دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

سیاست /

ماهانه 200 پرستار مهاجرت می‌کنند! / مسئولان به هوش باشند 

یکشنبه، 31 تیر 1403
کد خبر: 398317
ساعدنیوز: عضو شورای عالی نظام پرستاری، با عنوان این مطلب که مشکلات معیشتی پرستاران غیر قابل شده است، گفت: هر ماه 150 تا 200 پرستار از کشور مهاجرت می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز به نقل از مهر، فریدون مرادی، درباره مطالبات جامعه پرستاری از دولت چهاردهم و رئیس جمهور جدید افزود: یکی از مطالبات مهم پرستاران، اجرای صحیح قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری است. مدت زمان زیادی است که تعرفه خدمات پرستاران به حساب پرستاران واریز نشده است و بیش از یک سال است که این تعرفه، به دست پرستاران نرسیده است. علاوه بر این، رفاهیات همکاران پرستار اصلاً مناسب نیست.

وی ادامه داد: حق اضافه کاری پرستاران نیز بسیار کم است و در شأن پرستاران نیست؛ اکنون یک پرستار با سابقه 25 سال، به ازای هر ساعت اضافه کار 30 تا 40 هزار تومان پول دریافت می‌کند که مبلغ بسیار پایینی است و از همین مبالغ نیز مالیات کسر می‌شود.

عضو شورای عالی نظام پرستاری گفت: جذب نیرو‌های فعال در دوران کرونا نیز یکی از مطالبات جدی جامعه پرستاری از دولت آینده است. نیرو‌هایی که در دوران کرونا در بخش‌های کرونایی مشغول به کار شدند و در زمانی که نظام سلامت به وجود این افراد نیاز داشت به کمک سیستم سلامت آمدند، باید جذب شوند.

وی افزود: رفع دغدغه‌های مالی نیرو‌های شرکتی از دیگر مطالبات پرستاران است مطالبات و اضافه کار نیرو‌های شرکتی گاهیً تا یک سال نیز به تعویق افتاده است و رفاهیات این نیرو‌ها در حد صفر است.

مرادی گفت: کمبود شدید نیروی پرستاری نیز یکی از معضلات مهم جامعه پرستاری است که بار آن را جامعه پرستاری به دوش می‌کشد، زیرا فشار کاری ناشی از کمبود نیرو را باید سایر پرستاران در قالب اضافه کاری جبران کنند و این موضوع نیز به صورت اضافه کاری اجباری به پرستاران تحمیل می‌شود.

عضو شورای عالی نظام پرستاری در پاسخ به این پرسش که مهم‌ترین مطالبه جامعه پرستاری از رئیس جمهور و وزیر بهداشت دولت چهاردهم چیست، خاطرنشان کرد: دولت آینده باید به داد پرستاران برسد؛ در حال حاضر 150 تا 200 نفر از پرستاران به صورت ماهانه از کشور خارج می‌شوند و مهاجرت می‌کنند، مشکل اصلی آن‌ها تأمین نشدن معیشت است در حالی که بسیاری از آن‌ها تمایل دارند در کشور خودشان ارائه خدمت کنند.

وی گفت: به ازای هر دانشجوی پرستاری 1.5 تا 2 میلیارد تومان بابت تحصیل و آموزش هزینه می‌شود، اما به راحتی این نیرو‌های جوان آموزش دیده را که سرمایه کشور هستند از دست می‌دهیم و به کشور‌های همسایه می‌روند.

مرادی تأکید کرد: دولت آینده باید به مسئله جلوگیری از خروج نخبگان از کشور توجه ویژه داشته باشد. بخش مهمی از این مسئله با بهبود وضعیت معیشتی پرستاران و استخدام نیرو‌های جوان حل می‌شود.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 31 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ترجمه تخصصی کتاب
خلوت سهیلا منصوریان با آب های آزاد کیش / وقتی دختران سرزمین مان تصمیم می گیرند ناخدای زندگی خود باشند معجزه همان جا رخ میدهد !
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
تصاویر حیرت انگیز از خانه حریری تبریز/ نخستین موزه مطبوعاتی ایران/ معماری فوق العاده قاجار
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
خطای دید/ حتی افرادی با ضریب هوشی بالا نمی‌توانند "موش" را که در "آکواریوم" استتار کرده است، قبل از اینکه گربه شکارش کند، پیدا کنند
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
هزینه چاپ یک کتاب
صحنه زایمان الناز حبیبی در بیمارستان که این روزها جنجال به پا کرده+عکس