ساعدنیوز
ساعدنیوز

معرفی دانشگاه های برتر کشور نیوزلند

معرفی دانشگاه های برتر کشور نیوزلند
ساعد نیوز: با دانشگاه های برتر کشور نیوزلند، تاریخچه، دانشکده های و انواع فعالیت این دانشگاه ها آشنا شوید.

در حال حاضر، تحصیل در کشورهایی همانند آمریکا، انگلستان، استرالیا و کانادا برای بسیاری تحمیل مالی به سزایی را به همراه دارد.
از طرفی دیگر، زبان انگلیسی (مدرک آیلتس) که پیش نیاز تحصیل در آن کشورها می باشد آنچنان در کشورمان ایران جا نیافتاده است. نیوزیلند از طرفی با داشتن ۸ دانشگاه که از رتبه های جهانی برخوردارند به دلیل پایین بودن توان دلار نیوزیلند و امکان تحصیل زبان انگلیسی از مقطع ابتدایی برای بسیاری گزینه برتر به حساب می آید.

 

رنکینگ جهانی دانشگاه های نیوزلند

ردیفرتبه بندی جهانینام دانشگاهوسعت دانشگاهتحقیقات و پژوهش
(مناسب برای دوره های کارشناسی ارشد و دکترا)
امتیاز از ۱۰۰شهر (اکثر دانشگاههای نیوزیلند در تمام شهرهای دیگر پردیس دارند)
۱۶۸دانشگاه آکلندبزرگخیلی زیاد۷۱.۱۳آکلند
۲۱۳۵دانشگاه اوتاگوبزرگخیلی زیاد۵۷.۰۸اوتاگو
۳۱۸۹دانشگاه کنتربریبزرگخیلی زیاد۴۸.۵۱کنتربری
۴۲۲۵دانشگاه ویکتوریای ولینگتونبزرگخیلی زیاد۴۴.۳۷ولینگتون
۵۳۰۲دانشگاه مسیبزرگخیلی زیاد۳۷.۰۲پالمرستون شمالی و آکلند
۶۳۱۶دانشگاه وایکاتومتوسطخیلی زیاد۳۵.۶۶همیلتون
۷

۶۰۰+

دانشگاه لینکلنمتوسطزیادنا معلومکنتربری
۸

۶۰۰+

دانشگاه فنی آلکندمتوسطزیادنا معلومآکلن

 

دانشگاه ها

1. Auckland University of Technology

2. Auckland University

3. Otago University

4. Canterbury University

5. Lincoln University

6. Massey University

7. Wellington University

8. Waikato University

 
پلی تکنیک ها
9. Whitireia Polytechnic
10. Otago Polytechnic
11. Aoraki Polytechnic
12. Christchurch Polytechnic
13. Tai Poutini Polytechnic
14. Tairawhiti Polytechnic
15. Bay Polytechnic
16. Northland Polytechnic
 
انیستیوهای تکنولوژی
17. Waikato Inst of Technology
18. Wellington Inst of Technology
19. Southern Inst of Technology
20. Waiariki Inst of Technology
21. Manukau Inst of Technology
22. Unitec Inst of Technology
23. Nelson Malborough Inst of Technology

دانشگاه اوکلند (University of Auckland)

2

رتبه دانشگاهنسبت دانشجویان پسر به دختردرصد دانشجویان بین المللنسبت دانشجو به استادتعداد دانشجویان
        ۱۶۵                      ۵۴ به ۴۶                 ۲۹ درصد               ۱۸/۹          ۳۰,۲۸۷

دانشگاه اوکلند از ارتباطات قوی بین‌المللی برخوردار بوده و تنها عضو دانشگاهی کشور نیوزیلند در Universitas 21، انجمن دانشگاه‌های حاشیه اقیانوس آرام (Association of Pacific Rim Universities) و کنسرسیوم بین‌المللی دانشگاه‌های تحقیقاتی LED است. امروزه بیش از ۴۰۰۰ دانشجو از ۹۳ کشور جهان این دانشگاه را برای تحصیل انتخاب می‌کنند. برنامه مبادله دانشجوی University’s 360° این دانشگاه، این امکان را به دانشجویان نیوزلند می‌دهد تا یک یا دو ترم خود را در بیش از ۹۰ دانشگاه هم پیمان دانشگاه اوکلند در نقاط مختلف جهان بگذرانند. دانشگاه اوکلند که در سال ۱۸۸۳ تأسیس شد در حال حاضر با ۳۰,۲۸۷ دانشجو، که هر سال نزدیک به ۱۰۰۰۰ نفر از آنها فارغ‌التحصیل می‌شوند، بزرگ‌ترین دانشگاه در نیوزلند محسوب می‌شود. پردیس اصلی این دانشگاه در مرکز شهر اوکلند واقع شده و از چهار پردیس تخصصی دیگر نیز برخوردار است. دانشگاه اوکلند تنها دانشگاه نیوزلند است که در رتبه بندی جهانی دانشگاهی مجله تایمز (Times Higher Education)، در شمار ۲۰۰ دانشگاه برتر جهان معرفی شده است. این دانشگاه در رده‌بندی جهانی دانشگاهی QS و شانگهای (Shanghai Jiao Tong Academic)، نیز در صدر دانشگاه‌های نیوزلند قرار گرفته است.

دانشگاه اوتاگو (University of Otago)

2

   رتبه دانشگاه      نسبت دانشجویان پسر و دختر     درصد دانشجویان بین الملل     نسبت دانشجو به استاد    تعداد دانشجویان
    ۲۰۱-۲۵۰                      ۵۷ به ۴۳               ۲۰ درصد               ۲۰/۲          ۱۸,۵۶۷

دانشگاه اوتاگو که به فرمان شورای ایالتی اوتاگو، در سال ۱۸۶۹ تأسیس شد، قدیمی‌ترین دانشگاه نیوزیلند به شمار می‌رود. دانشگاه جدید اوتاگو با ۱۰۰، ۰۰۰ هکتار زمین وقفی، به اعطای مدارک تحصیلی در رشته‌های تحصیلی هنر، پزشکی، حقوق و موسیقی می‌پردازد. این دانشگاه در جولای سال ۱۸۷۱ تنها با سه مدرس افتتاح شد، که یکی به حوزه مطالعات کلاسیک، زبان و ادبیات انگلیسی، دیگری به ریاضیات و فلسفه طبیعی و سومی نیز به پوشش مباحث فلسفه اخلاقی و اقتصاد سیاسی می‌پرداخت. سال بعد یک مدرس علوم طبیعی، نیز به جرگه این افراد پیوست. با اعطای موقوفات بیشتر در سال ۱۸۷۲، برنامه‌های درسی متنوع‌تر و حوزه تدریس مدرسین دانشگاه نیز گسترده‌تر می‌شد، که از این جمله می‌توان به آغاز تدریس رشته حقوق در سال ۱۸۷۳، و دوره‌های آموزشی پزشکی در سال ۱۸۷۵ اشاره کرد. دوره معدن کاری نیز در ۱۸۷۲ برگزار و در سال ۱۸۷۸ دانشکده معادن در آن تآسیس شد.

دانشگاه کنتربری (University of Canterbury)

1

   رتبه دانشگاه      نسبت دانشجویان پسر و دختر     درصد دانشجویان بین الملل     نسبت دانشجو به استاد    تعداد دانشجویان
      ۳۵۱-۴۰۰                        ۵۰ : ۵۰               ۲۰ درصد               ۱۶.۴          ۱۱,۹۴۳

دانشگاه کنتربری واقع در کریست چرچ، بزرگ‌ترین شهر در نیوزیلند جنوبی واقع است. تحقیقات در سطح جهانی، آموزش الهام بخش، محیط دانشگاه پر جنب و جوش و فعال و زندگی دانشجویی با دانشجویان سراسر دنیا از مواردی است که این دانشگاه برای جذب دانشجویان بین‌المللی بدان تکیه دارد. در سال ۱۸۷۳ هنگامی که کالج کانتربری تا سیس شد، به عنوان یکی از تنها دو دانشگاه نیوزلند شناخته می‌شد. این دانشگاه در ساختمان سنگی باشکوهی در منطقه مرکزی شهر قرار داشت. این دانشگاه با الگو ازاکسبرایج (Oxbridge) و با یک تفاوت عمده شروع به کار کرد، کن تبری از همان ابتدا شروع به پذیرش دانشجویان زن کرد. هلن کنون (Helen Cannon) اولین زن در امپراتوری بریتانیا بود که موفق به کسب افتخار فارغ‌التحصیلی شد. ارنست رادرفورد (Ernest Rutherford)، یکی از برجسته‌ترین فارغ‌التحصیلان کانتربری است که در سال ۱۸۹۰ از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شد.

دانشگاه لینکلن (Lincoln University)

2

   رتبه دانشگاه      نسبت دانشجویان پسر و دختر     درصد دانشجویان بین الملل     نسبت دانشجو به استاد    تعداد دانشجویان
    ۴۰۱-۵۰۰                    ۵۷ به ۴۳                 ۲۳ درصد                ۱۴.۰            ۲,۹۸۵

از منظر قدمت، لینکلن سومین دانشگاه نیوزیلند به شمار می‌رود. این دانشگاه، در سال ۱۸۷۸ به عنوان دانشکده کشاورزی تأسیس، و به دانشکده کنتربری پیوسته بود و در سال ۱۸۸۰ برای اولین بار به پذیرش دانشجویان پرداخت. در سال ۱۸۹۶، دانشکده کشاورزی، از دانشکده کنتربری جدا و به عنوان دانشکده کشاورزی کنتربری و با هیئت حاکم خود، مستقلاً مشغول فعالیت شد. در سال ۱۹۶۱، دانشگاه رسما به دانشکده لینکلن تغییر نام داد و در سال ۱۹۹۰ به طور رسمی از دانشگاه کنتربری جدا و امروزه به دانشگاه ملی و مستقل تبدیل شده است. دانشگاه لینکلن از نظر بین المللی با نهادهای مکمل در آسیا، خاور میانه، اروپا و آمریکا از اتحادی علمی برخوردار است. این اتحاد از روابط علمی جمایت کرده و موجب افزایش فرصت های آموزشی برای کارکنان، دانشجویان و کسانی می شود که در حوزه تحقیقات پیشرفته فعالیت می کنند.  به عنوان نمونه می توان به  ارتباط با دانشگاه منابع طبیعی و علوم کاربردی بوکو (BOKU) در وین اتریش اشاره کرد، که تنها ارائه کننده مقطع کارشناسی ارشد این رشته در عرصه های بین المللی محسوب می شود.  

دانشگاه مسی (Massey University)

2

   رتبه دانشگاه      نسبت دانشجویان پسر و دختر     درصد دانشجویان بین الملل     نسبت دانشجو به استاد    تعداد دانشجویان
    ۴۰۱-۵۰۰                        ۶۱ به ۳۹                 ۲۹  درصد                 ۱۶.۱          ۱۸,۶۸۱

دانشگاه مسی، با حدود ۱۸۰۰۰ دانشجو و ۳۱۲۷ کارمند یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های نیوزلند به شمار می‌آید. مسی یکی از ۴ دانشگاه نیوزلند است که در رده‌بندی جهانی تایمز در رتبه زیر ۲۰۰ قرار می‌گیرد. مسی ۳ پردیس در شهرهای اوکلند، ولینگتون و پالمرزتون دارد. مسی، بزرگ‌ترین کالج تجارت در نیوزلند را دارد و همچنین در نیوزلند تنها دانشگاهی است که رشته‌های هوافضا و دامپزشکی را ارائه می‌دهد.

پردیس‌های دانشگاه: پردیس تجارت و بازرگانی، پردیس هنرهای زیبا، پردیس آموزش و پرورش، پردیس جامعه شناسی و علوم اجتماعی، پردیس علوم پایه

دانشگاه ویکتوریای ولینگتون (Victoria University of Wellington)

22

   رتبه دانشگاه      نسبت دانشجویان پسر و دختر     درصد دانشجویان بین الملل     نسبت دانشجو به استاد    تعداد دانشجویان
    ۳۵۱-۴۰۰                       ۵۵ به ۴۵                  ۲۱ درصد                  ۲۱         ۱۶,۹۴۰

کالج ویکتوریا، در سال ۱۸۹۷، در سالگرد جشن الماس ملکه ویکتوریا، به فرمان مجلس تأسیس شده و به افتخار او نام‌گذاری شده است. از سال ۱۹۶۲ کالج ویکتوریا با عنوان ویکتوریا ولینگتون به دانشگاهی مستقل تبدیل شد. این دانشگاه هم اکنون بیش از ۱۷۰۰۰ دانشجو دارد و رتبه چهارم تحقیقاتی را در میان دانشگاه‌های نیوزلند به خود اختصاص داده است. دانشگاه ویکتوریا ولینگتون هم‌اکنون بیش از ۱.۳ میلیون جلد کتاب و بیش از ۷۰۰۰۰۰ نسخه کتاب الکترونیکی دارد.
دانشکده آموزش ولینگتون (WCE) و دانشگاه ویکتوریا ولینگتون (VUW) در همکاری با یکدیگر برای پیشرفت در آموزش تربیت معلم، از سابقه ای طولانی برخوردار هستند. در سال 2001 شوراهای WCE و VUW در ایجاد یک شراکت رسمی بین نهاد های خود (اتحاد استراتژیک) توافق کردند. طبق اظهارات هر دو شورا شراکت و ارتباط همیشگی و نزدیک دو سازمان، در نهایت به ادغام آن ها منجر شد. دانشگاه  ویکتوریا دارای هشت دانشکده است: دانشکده معماری و طراحی، دانشکده بازرگانی و مدیریت، دانشکده آموزش، دانشکده مهندسی، دانشکده تحقیقات، دانشکده علوم اجتماعی و انسانی، دانشکده حقوق، دانشکده علوم.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (287 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (225 نظر) ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 (95 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس (90 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (78 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان فریبا نادری/ روحش شاد و یادش گرامی (77 نظر) خلاقیت خنده دار راننده کرمانی برای ضد سرقت کردن ماشین اش حماسه ساز شد+عکس/ سلطان امنیت منطقه در سطح خاورمیانه!🤣 (58 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس / عاشقانه های ریما و امیر جعفری ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (57 نظر) گشت و گذاری در روستای محل تولد محمود احمدی نژاد؛ از گلایه پسرعموی بقالش تا شغل آهنگری پدرش در روستا (56 نظر) شبی که محمود احمدی نژاد مهمانِ خانه ابدی مادرش شد و در آن خوابید+عکس/روحش شاد و یادش گرامی... (53 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (47 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (42 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (38 نظر) رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان (37 نظر) حضور چهره های فوتبالی در بیمارستان و روحیه دهی به علی دایی در عیادت از اسطوره فوتبال+ عکس/ مهدی رحمتی، عادل فردوسی‌ پور، کارلوس کی‌روش و ... (36 نظر)
دیگران می‌خوانند   
(فیلم) خاطره تلخ و غم انگیز میترا رفیع از شنیدن خبرفوت پدرش حین بازی در گیلدخت! (عکس)تیپ خاص و استایل کژوال مجری معروف!! / ابراز علاقه علی ضیاء برای مهاجرت به شیراز (عکس) قهقهه شبنم قربانی در مقابل جواد عزتی در فوتوکال اکران عمومی فیلم تمساح خونی / چقد این پسر قند و نمکه آخه ... (تصاویر)غار قاتل در ایران کجاست؟ | خطرناک ترین غار ایران بازخوانی بی عیب و نقص آهنگ ساقی بیا استاد شجریان توسط مربی عصر جدید+ویدیو/ اگه این صدا بهشتی نیست پس چیه😍 ترس مهران مدیری از بازی نعیمه نظام دوست در یک ژانر ترسناک+ویدیو/ فقط یا خدا گفتناش از استرس😂 نگاهی به کیک تولد خاص سوگل طهماسبی بازیگر سریال کیمیا با نردبان/ مبارکا باشه+ عکس ساقدوشی رحمان و رحیم در عروسیِ هومن حاجی عبداللهی، رحمت سریال پایتخت+عکس/چقد هم به خودشون رسیدن ... خلاقیت بی‌نظیر و جالب یک رستوران کره‌ای برای سرد کردن به موقع غذای داغ/ این راهکار پربازدید شد+عکس عکس خاطره انگیز و زیبای رضا داوودنژاد با همسر و مجریان معروف/ از المیرا شریفی مقدم تا ژیلا صادقی! گرگم به هوا بازی کردن جدی مهران غفوریان و حامد آهنگی/ بالاخره موفق شد حرص آقای بازیگر رو دربیاره+ویدیو بازیگران مجرد سریال گیلدخت از گلنار تا زهرمار خان !! +عکس حضور پرشور چهره های سیاسی در مراسم ختم پدر محمود احمدی نژاد/ از حداد عادل و اژه ای تا خاتمی و رهبر معظم انقلاب +عکس راه های جلوگیری از لیز خوردن ماشین فال انبیاء روزانه چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه 1403 سکانس خنده دار لیسانسه ها: وقتی رفیقت یه لیس بیشتر بستنی نمیخواد +ویدئو ماشین عجیب و ضد گلوله محمدرضا گلزار سوپر استار ایرانی/ آیسان خانومم سوار این ماشین میشه یعنی!! +عکس (عکس) رونمایی از پدر و مادر واقعی زهرمارخان سریال "گیلدخت"، امین میری/ چه ژستی هم گرفتن، معلومه حسابی عاشق هم بودن! تغییر چهره باورنکردنی امیر جعفری و علی شادمان در گذر زمان/ انگار آدم متفاوتی شدن +عکس ماجرای علاقه زیاد سردار سلیمانی به نوه هاش / کسی جرئت نداشته در خانه حاجی چیزی به آن‌ها بگوید تصویر جدید یکتا ناصر با غمی عمیق در چهر ه اش / تاثیر اتفاقات اخیر بر روحیه خانم بازیگر عکس جدید شهرام لاسمی بازیگر شخصیت قلقلی / بعد از 38 سال اصلا تکون نخورده شوخی رهبر انقلاب با حامد حدادی بسکتبالیست تیم ملی ایران/ نیازی به پریدن نیست....+فیلم شاهزاده قجری طپانچه را روی دست منشی‌اش آزمایش کرد (ویدئو) درخواست علیرضا حقیقی از علی دایی و کریم باقری برای ساخت مجسمه طلا! گربه‌ی گم شده به طور عجیبی هزاران کیلومتر دور تر در آمازون پیدا شد+ عکس دلتنگی سوزناک نجم الدین شریعتی، مجری برنامه سمت خدا برای مادرش وسط برنامه + ویدئو (ویدئو) درگیری مهرانه مهین ترابی و منوچهر هادی سر صحنه فیلمبرداری حلقه ازدواج دوم حامد سلطانی مجری برنامه سال تحویل +ویدئو / زیبایی خاص یک انگشتر عقیق فال ابجد روزانه چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 مرگ اسرار آمیز دو جوان در پایتخت بوی بد واژن: علل، درمان‌های خانگی و روش‌های پیشگیری نگاهی به امضای منحصر به فرد و زیبای داریوش فرضیایی، عموپورنگ پرانرژی بچه های ایرانی+عکس خلاقیت خنده دار هموطن ایرانی در ساخت توالت فرنگی با صندلی شکسته حماسه آفرید+عکس/ مغز نیست که دنیای ایده ست😂 ترفندهایی برای افزایش ماندگاری رژ لب رونمایی از معدل حیرت انگیز سردار آزمون ستاره تیم ملی در اول ابتدایی/ با این نمره شاگرد اول کلاس بود+عکس فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه 1403 اسکرین شات از صفحه کامپیوتر و لپ تاپ با 4 روش تمیز کردن سینی فر تنها در 3 حرکت
تیتر امروز   
(عکس)یک تاکسی پر از گلهای تازه؛ خلاقیت راننده تاکسی برای نشاط مسافران خونه‌ی مینیمال و شیک فریده‌ی سریال بزنگاه (سوسن پرور)/ فقط حیوانات خونگی با ابهتش! عوارض زیاده روی در رابطه جنسی ! (عکس) پاسخ هوشمندانه و فوق العاده خنده دار یک دانش‌آموز به تمرین کتاب درسی!/حرف راست رو از بچه بشنو! (ویدئو)کنسرت جنجالی همسر ستاره سادات قطبی مجری معروف با پیژامه/خوانندگی شهرام شکیبا با تیپ خاص و جنجالی (فیلم) خاطره تلخ و غم انگیز میترا رفیع از شنیدن خبرفوت پدرش حین بازی در گیلدخت! (عکس)تیپ خاص و استایل کژوال مجری معروف!! / ابراز علاقه علی ضیاء برای مهاجرت به شیراز (عکس) قهقهه شبنم قربانی در مقابل جواد عزتی در فوتوکال اکران عمومی فیلم تمساح خونی / چقد این پسر قند و نمکه آخه ... (تصاویر)غار قاتل در ایران کجاست؟ | خطرناک ترین غار ایران ماجرای علاقه زیاد سردار سلیمانی به نوه هاش / کسی جرئت نداشته در خانه حاجی چیزی به آن‌ها بگوید شاهزاده قجری طپانچه را روی دست منشی‌اش آزمایش کرد مرگ اسرار آمیز دو جوان در پایتخت فال روزانه امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه 1403 فال ابجد روزانه چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 فال انبیاء روزانه چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه 1403
منتخب روز   
(ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده