ساعدنیوز
ساعدنیوز

ماجرای لگد استاد معارف به کمر دانشجوی بی‌حجاب

  یکشنبه، 20 آذر 1401   کد خبر 233858
ماجرای لگد استاد معارف به کمر دانشجوی بی‌حجاب
ساعد نیوز: هاشم قربانی، مدیر گروه معارف دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) گفت: به آگاهی می‌رسانم اتفاق پیش‌آمده در یکی از کلاس‌های دروس معارف اسلامی روز شنبه ۱۲ آذر ماه سال جاری (مدرس محترم مدعو گروه)، در حال پیگیری است. مشخص شدن جزئیات رخ‌داد، پیش از هرگونه قضاوتی امری ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعد نیوز به نقل از ایسنا، تعدادی از دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی کارزاری را علیه استاد معارف دانشگاه راه انداخته و می گویند که این استاد با دانشجو برخورد فیزیکی کرده است.

ماجرا از یک کلاس معارف در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) آغاز شد؛ کلاسی با حضور استاد و دانشجویان که یک دختر دانشجو بدون حجاب وارد کلاس شده و به تذکرات استاد جهت خروج از کلاس اعتنایی نمی کند، اما ماجرا از چه قرار است.

روز شنبه مورخ ۱۲ آذر ماه ۱۴۰۱ در کلاس یکی از اساتید مدعو گروه معارف دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) که ساعت ۱٠ الی ۱۲ در ساختمان ابوریحان ویژه پسران برگزار شده بود، دانشجوی دختری حضور داشت که با تذکر استاد اقدام به ترک کلاس کرد. اما این موضوع به همین نقطه ختم نشد و ماجرایی به دنبال داشت.

این موضوع را از دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) پیگیری کردیم و عباسعلی جنتی زاده، مدیر روابط عمومی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) با بیان اینکه درباره این اتفاق شاهد دروغ پردازی های برخی افراد مغرض هستیم، گفت: این واقعه در روز شنبه مورخ ۱۲ آذر ماه سال جاری در کلاس یکی از اساتید مدعو گروه معارف ساعت ۱۰ الی ۱۲ در ساختمان ابوریحان رخ داده است.

جنتی زاده با اشاره به اینکه کلاس های معارف به صورت جداگانه برای پسران و دختران دانشجو برگزار می شود، بیان کرد: در این کلاس که برای دانشجویان ورودی امسال تشکیل شده بود، یکی از دانشجویان دختر بدون اجازه استاد مدعو وارد کلاس می شود که با اصرار استاد مجبور به ترک کلاس می شود.

وی خاطرنشان کرد: اما بعد از خروج این خانم از کلاس دانشجویان پسر، یک دانشجوی دختر بدون حجاب وارد همین کلاس می شود و هر چقدر هم استاد به او تذکر می دهد، از کلاس خارج نمی شود تا در نهایت استاد مجبور می شود، او را به بیرون از کلاس مشایعت کند.

جنتی زاده ادامه داد: با این حال متأسفانه تعدادی از دانشجویان با اهداف مشکوک کارزاری را علیه استاد معارف دانشگاه راه انداخته و مدعی شده اند که این استاد با دانشجو برخورد فیزیکی کرده است؛ در حالی که خود دختر این موضوع را تکذیب کرده و از استاد معارف عذرخواهی کرده است.

وی تصریح کرد: نکته جالب این ماجرا این است که استاد مدعو معارف یک روحانی ۶۵ ساله است که به هیچ وجه سابقه خشونت و درگیری نداشته است. از طرفی مدعیان این ماجرای جعلی هم هیچ سند و مدرکی برای حرف خود ندارند و صرفاً با یک دروغ خودساخته اقدام به راه اندازی کارزار و جمع آوری امضا برای اخراج استاد مورد نظر کردند.

جنتی زاده یادآور شد: در ضمن قبل از تشکیل این کلاس یک شعارنویسی روی دیوار کلاس انجام شده که مضمون آن توهین به روحانیت و شخص روحانی استاد کلاس است.

وی افزود: این موضوع طی روز های آینده در کمیته انضباطی دانشگاه مورد رسیدگی قانونی قرار خواهد گرفت و اگر حقی از هر طرف ضایع شده باشد، نسبت به برخورد با فرد متخلف بر مبنای قوانین انضباطی دانشگاه اقدام خواهد شد و انتظار داریم تا آن زمان دانشجویان از جوسازی و سخن پراکنی های غیرمستند درباره این ماجرا خودداری کنند.

از سویی دیگر برخی از دانشجویان طی نامه ای به سید علی قاسم زاده، ریاست دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین (ره) مدعی شدند: با توجه به حادثه رخ داده در کلاس انسان در اسلام روز شنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۱، مبنی بر هتک حرمت «استاد براری» به یکی از دانشجویان دختر این کلاس معارف که وقتی مقنعه اش افتاد، با لگد به کمر او زده و به او بی احترامی کرد و هم چنین نقض اصل ۲۳ قانون اساسی که «تفتیش عقاید جرم است و هیچ شخصی را نمی توان به خاطر داشتن عقیده ای مورد مواخذه قرار داد» درخواست اخراج هر چه سریع تر این استاد از دانشگاه را داریم.

برخی گروه های فعال دانشجویی هم در واکنش به این اقدام صورت گرفته در دانشگاه منفعل نبوده و به صورت مجزا اقدام به صدور بیانیه کرده اند.

در بخشی از متن بیانیه تشکل جامعه اسلامی دانشجویان آمده است:

در روز های گذشته خبری مبنی بر برخورد یکی از اساتید معارف با دانشجوی دختر در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در فضای مجازی دست به دست می شود تا حدی که کارزاری مجازی برای برخورد و اخراج استاد مربوطه برگزار شده است.

مسئله ای که تا به امروز روایت های گوناگونی از آن دهان به دهان شده؛ این واقعه در روز شنبه مورخ ۱۲ آذر ماه سال جاری در کلاس یکی از اساتید گروه معارف ساعت ۱۰ الی ۱۲ در ساختمان ابوریحان رخ داده است.

لازم است خاطرنشان کنیم که از هیچ سمتی از جمله شورای صنفی، کمیته انضباطی، حراست، روابط عمومی دانشگاه و یا کانال های مربوط به دانشگاه هیچ گونه اطلاع رسانی و شفاف سازی در این رابطه انجام نشده که این امر مایه تأسف است و بیم آن می رود که این کوتاهی، فضایی برای سوء استفاده برخی را فراهم آورد.

نتیجتاً ما فعالین حوزه دانشجویی از روابط عمومی و مسئولین ذیربط دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) به جد خواستار رسیدگی سریع و اعلام روایت صریح اعم از انتشار لیست کلاسی، بررسی دوربین های مداربسته و اطلاع رسانی از جلسات کمیته انضباطی (در صورت تشکیل) پیرامون اتفاقات پیش آمده هستیم و تقاضا داریم در صورت هرگونه تخلف و تعدی با فرد خاطی در این واقعه برخورد قانونی شود تا از تکرار چنین وقایعی در محیط علمی دانشگاه جلوگیری به عمل آید تا از شأن و قداست دانشگاه حفاظت به عمل آید.

در بخشی از متن بیانیه تشکل انجمن اسلامی دانشجویان نیز آمده است:

به اطلاع هم دانشگاهیان عزیز می رساند؛ روز شنبه ۱۲ آذر در کلاس معارف آقایان که در ساختمان ابوریحان دانشگاه برگزار می شد، استاد کلاس هنگام ورود به کلاس درس، با شعارنویسی های توهین آمیز، هتاکانه، رکیک، زشت و زننده ای که ایشان و جامعه استادی و روحانیت را مخاطب قرار داده و بر روی دیوار و تخته وایت برد کلاس نوشته شده بود مواجه می شود.

در ادامه دانشجوی دختری با ورود به کلاس پسران! و عدم رعایت پوشش قانونی خود اقدام به هنجارشکنی کرده و در مقابل تذکر استاد و بیرون رفتن از کلاس مقاومت می کند، پس از تذکر های مکرر و عدم توجه ایشان و هتک حرمت به کلاس و مقام و شأن استاد، استاد کلاس از لباس دانشجو گرفته و او را به بیرون از کلاس هدایت می کند.

متأسفانه در روز های اخیر با اخبار جعلی و به دور از واقعیت، یک جانبه و برنامه ریزی شده مواجه بودیم که نتیجه آن هتک حرمت به مقام شامخ روحانیت بوده است.

انجمن اسلامی دانشجویان ضمن محکومیت هتک حرمت به شأنیت استاد و کلاس دانشگاه، مواضع خود را به طوری رسمی و صریح بیان می کند:

۱) مطالبه ما از مسئولین دانشگاه و در راس آن، مدیر حراست این است که اگر ایشان خود را قائل به انقلاب، اسلام و جمهوری اسلامی می داند سیاستش را هر چه زودتر در مقابل اخلالگران نظم عمومی دانشگاه روشن کند و با پیگیری اتفاق اخیر و اقدام قانونی مانع از تکرار آن شود. ما دانشجویان انقلابی از ریاست محترم دانشگاه که فردی دلسوز و مکتبی است می خواهیم که از سوءتدبیر به وجود آمده جلوگیری کنند و اجازه سوءاستفاده عناصر بیرونی از دانشگاه را ندهند.

سوال ما از حراست دانشگاه این است که آیا اسلام و انقلاب اسلامی، خط قرمز شان نیست؟! و اگر هست، چرا با دانشجویانی که به اسم اعتراض، به فحاشی، هتک حرمت و اخلال در روند برگزاری کلاس ها و توهین به مبانی اسلام و انقلاب اسلامی دست می زنند، برخورد قانونی صورت نگرفته است؟!

۲) حمایت خود را از استادان انقلابی دانشگاه اعلام می داریم و همواره بر اجرای مر قانون و ضوابط پوشش دانشگاه تاکید می کنیم. بیانیه اخیر گروه معارف هر چند که مورد تایید #انجمن_اسلامی_دانشجویان است، اما کافی نیست و نشانه هایی از دوپهلویی دارد. مدیر محترم گروه معارف بایستی نسبت به برخورد قانونی_آموزشی نسبت به افرادی که کلاس را دچار تنش کرده اند اقدام کند.

۳) از مسئولین دانشگاه خواستار پیگیری واقعه رخ داده تا صدور حکم قانونی برهم زنندگان ضوابط دانشگاهی هستیم.

۴) به دانشجوی خاطی که خلاف قوانین آموزشی کلاس را دچار تنش کرده است نیز اعلام می داریم به صورت علنی عذرخواهی کند و زمینه های احتمالی که موجب تحریک وی از طرف برخی دانشجویان عضو کلاس شده است را به مسئولین ذیربط اعلام دارد در غیر این صورت #انجمن_اسلامی_دانشجویان در اعلامیه های بعدی خود حقیقت ماجرا را شرح خواهد داد.

۵) نجابت، شخصیت و خدوم بودن آن استاد محترم، سال های مدیدی است که بر همگان مشخص است؛ انجمن_اسلامی_دانشجویان به ایشان و دیگر اساتیدی که در این ایام دچار تهمت های مشابه شده اند اعلام می دارد که بعنوان بزگترین تشکل رسمی دانشگاه هیچ گاه از حمایت از ایشان و دیگر اساتید محترم کوتاه نخواهد آمد.

در پایان ذکر این نکته حائز اهمیت است که نباید از کنار این مسئله به راحتی گذشت. این سناریو به احتمال زیاد در دانشگاه های دیگر هم اجرا خواهد شد. هدف اصلی طراحان و برنامه ریزان و اخلالگران نظم عمومی دانشگاه ها حذف استادان انقلابی و مؤثر دانشگاه ها و انفعال هر چه بیشتر جبهه ارزشی است. انتظار این است دانشجویان عزیز ضمن حفظ بصیرت خود، اطلاع رسانی این پروژه در سطح وسیع تری را به گوش جامعه دانشگاهی برسانند.

متن منتشر شده از سوی هاشم قربانی، مدیر گروه معارف دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) نیز به شرح زیر است:

به آگاهی می رسانم اتفاق پیش آمده در یکی از کلاس های دروس معارف اسلامی روز شنبه ۱۲ آذر ماه سال جاری (مدرس محترم مدعو گروه)، در حال پیگیری است. مشخص شدن جزئیات رخ داد، پیش از هرگونه قضاوتی امری ضروری است.

آنچه مسلم است، حضور دانشجوی بانو، در کلاس درس آقایان بود بدون اجازه استاد. همچنین مشخص نبودن هویت دانشجوی محترم، و تلاش دوستان ایشان برای عدم تعلیق و برخورد های انضباطی با وی و نیز تقاضای میانجی گری آن ها برای پایان بخشیدن به این امر، مساله ای قابل توجه است.

اما صحبت های مطرح شده میان استاد و دانشجو و نحوه مواجهه استاد، علت حضور غیرقانونی دانشجو در کلاس و شرایط کلی پیش آمده در کلاس در دست بررسی و پی جوئی است.

مدیریت گروه معارف اسلامی ضمن تاکید بر پاس داشت اخلاق ورزی در تمام روابط دانشگاهی، با جدیت این امر را پیگیری خواهد کرد. نه هیچ حقی از دانشجوی بانو تضییع خواهد شد و نه حرمت استادی خدشه دار. از یک سو با دقت این مساله رسیدگی خواهد شد و از دیگرسو، بزرگ نمائی مسئله و سوء استفاده های احتمالی محکوم است.

متأسفانه در دو سه روز اخیر، شاهد تقریر های نادرست و اغراق آمیز در فضای مجازی از این اتفاق بوده ایم. چنین بردداشت هائی هیچ گاه بر حل مساله کمک نمی کند بلکه در فضای رسانه ای، موجب سوء استفاده هائی ناروا می شود.

همواره دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در عرصه توسعه علم، و نیز اخلاق و عقلانیت متکی بر اسلام پیشرو است و همه دانشجویان، استادان و کارکنان بر آن آگاهی دارند.

تمام دانشجویان گرامی مقطع کارشناسی دانشگاه که آشنایی با شیوه مدیریت گروه معارف اسلامی در دانشگاه دارند، به خوبی واقف اند رویکرد اصلی گروه، مسئولیت پذیری، پاسخ گوئی و پرهیز از افراط گری بوده و نشان دادن چهره اخلاقی و خردورزانه را مورد تأکید قرار می دهد.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

1 دیدگاه
  دیدگاه ها
بازدیدکننده
1 سال پیش

دمه استادش گرم میخواست اون دختر رو ادب کنه که کرد، میخواست اون دختر مثله آدم لباس بپوشه منی که ادامه تحصیل ندادم میدونم👏👏👏👏دمت گرم استاد
پربحث های هفته   
مراسم سلام عید نوروز و اهداء سکه توسط فرح پهلوی به همسران مقامات دولتی +عکس/ ولخرجی زن تازه به دوران رسیده زمانی که مردم غرق در فقر و بدبختی بودند! (369 نظر) میزبانی حسن روحانی از سیاستمداران و اقوام در مراسم عید دیدنی در منزل زیبا و ایرانی پسندش+ عکس/ چه مبلمانی، چه فرش هایی، از همه مهمتر چه خونه دلبازی😍 (290 نظر) خلاقیت خنده دار یک ایرانی برای گرم کردن آب حماسه ساز شد/ خسته نباشی هم وطن+ عکس (239 نظر) تلاوت زیبا و دلنشین سوره شمس توسط رهبر معظم انقلاب+ویدئو (235 نظر) صبحانه مفصل و رنگارنگ دو نفره رضا گلزار و آیسان خانوم+عکس/از خاویار گرفته تا آواکادو و انار وحشی... (182 نظر) روایتی از هواپیمایی که برای آوردن یک روبان عروسی برای فرح پهلوی از تهران به پاریس رفت! (147 نظر) رونمایی منوچهر هادی از خواهر و شوهر خواهر پزشکش+ عکس/ به قولی مخ خانواده ایشون هستن که پسرش هم دکتره (145 نظر) خلاقیت منحصر به فرد پسر مشهدی با ساخت تریلی حماسه آفرید/ هیلتر هم مغز اینو نداشت!+عکس (140 نظر) تصویری از عیادت نجم الدین شریعتی، مجری برنامه سمت خدا از رهبر معظم انقلاب و استقبال گرم ایشان (133 نظر) دو پادشاه یکی از ایران (ناصرالدین شاه) و دیگری از ژاپن (میجی) در یک زمان به اروپا رفتند/ تفاوت ها را بنگرید (127 نظر) مراسم تولد جگرسوز آزاده نامداری در خانه ابدی اش و گریه های دلخراش همسر و پدرش/ روحت شاد+ عکس (123 نظر) خواهر یکتا ناصر سکوتش را شکست (120 نظر) استوری معنادار شاهین صمدپور برای یکتا ناصر و منوچهر هادی (101 نظر) اتاق خواب اروپایی و امروزی سانیا سالاری، ارغوانِ سریال دلدادگان با طراحی مدرن+عکس/ انصافا سلیقه خاصی داره! (98 نظر) خنده های رهبر معظم انقلاب به اشعار شاعر طنزپرداز با موضوع آقازاده+ویدئو/ ای صورت و سیرت تو مطلوب، به‌به به‌به به این ژن خوب (97 نظر)
دیگران می‌خوانند   
روایت خنده دار گاوی که از روی ملیکا شریفی نیا رد شد و عمرش را داد به مهران مدیری/ بیژ بیژ را بیشتر بشناسید+فیلم میز ناهار رنگارنگ مصطفی زمانی و مهتاب کرامتی در یک رستوران شیک چینی+عکس (عکس) کشف شگفت انگیز حلقه طلایی و زیبای کوروش هخامنشی در روسیه/ انگشتری متعلق به 500 سال قبل از میلاد مسیح عکس های دکوراسیون شیک و لاکچری خانه شیلا خداداد و همسر جراحش/ هفت سین جذابش را هم ببینید (تصاویر) حیوانات خانگی عجیب و غریب ملکه الیزابت دوم / باورتون میشه واقعا؟ (عکس) تلاشهای بی وقفه ی زن بریتانیایی برای جلب رضایت همسرش جواب داد و رکوردش در کتاب گینس ثبت شد فال قهوه با نشان روز جمعه 10 فروردین ماه 1403 فال ابجد روزانه جمعه 10 فروردین 1403 فال حافظ با تفسیر جمعه 10 فروردین 1403 + فیلم فال شمع روزانه امروز جمعه 10 فروردین 1403 فال روزانه امروز جمعه 10 فروردین ماه 1402 (عکس) جواد عزتی و علی مردانه در پشت صحنه فصل 3 سریال زخم کاری در رامسر / فصل 3 زخم کاری در راه است رونمایی از سفره افطار مفصل و رنگین 6 کیلومتری در مشهد +عکس 12 دروغ شاخداری که پدر و مادرها در بچگی به ما گفتند / خیلی از باورهای کودکیمان حقیقت ندارد و باید با واقعیت رو به رو شد اگر این 10 رفتار را در اولین قرارتان دیدید پا به فرار بگذارید / اگر طرف مقابل این رفتارها را داشت بدون فرد مناسبی برای ازدواج نیست (عکس) خوابیدن محمدرضا گلزار وسط تمرین ورزش / مثل اینکه فشار زندگی متاهلی با آیسان خانم زیاده🤣 جزئیات مسمومیت شدید یک جوان در پی بلعیدن مواد مخدر چهرۀ «خون‌آشام ایتالیایی» بعد از 400 سال بازسازی شد+ عکس مخالفت با بازیگر شدن فریبرز به سبک ژاله صامتی، پریِ سریال زیرخاکی+ویدئو/ اون تیکه معنی کردن چپر چلاغ برا کاوه خیلی خوب بود رونمایی از برادر جوان و قدبلند داریوش فرضیایی، عموپورنگ پرانرژی بچه ها/ جفتشون چقدرم مهربون و خوش استایلن+عکس امروز آخرین مهلت ثبت‌نام دیدار رمضانی دانشجویان با رهبر معظم انقلاب جایی که ابر‌ها زیر پای‌تان شناورند/ پیشنهادی رویایی برای سفر یک روزه در اطراف تهران (ویدئو) مظنون فراری از دست پلیس به خودروی در حال حرکت آویزان شد حرکات با مزه گربه وقتی خودش رو توی آینه میبینه/ چه دیوونه بازی هایی درمیاره+ فیلم واکنش معین به انتشار خبر حضور پنهانی‌اش در ایران/ معین چند بار به ایران آمده؟ هم میز شدن امیر قلعه نویی و علی دایی در ضیافت افطاری در آجودانیه+عکس/ چهره بشاش و شاد هر دو سرمربی سابق و فعلی تیم ملی مبتلا شدن ستاره سادات قطبی به بیماری ناشناخته و دست و پنجه نرم کردن با مرگ+ویدئو عروسی مجلل دختر شاه اینجا برگزار شد!+عکس سلفی عجیب و غریب بهرام رادان با سفره هفت سین ساده در دفتر کارش در دوران مجردی+ عکس/ برا همیناست که میگن ازدوج کنی سر و سامون میگیری غوغای خوانندگی و نوازندگی شهاب حسینی با آهنگ ناصر عبداللهی +ویدئو/عجب صدای قشنگی داره! تصاویری از دوقلوهای ریزه میزه و بانمک یاسمین مقبلی در کنار مادر فضانوردشان (ویدیو) رقصی این چنین در میانه میدانم آرزوست!/ واکنش ماده شیمیایی با اشعه‌ی فرابنفش (عکس) ماجرای ازدواج جنجالی ژیلا صادقی با بازیگر سریال "رستگاری" و "بچه مهندس3"، کاوه سماک باشی، چه بود و به کجا رسید مدیتیشن بهاری الناز شاکردوست با ظاهر عجیب و شال پیچی شده در کرمانشاه/ بیستون کعبه عشاق جهان است هنوز+عکس کتک کاری و بزن بزن در مراسم عروسی دختر قلعه نویی/شوخی بی جا کار دست مهمان داد (فیلم) همخوانی هلیا امامی در کنسرت مسعود صادقلو / تعطیلات عید خانم بازیگر از مشهد تا کنسرت صادقلو (عکس) وقتی شاهرخ استخری دختراشو سر صبحی میبره مدرسه / نبات چه غری میزنه 🤣 خلاقیت منحصر به فرد باغبان خوش ذوق با پرورش میوه های قلبی شکل حماسه ساز شد +ویدئو/مغز تو رو باید طلا گرفت! (عکس) گشت و گذار بهاری دمت اوزدمیر با ظاهری متفاوت در یک جای بهشتی تصویری از عبادت خالصانه رهبر انقلاب، آیت الله خامنه ای در حیاط با صفا و سرسبز/ قبول حق باشه
تیتر امروز   
12 دروغ شاخداری که پدر و مادرها در بچگی به ما گفتند / خیلی از باورهای کودکیمان حقیقت ندارد و باید با واقعیت رو به رو شد اگر این 10 رفتار را در اولین قرارتان دیدید پا به فرار بگذارید / اگر طرف مقابل این رفتارها را داشت بدون فرد مناسبی برای ازدواج نیست جزئیات مسمومیت شدید یک جوان در پی بلعیدن مواد مخدر چهرۀ «خون‌آشام ایتالیایی» بعد از 400 سال بازسازی شد+ عکس امروز آخرین مهلت ثبت‌نام دیدار رمضانی دانشجویان با رهبر معظم انقلاب جایی که ابر‌ها زیر پای‌تان شناورند/ پیشنهادی رویایی برای سفر یک روزه در اطراف تهران فال قهوه با نشان روز جمعه 10 فروردین ماه 1403 فال ابجد روزانه جمعه 10 فروردین 1403 فال حافظ با تفسیر جمعه 10 فروردین 1403 + فیلم فال شمع روزانه امروز جمعه 10 فروردین 1403 واکنش معین به انتشار خبر حضور پنهانی‌اش در ایران/ معین چند بار به ایران آمده؟ فال روزانه امروز جمعه 10 فروردین ماه 1402 عروسی مجلل دختر شاه اینجا برگزار شد!+عکس کتک کاری و بزن بزن در مراسم عروسی دختر قلعه نویی/شوخی بی جا کار دست مهمان داد پادشاهی که فقط 20 دقیقه سلطنت کرد+عکس