معایب خودوری هیوندای آزرا یا گرنجور

  سه شنبه، 24 تیر 1399   زمان مطالعه 3 دقیقه
معایب خودوری هیوندای آزرا یا گرنجور
آزرا به سیستم استارت بدون کلید مجهز نیست و این نقطه ضعف بزرگی است که برای خودرویی با این کلاس قیمت غیرقابل قبول است. برای تهیه لوازم یدکی آن هم باید کمی بیشتر از حد معمول هزینه کنید. اگرچه هیوندای آزرا کیفیت بالا و امکانات خوبی دارد، اما محدودیت واردات و قیمت بالای قطعات یدکی این خودرو، باعث شده بازار آن به اندازه گذشته پررونق نباشد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، هیوندای آزرا آی جی 2018 - Hyundai Azera IG 2018 - ششمین نسل این سدان فول سایز هیوندای و سومین نسلی است که به صورت انبوه به ایران وارد شده است.
این خودرو در سال 97 و توسط کرمان موتور به بازار ایران راه یافت، طراحی و متریال این نسل آزرا از نسل های گذشته آن پخته و لوکس تر است، اما قانون ممنوعیت واردات خودروهای بالای 2500 سی سی، کرمان موتور را ناگزیر به عرضه ضعیف ترین قوای فنی قابل سفارش برای این خودرو به ایران کرده است.

مشخصات فنی

مشخصات فنی
مدل Azera
کلاس خودرو سدان لوکس بزرگ(E-segment)
محور محرک دیفرانسیل جلو(FWD)
تعداد و آرایش سیلندر/سوپاپ V6 / 24
حجم موتور(سی سی) 2359
قدرت(اسب بخار) 187 /6000
گشتاور(نیوتن متر/دور در دقیقه) 241 / 4000
حداکثر سرعت(کیلومتر در ساعت) 213
شتاب صفر تا صد(ثانیه) 9/7
وزن خالص(کیلوگرم) 1550
مصرف ترکیبی(لیتر در صد کیلومتر) 8/5
استاندارد آلایندگی Euro 5

معایب هیوندای آزرا

پیشرانه، سرعت و شتاب

اولین گزینه از معایب هیوندای آزرا را می توان به موتور و شتاب این خودرو اختصاص داد. یکی از مهم ترین فاکتورهایی که هنگام خرید یک خوردرو باید در نظر داشته باشید، مشخصات پیشرانه و شتاب و سرعت آن است. موتور شش سیلندر 2/4 لیتری آزرای هیوندای، توان تولید 187 اسب بخار را دارد. اما وزن 1550 کیلوگرمی این خودرو باعث شده این موتور قدرتمند نتواند شتاب مورد انتظار را ایجاد کند.

از معایب هیوندای آزرا این است که با توجه به موتور نه چندان قوی نسخه موجود در ایران، نباید انتظار بالایی از شتاب و سرعت آن داشته باشید. طبق اعلام کمپانی سازنده، این نسخه از آزرا برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت، به حدود ده ثانیه زمان نیاز دارد. با در نظر گرفتن کیفیت بنزین در ایران، این رقم در عمل بیشتر و حدود 11 ثانیه برآورد می شود.

تصویر
طراحی ظاهری هیوندای آزرا

طراحی ظاهری

در یک کلام می توان گفت طراحی ظاهری آزرا کلاسیک و محافظه کارانه است. هیوندای در طراحی این خودرو سادگی و پرهیز از هرگونه مبالغه را مدنظر داشته است. می توان حدس زد که جامعه هدف طراحی این خودرو، سنین بالای 40 بوده است!.

نمای جانبی آزرا خشمگین و جدی است. چراغ های جلو ساده و بدون منحنی طراحی شده اند و این سادگی در جلوپنجره هم حفظ شده است. در نمای جانبی هم از خطوط منحنی خبری نیست. عرض درها بسیار زیاد و رینگ های 17 اینچی هم بسیار بزرگ هستند. نمای عقبی کمی متفاوت از دو نمای دیگر است.

تصویر
طراحی داخلی هیوندای آزرا

طراحی کابین

انتظار خریداران از خودروهای سدان بزرگ، یک کابین جادار و بزرگ است. اگرچه آزرا در این مورد توقعات خریداران را برآورده کرده است، اما کیفیت متریال کابین چنگی به دل نمی زند. کیفیت تودوزی و چرم صندلی ها آنچنان که از یک خودروی لوکس انتظار می رود نیست.

به علاوه طراحی کنسول این خودرو طی این همه سال تغییر چشمگیری نداشته و مربوط به دهه گذشته است. رنگ متریال داشبورد آزرا روشن است که باعث می شود پس از مدتی در اثر تماس دست و یا تابش آفتاب ظاهر آن افت پیدا کند.

تصویر
طراحی ظاهری هیوندای آزرا

تجربه رانندگی

شتاب خودروی آزرا در ابتدای حرکت و تا دنده 2 قابل توجه است. اما با افزایش سرعت تا دنده های 3 تا 5، این روند متوقف می شود و قدرت موتور کاهش می یابد. البته این به معنی ضعف قدرت این خودرو نیست. با این حال توقعی که با دیدن شتاب اولیه در سرنشینان ایجاد می شود، در سرعت های بالا برآورده نمی شود.

یکی دیگر از معایب هیوندی آزرا سواری خشک این خودرو است. به دلیل نوع سیستم تعلیق و همچنین فاصله نسبتاً کم آن از زمین، سواری آن تا حدی خشک و کلاسیک به نظر می رسد. سواری این خودرو به ویژه در مسیرهای خاکی بسیار خشک است و ناهمواری های مسیر را به کابین منتقل می کند. ظاهراً این ماشین نسبتاً لوکس فقط برای مسیرهای آسفالته داخل و خارج از شهر طراحی شده است! به علاوه به خاطر بدنه سنگین و ابعاد بزرگ، پشت فرمان آزرا باید از حرکات مارپیچ و لایی کشیدن صرف نظر کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (475 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (328 نظر) معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره (179 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (138 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (55 نظر) رهبر معظم انقلاب: خدا را شکر که آن روزها در منزلمان پنیر نداشتیم! +فیلم (28 نظر) نگاهی به بوفه دکوری خانه پدری رهبر انقلاب؛ بوفه ای چوبی به ظروف چینی گُل سرخ قدیمی (18 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (13 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (12 نظر) جشن تولد ساده و خلوت نیما شعبان نژاد، بازیگر برنامه "جوکر 2" و خلاقیت عجیبش برای تزئین میز با شمع استوانه‌ای/مبارکا باشه+عکس (12 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (10 نظر) نگاهی به کیک تولد عادل فردوسی پور با خلاقیت شاهکار اُوستا قَنّاد در طراحی و پختش +عکس/مغز طراحش رو باید طلا گرفت (9 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (9 نظر) کیک سه طبقه با تاج پادشاهی و عینک هشت ضلعی، سلیقه جذاب محسن ابراهیم زاده برای کیک تولد لاکچری و مشکی رنگش+عکس/ مامان و خواهر باکلاسش مهمانهای ویژه مراسم😍 (8 نظر)
تیتر امروز   
فال ابجد روزانه سه‌شنبه 19 تیر 1403
فال روزانه امروز سه شنبه 19 تیر ماه 1403
فال قهوه با نشان روز سه شنبه 19 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز سه شنبه 19 تیر 1403
فال حافظ با تفسیر سه شنبه 19 تیر 1403 + فیلم
نوحه محرم 1403 شب دوم + دانلود متن مداحی دل بی تاب اومده چشم پر از آب اومده مجید بنی فاطمه
مرگ 3 کودک در آتش / پدر، چگونه خانواده‌اش را به آتش کشید
روایتی از بزرگترین تفریح رهبر معظم انقلاب و فرزندان ایشان
فرهاد مجیدی : من از علی دایی گران‌تر بودم/ به خاطر گلم به استقلال پدرم با من قهر بود
12 نکته برای انتخاب مناسب‌ترین و بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی
سرنوشت وحشتناک مومیایی دختر جوان مصری
در این شهر آرام قدم بردارید؛ ساکنین آن همگی مردگان هستند!
پیش‌بینی مهم نیویورک‌تایمز از دوره ریاست جمهوری پزشکیان
محمد جواد ظریف چه نقشی در دولت پزشکیان خواهد داشت؟
برادر کوچک رهبر معظم انقلاب: صندلی‌های آشپزخانه منزل رهبری پلاستیکی هست؛ ایشان مبل ندارند+ عکس