مادری که در قبر زایمان کرد

  یکشنبه، 07 مرداد 1403 ID  کد خبر 399813
مادری که در قبر زایمان کرد
ساعدنیوز: آثار باستانی به‌جا مانده از پیشینیان‌مان عمدتاً شکسته، دفن‌شده و بسیار سخت برای شناسایی هستند، اما برخی از آن‌ها وجود دارند که می‌توانند ما را وادار به تجدیدنظر کامل درخصوص جایگاهمان در تاریخ کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز، نکته اینجاست که تعداد این اکتشافات بسیار زیاد است و همچنان بر آن افزوده می‌شود، اما در اینجا به چند مورد بسیار جالب‌بسنده می‌کنیم.

نخن (هیراکنپولیس) یکی از مهم‌ترین شهر‌های واقع در کنار رود نیل در 5 هزار سال پیش بود (صد‌ها سال قبل از ساخت اهرام) و ساکنان ثروتمند آن با نگهداری حیوانات عجیب و غریب موقعیت خود را نشان می‌دادند. کاوشگران در یک گورستان در این منطقه 2فیل، چندین بابون و یک اسب آبی را در کنار سایر حیوانات کشف کردند، اما همه‌چیز مربوط به غذا دادن و نوازش کردن حیوانات نبود؛ اسکلت‌ها نشان از شکستگی استخوان‌هایی داشتند که بهبود یافته بودند؛ پژوهشگران فکر می‌کنند که این حیوانات هنگام شکار یا حین بسته‌بودن آسیب دیده‌اند. اما استخوان‌ها فقط زمانی می‌توانستند بهبود یابند که حیوانات در حفاظت قرار داشتند که این موضوع نشان می‌دهد آن‌ها در اسارت نگهداری می‌شدند.

انسان یا بیگانه؟

در سال2003، یک اسکلت 6اینچی با سر نوک‌تیز به‌طور طبیعی در بیابان آتاکاما در شیلی مومیایی شده بود. اگرچه بسیاری از مردم ادعا کرده‌اند که این اسکلت که چگالی استخوانی آن به یک کودک 6ساله شباهت داشت، یک بیگانه است، اما دانشمندان از آن زمان توانسته‌اند دی‌ان‌ای آن را توالی‌یابی و مطالعه کنند. آن‌ها 7جهش مختلف در ژن‌های او را که با رشد مرتبط هستند پیدا کردند، اما مطمئن نیستند که کدام باعث تغییر شکل اسکلت او شده است.

زایمان قرون‌وسطایی

حدود 1300 سال پیش، زنی در شهر ایمولا در ایتالیا چند هفته قبل از زمان زایمان درگذشت. باستان‌شناسان اسکلت جنین او را بین پاهایش پیدا کردند که او را به نمونه‌ای از «زایمان تابوتی» نادر تبدیل کرد. (گاز‌ها در بدن زن باردار فوت شده تجمع پیدا کرده و جنین را از طریق کانال زایمان خارج کرده بودند.)، اما دانشمندان به یافته غیرمعمول دیگری علاقه‌مندتر هستند: کسی قبل از مرگ، یک سوراخ کوچک در جمجمه مادر ایجاد کرده بود. ایجاد چنین سوراخی تراپاناسیون نامیده می‌شد و در طول تاریخ برای درمان آسیب‌های سر، سردرد و احتمالاً برای رهایی از ارواح شیطانی انجام می‌شده است. در این مورد، پژوهشگران گمان می‌کنند که او احتمالا از فشار خون بسیار بالای مرتبط با بارداری رنج می‌برده است.

قتل‌عام در یک قلعه

باستان‌شناسان درحال مطالعه «قلعه سندبی»، یک محل بازمانده از قرن پنجم در سوئد، اسکلت انسانی را که روی کف یک خانه دراز کشیده بود، پیدا کرده و متعجب شدند که چرا هیچ‌کس او را دفن نکرده است. سپس یکی دیگر را پیدا کردند و بعد یکی دیگر. همه آن‌ها نشانه‌هایی از اعدام با شمشیر، تبر و چماق داشته و رها شده بودند تا دیوار‌های خانه‌های‌شان روی آن‌ها فرو بریزد. باستان‌شناسان متوجه شدند که در واقع این، یک قتل‌عام بوده است. آن‌ها تاکنون بقایای 26نفر را پیدا کرده‌اند، همراه با یک ماهی نیمه‌خورده (که نشان می‌دهد حمله غافلگیرانه بوده است)، سکه‌ها و جواهرات، اما هیچ نشانه‌ای از اینکه مهاجمان چه کسانی بوده‌اند یا دلیل عصبانیت آن‌ها چه بوده است، پیدا نکرده‌اند.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب بعد از خریدن مبل دست دوم توسط رهبری: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (193 نظر) تزئین میز عزای سعید راد با شمع و گل و خرما و عکس های یادگاری در خانه مجللشان/ خدا رحمتشون کنه+عکس (105 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (84 نظر) تصویری از خانه ابدی سعید راد، میرزا رضا سریال گیلدخت /روحش شاد و یادش گرامی (57 نظر) مراسم عزای جگرسوز همسر جوان فریبا نادری عروس حشمت فردوس و ضجه های خانم بازیگر/ روحش شاد+ عکس (53 نظر) رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است (36 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (34 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (32 نظر) خلاقیت خنده دار هندوانه فروش سمنانی برای جذب مشتری حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلای خالصه😂+عکس (26 نظر) مهران مدیری: 11 سال است که از یک مار نگهداری می کنم؛ الان 2 متر و 20 سانتی‌متر هست+عکس (24 نظر) تصویری از خانه ابدی برادر زاده نرگس محمدی / روحش شاد و یادش گرامی (22 نظر) خلاقیت خنده دار بَقال اهوازی برای فرار از گرما حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (13 نظر) مراسم تشییع مادر پژمان جمشیدی، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (11 نظر) دختر شهید سید ابراهیم رئیسی: پدرم تمایل نداشت سوادش را در چشم مردم فرو کند (11 نظر) مادر رهبر معظم انقلاب خطاب به همسر رهبری: تو چرا ساکتی، آه و ناله کن، چون تو همه ‌اش احساس راحتی می‌ کنی سیدعلی هم دلگرم می‌ شود و به دنبال این کارها می‌رود (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
ثروت نجومی هانده ارچل بازیگر محبوب ترکیه ای/خانم بازیگر اهل کار خیر هم هستن + عکس
(عکس) مانتو بلوچی و شلوار طلاکوب سحر دولتشاهی، همسر همایون شجریان، در کنار پژمان جمشیدی/ چقدر اصیل و زیباست
(ویدئو) صید ماهی غول پیکر از دریای خزر توسط ماهیگران ترکمنستانی
دختری که توانست دل ناصرالدین شاه را بدزدد/توصیف زیبایی شاه از دختر دلربا ++عکس
ابتکار خلاقانه مسعود پزشکیان با پوشش متفاوت در مراسم تنفیذ+عکس/ حماسه آفرینی در دانلود ورژن جدید...
مادری که در قبر زایمان کرد
لحظه به لحظه با مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری در حسینیه بیت رهبری
گزارش تصویری از حضور چهره های شناخته‌شده سینما و ورزش در مراسم ختم سعید راد/ از چهره متفاوت استاد پرستویی و علی پروین تا امین حیایی،مهراوه شریفی‌نیا و نفس بازغی
لوازم آشپزخانه سفید یا سیلور؛ کدام انتخاب بهتری است؟
چرا ترامپ از کاملا هریس می‌ترسد؟
یادی کنیم از فن کمر مازندرانی بهروز فریبا، خواهرزاده محسن تنابنده در سریال "پایتخت"، که روی رحمت پیاده کرد/ یه فن زد در حد المپیک پاریس و رحمتو ناکار کرد 🤣
شیائومی از خودروی 1500 اسب‌بخاری خود رونمایی کرد
(عکس) کد مورس همستر 7 مرداد+ آموزش دریافت یک میلیون سکه رایگان در برنامه فقط تا ساعت 22 امشب
یادی کنیم از درخشانترین بازی لیلا حاتمی در یک سکانس متفاوت عاشقانه که اشک هر بیننده‌ای رو درمیاره
(ویدئو) شاهکار هنرمندان شیرازی جانبخشی به یک تنه درخ خشکیده در 40 روز!/هنر نزد ایرانیان است و بس
منتخب روز   
حضور مصطفی زمانی در مراسم تشییع پدر شهاب حسینی +ویدئو/روحش شاد و یادش گرامی سکانس عاشقانه امیر و ارغوان سریال دلدادگان/ تا به تو فکر می کنم خودت زنگ میزنی+ویدئو نگاهی به آشپزخانه دلباز و زیبای مسعود پزشکیان با رونمایی از عکس جوانی همسرش بالای کمد/باورتون میشه این خونه ساده مال رئیس جمهور مملکته+عکس طرز تهیه غذای محبوب ناصرالدین شاه قاجار! /فسنجان ناصری با مواد اعلا ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌