معرفی دانشگاه های برتر کشور فرانسه

معرفی دانشگاه های برتر کشور فرانسه
ساعد نیوز: با برترین دانشگاه های کشور فرانسه و رشته های تحصیلی این دانشگاه ها آشنا شوید.

دانشگاه‌های فرانسه، از جمله دانشگاه‌های معتبر اروپایی هستند و در رده‌بندی‌ جدید بین برترین دانشگاه‌های دنیا، جایگاه چشمگیری دارند. در  رده‌بندی  QS World University Rankings ، دانشگاه‌های فرانسه، جایگاه بسیار خوبی میان دانشگاه‌های اروپایی دارند. در آخرین رده‌بندی مربوط به سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷،  نام بیش از نهصد دانشگاه معتبر دنیا به چشم می‌خورد، که ۳۹ دانشگاه آن متعلق به کشور فرانسه است. در ادامه، از میان تعداد فراوان دانشگاه های کشور فرانسه، ۱۰ دانشگاه برتر که رتبه زیر ۲۵۰ را دارند انتخاب و توضیحاتی در مورد آنها داده شده است. و در انتهای مطلب فایل مربوط به لیست دانشگاه های فرانسه که مورد تائید وزارت علوم ایران می باشد، قرار داده شده است.

توجه کنید در سایت هر دانشگاه , اولین جایی که باید برای پیداکردن رشته خودتون واردش بشید, بخشFormation هست..

(Ecole Normale Supérieure, Paris ( ENS Paris

.

دانشگاه ENS Paris اولین دانشگاه فرانسه و سی و سومین دانشگاه دنیا می باشد. این دانشگاه در سال ۱۹۷۳ تاسیس شده و معتبرترین و پرطرفدارترین دانشگاه، در سیستم آموزشی فرانسه است و در رشته های علوم انسانی و علوم پایه بسیار معروف می باشد. در بین دانش‌آموخته‌های این دانشگاه، نام ۱۳ برنده جایزه نوبل و فیلسوف‌های بزرگی چون Michel Foucault و Jacques Derrida به چشم می‌خورد. 
موفقیت فارغ التحصیلان دانشگاه ENS   ناشی از کیفیت آموزش مبتنی بر تحقیق فردی ( شامل آموزش های فردی به مدت چهار سال) می باشد. این مدل "آموزش های پژوهش" از مشخصه های دانشگاه سوپریور نرمال اکول فرانسه است که فرد را به بهترین نحو ممکن برای نوآوری و خلاقیت آماده می کند.

(Ecole Polytechnique (ParisTech

.

اکول پلی‌تکنیک یکی از مدارس بزرگ (گراند اکول) فرانسه بود که در سال ۱۷۹۴ پایه‌گذاری شده است. تا سال ۱۹۷۶ در محله لاتین شهر پاریس قرار داشت و از آن سال به پالزو منتقل شد. اکول پلی‌تکنیک یا پلی‌تکنیک پاریس معتبرترین و قدیمی‌ترین دانشگاه فنی و مهندسی فرانسه بوده و در ۳۰ کیلومتری مرکز پاریس واقع شده است. این دانشگاه در میان دانشگاه‌های جهان نیز رتبه بالایی دارد و بر پایه رده‌بندی ضمیمه آموزش عالی تایمز یکی از چهل دانشگاه برتر جهان است. این دانشگاه در رشته های تحصیلی علوم پایه و تجارت شهرت بسیاری دارد.

(Université Pierre et Marie Curie (UPMC

.

UPMC سومین دانشگاه فرانسه و صد و چهل و یکمین دانشگاه دنیاست. در سال ۱۹۷۱ تاسیس شده و بزرگ‌ترین مرکز علمی و پزشکی فرانسه است. UPMC حدود ۳۴ هزار دانشجو دارد که یک پنجم آن‌ها خارجی هستند.

رشته های تحصیلی و شرایط پذیرش در مقاطع مختلف تحصیلی  دانشگاه ماری کوری
 

CentraleSupélec

.

این دانشگاه، چهارمین دانشگاه فرانسوی و صد و پنجاه و چهارمین دانشگاه دنیا، در سال ۲۰۱۵ می باشد که از ادغام دو دانشگاه École Centrale Paris و the Supélec graduate school of engineering   تشکیل شده است. این دانشگاه، از جمله دانشگاه‌های Paris-Saclay  بوده و شهرت بسیاری در زمینه تحقیقات گسترده در میان دانشگاه‌های فرانسوی دارد. معماری زیبای ساختمان‌های این دانشگاه، یکی از عوامل جذب دانشجو از سراسر دنیا است.

 École Normale Supérieure de Lyon

.

این دانشگاه در رتبه پنجم فرانسه و ۱۷۷ دنیا قرار دارد و یکی دیگر از موفق‌ترین دانشگاه‌ها، در سیستم آموزشی grande école است. این دانشگاه یکی از موسسه‌های ممتازی است که محققان و اساتید بزرگی در علوم انسانی و علوم پایه تربیت می‌کند.

 Université Grenoble-Alpes

.

دانشگاه گرانوبل ششمین دانشگاه دولتی فرانسه می باشد که در ژانویه ۲۰۱۶ تاسیس شده و در رتبه‌بندی بین دانشگاه‌های برتر دنیا، رتبه ۲۰۶ را به‌دست آورده است. دانشگاه گرنوبل آلپ (از) ازکیفیت آموزشی بالایی برخوردار بوده و دارای رشته های تحصیلی مختلف در تمام مقاطع ( کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری) می باشد.

(University of Calgary International(Sciences Po

.

Sience PO هفتمین دانشگاه فرانسه و دویست و بیستمین دانشگاه جهان است. این دانشگاه در رشته‌های حقوق، محیط زیست، علوم اجتماعی، علوم سیاسی، تاریخ و رشته‌های مرتبط با آن‌ها شهرت دارد. ۱۳ هزار دانشجو در این دانشگاه درس می‌خوانند، که نیمی از آن‌ها خارجی هستند.

 Université Paris-Sorbonne یا Paris IV

.

دانشگاه  Paris IV دارای رتبه هشتم در میان دانشگاه های  فرانسه و رتبه ۲۲۱ در جهان می باشد و یکی از چند دانشگاه تشکیل شده، پس از ادغام Paris University است. هنر، علوم انسانی و زبان از رشته‌های معتبر این دانشگاه بوده و میزبان ۲۱ هزار دانشجوی علاقه‌مند است.

 Université Paris 1 Panthéon-Sorbonne

.

این دانشگاه دارای رتبه ۲۲۸ در میان دانشگاه‌های برتر دنیا می باشد که پس از تقسیم شدن Paris University تشکیل شده و هم‌اکنون از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های کشور فرانسه است و ۴۰ هزار دانشجو در آن به تحصیل مشغول هستند. این دانشگاه در سه حوزه اصلی علوم اقتصادی و مدیریت, علوم انساني, و علوم سیاسی و حقوقی  و زیر رشته های اقتصاد, قانون, فلسفه, جغرافیا, علوم انسانی, سینما, هنرهای تجسمی, تاریخ هنر, علوم سیاسی, ریاضیات, مدیریت, و علوم اجتماعی بسیار شناخته شده است.

Université Paris-Sud 

.

این دانشگاه دهمین دانشگاه فرانسه  به حساب می آید. دارای چهار کمپس بوده و در حومه جنوب شهر بنا شده است. اخیرا بدر زمینه  رشته ای تحصیلی علوم پایه و ریاضی شهرت یافته و رتبه ۲۴۱ را در بین دانشگاه‌های برتر دنیا به‌دست آورده است. این دانشگاه از لحاظ میزان تحقیقات در سطح بالایی قرار دارد، بخصوص در رشته های فیزیک و ریاضیات. در زمینه پزشکی دستاورد های غنی و پرباری در جهان داشته است. دانشگاه پاریس ساد ارتباط خوبی با صنعت دنیا داشته  و در ایجاد شغل از طریق تولید مراکز دانش بنیان به اشتغال زایی کمک فراوانی کرده است. این اشتغال زایی در زمینه های مختلف علمی، فنی, هنری, و یا ترکیبی از آنها می باشد.

لیست دانشگاه های فرانسه مورد تائید وزارت علوم ایران


4 دیدگاه
  دیدگاه ها
محمد رضا حشمت خواه
7 ماه پیش

اولین دانشگاه صنعتی در بین کل کشور های حاشیه دریای مدیترانه
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (365 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (209 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (143 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (88 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (57 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (44 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (23 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (11 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (11 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
خرید کردن پسر رهبر معظم انقلاب: از ایستادن در صف و رعایت نوبت تا لحن عادی فروشنده با ایشان مثل دیگر مشتری ها
اختلاف زن و شوهر بوکانی هفت هکتار مزرعه گندم را به آتش کشاند
تصاویر جالب و دیدنی از آیین های عزاداری محرم در 12 کشور مختلف جهان/ از به زنجیر کشیدن زنان تا عبور کردن پابرهنه از روی زغال‌های روشن
(ویدیو) ترانه سوزناک همایون شجریان در دلتنگی و فراق پدرش/ چه بغضی هم داره
(تصاویر) 9 تا از باور نکردنی ترین مراسم غیرعادی که در برخی مناطق جهان جانشین دفن کردن مردگان شده است/ روی کسانی که مرده‌هاشونو میسوزونن رو سفید کردن کلا
ویدئوی فوق العاده باشگاه اینتر برای معرفی مهدی طارمی/یک شاهزاده ازخلیج فارس/ مهدی طارمی: ایران در قلب من است و اینتر در ذهن من
باقری: لبنان، جهنم بی‌بازگشت برای صهیونیست‌ها خواهد بود
بغض و غم شبنم مقدمی، داور برنامه "صداتو"، بر سر مزار استاد آواز ایران/ نگاه به خانه ابدی استاد شجریان با سنگ مزار ساده و نوشته ی کوتاه برای مردم سرزمینشان
رونمایی محسن کیایی از دختر ناز و همسر جوانش به مناسبت 22مین سالگرد ازدواجشان/ مجری برنامه "صداتو"، برای اولین بار، خاطره ای از ازدواج زودهنگامش تعریف کرد
(تصاویر) چیدمان مدرن و اروپایی پنت هاوس شیک رضا گلزار با مبلمانی با رنگ های متضاد هم، ستون های طرحدار و باشگاه خانگی
گزارش ظریف از انتخاب اعضای کابینه دولت چهاردهم
منتخب روز   
اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟