دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

دانشگاه / ادامه تحصیل / تحصیل در خارج / تحصیل در کره جنوبی /

معرفی دانشگاه های برتر کشور کره جنوبی 

سه شنبه، 14 آذر 1396
کد خبر: 976
ساعد نیوز: با دانشگاه های برتر و مورد تایید وزارت علوم در کشور کره جنوبی، رشته های ارائه شده و رتبه های علمی آن دانشگاه ها بیشتر آشنا شوید.

در راستای رویکردهای بین المللی، دانشگاه های زیادی از جمله دانشگاه Yonsei به منظور جذب متقاضیان تحصیل در کره جنوبی از سرتاسر جهان اقدام به تاسیس پردیس های بین المللی کرده اند. البته پنج دانشگاه امریکایی نیز از جمله دانشگاه دولتی نیویورک نیز در تلاش برای بازگشایی پردیس هایی در دانشگاه Songdo Global هستند. در حال حاضر بیش از 370 موسسه رسمی آموزش عالی در کره جنوبی فعالیت می کنند، که از این میان 179 دانشگاه خصوصی و 43 مرکز ملی هستند.

 

دانشگاه ملی سئول – Seoul National University

این دانشگاه یکی از بهترین مراکز آموزشی این کشور است که بر اساس رده بندی QS در سال 2015 در جایگاه 31 جهانی و در رتبه هشتم آسیا قرار دارد و برای دانشجویان بین المللی که خواهان تحصیل در کره جنوبی هستند بهترین گزینه به حساب می آید. این دانشگاه در سال 1946 به عنوان اولین دانشگاه ملی کره جنوبی تاسیس شد و اکنون در ارائه خدمات پژوهشی به دانشجویان بسیار پیشرفته بوده و دارای 30 هزار دانشجو در مقاطع لیسانس تا دکترا می باشد. با توجه به داده های جمع آوری شده توسط موسسه مطالعات و توسعه آموزش کره، دانشگاه ملی سئول بیشترین سرانه را برای هر یک از دانشجویان خود هزینه مینماید.
این دانشگاه دارای دو پردیس میباشد که یکی در Gwanak  و مناطق جنوبی شهر و دیگری در مرکز شهر و در Jongno واقع شده است که بزرگترین پردیس در پایتخت نیز میباشد. دانشگاه ملی سئول همچنین دارای حجم وسیعی از همکاری های بین المللی  با 273 دانشگاه در 56 کشور نیز می باشد.

دانشگاه ملی سئول دارای عملکرد قوی در آخرین رتبه بندی دانشگاه های جهان QS بوده و در رشته های با موضوع حسابداری و امور مالی، مهندسی شیمی، شیمی، مهندسی عمران و سازه، علوم کامپیوتر، اقتصاد، مهندسی ، محیط زیست مطالعات، تاریخ و باستان شناسی، زبان شناسی، مهندسی مکانیک، زبان های مدرن، پزشکی، علوم مواد، ریاضیات، حقوق، فیزیک و نجوم و برق و نه رشته دیگر در بین  50  دانشگاه برترجهانی قرار گرفته است.

 

موسسه علوم و صنعت کره – Korea Advanced institute of Science & Technology

موسسه علم و صنعت کره به عنوان دومین دانشگاه برتر کره جنوبی در شهر Daejeon واقع شده است و یکی دیگر از گزینه های مناسب برای متقاضیان تحصیل در کره جنوبی محسوب می شود. این دانشگاه یک مرکز تحقیقاتی عمومی به شمار می رود که با جمعیت دانشجویی بیش از ده هزار و دویست نفر به عنوان اولین موسسه علوم و مهندسی پژوهش محور کشور تاسیس شد. در رده بندی دانشگاه های جهان QS  در رده 51 جهانی  سوم آسیایی و رده سوم دانشگاه هایی با قدمت کمتر از پنجاه سال قرار دارد.
اکثر برنامه های در KAIST در  رشته های علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات هستند، و رتبه دانشگاه در میان 50 مؤسسه برتر در جهان در بسیاری از این رشته به چشم میخورد. تنها با یک سفر دو ساعته با قطار در جنوب پایتخت، شهر دائجون، پنجمین شهر بزرگ در کره جنوبی با نمود های پیشرفته تکنولوژی را مشاهده خواهید نمود.

 

دانشگاه علوم و فناوری پوهانگ – Pohang University of Science & Technology

دانشگاه خصوصی علوم و فناوری پوهانگ (POSTECH) یکی دیگر از معتبرترین مراکز برای تحصیل در کره جنوبی است که به ارائه برنامه آموزشی علم و فن آوری متمرکز و پژوهش پرداخته و بر اساس رده بندی سال 2014 QS در رتبه 86 جهانی، 10 در آسیایی و چهارم در در بین 50 دانشگاه برتر دارای قدمت کمتر از  50 سال میباشد. POSTECH در فاصله 20 دقیقه از مرکز شهر پوهانگ قرار گرفته است و نه تنها شامل تمام امکانات معمول – خوابگاه دانشجویی، کافه ها و غیره است بلکه دارای یک کتابخانه دیجیتال، مجتمع ورزشی، باغ های زیبا و بازیهای آبی، یک پارک مجسمه سازی و یک کلوب به نام کابین چوبی است که به طور کامل از چوب ساخته شده است.
POSTECH همچنین اولین دانشگاه کره جنوبی بود  که به طور رسمی در سال 2010 پردیس دانشگاهی دو زبانه خود را تاسیس نمود، و برنامه های تحصیلی در مقطع دبیرستان، کارشناسی و کارشناسی ارشد به هر دو زبان کره ای و انگلیسی را برای متقاضیان بین المللی تحصیل در کره جنوبی ارائه می دهد.

 

دانشگاه یون سی – Yonsei University

دومین دانشگاه برتر واقع در سئول پایتخت کره جنوبی، دانشگاه یونسی است که در حال حاضر در رتبه 106 در جهان قرار دارد. به عنوان یک موسسه تحقیقاتی خصوصی، دانشگاه یونسی یکی از قدیمی ترین و بزرگترین دانشگاه ها در کره جنوبی است که در حال حاضر بیش از 38700 دانشجو دارد. در کنار فرهنگ هیجان انگیز سئول، دانشجویان بین المللی که برای تحصیل در کره جنوبی، دانشگاه یونسی را انتخاب کرده اند می توانند در بسیاری از رویدادها و فعالیت در دانشگاه ، از جمله جشنواره سالانه Mooak در بهار و بازیهای محلی در پاییز بهره مند شوند. رویداد های معمول عبارتند از سمینارها، جشنواره های فیلم، کنسرت، نمایشگاه ها و مسابقات ورزشی که به محیط دانشگاه فضای بسیار اجتماعی می بخشند. در سال 2006 اولین مرکز دانشگاهی ارائه دهنده برنامه های آموزشی به زبان انگلیسی نیز در این دانشگاه تاسیس شد.

 

دانشگاه کره – Korea University

سومین موسسه پژوهشی خصوصی در کره جنوبی است و در جهان در رده  116 و در آسیا در 19 رتبه قرار دارد. دانشگاه کره دارای پیشینه رقابتی بسیار طولانی با دانشگاه یونسی داشته که می توان این موضوع را در بسیاری از رویدادهای ورزشی بین این دو دانشگاه مشاهده نمود. دانشگاه کره در حال حاضر با بیش از 25100 دانشجو ، و 1500 عضو هیئت علمی که بیش از 95 درصد انها دارای مدرک دکتری میباشند فعالیت میکند. کالج حقوق این دانشگاه به عنوان یکی از برترین دانشگاه های کشور است.

این دانشگاه همچنین دارای رتبه بسیار بالا در رشته های ارتباطات و مطالعات رسانه، سیاست و اقتصاد میباشد. لازم به ذکر است این دانشگاه در سئول واقع شده و دپارتمان های این دانشگاه در سراسر شهر  تاسیس شده اند که دارای فاصله اندکی از رستوران ها، کافه ها، مغازه ها و جاذبه های فرهنگی، از جمله معبد مشهور بودائی میباشد.


16 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 08 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
دارالترجمه رسمی فوری ترکی استانبولی
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب