معرفی دانشگاه های برتر کشور اوکراین

معرفی دانشگاه های برتر کشور اوکراین
ساعد نیوز: سطح علمی، شرایط پذیرش، تاریخچه و رشته های تحصیلی در دانشگاه های علوم پزشکی اوکراین

  کشور اوکراین، از مشهورترین و پرطرفدارترین مقاصد برای دانشجویان پزشکی بین الملل، برای ادامه تحصیل است. در پاسخ به درخواست دانشجویان بین المللی باید گفت که بسیاری از دانشگاه های پزشکی اوکراین دروسی مانند : پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و … را به زبان انگلیسی در اختیار افراد می دهند. البته شایان ذکر است بعد از عدم تایید دانشگاه های پزشکی اوکراین از نظر وزارت بهداشت، بیشتر درخواست ها به سمت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلاروس ، روسیه ، هندوستان و تحصیل پزشکی در ایتالیا، آلمان و غیره معطوف شد. بسیاری از دانشگاه های پزشکی اوکراین از نظر بین المللی شناخته شده اند؛ اخیراً دانشگاه پزشکی کارازین اوکراین مورد تایید وزارت بهداشت واقع شده است و برنامه های آموزشی با کیفیت مناسبی را در اختیار افراد قرار می دهد. هزینه و شهریه فوق العاده ارزان تحصیل پزشکی در این دانشگاه سبب شده، اخیراً تقاضا برای تحصیل در این کشور افزایش داشته باشد.

 

دانشگاه های پزشکی اوکراین

جهت مطالعه رشته های دانشگاهی، هزینه های تحصیل و شرایط پذیرش دانشگاههای پزشکی  اوکراین روی لینک های زیر کلیک کنید.

دانشگاه ملی پزشکی بوگامولتس کیف اوکراین

براساس اطلاعیه وزارت بهداشت ایران؛ دانشگاههای علوم پزشکی ارمنستان و اکراین از ابتدای سال 2010 غیرمعتبر می‌باشند. ولی می توان به شرح ذیل اقدام نمود  دانش آموزان سوم تجربی و ریاضی می توانند یک سال دوره پیش دانشگاهی و مقدماتی زبان روسی را در کالجهای زبان اوکراین بخوانند و در سال بعد در دانشگاه پزشکی بلاروس(روسیه سفید) که مورد تایید وزارت بهداشت ایران می باشد؛ ادامه تحصیل دهند.

تاسیس دانشگاه پزشکی بوگامولتس به صورت رسمی به عنوان دانشگاه پیراگوف در سال 1861 میلادی صورت پذیرفت و در سال 1918 با نام دانشگاه بوگامولتس فعالیت خود را آغاز نمود و معروفترین دانشگاه علوم پزشکی اوکراین و یکی از سه دانشگاه مشهور جمهوریهای تازه استقلال یافته می باشد.

دانشگاه علوم پزشکی لووف اوکراین

این دانشگاه در سال ۱۷۸۴ تاسیس شده و معتبر ترین دانشگاه پزشکی اوکراین میباشد که در جایگاه  700 برترین دانشگاههای جهان قرار گرفته است.

دانشگاه پزشکی دانتسک اوکراین

دانشگاه پزشکی دانتسک اوکراین در سال ۱۹۳۰ تاسیس شد و در حال حاضر رتبه 600 جهانی را دارد و یکی از معتیر ترین دانشگاههای پزشکی اوکراین و اروپا می باشد، استادان این دانشگاه بسیار سخت گیر می باشد و از کوچکترین خطایی در طول تحصیل از دانشجوی متقاضی تحصیل در اوکراین دانشگاه پزشکی دانتسک اوکراین چشم پوشی نمی کنند.

دانشگاه علوم پزشکی خارکف

دانشگاه علوم پزشکی خارکف اوکراین به سال ۱۸۰۵ تاسیسی یافته و امروزه جایگاه ۸۶۷۳ جهانی را به خود اختصاص داده است.

دانشگاه علوم پزشکی پولتاوا اوکراین

این دانشگاه یکی از دانشگاههای علوم پزشکی اوکراین بود که مورد تایید وزارت بهداشت ایران واقع گردید و تا سال پایان سال 2010 نیز به همراه بقیه دانشگاه معتبر بوده است.

دانشگاه پزشکی لوگانسک اوکراین

دانشگاه پزشکی لوگانسک اوکراین در سال ۱۹۵۶ افتتاح شد و در حال حاضر در جایگاه ۸۸۳۸ جهانی قرار دارد.

دانشگاه پزشکی ایوانوفرانکو اوکراین

دانشگاه پزشکی ایوانوفرانکو اوکراین در سال ۱۹۴۵ گشایش یافت و رتبه ۷۸۹۱ جهانی را در اختیار دارد.

دانشگاه دارو سازی خارکف اوکراین

دانشگاه دارو سازی خارکف اوکراین در سال ۱۹۲۱ تاسیس شد و در هاله حاضر رتبه ۷۸۲۹ جهانی را به خود اختصاص داده است.

دانشگاه پزشکی وینیتسیا اوکراین

دانشگاه پزشکی وینیتسیا اوکراین در سال ۱۹۳۴ تاسیس شده و جایگاه ۷۶۹۸ جهانی را به خود اختصاص داده است.

دانشگاه پزشکی چرنیگیو (بوکووینییان)

دانشگاه پزشکی چرنیگیو در سال ۱۹۴۴ تاسیس شد و اکنون در جایگاه ۵۲۴۹ جهانی قرار دارد.

آکادمی تخصصی علوم پزشکی کیف شوپی کا

آکادمی تخصصی پزشکی کی یف یکی از نخستین موسسات علمی – آموزشی اوکراین می باشد که در دوره دولت اوکراین ( 1917-1919) در زمان احیای علمی، فرهنگی و آموزشی اوکراین تاسیس شده است .(این آکادمی در سال 1918 میلادی تاسیس گردید.)

دانشگاه پزشکی کریمه اوکراین

دانشگاه پزشکی کریمه اوکراین در سال ۱۹۳۱ تاسیس شد که امروزه رتبه ۸۹۱۲ جهانی را به خود اختصاص داده است.

 

دانشگاه های مهندسی اوکراین

دانشگاه های مهندسی اوکراین مورد تایید وزارات علوم ایران،امریکا،کانادا و آسیا می باشد و اغلب رتبه های تک رقمی تا ۳ رقمی جهانی دارند،معمولا کسانی که فارغ التحصیل این دانشگاه ها میشوند به راحتی جذب کشور های مهاجر پذیر با حقوق و مزایای بالا می شوند.

جهت مطالعه رشته های دانشگاهی، هزینه های تحصیل و شرایط پذیرش دانشگاه های مهندسی اوکراین روی لینک های زیر کلیک کنید.

دانشگاه ملی کیف تاراس شفچنکو یا دانشگاه سرخ کیف

این دانشگاه در حال حاضر معتبرترین دانشگاه اوکراین میباشد که در رده بندی جهانی مرتبه ۵۰۲ را از آن خود کرده است. در این دانشگاه دانشجویان میتوانند دورهای لیسانس، فوق لیسانس، دکترا و بالاتر را بگذرانند.

دانشگاه هوا و فضای کیف اوکراین

این دانشگاه معروفترین دانشگاه علوم هوائی اوکراین تاسیس 1933 و عضو ایکائو و باشگاههای هوائی اروپا و کانادا و دارای رتبه سوم دانشگاههای علوم هوا و فضای اروپا و در حال حاضر رتبه تک روقمی 4 را در اروپا به خود اختصاص داده است.

 دانشگاه فنی و مهندسی کیف کاپیی اوکراین

دانشگاه ملی فنی و مهندسی کیف معروف به کاپئی درسال 1898 تاسیس گردید و بعنوان یکی از قدیمی ترین دانشگاههای شناخته شده اروپای شرقی در اوکراین با بیش از 100 سال قدمت پذیرای دانشجویان خارجی از کشورهای مختلف است. این دانشگاه دارای رنکینگ 749 جهانی می باشد.

دانشگاه نفت و گاز ایوانوفرانکو اوکراین

دانشگاه نفت و گاز ایوانو فرانکو در سال ۱۹۶۷ تاسیس شد و امروزه جایگاه ۳۶۲۳ جهانی را به خود اختصاص داده است.

دانشگاه معماری کیف کیسی اوکراین

این دانشگاه در سال 1930 انستیتوی ساختمان بر اساس دانشکده معماری انستیتوی هنر کی یف و بخش ساخت و ساز شهری انستیتوی پلی تکنیک در شهر کیف تاسیس شد و انستیتو ساختمان کیف نامیده شد و در سال 1939 به انستیتو مهندسی ساختمان کیف تغییر نام داد.

دانشگاه اتومبیل خارکف اوکراین

این دانشگاه در سال ۱۹۳۰ تاسیس شد و اکنون در جایگاه ۹۰۰۲ جهانی قرار دارد.

دانشگاه حمل و نقل دنیپروپتروفسک اوکراین

دانشگاه حمل و نقل ریلی دنیپروپتروسک اوکراین سال ۱۹۳۰ گشایش یافت و هم اکنون رتبه ۶۶۳۰ جهانی را دارد.

دانشگاه دریانوردی نیکولایو اوکراین

دانشگاه کشتی سازی نیکولایو اوکراین در سال ۱۹۲۰ گشایش یافت و هم اکنون در جایگاه ۶۹۶۳ جهانی است.

دانشگاه فنی و مهندسی وینیتسا اوکراین

دانشگاه مهندسی وینیتسیا اوکراین به سال  ۱۹۶۰ تاسیس شد و هم اکنون رتبه ۳۷۶۶ جهانی را دارا است.

دانشگاه معدن دنیپروپتروفسک اوکراین

این دانشگاه در سال ۱۸۹۹ تاسیس شده و قدیمیرتین دانشگاه این شهر به شمار می اید که رتبه ۵۶۴۲ جهانی را به خود اختصاص داده است.

دانشگاه معماری خارکف اوکراین

این دانشگاه تنها دانشگاه معماری و ساختمان شهر خارکف می باشد که دارای اعتبار و قدمت بسیار بالایی در در کشور اوکراین است. زبان تدریس این دانشگاه به زبان روسی است و دانشجویان می توانند دوره پاتفک زبان روسی خود را ابتدا در یکی از دانشگاههای پایتخت گزرانیده و سپس وارد این دانشگاه شوند.

دانشگاه مهندسی زاپاروژیه اوکراین

دانشگاه مهندسی زاپاروژییه اوکراین  به سال ۱۹۰۰ افتتاح شد و  هم اکنون رتبه ۶۶۳۰ جهانی را دارد.

دانشگاه دریانوردی ادسا اوکراین

دانشگاه ملی دریانوردی ادسا اوکراین در سال ۱۹۶۶ افتتاح شد و در حال حاضر رتبه ۷۶۹۸ جهانی را دارد.

دانشگاه فنی و مهندسی لوتسک اوکراین

دانشگاه مهندسی لوتسک اوکراین در سال ۱۹۶۶ تاسیس شده و در جایهگاه ۸۵۰۱ جهانی قرار دارد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (372 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (209 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (143 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (88 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (57 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (44 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (23 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (12 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (11 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
خرید کردن پسر رهبر معظم انقلاب: از ایستادن در صف و رعایت نوبت تا لحن عادی فروشنده با ایشان مثل دیگر مشتری ها
اختلاف زن و شوهر بوکانی هفت هکتار مزرعه گندم را به آتش کشاند
تصاویر جالب و دیدنی از آیین های عزاداری محرم در 12 کشور مختلف جهان/ از به زنجیر کشیدن زنان تا عبور کردن پابرهنه از روی زغال‌های روشن
(ویدیو) ترانه سوزناک همایون شجریان در دلتنگی و فراق پدرش/ چه بغضی هم داره
(تصاویر) 9 تا از باور نکردنی ترین مراسم غیرعادی که در برخی مناطق جهان جانشین دفن کردن مردگان شده است/ روی کسانی که مرده‌هاشونو میسوزونن رو سفید کردن کلا
ویدئوی فوق العاده باشگاه اینتر برای معرفی مهدی طارمی/یک شاهزاده ازخلیج فارس/ مهدی طارمی: ایران در قلب من است و اینتر در ذهن من
باقری: لبنان، جهنم بی‌بازگشت برای صهیونیست‌ها خواهد بود
بغض و غم شبنم مقدمی، داور برنامه "صداتو"، بر سر مزار استاد آواز ایران/ نگاه به خانه ابدی استاد شجریان با سنگ مزار ساده و نوشته ی کوتاه برای مردم سرزمینشان
رونمایی محسن کیایی از دختر ناز و همسر جوانش به مناسبت 22مین سالگرد ازدواجشان/ مجری برنامه "صداتو"، برای اولین بار، خاطره ای از ازدواج زودهنگامش تعریف کرد
(تصاویر) چیدمان مدرن و اروپایی پنت هاوس شیک رضا گلزار با مبلمانی با رنگ های متضاد هم، ستون های طرحدار و باشگاه خانگی
گزارش ظریف از انتخاب اعضای کابینه دولت چهاردهم
منتخب روز   
اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟