دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

دانشگاه / ادامه تحصیل / تحصیل در خارج / تحصیل در فرانسه /

معرفی دانشگاه های برتر کشور فرانسه 

شنبه، 20 آبان 1396
کد خبر: 540
ساعد نیوز: با برترین دانشگاه های کشور فرانسه و رشته های تحصیلی این دانشگاه ها آشنا شوید.

دانشگاه‌های فرانسه، از جمله دانشگاه‌های معتبر اروپایی هستند و در رده‌بندی‌ جدید بین برترین دانشگاه‌های دنیا، جایگاه چشمگیری دارند. در  رده‌بندی  QS World University Rankings ، دانشگاه‌های فرانسه، جایگاه بسیار خوبی میان دانشگاه‌های اروپایی دارند. در آخرین رده‌بندی مربوط به سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷،  نام بیش از نهصد دانشگاه معتبر دنیا به چشم می‌خورد، که ۳۹ دانشگاه آن متعلق به کشور فرانسه است. در ادامه، از میان تعداد فراوان دانشگاه های کشور فرانسه، ۱۰ دانشگاه برتر که رتبه زیر ۲۵۰ را دارند انتخاب و توضیحاتی در مورد آنها داده شده است. و در انتهای مطلب فایل مربوط به لیست دانشگاه های فرانسه که مورد تائید وزارت علوم ایران می باشد، قرار داده شده است.

توجه کنید در سایت هر دانشگاه , اولین جایی که باید برای پیداکردن رشته خودتون واردش بشید, بخشFormation هست..

(Ecole Normale Supérieure, Paris ( ENS Paris

دانشگاه ENS Paris اولین دانشگاه فرانسه و سی و سومین دانشگاه دنیا می باشد. این دانشگاه در سال ۱۹۷۳ تاسیس شده و معتبرترین و پرطرفدارترین دانشگاه، در سیستم آموزشی فرانسه است و در رشته های علوم انسانی و علوم پایه بسیار معروف می باشد. در بین دانش‌آموخته‌های این دانشگاه، نام ۱۳ برنده جایزه نوبل و فیلسوف‌های بزرگی چون Michel Foucault و Jacques Derrida به چشم می‌خورد. 
موفقیت فارغ التحصیلان دانشگاه ENS   ناشی از کیفیت آموزش مبتنی بر تحقیق فردی ( شامل آموزش های فردی به مدت چهار سال) می باشد. این مدل "آموزش های پژوهش" از مشخصه های دانشگاه سوپریور نرمال اکول فرانسه است که فرد را به بهترین نحو ممکن برای نوآوری و خلاقیت آماده می کند.

(Ecole Polytechnique (ParisTech

اکول پلی‌تکنیک یکی از مدارس بزرگ (گراند اکول) فرانسه بود که در سال ۱۷۹۴ پایه‌گذاری شده است. تا سال ۱۹۷۶ در محله لاتین شهر پاریس قرار داشت و از آن سال به پالزو منتقل شد. اکول پلی‌تکنیک یا پلی‌تکنیک پاریس معتبرترین و قدیمی‌ترین دانشگاه فنی و مهندسی فرانسه بوده و در ۳۰ کیلومتری مرکز پاریس واقع شده است. این دانشگاه در میان دانشگاه‌های جهان نیز رتبه بالایی دارد و بر پایه رده‌بندی ضمیمه آموزش عالی تایمز یکی از چهل دانشگاه برتر جهان است. این دانشگاه در رشته های تحصیلی علوم پایه و تجارت شهرت بسیاری دارد.

(Université Pierre et Marie Curie (UPMC

UPMC سومین دانشگاه فرانسه و صد و چهل و یکمین دانشگاه دنیاست. در سال ۱۹۷۱ تاسیس شده و بزرگ‌ترین مرکز علمی و پزشکی فرانسه است. UPMC حدود ۳۴ هزار دانشجو دارد که یک پنجم آن‌ها خارجی هستند.

رشته های تحصیلی و شرایط پذیرش در مقاطع مختلف تحصیلی  دانشگاه ماری کوری
 

CentraleSupélec

این دانشگاه، چهارمین دانشگاه فرانسوی و صد و پنجاه و چهارمین دانشگاه دنیا، در سال ۲۰۱۵ می باشد که از ادغام دو دانشگاه École Centrale Paris و the Supélec graduate school of engineering   تشکیل شده است. این دانشگاه، از جمله دانشگاه‌های Paris-Saclay  بوده و شهرت بسیاری در زمینه تحقیقات گسترده در میان دانشگاه‌های فرانسوی دارد. معماری زیبای ساختمان‌های این دانشگاه، یکی از عوامل جذب دانشجو از سراسر دنیا است.

 École Normale Supérieure de Lyon

این دانشگاه در رتبه پنجم فرانسه و ۱۷۷ دنیا قرار دارد و یکی دیگر از موفق‌ترین دانشگاه‌ها، در سیستم آموزشی grande école است. این دانشگاه یکی از موسسه‌های ممتازی است که محققان و اساتید بزرگی در علوم انسانی و علوم پایه تربیت می‌کند.

 Université Grenoble-Alpes

دانشگاه گرانوبل ششمین دانشگاه دولتی فرانسه می باشد که در ژانویه ۲۰۱۶ تاسیس شده و در رتبه‌بندی بین دانشگاه‌های برتر دنیا، رتبه ۲۰۶ را به‌دست آورده است. دانشگاه گرنوبل آلپ (از) ازکیفیت آموزشی بالایی برخوردار بوده و دارای رشته های تحصیلی مختلف در تمام مقاطع ( کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری) می باشد.

(University of Calgary International(Sciences Po

Sience PO هفتمین دانشگاه فرانسه و دویست و بیستمین دانشگاه جهان است. این دانشگاه در رشته‌های حقوق، محیط زیست، علوم اجتماعی، علوم سیاسی، تاریخ و رشته‌های مرتبط با آن‌ها شهرت دارد. ۱۳ هزار دانشجو در این دانشگاه درس می‌خوانند، که نیمی از آن‌ها خارجی هستند.

 Université Paris-Sorbonne یا Paris IV

دانشگاه  Paris IV دارای رتبه هشتم در میان دانشگاه های  فرانسه و رتبه ۲۲۱ در جهان می باشد و یکی از چند دانشگاه تشکیل شده، پس از ادغام Paris University است. هنر، علوم انسانی و زبان از رشته‌های معتبر این دانشگاه بوده و میزبان ۲۱ هزار دانشجوی علاقه‌مند است.

 Université Paris 1 Panthéon-Sorbonne

این دانشگاه دارای رتبه ۲۲۸ در میان دانشگاه‌های برتر دنیا می باشد که پس از تقسیم شدن Paris University تشکیل شده و هم‌اکنون از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های کشور فرانسه است و ۴۰ هزار دانشجو در آن به تحصیل مشغول هستند. این دانشگاه در سه حوزه اصلی علوم اقتصادی و مدیریت, علوم انساني, و علوم سیاسی و حقوقی  و زیر رشته های اقتصاد, قانون, فلسفه, جغرافیا, علوم انسانی, سینما, هنرهای تجسمی, تاریخ هنر, علوم سیاسی, ریاضیات, مدیریت, و علوم اجتماعی بسیار شناخته شده است.

Université Paris-Sud 

این دانشگاه دهمین دانشگاه فرانسه  به حساب می آید. دارای چهار کمپس بوده و در حومه جنوب شهر بنا شده است. اخیرا بدر زمینه  رشته ای تحصیلی علوم پایه و ریاضی شهرت یافته و رتبه ۲۴۱ را در بین دانشگاه‌های برتر دنیا به‌دست آورده است. این دانشگاه از لحاظ میزان تحقیقات در سطح بالایی قرار دارد، بخصوص در رشته های فیزیک و ریاضیات. در زمینه پزشکی دستاورد های غنی و پرباری در جهان داشته است. دانشگاه پاریس ساد ارتباط خوبی با صنعت دنیا داشته  و در ایجاد شغل از طریق تولید مراکز دانش بنیان به اشتغال زایی کمک فراوانی کرده است. این اشتغال زایی در زمینه های مختلف علمی، فنی, هنری, و یا ترکیبی از آنها می باشد.

لیست دانشگاه های فرانسه مورد تائید وزارت علوم ایران


پسندیدم 4 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 09 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه ها
محمد رضا حشمت خواه
4 ماه پیش

اولین دانشگاه صنعتی در بین کل کشور های حاشیه دریای مدیترانه
پاسخ
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تبدیل پایان نامه به مقاله !
گام به گام مراحل چاپ کتاب
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
مراحل اکسپت مقاله
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
دارالترجمه رسمی فوری ترکی استانبولی