معرفی دانشگاه های برتر کشور کره جنوبی

معرفی دانشگاه های برتر کشور کره جنوبی
ساعد نیوز: با دانشگاه های برتر و مورد تایید وزارت علوم در کشور کره جنوبی، رشته های ارائه شده و رتبه های علمی آن دانشگاه ها بیشتر آشنا شوید.

در راستای رویکردهای بین المللی، دانشگاه های زیادی از جمله دانشگاه Yonsei به منظور جذب متقاضیان تحصیل در کره جنوبی از سرتاسر جهان اقدام به تاسیس پردیس های بین المللی کرده اند. البته پنج دانشگاه امریکایی نیز از جمله دانشگاه دولتی نیویورک نیز در تلاش برای بازگشایی پردیس هایی در دانشگاه Songdo Global هستند. در حال حاضر بیش از 370 موسسه رسمی آموزش عالی در کره جنوبی فعالیت می کنند، که از این میان 179 دانشگاه خصوصی و 43 مرکز ملی هستند.

 

دانشگاه ملی سئول – Seoul National University

2

این دانشگاه یکی از بهترین مراکز آموزشی این کشور است که بر اساس رده بندی QS در سال 2015 در جایگاه 31 جهانی و در رتبه هشتم آسیا قرار دارد و برای دانشجویان بین المللی که خواهان تحصیل در کره جنوبی هستند بهترین گزینه به حساب می آید. این دانشگاه در سال 1946 به عنوان اولین دانشگاه ملی کره جنوبی تاسیس شد و اکنون در ارائه خدمات پژوهشی به دانشجویان بسیار پیشرفته بوده و دارای 30 هزار دانشجو در مقاطع لیسانس تا دکترا می باشد. با توجه به داده های جمع آوری شده توسط موسسه مطالعات و توسعه آموزش کره، دانشگاه ملی سئول بیشترین سرانه را برای هر یک از دانشجویان خود هزینه مینماید.
این دانشگاه دارای دو پردیس میباشد که یکی در Gwanak  و مناطق جنوبی شهر و دیگری در مرکز شهر و در Jongno واقع شده است که بزرگترین پردیس در پایتخت نیز میباشد. دانشگاه ملی سئول همچنین دارای حجم وسیعی از همکاری های بین المللی  با 273 دانشگاه در 56 کشور نیز می باشد.

دانشگاه ملی سئول دارای عملکرد قوی در آخرین رتبه بندی دانشگاه های جهان QS بوده و در رشته های با موضوع حسابداری و امور مالی، مهندسی شیمی، شیمی، مهندسی عمران و سازه، علوم کامپیوتر، اقتصاد، مهندسی ، محیط زیست مطالعات، تاریخ و باستان شناسی، زبان شناسی، مهندسی مکانیک، زبان های مدرن، پزشکی، علوم مواد، ریاضیات، حقوق، فیزیک و نجوم و برق و نه رشته دیگر در بین  50  دانشگاه برترجهانی قرار گرفته است.

 

موسسه علوم و صنعت کره – Korea Advanced institute of Science & Technology

5

موسسه علم و صنعت کره به عنوان دومین دانشگاه برتر کره جنوبی در شهر Daejeon واقع شده است و یکی دیگر از گزینه های مناسب برای متقاضیان تحصیل در کره جنوبی محسوب می شود. این دانشگاه یک مرکز تحقیقاتی عمومی به شمار می رود که با جمعیت دانشجویی بیش از ده هزار و دویست نفر به عنوان اولین موسسه علوم و مهندسی پژوهش محور کشور تاسیس شد. در رده بندی دانشگاه های جهان QS  در رده 51 جهانی  سوم آسیایی و رده سوم دانشگاه هایی با قدمت کمتر از پنجاه سال قرار دارد.
اکثر برنامه های در KAIST در  رشته های علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات هستند، و رتبه دانشگاه در میان 50 مؤسسه برتر در جهان در بسیاری از این رشته به چشم میخورد. تنها با یک سفر دو ساعته با قطار در جنوب پایتخت، شهر دائجون، پنجمین شهر بزرگ در کره جنوبی با نمود های پیشرفته تکنولوژی را مشاهده خواهید نمود.

 

دانشگاه علوم و فناوری پوهانگ – Pohang University of Science & Technology

5

دانشگاه خصوصی علوم و فناوری پوهانگ (POSTECH) یکی دیگر از معتبرترین مراکز برای تحصیل در کره جنوبی است که به ارائه برنامه آموزشی علم و فن آوری متمرکز و پژوهش پرداخته و بر اساس رده بندی سال 2014 QS در رتبه 86 جهانی، 10 در آسیایی و چهارم در در بین 50 دانشگاه برتر دارای قدمت کمتر از  50 سال میباشد. POSTECH در فاصله 20 دقیقه از مرکز شهر پوهانگ قرار گرفته است و نه تنها شامل تمام امکانات معمول – خوابگاه دانشجویی، کافه ها و غیره است بلکه دارای یک کتابخانه دیجیتال، مجتمع ورزشی، باغ های زیبا و بازیهای آبی، یک پارک مجسمه سازی و یک کلوب به نام کابین چوبی است که به طور کامل از چوب ساخته شده است.
POSTECH همچنین اولین دانشگاه کره جنوبی بود  که به طور رسمی در سال 2010 پردیس دانشگاهی دو زبانه خود را تاسیس نمود، و برنامه های تحصیلی در مقطع دبیرستان، کارشناسی و کارشناسی ارشد به هر دو زبان کره ای و انگلیسی را برای متقاضیان بین المللی تحصیل در کره جنوبی ارائه می دهد.

 

دانشگاه یون سی – Yonsei University

5

دومین دانشگاه برتر واقع در سئول پایتخت کره جنوبی، دانشگاه یونسی است که در حال حاضر در رتبه 106 در جهان قرار دارد. به عنوان یک موسسه تحقیقاتی خصوصی، دانشگاه یونسی یکی از قدیمی ترین و بزرگترین دانشگاه ها در کره جنوبی است که در حال حاضر بیش از 38700 دانشجو دارد. در کنار فرهنگ هیجان انگیز سئول، دانشجویان بین المللی که برای تحصیل در کره جنوبی، دانشگاه یونسی را انتخاب کرده اند می توانند در بسیاری از رویدادها و فعالیت در دانشگاه ، از جمله جشنواره سالانه Mooak در بهار و بازیهای محلی در پاییز بهره مند شوند. رویداد های معمول عبارتند از سمینارها، جشنواره های فیلم، کنسرت، نمایشگاه ها و مسابقات ورزشی که به محیط دانشگاه فضای بسیار اجتماعی می بخشند. در سال 2006 اولین مرکز دانشگاهی ارائه دهنده برنامه های آموزشی به زبان انگلیسی نیز در این دانشگاه تاسیس شد.

 

دانشگاه کره – Korea University

51

سومین موسسه پژوهشی خصوصی در کره جنوبی است و در جهان در رده  116 و در آسیا در 19 رتبه قرار دارد. دانشگاه کره دارای پیشینه رقابتی بسیار طولانی با دانشگاه یونسی داشته که می توان این موضوع را در بسیاری از رویدادهای ورزشی بین این دو دانشگاه مشاهده نمود. دانشگاه کره در حال حاضر با بیش از 25100 دانشجو ، و 1500 عضو هیئت علمی که بیش از 95 درصد انها دارای مدرک دکتری میباشند فعالیت میکند. کالج حقوق این دانشگاه به عنوان یکی از برترین دانشگاه های کشور است.

این دانشگاه همچنین دارای رتبه بسیار بالا در رشته های ارتباطات و مطالعات رسانه، سیاست و اقتصاد میباشد. لازم به ذکر است این دانشگاه در سئول واقع شده و دپارتمان های این دانشگاه در سراسر شهر  تاسیس شده اند که دارای فاصله اندکی از رستوران ها، کافه ها، مغازه ها و جاذبه های فرهنگی، از جمله معبد مشهور بودائی میباشد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (551 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (312 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (153 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (59 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (49 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (48 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (29 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (23 نظر) نگاهی به کلیپ ویژه مراسم ساده و بدون تجملات معمم شدن سیداحمد خمینی و خنده های از ته دل پدرش+ویدیو (23 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (21 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (18 نظر)
تیتر امروز   
فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 27 تیر ماه 1403
فال روزانه امروز چهارشنبه 27 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز چهارشنبه 27 تیر 1403 + فیلم
فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 27 تیر 1403
فال انبیاء روزانه چهارشنبه 27 تیر 1403
فال ابجد روزانه چهارشنبه 27تیر 1403
عمارت باشکوه خوش آب و هوایی که برای رهبر معظم انقلاب ساخته شد/ حضرت آقا: من یازده سال است اصلاً احساس هوای بد نکردم، من با بقیه مردم هیچ تفاوتی ندارم
بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید!
صبحانه ساده رهبر معظم انقلاب در حیاط امام زاده همراه نوه هایشان/ تصویری از خانواده دوستی حضرت آقا
نگاهی به گنجینه حرم حضرت ابوالفضل علیه السلام/ از قطعه های طلا تا ستاره بلورین
ماجرای تکیه 200 ساله تجریش از زبان پیرغلام 90 ساله
از نوحه خوانی دکتر پزشکیان در شب عاشورا تا جزئیات زلزله کرمان در حواشی داغ امروز سه شنبه 26 تیر 1403
مراسم عزاداری شب عاشورای حسینی در محضر رهبر انقلاب برگزار شد
تأثیر سوابق تحصیلی/ جزئیات نحوۀ محاسبۀ نمره کل و ضرایب کنکوری‌های 1403
اولین تصاویر از حادثه شاهچراغ و زنده شدن دوباره صحنه های ترس و وحشت+فیلم
منتخب روز   
اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟