دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

دانشگاه / آزمون ها / علوم پزشکی /

لزوم توسعه رشته های دستیاری تخصصی در دانشگاه آزاد 

چهارشنبه، 03 آبان 1396
کد خبر: 251
ساعد نیوز: نشست روسای دانشکده های پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی درباره لزوم توسعه رشته های دستیاری تخصصی در دانشگاه آزاد و بکارگیری نیروهای فارغ التحصیل علوم پزشکی دانشگاه های آزاد

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، در نشست روسای دانشکده های پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی درباره لزوم ایجاد و توسعه رشته های دستیاری تخصصی در دانشگاه آزاد صبحت و گفتگو شد.

 در این نشست، محسن نفر درباره استفاده از فارغ التحصیلان رشته پزشکی دانشگاه آزاد گفت: حدود ۳۰ سال است که این دانشگاه در رشته پزشکی به جذب دانشجو پرداخته و متخصصان بسیاری را تربیت کرده است. اما متاسفانه دانشگاه از وجود این فارغ التحصیلان محروم است و باید از این ظرفیت استفاده شود.

وی با اشاره به کمبود عرصه بالینی در حوزه پزشکی گفت : مسئولان حوزه پزشکی با مدیریت هزینه ها و بهره گیری از خیران استانها نسبت به احداث بیمارستان در جوار واحد خود باید اقدام کنند، در غیر اینصورت شاهد تحول مثبتی در حوزه پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی نخواهیم بود.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه افزود: پس از ارتقا عرصه بالینی متولیان حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی باید نسبت به ایجاد و توسعه رشته های دستیاری تخصصی، توجه بیشتری داشته باشند.

محسن نفر خاطرنشان کرد: طبق بررسی های صورت گرفته بسیاری از واحدها ظرفیت لازم برای ایجاد رشته های دستیاری تخصصی را دارند که با تلاش بیشتر و جمع آوری مستندات در خصوص ظرفیت های واحد مجوزهای لازم را اخذ کنند.

وی با اشاره به بحث تغییرات در نظام آموزش پزشکی و organ base شدن دوره علوم پایه در دانشگاه آزاد گفت: اگرچه هر تغییری در ابتدای امر با مقاومتهای روبرو است، اما این تغییر لازمه پویایی این حوزه بشمار می رود.

نفر با اشاره تاسیس دبیرخانه در بخش های پزشکی گفت: ایجاد دبیرخانه در بخشهای پزشک عمومی، دندانپزشکی، داروسازی، علوم پایه و تخصصی رشته های پزشکی همانند وزارت بهداشت در دستور کار قرار گرفته و اعضای این دبیرخانه ها از اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل شده است. رسالت اصلی این دبیرخانه ها بررسی اولویت های درسی رشته های مختلف، ارزیابی، بازرسی و نظارت بر فعالیت واحدهای مجری رشته پزشکی است.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 18 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
نگاهی به جشن تولد 93 سالگی پدر حمید معصومی نژاد گوینده خبر از رُم/مبارکا باشه +عکس
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
عکس قدیمی دیده نشده از جواد نکونام و لیلا اوتادی با یک ژست عجیب و غریب! / واقعا مغز طراح این ژست رو باید تو موزه نگه داشت!
طلاق بی سر و صدای آرام جوینده و سپهر حیدری در پی انتشار ویدئوهای مستهجن و غیراخلاقی
هزینه چاپ یک کتاب
نگاهی به تغذیه مدرسه ساده و سالم پناه و نبات دخترای شاهرخ استخری در بلژیک+عکس/ مثل همیشه مقوی و مفید
رونمایی از فرزند پسر دیده نشده و بزرگ مرحوم مهرداد میناوند/ چقد شبیه پدرشه +عکس
(فیلم) داماد کم شعور گریه عروس را درآورد! / وقتی مامان و بابات برات زن می‌گیرن و تو جنبه نداری!
گردش لاکچری شبنم قلی خانی بازیگر نقش مریم مقدس در یک کافه سر سبز در دبی/ خوش بگذره +عکس