دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

دانشگاه / آموزش / رشته های دانشگاهی / کارشناسی ارشد /

معرفی و موقعیت های شغلی رشته مهندسی معماری 

یکشنبه، 08 بهمن 1396
کد خبر: 2409
ساعد نیوز: معرفی رشته مهندسی معماری و موقعیت های شغلی آن

معماری تحقق "ساختن" از "خواستن" است. معماری با بهره گیری از خلاقیت می تواند ماوراء طبیعت را در "طبیعت" و "حقایق" را در عملکردها متجلی کند. ماهیت معماري داراي دو بعد علمي و هنري است. از آنجا كه بينش يا ديدگاه فكري در درك معني و به تبع آن در ساختار يك نظام آموزشي، به خصوص در مقولاتي (مثل مقولات هنري)، مؤثر است لذا پیش از آموزش معماري، لازم است كه ديدگاه فكري اي كه آموزش در آن انجام مي گيرد و تعريف معماري، بیان شود. از ديدگاه سنتي، معماري هنر خلق کردن است؛ انسان سنتي استعداد آفرينندگي خود را برگرفته از خداوند مي داند. به همین دلیل از نگاه سنت، معماري به عنوان هنر آفرينش و آراستن كالبد زندگي شناخته می شود.

معرفی رشته معماری و کارشناسی ارشد معماری

رشته معماری در واقع هنر ساماندهی به محیط انسان ساخت و شکل دهی به فضای زندگی بشر متناسب با ارزش ها و شرایط اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و فنی جامعه و متوازن با طبیعت را برعهده دارد. معماری در هر زمان زندگی اجتماعی، سیاسی و اقتصادی مردم یک سرزمین را به تصویر می کشد و به همین دلیل برای آگاهی از تاریخ یک سرزمین، معماری آن زمان را مطالعه می کنند.
رشته معماری در عین قرارگیری در زمره رشته های فنی مهندسی، شامل تخصصهای مرتبط با شرایط اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی جامعه است. از اینرو رشته معماری به عنوان یک تخصص چند رشته ای شامل آموزش مباحث فنی و مهندسی می شود؛ از خلاقیت، ذوق هنری و بنیان های زیبایی شناسی و مهارت های حرفه ای بهره می گیرد و مباحث علوم اقتصادی، اجتماعی و روانشناسی را نیز در بر دارد.
دانش آموخته کارشناسی ارشد رشته معماری فردی است خلاق، دارای نظام فکری منسجم که مهارتهای حرفه ای متناسب با رشته معماری را کسب کرده است. دارا بودن یک ذهن چند بعدی و دور اندیش از ویژگیهای یک دانش آموخته کارشناسی ارشد رشته معماری است که در حرفه خود موفق خواهد بود. کارشناس ارشد رشته معماری باید بتواند مسائل حوزه معماری را در کمال دقت و صحت تجزیه و تحلیل و ارزیابی کرده، به جمع آوری اطلاعات مورد نیاز پرداخته، آنها را سازماندهی و ویرایش نموده و برای ارتقای کیفیت زندگی افراد جامعه با استفاده از توانایی های ذکر شده و اطلاعات موجود به طراحی ساختمانها و فضاهای امن، ایمن، زیبا و با هویت بپردازد.

موقعیت های شغلی مهندسی معماری

فارغ­ التحصیلان رشته معماری در سطح كارشناسی ارشد، بیشتر جنبه­ های هنری معماری را كسب كرده و می­توانند علاوه بر طراحی و ساخت ماكت در ساختمان­ها و شهرسازی، به طراحی پارك­ها، فضای سبز، طراحی داخلی واحدهای مسكونی و تجاری بپردازند و نظارت عالی بر انجام كارهای ساختمانی داشته باشند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 08 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
دارالترجمه رسمی فوری ترکی استانبولی
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!