دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه / اخبار عمومی /

لزوم شناسایی ظرفیت‌ها برای دستیابی به مرجعیت علمی در علوم پزشکی شهیدبهشتی 

یکشنبه، 09 اردیبهشت 1397
کد خبر: 5535
ساعد نیوز: معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه دانشگاه شهید بهشتی یکی از دانشگاه‌هایی است که می‌تواند در خصوص مرجعیت علمی حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد،‌گفت: شناسایی

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از ایسنا، دکتر امیرمحسن ضیائی امروزدر سیزدهمین جشنواره آموزشی دانشگاه، اظهارکرد: هدف معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، ارتقاء کیفیت آموزش پزشکی است و در این راستا باید تولیدات علمی را متناسب با نیازهای جامعه و استانداردهای بین‌المللی پیش ببریم.

وی آموزش را یکی از سرمایه‌های بزرگ در کشورهای مختلف برشمرد و افزود: جشنواره آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی فرصتی است تا موضوعات مربوط به آموزش پزشکی و سلامت مطرح شود و ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های آموزشی شناسایی شوند و همچنین از اساتید مهم که در این حوزه فعالیت می‌کنند، تقدیر شود.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه هفته آموزش زمان بسیار مناسبی است تا وزارت بهداشت گزارش‌های آموزشی خود را ارائه کند، بیان کرد: ایجاد تحول آموزش که در برنامه ششم توسعه و برنامه‌های وزارت بهداشت به آن اشاره شده است، امری ضروری است، زیرا چیزی که در حال حاضر به عنوان پیامدهای نظام آموزشی می‌بینیم، ایده‌آل ما نیست و باید استانداردهای آموزشی بهبود و افزایش یابند و از سوی دیگر ایجاد اصلاح در مجموعه پیچیده‌ای همچون آموزش که در دانشگاه‌های علوم پزشکی با موضوعات درمانی نیز گره خورده است، کار دشواری است.

دکتر ضیائی تاکید کرد: در حال حاضر 12 بسته به عنوان بسته‌های تحول آموزش در وزارت بهداشت به تصویب رسیده است و این بسته‌ها در دانشگاه با کمک 200 عضو هیات علمی در قالب کمیته‌های فعال در حال اجرا است و هر یک از اعضای هیات علمی که مایل به فعالیت در حوزه این بسته‌ها باشند و دانش لازم را دارند، می‌توانند در این زمینه به مجموعه دانشگاه کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف این دانشگاه‌، حرکت به سمت دانشگاه‌های نسل سوم است،‌ گفت: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی باید در راستای ایجاد رفاه برای مردم حرکت کند و بتواند تولید ثروت برای جامعه داشته باشد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: در خصوص مرجعیت علمی یکی از دانشگاه‌هایی که می‌تواند در این زمینه حرفی برای گفتن داشته باشد، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است و شناسایی و تقویت ظرفیت‌ها در این زمینه یکی از اقداماتی است که باید در دستور کار این دانشگاه قرار گیرد.

ضیائی با تاکید بر ضرورت استقرار حاکمیت آکادمیک، اظهار کرد: ستون فقرات حاکمیت آکادمیک، اعضای هیات علمی هستند و این ظرفیت باید به خوبی مورد استفاده قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه معاونت آموزشی دارای چهار وظیفه اصلی است، گفت: انتقال دانش، تولید دانش، مدیریت دانش و ارائه خدمت وظیفه ما در دانشگاه است و اگر اعضای هیات علمی دست به دست هم دهند، نیروی بزرگی برای استقرار برنامه حاکمیت جامعه آکادمیک به کار گرفته می‌شود و در این راستا به زودی نرم‌افزاری در دسترس قرار می‌گیرد تا اعضای هیات علمی فعالیت‌های خود را متناسب با ماموریت‌ها در آن نرم افزار وارد کنند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 09 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
دارالترجمه رسمی فوری ترکی استانبولی
سابمیت مقاله چیست؟
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب