معرفی دانشگاه های برتر کشور گرجستان

معرفی دانشگاه های برتر کشور گرجستان
ساعد نیوز: سطح علمی، شرایط پذیرش، تاریخچه و رشته های تحصیلی در دانشگاه های کشور گرجستان به چه صورتی است؟

امروزه، حدود ۲۰ دانشگاه دولتی و ۳۰ دانشگاه خصوصی در گرجستان در حال فعالیت هستند و رشته های تحصیلی متنوعی را در مقاطع مختلف و به زبان گرجی و انگلیسی ارائه می کنند. دانشگاه دو ملیتی «آمریکایی-گرجی» با نام دانشگاه قفقاز برجسته ترین دانشگاه این کشور می باشد.

 

دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم گرجستان:

Apolon Kutateladze State Academy of Arts

IvaneJavakhishvili Tbilisi State University

 (در رشته‌هاي مربوط به هنر موسيقي) SarajishviliTbilis State Conservatoire  

Technical Uniuversity

Tbilisi Teaching University

 

:در متن زیر به معرفی مختصر دانشگاه های برتر کشور گرجستان می پردازیم

دانشگاه فنی گرجستان- Georgian Technical University

4

دانشگاه فنی گرجستان (GTU) یکی از بزرگترین موسسات آموزشی و علمی در گرجستان است. تمرکز اصلی دانشگاه این است که موقعیت خود را در صحنه آموزش عالی بین المللی افزایش دهد تا فرصت های فراوانی را برای یادگیری مهارت های حرفه ای و علمی عالی حفظ کرده و آموزش های رقابتی بین المللی، تحقیقات و خدمات نوآوری را برای توسعه پایدار گرجستان مهم دانست. در سال 1990 - دانشگاه پلی تکنیک گرجستان وضعیت دانشگاه را به خود اختصاص داده و به عنوان دانشگاه فنی گرجستان (GTU) تغییر داد و در سال 2001 - GTU یک عضو کامل انجمن اتحادیه اروپا - EUA شد. همچنین در سال 2005 - جورجیا به روند بولونیا پیوست.
GTU دارای نرم افزار آموزش TELL ME MORE® است که شامل زبان انگلیسی آمریکایی، انگلیسی بریتانیایی، هلندی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی، اسپانیایی است. برنامه های یادگیری نیز به نیازهای کاربر مناسب است، به عنوان نرم افزار ارائه می دهد مبتدی، مبتدی، متوسط و پیشرفته سطح.
دانشکده های این دانشگاه عبارتند از: دانشکده مهندسی عمران، دانشکده برق و مخابرات، دانشکده معدن و زمین شناسی، دانشکده فنی شیمی و متالورژی، دانشکده معماری، برنامه ریزی شهری و طراحی، دانشکده حقوق و روابط بین الملل، اقتصاد مهندسی، فناوری رسانه و علوم اجتماعی، دانشکده فناوری اطلاعات، دانشکده کامپیوتر و سیستم های کنترل، دانشکده حمل و نقل و مهندسی مکانیک، مدرسه طراحی بین المللی، دانشکده علوم کشاورزی و مهندسی بیوسفید.

 

دانشگاه بین المللی باتومی- BAU International University Batumi

3524

دانشگاه بین المللی BAU، باتومی یک دانشگاه تدریس تازه تاسیس در گرجستان، که در آن سه ماموریت برابر آموزش و پژوهش است که با موفقیت انجام شده توسط پرسنل بسیار آموزش دیده دانشگاهی، آخرین فن آوری ها، آزمایشگاه ها و کلاس های درس انجام شده است. برنامه آموزشی مدل آمریکایی با استانداردهای بین المللی و توسط اساتید خارجی و همچنین گرجستان دعوت از نهادهای مختلف آموزشی انجام شده است. این دانشگاه در همان ساختمان به عنوان یک بیمارستان بین المللی دانشگاه واقع شده است. بیمارستان خود را بر اساس استاندارد JCI ساخته شده و با امکانات بالا به روز مجهز شده است. این ما را قادر به ارائه بهترین آموزش برای دانشجویان پزشکی، به عنوان آنها را تجربه بالینی از سال اول تحصیلات خود را دریافت خواهید کرد.

دانشگاه بین المللی BAU، باتومی یک دانشگاه در BAU شبکه جهانی، که از 5 دانشگاه، 5 واحد دانشگاه ها و 3 مدرسه زبان در 7 کشور بیش از 3 قاره گسترش تشکیل شده است. این یک فرصت عالی برای دانش آموزان ما به غنی سازی دانش و تجربه خود را در موسسات پیشرو پزشکی و آموزشی در مقیاس جهانی می دهد.

 

دانشگاه بین المللی دریای سیاه

دریای سیاه

این دانشگاه بین المللی، برای آموزش و مدیریت، خروجی پژوهش و یکپارچه سازی اجتماعی، محیط لازم برای دانش آموزان و کارکنان خود با طرفداران از گفتگوی بین فرهنگی به رسمیت شناخته است و احترام به ارزش های انسانی جهانی، و تلاش برای یادگیری مادام العمر را پیشه خود قرار داده است. در این دانشگاه، 30 برنامه درسی به زبان انگلیسی در سه دوره ارائه می شود:
کارشناسی: حسابداری و حسابرسی، امور مالی، مدیریت، بازاریابی، گردشگری، مدیریت صنعتی و فن آوری، انفورماتیک، مطالعات آمریکا، انگلیسی علم زبان، اقتصاد، روابط بین الملل، مدیریت عمومی و اداره امور دولت.
کارشناسی ارشد: امور مالی، مدیریت فناوری اطلاعات، مدیریت، بازاریابی، علوم کامپیوتر، مطالعات آمریکا، مطالعات قفقاز، انگلیسی علم زبان، اداره آموزش و پرورش عمومی، مدیریت آموزش عالی، روش آموزش زبان انگلیسی، امور خارجه ایالات متحده، روابط بین الملل و سیاست.
دکتری: مدیریت بازرگانی، علوم کامپیوتر، مطالعات آمریکا، علوم آموزش و پرورش، روابط بین الملل.

 

Georgian Aviation University

564

گرجستان دارای سنت های بزرگ در صنعت هوانوردی می باشد. حمل و نقل هوایی قوی، برای قدرت و توسعه کشور پیش شرط است. دقیقا این شرایط دلیل اساسی برای پایه و اساس موسسه آموزشی علمی حمل و نقل هوایی در سال 1992 تبدیل شد. در سال 2005، بر اساس تصمیم دولت، موسسه حمل و نقل هوایی از دانشگاه فنی گرجستان جدا شده و مجوز رسمی از وزارت آموزش و پرورش و علوم گرجستان را دریافت کرد. دانشگاه حمل و نقل هوایی گرجستان مستقل شد. در طول این سال ها این دانشگاه، تعداد زیادی از خلبانان و متخصصان هوانوردی آموزش داده است. بسیاری از آن ها در بخش های حمل و نقل هوایی نظامی و غیر نظامی به کار مشغول هستند. 
امروزه، این دانشگاه دارای پایگاه قوی مواد فنی، آزمایشگاه آموزشی و سایر تجهیزات است که به خوبی برای آموزش پرواز  با هواپیما سسنا 152، پایپر سنکا، A-22، AN-28، بوئینگ 737-200 و FNPT II MCC دارد و مربوط به استانداردهای EASA است.
دانشگاه حمل و نقل هوایی گرجستان،  شریک و تحت پروژه اراسموس موندوس است. با توجه به این پروژه، دانشجویان دانشگاه می توانند در برنامه های تبادل با دانشگاه های کشورهای اروپایی شرکت کنند.

 

دانشگاه گرجستان- The University Of Georgia

15

دانشگاه گرجستان، بزرگترین موسسه آموزشی خصوصی رتبه بالا واقع در تفلیس است که، با استفاده از کمک های مالی دریافت شده از شرکت سرمایه گذاری خصوصی (OPIC)، برای به دست آوردن بهترین زیرساخت های آموزشی و استانداردهای بالای آموزشی در منطقه قفقاز می کوشد.
دانشگاه جورجیا، با فن آوری کامپیوتر مدرن و جدید ترین آزمایشگاه ها مجهز شده است. در موازات با دانش نظری، دانش آموزان فرصت برای به دست آوردن تجربه عملی و کار با تجهیزات مختلف فنی و علمی را در این موسسه دارند.

دانشگاه جورجیا برنامه های تحصیلی مختلفی را برای دانشجویان بین المللی ارائه می کند:
مدیریت کسب و کار (کارشناسی)؛ کارشناسی ارشد در مدیریت کسب و کار (تکمیلی). مهندسی / فناوری اطلاعات (کارشناسی)؛ انگلیسی علم زبان (کارشناسی)؛ پرستاری (کارشناسی)؛ داروسازی (کارشناسی)؛ دندانپزشکی (تکمیلی) برنامه آموزش زبان انگلیسی آموزش پزشکی (کارشناسی ارشد) برنامه بین المللی قانون کسب و کار (تکمیلی).


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (372 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (209 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (143 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (89 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (57 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (44 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (23 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (12 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (11 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
خرید کردن پسر رهبر معظم انقلاب: از ایستادن در صف و رعایت نوبت تا لحن عادی فروشنده با ایشان مثل دیگر مشتری ها
اختلاف زن و شوهر بوکانی هفت هکتار مزرعه گندم را به آتش کشاند
تصاویر جالب و دیدنی از آیین های عزاداری محرم در 12 کشور مختلف جهان/ از به زنجیر کشیدن زنان تا عبور کردن پابرهنه از روی زغال‌های روشن
(ویدیو) ترانه سوزناک همایون شجریان در دلتنگی و فراق پدرش/ چه بغضی هم داره
(تصاویر) 9 تا از باور نکردنی ترین مراسم غیرعادی که در برخی مناطق جهان جانشین دفن کردن مردگان شده است/ روی کسانی که مرده‌هاشونو میسوزونن رو سفید کردن کلا
ویدئوی فوق العاده باشگاه اینتر برای معرفی مهدی طارمی/یک شاهزاده ازخلیج فارس/ مهدی طارمی: ایران در قلب من است و اینتر در ذهن من
باقری: لبنان، جهنم بی‌بازگشت برای صهیونیست‌ها خواهد بود
بغض و غم شبنم مقدمی، داور برنامه "صداتو"، بر سر مزار استاد آواز ایران/ نگاه به خانه ابدی استاد شجریان با سنگ مزار ساده و نوشته ی کوتاه برای مردم سرزمینشان
رونمایی محسن کیایی از دختر ناز و همسر جوانش به مناسبت 22مین سالگرد ازدواجشان/ مجری برنامه "صداتو"، برای اولین بار، خاطره ای از ازدواج زودهنگامش تعریف کرد
(تصاویر) چیدمان مدرن و اروپایی پنت هاوس شیک رضا گلزار با مبلمانی با رنگ های متضاد هم، ستون های طرحدار و باشگاه خانگی
گزارش ظریف از انتخاب اعضای کابینه دولت چهاردهم
منتخب روز   
اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟