دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / حوزه روانشناسی /

روابط عاشقانه از راه دور یا لانگ دیستنس 

چهارشنبه، 25 تیر 1399
یکی از نیازهای بنیادین انسان، میل به دوست داشتن و دوست داشته شدن است. کسانی که بر هر دلیلی نمی‌توانند معشوقی را در کنارشان داشته باشند با کمک لانگ دیستنس می‌توانند نیاز به عشق و دلبستگی را تا اندازه‌ای برطرف کنند. روابط از راه دور را می‌توانیم تمرینی برای پدید آوردن روابط پایدار بدانیم.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، انسان ها به دلایل مختلف وارد رابطه از راه دور می شوند. مهاجرت یکی از دلایل عمده ی این موضوع است. اما دلایل دیگری نیز وجود دارند. مانند اضطراب اجتماعی و ترس از مواجهه. دلیل پیدایش این رابطه هرچیز که باشد، باید به خود موضوع رابطه از راه دور پرداخت؛ جوانبش را سنجید و آن را آسیب شناسی کرد.

سابق بر این بسیاری از روانشناسان از ریشه با موضوعی به نام رابطه از راه دور مخالف بودند. آنها معتقد بودند که رابطه از راه دور به هر شکلی که باشد، دیر یا زود به خیانت و یا از هم پاشیدگی ختم می شود. امروز اما با پیشرفت ابزارهای ارتباطی نمی توان به این سادگی ها تیشه به ریشه ی این نوع رابطه زد و آن را از بیخ و بن نادرست تلقی کرد. چه آنکه کم و بیش شاهد نمونه های موفقی از رابطه از راه دور هم هستیم.

چرا مردم لانگ دیستنس یا رابطه از راه دور را آغاز می کنند؟

مردم به دلایل گوناگونی به جای ارتباط حضوری به لانگ دیستنس روی می آورند این دلایل ارتباط تنگاتنگی با کم توانی فرد در برقراری روابط میان فردی دارد. کسانی که نمی توانند در زندگی روزمره با دیگران ارتباط عاطفی برقرار کنند و دیگران را از احساساتشان آگاه کنند بیش از دیگران به لانگ دیستنس گرایش دارند.

این افراد می گویند که ابراز احساسات به صورت غیرحضوری و با نوشتن برایشان بسیار آسان تر است ریشه ی این مسئله در بیش تر موارد اعتماد به نفس پایین در افراد است. یکی دیگر از دلایلی که افراد در اینترنت و بدون شناخت از پیش یک لانگ دیستنس را آغاز می کنند کاستی در شناخت طرف مقابل است.

در بیش تر موارد افراد با دیدن چند عکس و یا ویژگی های مثبت ظاهری و اخلاقی به طرف مقابل علاقه مند می شوند. در چنین روابطی افراد تنها بر روی ویژگی های مثبت توجه دارند و به دلیل دوری نمی توانند به شناخت درستی از ویژگی های طرف مقابل دست پیدا کنند.

چرا لانگ دیستنس یا روابط از راه دور خوب است؟

یکی از نیازهای بنیادین انسان، میل به دوست داشتن و دوست داشته شدن است. کسانی که بر هر دلیلی نمی توانند معشوقی را در کنارشان داشته باشند با کمک لانگ دیستنس می توانند نیاز به عشق و دلبستگی را تا اندازه ای برطرف کنند. روابط از راه دور را می توانیم تمرینی برای پدید آوردن روابط پایدار بدانیم.

افراد در روابط از راه دور می توانند به بیان آزادانه تر احساسات و افکارشان بپردازند افراد در لانگ دیستنس می توانند اعتماد به نفس خود را بازیابی کنند. بسیاری از روابطی که از راه دور آغاز می شوند با گذر زمان شکل خود را از دست می دهند و به صورت روابط نزدیک و حضوری در می آیند. پس روابط از راه دور می توانند به روابط نزدیک تر منجر شوند.

برخی از هواداران لانگ دیستنس می گویند روابط از راه دور هزینه و زمان کم تری نیاز دارند و احتمال سو استفاده و آزار جسمی کم است. نیاز نیست که فرد زمان بگذارد تا با معشوقش به سینما یا گردش برود و هم زمان با انجام کارهای روزانه اش می تواند با او در ارتباط باشد.

چرا لانگ دیستنس یا روابط از راه دور شکست می خورد؟

در زبان پارسی دو ضرب المثل داریم که مخالف هم هستند: «دوری و دوستی» و «از دل برود هر آن که از دیده برفت». هر دو ضرب المثل را می توانیم درست بدانیم. لانگ دیستنس در آغاز بسیار خوب و شادی بخش است اما با گذر زمان می تواند به جدایی بیانجامد. ناخشنودی از کیفیت رابطه دلیل اصلی پایان دادن به بیش تر لانگ دیستنس هاست.

افرادی که لانگ دیستنس را تجربه می کنند نمی توانند از حضور معشوقش در کنار خود بهره مند شوند پس با دیدن کسانی که روابط نزدیک و فیزیکی را تجربه می کنند احساس کمبود و کاستی می کنند. این احساس نیاز می تواند زمینه را برای پایان دادن به لانگ دیستنس فراهم کند.

یکی دیگر از مشکلات روابط از راه دور این است که افراد احساس نگرانی می کنند و گاه به این می اندیشند که شاید طرف مقابلشان نسبت به آن ها تعهد و وفاداری نداشته باشد. این افکار می تواند تا جایی پیش برود که فرد دچار OCD شود و افکار وسواسی آزاردهنده زندگی او را مختل کند. در چنین شرایطی بدبینی نسبت به طرف مقابل افزایش می یابد و کشمکش میان افراد را به دنبال خواهد داشت.

پیش تر در نوشته ای گفته شد که مشکلات را در اینترنت و با چت کردن حل نکنید چون احتمال برداشت نادرست از گفته های طرف مقابل افزایش پیدا می کند اما در لانگ دیستنس امکان حل مسائل به صورت حضوری و چهره به چهره فراهم نیست و به همین دلیل ممکن است مشکلات عمیق تر شوند.

فواید لانگ دیستنس یا رابطه از راه دور (Long Distance)

در این نوشته تلاش بر این شد که سودها و زیان های لانگ دیستنس گفته شود. خوب و بد بودن برای لانگ دیستنس ۲ روی یک سکه هستند. لانگ دیستنس همان اندازه که می تواند خوب باشد بد نیز هست. اما به طور خلاصه رابطه ی از راه دور برای یک دوره ی زمانی کوتاه بسیار خوب است و بهتر است با هدف تغییر شکل آن به رابطه ی نزدیک و چهره به چهره آغاز شود در غیر این صورت پایدار نخواهد ماند.

شاید تا چندین سال قبل، برقراری یک رابطه عاطفی با فردی که یک شهر یا کشور از ما فاصله داشته، سخت بوده اما با پیشرفت تکنولوژی و دسترسی آسان به اینترنت، تمایل مردم نیز به این نوع روابط بیشتر شده است.

اگر شما هم در چنین رابطه ای به سر می برید و از فاصله ای که میان شما و عشق زندگی تان وجود دارد می نالید.فوایدی که در ادامه مطلب برایتان آورده ایم را بخوانید تا نگاه مثبت تری به این نوع رابطه داشته باشید.

لانگ دیستنس به مهارت مدیریتی شما را بهبود می بخشد

اگر شما و شریک زندگی تان در کنار هم بودید، دیگر لازم نبود که برای دیدار هم برنامه ریزی دقیقی داشته باشید اما افرادی که دور از هم هستند باید قدرت برنامه ریزی داشته باشند. به عنوان مثال شما باید برای زنگ زدن هایتان یا حتی دیدارهایتان برنامه ریزی کنید و طبق آن پیش روید. از این رو مهارت برنامه ریزی و مدیریت در شما نیز بهبود می یابد.

لانگ دیستنس از شما فردی مستقل می سازد

زوج هایی که همیشه در کنار هم هستند و کارهایشان را با هم انجام می دهند، افراد وابسته ای بار می آیند. اما آنهایی که دور از هم هستند مجبورند که مسئولیت کارهایشان را تنهایی به عهده بگیرند. این افراد به طور کلی مستقل تر از گروه اول هستند و می توانند در مواقع سختی بهتر از پس زندگی و مشکلات شان برآیند.

با لانگ دیستنس در حل کردن مشکلات موفق ترید

در روابط راه دور، دو طرف کاری جز صحبت کردن با هم ندارند. این افراد زمانی که با مشکلی مواجه می شوند، شرایط شان سخت تر است، از این رو که از تماس فیزیکی، که خود تاثیر مثبتی در ایجاد صمیمیت دارد، محروم اند.

در واقع آنها باید این توانایی را داشته باشند که تنها با صحبت کردن از راه دور مشکلات یا سوتفاهم هایشان را برطرف و اعتماد طرف مقابل را به دست آوردند. همین شرایط باعث می شود که آنها در حل کردن مشکلاتی که در آینده برایشان پیش خواهد آمد، قوی تر و ماهرانه تر عمل کنند.

قدر لحظات با هم بودن را بیشتر می دانید

در روابط راه دور، از آنجا که دو طرف کمتر همدیگر را می بینند، قدر لحظه های باهم بودن را بیشتر می دانند. آنها بهتر می توانند از زمان محدودشان استفاده کنند و لذت ببرند و همین موضوع باعث می شود که آنها در زندگی فردی خود نیز آدم قدردان و شادتری باشند.

خاطرات منحصر بفردی با هم خواهید داشت

از آنجا که شما از عشق زندگی تان دور هستید، دوست دارید که زمان های باهم بودن تان را خاص تر سپری کنید. به عنوان مثال در چند روز یا چند ساعت محدودی که با هم هستید، دوست دارید فعالیت هایی را انجام دهید یا به مکان هایی بروید که برایتان هیجان انگیز و منحصر بفرد است.

از این رو خاطره ای که در ذهن تان می سازید نیز شیرین تر و خاص تر است. این خاطرات شیرین مشترک تاثیر مثبتی را نه تنها در روحیه شما، بلکه در صمیمیت رابطه تان نیز خواهد گذاشت.

صبور بودن را تمرین می کنید

ما در دنیای سرعت ها زندگی می کنم. از این سر دنیا یک ایمیل به آن سر دنیا می زنیم و در چند ثانیه جواب آن را دریافت می کنیم. از این رو صبوری خیلی جایگاهی در این عصر مدرن ندارد. اما وضعیت برای افرادی که رابطه از راه دور را تجربه می کنند، به گونه دیگری ست.

در واقع آنها صبوری را به عنوان بخشی از رابطه عاطفی شان پذیرفته اند. همین صبر می تواند در جنبه های مختلف زندگی نیز اثرگذار باشد. به عنوان مثال آنها دیگر به خاطر اتفاقات کوچک عصبانی نمی شوند و در مواقع عصبانیت نیز می توانند خودشان را کنترل کنند.

زمان بیشتری برای خود دارید

اگر شما از شریک زندگی تان دور باشید، مطمئنا زمان بیشتری برای رسیدگی به کارهای خودتان خواهید داشت. بنابراین بهتر است که آنها را هدر ندهید و نهایت استفاده را از آنها بکنید. کارهای خلاقانه مانند نوشتن، خلق یک اثر هنری یا حتی آموزش یک مهارت جدید... نه تنها به زندگی شما هیجان بیشتری می دهد، بلکه گذر زمان و دلتنگی یارتان را نیز کمتر احساس می کنید.

عشق واقعی را احساس می کنید

در روابط راه دور دیگر خبری از تماس فیزیکی نیست، در واقع تنها چیزی که بین دو طرف رد و بدل می شود، مکالمه تلفنی ست. در این شرایط شما مطمئن می شوید که طرف مقابل تان شما را نه برای هوا و هوس، بلکه تنها برای عشقی که نسبت به شما دارد، می خواهد. همین احساس تضمین خوبی برای شماست تا بدانید که در یک رابطه بلند مدت و سالم قرار گرفته اید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 16 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟