معرفی دانشگاه های برتر کشور نیوزلند

معرفی دانشگاه های برتر کشور نیوزلند
ساعد نیوز: با دانشگاه های برتر کشور نیوزلند، تاریخچه، دانشکده های و انواع فعالیت این دانشگاه ها آشنا شوید.

در حال حاضر، تحصیل در کشورهایی همانند آمریکا، انگلستان، استرالیا و کانادا برای بسیاری تحمیل مالی به سزایی را به همراه دارد.
از طرفی دیگر، زبان انگلیسی (مدرک آیلتس) که پیش نیاز تحصیل در آن کشورها می باشد آنچنان در کشورمان ایران جا نیافتاده است. نیوزیلند از طرفی با داشتن ۸ دانشگاه که از رتبه های جهانی برخوردارند به دلیل پایین بودن توان دلار نیوزیلند و امکان تحصیل زبان انگلیسی از مقطع ابتدایی برای بسیاری گزینه برتر به حساب می آید.

 

رنکینگ جهانی دانشگاه های نیوزلند

ردیفرتبه بندی جهانینام دانشگاهوسعت دانشگاهتحقیقات و پژوهش
(مناسب برای دوره های کارشناسی ارشد و دکترا)
امتیاز از ۱۰۰شهر (اکثر دانشگاههای نیوزیلند در تمام شهرهای دیگر پردیس دارند)
۱۶۸دانشگاه آکلندبزرگخیلی زیاد۷۱.۱۳آکلند
۲۱۳۵دانشگاه اوتاگوبزرگخیلی زیاد۵۷.۰۸اوتاگو
۳۱۸۹دانشگاه کنتربریبزرگخیلی زیاد۴۸.۵۱کنتربری
۴۲۲۵دانشگاه ویکتوریای ولینگتونبزرگخیلی زیاد۴۴.۳۷ولینگتون
۵۳۰۲دانشگاه مسیبزرگخیلی زیاد۳۷.۰۲پالمرستون شمالی و آکلند
۶۳۱۶دانشگاه وایکاتومتوسطخیلی زیاد۳۵.۶۶همیلتون
۷

۶۰۰+

دانشگاه لینکلنمتوسطزیادنا معلومکنتربری
۸

۶۰۰+

دانشگاه فنی آلکندمتوسطزیادنا معلومآکلن

 

دانشگاه ها

1. Auckland University of Technology

2. Auckland University

3. Otago University

4. Canterbury University

5. Lincoln University

6. Massey University

7. Wellington University

8. Waikato University

 
پلی تکنیک ها
9. Whitireia Polytechnic
10. Otago Polytechnic
11. Aoraki Polytechnic
12. Christchurch Polytechnic
13. Tai Poutini Polytechnic
14. Tairawhiti Polytechnic
15. Bay Polytechnic
16. Northland Polytechnic
 
انیستیوهای تکنولوژی
17. Waikato Inst of Technology
18. Wellington Inst of Technology
19. Southern Inst of Technology
20. Waiariki Inst of Technology
21. Manukau Inst of Technology
22. Unitec Inst of Technology
23. Nelson Malborough Inst of Technology

دانشگاه اوکلند (University of Auckland)

2

رتبه دانشگاهنسبت دانشجویان پسر به دختردرصد دانشجویان بین المللنسبت دانشجو به استادتعداد دانشجویان
        ۱۶۵                      ۵۴ به ۴۶                 ۲۹ درصد               ۱۸/۹          ۳۰,۲۸۷

دانشگاه اوکلند از ارتباطات قوی بین‌المللی برخوردار بوده و تنها عضو دانشگاهی کشور نیوزیلند در Universitas 21، انجمن دانشگاه‌های حاشیه اقیانوس آرام (Association of Pacific Rim Universities) و کنسرسیوم بین‌المللی دانشگاه‌های تحقیقاتی LED است. امروزه بیش از ۴۰۰۰ دانشجو از ۹۳ کشور جهان این دانشگاه را برای تحصیل انتخاب می‌کنند. برنامه مبادله دانشجوی University’s 360° این دانشگاه، این امکان را به دانشجویان نیوزلند می‌دهد تا یک یا دو ترم خود را در بیش از ۹۰ دانشگاه هم پیمان دانشگاه اوکلند در نقاط مختلف جهان بگذرانند. دانشگاه اوکلند که در سال ۱۸۸۳ تأسیس شد در حال حاضر با ۳۰,۲۸۷ دانشجو، که هر سال نزدیک به ۱۰۰۰۰ نفر از آنها فارغ‌التحصیل می‌شوند، بزرگ‌ترین دانشگاه در نیوزلند محسوب می‌شود. پردیس اصلی این دانشگاه در مرکز شهر اوکلند واقع شده و از چهار پردیس تخصصی دیگر نیز برخوردار است. دانشگاه اوکلند تنها دانشگاه نیوزلند است که در رتبه بندی جهانی دانشگاهی مجله تایمز (Times Higher Education)، در شمار ۲۰۰ دانشگاه برتر جهان معرفی شده است. این دانشگاه در رده‌بندی جهانی دانشگاهی QS و شانگهای (Shanghai Jiao Tong Academic)، نیز در صدر دانشگاه‌های نیوزلند قرار گرفته است.

دانشگاه اوتاگو (University of Otago)

2

   رتبه دانشگاه      نسبت دانشجویان پسر و دختر     درصد دانشجویان بین الملل     نسبت دانشجو به استاد    تعداد دانشجویان
    ۲۰۱-۲۵۰                      ۵۷ به ۴۳               ۲۰ درصد               ۲۰/۲          ۱۸,۵۶۷

دانشگاه اوتاگو که به فرمان شورای ایالتی اوتاگو، در سال ۱۸۶۹ تأسیس شد، قدیمی‌ترین دانشگاه نیوزیلند به شمار می‌رود. دانشگاه جدید اوتاگو با ۱۰۰، ۰۰۰ هکتار زمین وقفی، به اعطای مدارک تحصیلی در رشته‌های تحصیلی هنر، پزشکی، حقوق و موسیقی می‌پردازد. این دانشگاه در جولای سال ۱۸۷۱ تنها با سه مدرس افتتاح شد، که یکی به حوزه مطالعات کلاسیک، زبان و ادبیات انگلیسی، دیگری به ریاضیات و فلسفه طبیعی و سومی نیز به پوشش مباحث فلسفه اخلاقی و اقتصاد سیاسی می‌پرداخت. سال بعد یک مدرس علوم طبیعی، نیز به جرگه این افراد پیوست. با اعطای موقوفات بیشتر در سال ۱۸۷۲، برنامه‌های درسی متنوع‌تر و حوزه تدریس مدرسین دانشگاه نیز گسترده‌تر می‌شد، که از این جمله می‌توان به آغاز تدریس رشته حقوق در سال ۱۸۷۳، و دوره‌های آموزشی پزشکی در سال ۱۸۷۵ اشاره کرد. دوره معدن کاری نیز در ۱۸۷۲ برگزار و در سال ۱۸۷۸ دانشکده معادن در آن تآسیس شد.

دانشگاه کنتربری (University of Canterbury)

1

   رتبه دانشگاه      نسبت دانشجویان پسر و دختر     درصد دانشجویان بین الملل     نسبت دانشجو به استاد    تعداد دانشجویان
      ۳۵۱-۴۰۰                        ۵۰ : ۵۰               ۲۰ درصد               ۱۶.۴          ۱۱,۹۴۳

دانشگاه کنتربری واقع در کریست چرچ، بزرگ‌ترین شهر در نیوزیلند جنوبی واقع است. تحقیقات در سطح جهانی، آموزش الهام بخش، محیط دانشگاه پر جنب و جوش و فعال و زندگی دانشجویی با دانشجویان سراسر دنیا از مواردی است که این دانشگاه برای جذب دانشجویان بین‌المللی بدان تکیه دارد. در سال ۱۸۷۳ هنگامی که کالج کانتربری تا سیس شد، به عنوان یکی از تنها دو دانشگاه نیوزلند شناخته می‌شد. این دانشگاه در ساختمان سنگی باشکوهی در منطقه مرکزی شهر قرار داشت. این دانشگاه با الگو ازاکسبرایج (Oxbridge) و با یک تفاوت عمده شروع به کار کرد، کن تبری از همان ابتدا شروع به پذیرش دانشجویان زن کرد. هلن کنون (Helen Cannon) اولین زن در امپراتوری بریتانیا بود که موفق به کسب افتخار فارغ‌التحصیلی شد. ارنست رادرفورد (Ernest Rutherford)، یکی از برجسته‌ترین فارغ‌التحصیلان کانتربری است که در سال ۱۸۹۰ از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شد.

دانشگاه لینکلن (Lincoln University)

2

   رتبه دانشگاه      نسبت دانشجویان پسر و دختر     درصد دانشجویان بین الملل     نسبت دانشجو به استاد    تعداد دانشجویان
    ۴۰۱-۵۰۰                    ۵۷ به ۴۳                 ۲۳ درصد                ۱۴.۰            ۲,۹۸۵

از منظر قدمت، لینکلن سومین دانشگاه نیوزیلند به شمار می‌رود. این دانشگاه، در سال ۱۸۷۸ به عنوان دانشکده کشاورزی تأسیس، و به دانشکده کنتربری پیوسته بود و در سال ۱۸۸۰ برای اولین بار به پذیرش دانشجویان پرداخت. در سال ۱۸۹۶، دانشکده کشاورزی، از دانشکده کنتربری جدا و به عنوان دانشکده کشاورزی کنتربری و با هیئت حاکم خود، مستقلاً مشغول فعالیت شد. در سال ۱۹۶۱، دانشگاه رسما به دانشکده لینکلن تغییر نام داد و در سال ۱۹۹۰ به طور رسمی از دانشگاه کنتربری جدا و امروزه به دانشگاه ملی و مستقل تبدیل شده است. دانشگاه لینکلن از نظر بین المللی با نهادهای مکمل در آسیا، خاور میانه، اروپا و آمریکا از اتحادی علمی برخوردار است. این اتحاد از روابط علمی جمایت کرده و موجب افزایش فرصت های آموزشی برای کارکنان، دانشجویان و کسانی می شود که در حوزه تحقیقات پیشرفته فعالیت می کنند.  به عنوان نمونه می توان به  ارتباط با دانشگاه منابع طبیعی و علوم کاربردی بوکو (BOKU) در وین اتریش اشاره کرد، که تنها ارائه کننده مقطع کارشناسی ارشد این رشته در عرصه های بین المللی محسوب می شود.  

دانشگاه مسی (Massey University)

2

   رتبه دانشگاه      نسبت دانشجویان پسر و دختر     درصد دانشجویان بین الملل     نسبت دانشجو به استاد    تعداد دانشجویان
    ۴۰۱-۵۰۰                        ۶۱ به ۳۹                 ۲۹  درصد                 ۱۶.۱          ۱۸,۶۸۱

دانشگاه مسی، با حدود ۱۸۰۰۰ دانشجو و ۳۱۲۷ کارمند یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های نیوزلند به شمار می‌آید. مسی یکی از ۴ دانشگاه نیوزلند است که در رده‌بندی جهانی تایمز در رتبه زیر ۲۰۰ قرار می‌گیرد. مسی ۳ پردیس در شهرهای اوکلند، ولینگتون و پالمرزتون دارد. مسی، بزرگ‌ترین کالج تجارت در نیوزلند را دارد و همچنین در نیوزلند تنها دانشگاهی است که رشته‌های هوافضا و دامپزشکی را ارائه می‌دهد.

پردیس‌های دانشگاه: پردیس تجارت و بازرگانی، پردیس هنرهای زیبا، پردیس آموزش و پرورش، پردیس جامعه شناسی و علوم اجتماعی، پردیس علوم پایه

دانشگاه ویکتوریای ولینگتون (Victoria University of Wellington)

22

   رتبه دانشگاه      نسبت دانشجویان پسر و دختر     درصد دانشجویان بین الملل     نسبت دانشجو به استاد    تعداد دانشجویان
    ۳۵۱-۴۰۰                       ۵۵ به ۴۵                  ۲۱ درصد                  ۲۱         ۱۶,۹۴۰

کالج ویکتوریا، در سال ۱۸۹۷، در سالگرد جشن الماس ملکه ویکتوریا، به فرمان مجلس تأسیس شده و به افتخار او نام‌گذاری شده است. از سال ۱۹۶۲ کالج ویکتوریا با عنوان ویکتوریا ولینگتون به دانشگاهی مستقل تبدیل شد. این دانشگاه هم اکنون بیش از ۱۷۰۰۰ دانشجو دارد و رتبه چهارم تحقیقاتی را در میان دانشگاه‌های نیوزلند به خود اختصاص داده است. دانشگاه ویکتوریا ولینگتون هم‌اکنون بیش از ۱.۳ میلیون جلد کتاب و بیش از ۷۰۰۰۰۰ نسخه کتاب الکترونیکی دارد.
دانشکده آموزش ولینگتون (WCE) و دانشگاه ویکتوریا ولینگتون (VUW) در همکاری با یکدیگر برای پیشرفت در آموزش تربیت معلم، از سابقه ای طولانی برخوردار هستند. در سال 2001 شوراهای WCE و VUW در ایجاد یک شراکت رسمی بین نهاد های خود (اتحاد استراتژیک) توافق کردند. طبق اظهارات هر دو شورا شراکت و ارتباط همیشگی و نزدیک دو سازمان، در نهایت به ادغام آن ها منجر شد. دانشگاه  ویکتوریا دارای هشت دانشکده است: دانشکده معماری و طراحی، دانشکده بازرگانی و مدیریت، دانشکده آموزش، دانشکده مهندسی، دانشکده تحقیقات، دانشکده علوم اجتماعی و انسانی، دانشکده حقوق، دانشکده علوم.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (355 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (209 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (143 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (85 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (57 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (44 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (23 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (11 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (11 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
خرید کردن پسر رهبر معظم انقلاب: از ایستادن در صف و رعایت نوبت تا لحن عادی فروشنده با ایشان مثل دیگر مشتری ها
اختلاف زن و شوهر بوکانی هفت هکتار مزرعه گندم را به آتش کشاند
تصاویر جالب و دیدنی از آیین های عزاداری محرم در 12 کشور مختلف جهان/ از به زنجیر کشیدن زنان تا عبور کردن پابرهنه از روی زغال‌های روشن
(ویدیو) ترانه سوزناک همایون شجریان در دلتنگی و فراق پدرش/ چه بغضی هم داره
(تصاویر) 9 تا از باور نکردنی ترین مراسم غیرعادی که در برخی مناطق جهان جانشین دفن کردن مردگان شده است/ روی کسانی که مرده‌هاشونو میسوزونن رو سفید کردن کلا
ویدئوی فوق العاده باشگاه اینتر برای معرفی مهدی طارمی/یک شاهزاده ازخلیج فارس/ مهدی طارمی: ایران در قلب من است و اینتر در ذهن من
باقری: لبنان، جهنم بی‌بازگشت برای صهیونیست‌ها خواهد بود
بغض و غم شبنم مقدمی، داور برنامه "صداتو"، بر سر مزار استاد آواز ایران/ نگاه به خانه ابدی استاد شجریان با سنگ مزار ساده و نوشته ی کوتاه برای مردم سرزمینشان
رونمایی محسن کیایی از دختر ناز و همسر جوانش به مناسبت 22مین سالگرد ازدواجشان/ مجری برنامه "صداتو"، برای اولین بار، خاطره ای از ازدواج زودهنگامش تعریف کرد
(تصاویر) چیدمان مدرن و اروپایی پنت هاوس شیک رضا گلزار با مبلمانی با رنگ های متضاد هم، ستون های طرحدار و باشگاه خانگی
گزارش ظریف از انتخاب اعضای کابینه دولت چهاردهم
شاعرانه ترین سکانس عاشقانه سینمای ایران/ عاشقانه بی تکرار پارسا پیروزفر و نیکی کریمی/ عاشقانه ای که رودست نداره
منتخب روز   
اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟