دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

لباس‌های «تاناکورا» عامل انتقال کرونا 

شنبه، 10 اسفند 1398
کد خبر: 65657
ساعد نیوز : استاد دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران، درباره ویروس کرونا و استفاده از لباس‌های دست دوم گفت: اکنون که شرایط خاص و اضطراری است، لباس‌های «تاناکورا» نباید مطلقا استفاده شود.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از ایرنا، استاد دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران، درباره ویروس کرونا و استفاده از لباس های دست دوم گفت: اکنون که شرایط خاص و اضطراری است، لباس های «تاناکورا» نباید مطلقا استفاده شود.

کاظم ندافی روز شنبه در گفت وگو با این خبرنگاری افزود: لباس های تاناکورا در شرایط عادی هم از نظر بهداشتی می تواند مشکلاتی داشته باشد و در این شرایط هم مردم باید از خرید این نوع لباس ها اکیدا اجتناب کنند.

وی درباره پرو کردن لباس اظهار داشت: هرچند پرو کردن لباس منع جدی ندارد اما برای پیشگیری از شیوع بیماری ویروسی کرونا توصیه می شود که از امتحان کردن لباس اجتناب شود چون ممکن است افراد مختلف این لباس ها را بپوشند.

ندافی اضافه کرد: در صورت لزوم، اگر فردی مجبور به پرو کردن لباس شد، بعد از اینکه لباس را پرو کرد باید دست های خود را مطابق با روشی که گفته شده است با آب و صابون شستشو دهد همچنین از تماس دست ها با دهان، چشم و صورت اجتناب شود و دست های خود را با محلول های الکلی ضدعفونی کند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطرنشان کرد: این بیماری از طریق «پوست سالم» منتقل نمی شود ولی چون ممکن است پیش از ما افراد دیگری هم آن لباس را امتحان کرده باشند همچنین به دلیل اینکه بعد از پرو لباس هم باید اصول پیشگیری رعایت شود بهتر است از خریدهای غیرضرور پرهیز شود.

بیماری جدید کرونا با نام «کووید-۱۹» از اوایل ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت و ایران بعد از چین دومین آمار فوتی کرونا در جهان را دارد.
آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور تا روز گذشته (جمعه) ۳۸۸ نفر است که ۷۳ نفر ظرف روزهای گذشته بهبود یافته و ۳۴ نفر فوت کرده اند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 17 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
گام به گام مراحل چاپ کتاب
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری