معرفی دانشگاه های کشور ارمنستان

  سه شنبه، 23 آبان 1396 ID  کد خبر 597
معرفی دانشگاه های کشور ارمنستان
ساعد نیوز: با دانشگاه های برتر ارمنستان، درجه علمی ، تاریخچه و زمینه های فعالیت این دانشگاه ها بیشتر آشنا شوید.

کشور ارمنستان، هر ساله مورد استقبال زیاد دانشجویان ایرانی برای تحصیل قرار می گیرد که از عوامل آن می توان به ارزان‌تر بودن و گاهی همطراز بودن هزینه زندگی و تحصیلات با ایران، نزدیکی سطح فرهنگی اجتماعی دو کشور و قابلیت انطباق سریع دانشجویان با محیط، وجود پیوندهای تاریخی، فرهنگی و هنری بین دوکشور، حضور تعداد قابل توجهی از ارامنه در ایران و ایرانیان درارمنستان که با زندگی مسالمت آمیز درکنار یکدیگر خو گرفته‌اند، شهریه دانشگاه‌ها نسبتا پایین و همسان با دانشگاه‌ها ی ایران ، امنیت فردی واجتماعی بالا و درصد بسیار پایین شرارت های اجتماعی از قبیل قتل و دزدی و تجاوز به عنف و مواد مخدر، رفت و آمد سریع و کم هزینه اشاره کرد.

معرفی دانشگاه های برتر ارمنستان

دانشگاه پزشکی ایروان - Yerevan State medical university

1

این دانشگاه در سال 1922 تاسیس شده است. حدود شهریه این دانشگاه در دوره زبان (زیرکورس) ۲۲۰۰ دلار و شهریه ثابت ۵۰۰۰ دلار است. این دانشگاه سه رشته پزشکی عمومی، دندانپزشکی، داروسازی و تمام تخصص های پزشکی را دارا می باشد. زبان تدریس ارمنی، روسی وانگلیسی می باشد. طول تحصیل پزشکی عمومی 6 سال و دندانپزشکی و داروسازی 5 سال است. دانشگاه پزشکی ایروان در بسیاری از کشورهای آسیایی و اروپایی معتبر و نیز از سوی انگلستان (نظام پزشکی) و پس از آزمون توسط آمریکن کنسولز تایید می شود. این دانشگاه درسال 1980 جایزه بزرگ و پرچم سرخ توسط یکی از هئیت حاکمه جماهیر شوروی به دلیل خدمات عالیه و کمک به بهداشت عمومی را دریافت نمود. دانشکده پزشکی ایروان به وسیله سازمان بهداشت جهانی نیز پذیرفته شده است.

دانشگاه RAU) Russian-Armenian University)

2

دانشگاه Russian-Armenian University یکی از برترین دانشگاه های کشور ارمنستان می باشد که همانند تمامی دانشگاه های این کشور در شهر ایروان واقع شده است. لازم بذکر است این دانشگاه در سال 1997 میلادی در ارمنستان افتتاح شد که دروس خود را به زبان های روسی و ارمنی ارائه می دهد.
در حال حاضر حدود 2600 دانشجو در دانشگاه RAU مشغول به تحصیل هستند که 76 درصد آنان در مقطع کارشناسی و 24 درصد در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا به تحصیلات خود ادامه می دهند. از میان دانشجویان ذکر شده 600 دانشجوی بین المللی مشغول به تحصیل می باشند که 78 درصد دانشجویان بین المللی در مقطع کارشناسی تحصیل می کنند که نشان دهنده این موضوع می باشد که بصورت معمول دانجشویان برای شروع دوره تحصیلی خود این دانشگاه را انتخاب می کنند و برای مقاطع بالاتر دانشگاه های دیگر یا کشور دیگری را انتخاب خواهند کرد.
دانشگاه RAU دارای پنج دانشکده حقوق و سیاست، ریاضی و تکنولوژی، اقتصاد در تجارت، علوم انسانی و رسانه می باشد که می توان به رشته های برتر این دانشگاه از جمله روان شناسی، روزنامه نگاری، مدیریت تورسیم، علوم سیاسی، حقوق و ریاضیات اشاره کرد که دانشجویان در صورت تمایل به رشته های ذکر شده برای دانشگاه RAU اقدام نمایند.

 دانشگاه YSU) Yerevan state university)

2

دانشگاه Yerevan state university به عنوان برترین دانشگاه کشور ارمنستان شناخته می شود که از حیث قدمت هم بعنوان قدیمی ترین دانشگاه ارمنستان در سال 1919 میلادی در شهر ایروان تاسیس گردید و تا به امروز به فعالیت آموزشی خود ادامه می دهد.
زبان تحصیل در دانشگاه دولتی ایروان، ارمنی می باشد ولی دانشجویان بین الملل می توانند به زبان های روسی و انگلیسی به ادامه تحصیل بپردازند و در صورت ارائه مدرک زبان ذکر شده، تحصیلات خود را در این کشور ادامه دهند.لازم بذکر است کشور ارمنستان و دانشگاه YSUمدرک دال بر تسلط زبان انگلیسی را در لحظه پذیرش نمی خواهد.
اکثر دانشجویان بین المللی را دانشجویان مقطع کارشناسی تشکیل داده اند که حدود 90 درصد می باشد. این نکته نشان دهنده پل در نظر گرفتن کشور ارمنستان و دانشگاه YSU می باشد که پس از اتمام دوره های کارشناسی خود برای کشورهای دیگر اقدام می کنند.
با توجه به گستردگی دانشگاه YSU بیشتر رشته ها در این دانشگاه ارائه می شود. از جمله رشته های برتر دانشگاه می توان به فیزیک، ریاضی، اینفورماتیک، شیمی، بیولوژی، جغرافیا، فلسفه، روانشناسی، علوم سیاسی، الهیات، تاریخ، تاریخ و ادبیات زبان ارمنی، آموزش زبان فارسی، روزنامه نگاری، اقتصاد، مدیریت و حقوق اشاره کرد.

 

دانشگاه  AUA) American University of Armenia)

2

دانشگاه American University of Armenia دومین دانشگاه برتر کشور ارمنستان است که در سال 1991 در شهر ایروان تاسیس شد. دانشگاه AUA اولین مرکز آموزشی ارمنستان می باشد که بر پایه آمریکایی شکل گرفته است و یک دانشگاه خصوصی و مستقل آمریکایی است. دروس در این دانشگاه به زبان انگلیسی ارائه می شود و دانشجویان در صورت ارائه مدرک زبان می توانند به ادامه تحصیل بپردازند.
در حال حاضر حدود 1800 دانشجو در دانشگاه AUA مشغول به تحصیل هستند که 73 درصد آنان در مقطع کارشناسی و 27 درصد در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا به تحصیلات خود ادامه می دهند. برای تعداد دانشجوی ذکر شده 200 نیروی آکادمیک مشغول به کار می باشند.
در مقطع کارشناسی، علاقه مندان می توانند در دانشکده های زبان و ارتباطات، تجارت و علوم محاسباتی و برای مقطع کارشناسی ارشد در دانشکده های اقتصاد و تجارت، علوم اجتماعی و انسانی، علوم و مهندسی اقدام کرده و ادامه تحصیل دهند.
 

 دانشگاه ASUE)Armenian state university of Economics)

2

دانشگاه دولتی اقتصاد ارمنستان یا Armenian state university of Economics یکی از برترین دانشگاه های کشور ارمنستان می باشد که در سال 1975میلادی شروع به فعالیت آموزشی خود کرد.
دانشگاه دولتی اقتصاد ارمنستان دارای دانشکده های مدیرت، مالی، تنظیم روابط اقتصادی و اقتصاد بین المللی، سازمان کسب و کار، علوم کامپیوتر و دانشکده حسابداری و حسابرسی می باشد که دانشجویان در صورت تمایل در دانشکده های ذکر شده می توانند برای دانشگاه ASUE اقدام نمایند و به ادامه تحصیل بپردازند.
دانشجویان می توانند دروس خود را در دانشگاه دولتی اقتصاد ارمنستان به زبان انگلیسی سپری کنند که برای ورود نیازمند ارائه مدرک زبان آیلتس و یا تافل می باشند. لازم بذکر است ارائه مدرک دال بر تسلط زبان انگلیسی در لحظه پذیرش الزامی نمی باشد.
دانشجویان برای ادامه تحصیل مستلزم پرداخت هزینه می باشند که بصورت معمول 3000 تا 3500 دلار به ازای یکسال تحصیل پرداخت کنند که متناسب با کشورهای همسایه هزینه ی بسیار پایینی می باشد. از همین رو در سال های اخیر دانشجویان زیادی برای تحصیل در ارمنستان اقدام می نمایند.

دانشگاه  YSMU) Yerevan state Medical University )  

2

دانشگاه دولتی پزشکی ایروان به عنوان برترین دانشگاه پزشکی کشور ارمنستان از سال 1920 کارخود را شروع کرده است و در سال 1989 میلادی نام این دانشگاه به مخیتار هراتسی تغیر پیدا کرد.
در حال حاضر حدود 6000 دانشجو در دانشگاه Yerevan state Medical University مشغول به تحصیل می باشند که معمولا پس از به اتمام رساندن دوره های پزشکی خود برای ادامه تحصیل به کشورهای انگلستان و امریکا اقدام می نمایند.
دانشگاه YSMU دارای 6 دانشکده پزشکی عمومی، طب اطفال، بهداشت، داروسازی، دندان پزشکی و پروتز و دانشکده پزشکی نظامی است که دانشجویان و علاقه مندان به ادامه تحصیل در رشته ها و دانشکده های ذکر شده می توانند این دانشگاه را بعنوان هدف نهایی خود انتخاب کنند.
رشته های پزشکی به زبان انگلیسی ارائه می شود و دانشجویان با ارائه مدرک زبان انگلیسی می توانند شانس خود را برای پذیرش در دانشگاه دولتی پزشکی ایروان امتحان کنند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (358 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (209 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (143 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (86 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (57 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (44 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (23 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (11 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (11 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
خرید کردن پسر رهبر معظم انقلاب: از ایستادن در صف و رعایت نوبت تا لحن عادی فروشنده با ایشان مثل دیگر مشتری ها
اختلاف زن و شوهر بوکانی هفت هکتار مزرعه گندم را به آتش کشاند
تصاویر جالب و دیدنی از آیین های عزاداری محرم در 12 کشور مختلف جهان/ از به زنجیر کشیدن زنان تا عبور کردن پابرهنه از روی زغال‌های روشن
(ویدیو) ترانه سوزناک همایون شجریان در دلتنگی و فراق پدرش/ چه بغضی هم داره
(تصاویر) 9 تا از باور نکردنی ترین مراسم غیرعادی که در برخی مناطق جهان جانشین دفن کردن مردگان شده است/ روی کسانی که مرده‌هاشونو میسوزونن رو سفید کردن کلا
ویدئوی فوق العاده باشگاه اینتر برای معرفی مهدی طارمی/یک شاهزاده ازخلیج فارس/ مهدی طارمی: ایران در قلب من است و اینتر در ذهن من
باقری: لبنان، جهنم بی‌بازگشت برای صهیونیست‌ها خواهد بود
بغض و غم شبنم مقدمی، داور برنامه "صداتو"، بر سر مزار استاد آواز ایران/ نگاه به خانه ابدی استاد شجریان با سنگ مزار ساده و نوشته ی کوتاه برای مردم سرزمینشان
رونمایی محسن کیایی از دختر ناز و همسر جوانش به مناسبت 22مین سالگرد ازدواجشان/ مجری برنامه "صداتو"، برای اولین بار، خاطره ای از ازدواج زودهنگامش تعریف کرد
(تصاویر) چیدمان مدرن و اروپایی پنت هاوس شیک رضا گلزار با مبلمانی با رنگ های متضاد هم، ستون های طرحدار و باشگاه خانگی
گزارش ظریف از انتخاب اعضای کابینه دولت چهاردهم
شاعرانه ترین سکانس عاشقانه سینمای ایران/ عاشقانه بی تکرار پارسا پیروزفر و نیکی کریمی/ عاشقانه ای که رودست نداره
منتخب روز   
اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟