دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

سیاست /

آمریکا: شهروندان دارای تبار آمریکای لاتین قربانیان اصلی کرونا 

چهارشنبه، 02 مهر 1399
کد خبر: 103212
ایالات متحده آمریکا که افتخار این را دارد که رنگین کمانی از نژادها و ملیت های مختلف را در خود جای داده است، در آتش اختلاف های نژادی و قومیتی می سوزد. اعتراضات سیاهان در چندین ماه گذشته، تبعیض سیستماتیک در کشور آمریکا را هدف قرار داد و نشان داد که این کشور نیازمند بازبینی فوری ساختارهای حاکمیتی است.

به گزارش ساعد نیوز به نقل واشنگتن پست، آمار تلفات کرونا از مرز 200 هزار تن گذشته است و نابرابری های اجتماعی یکی از عواملی است که به شیوع و سرایت بیشتر بیماری کووید 19 بیشتر دامن می زند. روزنامه واشنگتن پست در مقاله ای به این مسأله پرداخته است و بر اساس مصاحبه هایی با افرادی که دارای تبار آمریکای لاتین هستند، نشان داده است که این افراد به صورتی سیستماتیک دسترسی محدودی به دارو و درمان لازم برای مدیریت شیوع بیماری کرونا دارند. یکی از محققان آمریکایی در گفتگو با واشنگتن پست اعلام کرده است که طبق آمار ارائه شده توسط مرکز پیشگیری و کنترل بیماریها در آمریکا، بیش از 36 هزار نفر از قربانیان کرونا در آمریکا از آمریکای لاتین هستند. این آمار به اعتقاد محققان، بسیار تکان دهنده است و نشان از یک تبعیض نژادی علیه رنگین پوستان در ایالات متحده آمریکا دارد.یکی از کسانی که با روزنامه واشنگتن پست مصاحبه کرده است، گفته، این محرومیت ها چیز جدیدی نیست. این ها ریشه در تاریخ اجتماعی آمریکا دارد و کرونا فقط باعث شده است که این نابرابری ها به صورتی روشن دیده شوند. تگزاس یکی از ایالت هایی است که 40 درصد جمعیت آن از آمریکای لاتین یا هیسپانیک هستند و به همین دلیل، تعداد بیشتری از مردم لاتینو ممکن است قربانی کرونا شوند و در بیمارستان بستری شده یا حتی زندگی خودشان را از دست دهند. بسیاری از شهرداری ها از دادن اطلاعات مربوط به قومیت و نژاد ساکنان خودداری می کنند و به همین دلیل، قضاوت درباره آمار و ارقام در اینجا بسیار دشوار است.

به گزارش ساعد نیوز، آمریکا بیش از پیش نابرابری های اجتماعی را تجربه می کند. دوران ریاست جمهوری ترامپ به دلیل تأکید ترامپ بر تفاوت های نژادی سرشار از شکاف های طبقاتی و نژادی در آمریکا بوده است و تحرکات و جنبش های اخیر در آمریکا کاملاً نشان داد که جامعه آمریکا از تبعیض رنج می برد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 08 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
گام به گام مراحل چاپ کتاب
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
مراحل اکسپت مقاله
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟