما می توانید بطور اختصاصی ساختار کادرهای اطراف صفحات را از بخش سمت راست مشاهده نمایید. با کلیک روی هر کدام از کادرهای بالا و پایین و چپ و راست، کادر مورد نظر به صفحات شما افزوده می شود.

تا اینجا نوع کادر شما و اینکه با چه حالتی اطراف صفحات قرار بگیرد را آموختید حال وقت آن رسیده سایر تنظیمات حاشیه مورد نظر را بیاموزید.

تغییر استایل و شکل حاشیه صفحات ورد

همانطور که در تصویر مشاهده می نمایید در بخش page border قسمتی برای تغییر استایل حاشیه ها در نظر گرفته شده است. از این قسمت شما با کلیک روی هر کدام از طرح ها می توانید یک طرح زیبا را برای حاشیه صفحات ورد خود انتخاب نمایید. برای اینکار کافیست روی طرح مورد نظر کلیک نموده و گزینه ok را بزنید تا بر صفحات شما اعمال شود.

تغییر رنگ حاشیه صفحات ورد

برای تغییر رنگ حاشیه ها می توانید از قسمت color اقدام نمایید. بصورت پیش فرض این گزینه روی Automatic قرار گرفته است ولی شما می توانید از لیست کشویی آن هر رنگی را که مد نظر شما می باشد انتخاب کرده و با کلیک روی دکمه ok آن را بر تمام حاشیه صفحات خود اعمال کنید.

تغییر پهنا و عرض حاشیه صفحات در ورد

با استفاده از گزینه width در Page Border می توانید تعیین کنید که عرض و پهنا حاشیه های تعیین شده برای صفحات شما چقدر باشد. سپس با کلیک روی دکمه ok آن را بر تمام حواشی صفحات خود اعمال نمایید.

انتخاب حاشیه با طرح های هنری

از قسمت Art شما می توانید حاشیه هایی با طرح های هنری را برای صفحات ورد خود انتخاب نمایید. هر طرحی را که می پسندید را می توانید با کلیک روی طرح و سپس دکمه ok بر تمام صفحات ورد خود اعمال نمایید.

ایجاد کادرهای خطی افقی در صفحات ورد

گزینه ای در انتهای صفحه page border قرار دارد که با کلیک روی آن صفحه زیر برای شما باز خواهد شد. شما می توانید با انتخاب هر کدام از طرح های نشان داده شده و زدن دکمه ok آن را در صفحات خود قرار دهید. اگر در میان طرح های نشان داده شده طرحی را دوست نداشتید می توانید از دکمه import برای طرح های بیشتر بهره ببرید.

تصویر

از بخش preview می توانید تمام تغییرات اعمال شده بر حاشیه و کادرهای صفحات ورد خود را مشاهده نمایید.

اما چنانچه بخواهید این تغییرات را فقط بر تعدادی از صفحات ورد خود اعمال نمایید یا برخی از صفحات حاشیه

نگیرند می توانید تنظیمات قسمت apply to را اعمال نمایید.

تنظیمات apply to در ایجاد حاشیه صفحات ورد

در این قسمت شما چهار گزینه پیش رو دارید:

  • اگر whole document را انتخاب کنید، حاشیه برای کل صفحات ورد شما اعمال می شود.
  • اگر گزینه this section را انتخاب کنید، تنظیمات را برای این بخش از صفحات ورد شما که در حال تغییر آن هستید اعمال می کند. مثلا اگر شما صفحات ورد خود را سکشن بندی کرده باشید، حاشیه ها را برای همین سکشنی که در ان قرار دارید اعمال می کند.
  • گزینه this section- first page only به شما این فرصت را می دهد که تنظیمات حاشیه را فقط بر روی صفحه اول این سکشن اعمال کنید.یعنی فقط صفحه اول دارای حاشیه خواهد بود.
  • گزینه this section- all except first page برای این است که به همه صفحات این بخش حاشیه بدهید بجز صفحه اول.

تصویر

حال که حاشیه ها را اعمال کرده اید باید در هنگام پرینت گرفتن صفحات کل حاشیه هر چهار سمت صفحات برای شما چاپ شود. اما گاهی تنظیمات ورد بهم می خورد و در هنگام چاپ حاشیه پایین صفحات پرینت گرفته نمی شود. برای رفع این مشکل بهتر است مراحل زیر را طی نمایید.

رفع مشکل چاپ نشدن حاشیه پایین صفحات ورد هنگام پرینت گرفتن

اگر در هنگام پرینت صفحات حاشیه دار با این مشکل مواجه شدید می توانید تنظیمات زیر را در پیش بگیرید و سپس برای پرینت صفحات اقدام کنید.

  • ابتدا اعمال شدن حاشیه بر تمام صفحات را برای پرینت را تست نمایید. برای اینکار از منو file در قسمت print می توانید مشاهده کنید که آیا تمام حاشیه ها اعمال شده است. اگر اعمال شده بود قاعدتا نباید در حین پرینت مشکلی داشته باشد. اما اگر به هر دلیلی حاشیه پایین چاپ نشد می توانید تنظیمات زیر را اعمال نمایید.
  • از منو file گزینه option را انتخاب کرده و سپس رو گزینه advance کلیک نمایید تا تنظیمات پیشرفته ورد برای شما باز شود.

تصویر

  • از صفحه باز شده می توانید به بخش print رفته و با برداشتن تیک گزینه scale content for A4 مشکل پرینت حاشیه پایین را رفع نمایید. پس از این اگر صفحات را پرینت بگیرید دیگر مشکلی نخواهند داشت.

تصویر

ایجاد کادر زیبا دور صفحه در ورد :

ایجاد کادر زیبا دور صفحه در ورد (word) در ورژن های مختلف 2016 و 2013 و 2010 و 2007 هیچ تفاوتی نمی کند.

برای ایجاد کادر زیبا دور صفحه بایستی از تب Design گزینه Page Border را انتخاب کنید. این گزینه دارای 3 بخش می باشد که کامل توضیح خواهیم داد.

برای کشیدن کادر زیبا دور صفحه از تب page border ( تب میانی ) استفاده می کنیم.

در قسمت art می توانید کادرهای زیبایی را انتخاب کنید. پس از کلیک روی دکمه ok کادر دور متن قرار می گیرد.

تصویر

تغییر سایز کادر صفحه :

برای تغییر سایز کادر صفحه از تب page border گزینه width استفاده میکنیم.

هر چقدر سایز کمتر باشد کادر باریک تر و هر چه سایز بزرگتر باشد کادر ضخیم تر خواهد شد.

سایز هر کادر با کادر دیگر متفاوت است به همین خاطر نمی توانیم بگوییم چه سایزی مناسب است.

تصویر

بخش preview :

در بخش preview می توانید نوع کادر و ضخامت آن را مشاهده کنید. وقتی سایز کادر را تغییر می دهیم می توانیم نتیجه را مشاهده کنیم.

حذف کادر دور صفحه :

برای حذف کادر دور صفحه در word ، از لیست کادرها گزینه none را انتخاب می کنیم.

هنگامی که از بخش art کادری را انتخاب می کنیم و بعدا می خواهیم آن را حذف می کنیم یک مشکل پیش می آید کادری ساده دور متن قرار می گیرد.

برای حذف کادر ساده می بایست از سمت چپ و setting گزینه none را انتخاب کنیم.

به این صورت کادر بصورت کامل حذف می شود.

تصویر

تغییر کادر دور صفحه :

برای تغییر کادر دور صفحه که از لیست کادرهای زیبای art انتخاب شده است می توانیم به بخش art برویم و یک کادر دیگر انتخاب کنیم.

کادر قبلی حذف و کادر جدید جایگزین ان می شود.

تصویر

ایجاد کادر ساده دور متن در ورد :

جهت ایجاد کادر ساده دور متن در ورد کافی است در تب Design گزینه Page Border را انتخاب کنید.

سپس از تب میانی یعنی page border و سمت چپ گزینه box را انتخاب کنید.

در قسمت سمت راست گزینه style می توانید نوع خط و در بخش color نوع رنگ و در width ضخامت کادر را انتخاب کنید.

ایجاد کادر سایه دار در ورد:

جهت ایجاد کادر سایه دار در ورد می بایست در تب page border و از بخش setting گزینه shadow را انتخاب کنید.

بقیه ویژگی ها مانند ضخامت کادر و رنگ و نوع خط با نوع box مشترک است.

انداختن کادر دور متن :

برای انداختن کادر دور متن می بایست از تب borders استفاده کرد.

برای انداختن کادر دور متن ، روی یک کلمه از پاراگراف کلیک کنید و سپس از تب borders نوع کادر را مشخص کنید. با انتخاب کادر و کلیک روی دکمه ok ، کادری دور پاراگراف ایجاد می شود.

در بخش style می توانید نوع خط را مشخص کرده و در قسمت color رنگ کادر متن را مشخص کنید. در این بخش انوع خطوط نقطه چین ، ساده ، چند خطی و غیره وجود دارد.

با استفاده از width ضخامت کادر را مشخص می کنیم. در بخش width خطوط با ضخامت مختلف وجود دارد .

حذف کادر دور متن :

برای حذف کادر دور متن از تب borders گزینه none را انتخاب کنید تا کادر حذف شود.

اگر کادر حذف نشد پاراگراف را انتخاب و سپس گزینه none را کلیک کنید.

حذف بخشی از کادر :

برای حذف بخشی از کادر میبایست از بخش perview هر بخش را که می خواهید حذف کنید.

مثلا می توانیم فقط کادر سمت چپ و راست را قرار دهیم و کادر بالا و پایین را حذف کیم


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (521 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (138 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (109 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (59 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (37 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (35 نظر) انتخاب محمدرضا گلزار و بهرام رادان به عنوان خوش‌تیپ‌ترین و خوش قیافه‌ترین بازیگران ایران از منظر الیف ارول بازیگر چشم آبیِ ترکیه‌ای+ ویدیو/ چشم آیسان خانوم و مینا مختاری روشن! (28 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (24 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (22 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (19 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (18 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (15 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر)
تیتر امروز   
خودکشی دردناک و همزمان 2 خواهر در تهران 13 و 14 ساله در تهران !
نوجوان مرندی مدال طلای جهان را دشت کرد
فال ابجد روزانه یکشنبه 31 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 31 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر یکشنبه 31 تیر 1403 + فیلم
فال روزانه امروز یکشنبه 31 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 31 تیر 1403
ناگفته های پدر داماد رهبر انقلاب: تنها دارایی رهبری یک خانه در پایین شهر تهران است
درباره یک اتفاق زشت در حاشیه نماز جمعه تهران!
کشف گور‌های مدور کودکان
نصب تلویزیون بالای شومینه؛ نکاتی که باید رعایت کنید
روایت جالب و شنیدنی همسر رهبر انقلاب از خانم معلم منحصر به فرد غیرچادری تا ازدواجشان/ مصاحبه‌ای که در یک مجله انگلیسی چاپ شد
برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس
ویدیو/ علت ورشکستگی "آقای همساده" در بازار دیجیتال/ تخصص داشتم، دلار هم زیاد داشتم اما...
ویدیو/ "نصرالله مدقالچی"، استاد دوبلۀ ایران نگوییم: «توانا بود هرکه دانا بود، زِ دانش دل پیر برنا بود»!
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!!