دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

ویدیو / خبری /

ماجرای عجیب دستشویی کردن مردم فرانسه در رودخانه سن محل برگزاری مسابقات شنای المپیک پاریس +فیلم/ خانم شهردار مجبور به شنا در آب قهوه ای شد؟ 

شنبه، 06 مرداد 1403
ساعدنیوز: یکی از جاذبه های شهر پاریس رودخانه سن است و مسئولان المپیک نیز قصد دارند از ظرفیت بالای این رودخانه در برگزاری مسابقات شنا استفاده کنند. اما یک مشکل وجود دارد و آن قضای حاجت مردم در این رودخانه است که آن را به رنگ قهوه ای درآورده است!

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز، ان هیدالگو، شهردار پاریس امروز در رودخانه سن شنا کرد تا نشان دهد که آب این رودخانه به اندازه کافی برای مسابقات شنای المپیک تمیز است.

به گزارش فرارو، هفته پیش هم آملی اودیا کاسترا، وزیر ورزش فرانسه همین کار را انجام داد. امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه هم گفته بود که این کار را انجام خواهد داد.

با وعده شهردار و رئیس جمهور برای شنا در رودخانه سن، کمپینی اعتراضی از سوی پایتخت‌نشین‌ها به‌راه افتاد که گفتند طبق زمان‌بندی شنای این چهره‌ها، رودخانه را آلوده خواهند کرد.

معترضان به بودجه هنگفت 1/6 میلیارد دلاری و پاکسازی رود سن اعتراض دارند که با وجود مشکلات زیاد در اولویت قرار گرفته و خرج شده است.

با اجرای این پروژه اعلام شد که شنا در رودخانه معروف پاریس که به دلیل آب کثیف آن از یک قرن پیش ممنوع شده بود، ممکن می‌شود.

قرار است سه رقابت المپیک و پارالمپیک - سه گانه المپیک و پارالمپیک و شنای استقامت المپیک - در روخانه سن در مرکز پاریس برگزار شود.

در پاریس -مانند بعضی از شهر‌های غربی دیگر- به دلیل وجود فاضلاب صنعتی در بالادست رودخانه و نیاز‌های بهداشتی جمعیت رو به رشدش، کیفیت آب سن، به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

به دنبال آلودگی سن، زندگی آبزیان این رودخانه به شدت لطمه دیده است و از دهه 1960 فقط وجود سه گونه ماهی در این رود ثبت شده بود. شنا کردن از سال 1923 در سن ممنوع شد، هرچند که مسابقات شنای سالانه کریسمس در این رودخانه پس از جنگ جهانی دوم از سر گرفته شده است.

یکی از مشکلات اصلی زیرساخت انتقال فاضلاب تک سیستمی متعلق به قرن نوزدهم پاریس است که در آن آب مصرفی آشپزخانه و حمام با فاضلاب توالت‌ها مخلوط می‌شود. در مواقع عادی این جریان از طریق مجموعه‌ای از تونل‌های زیر خیابان به مراکز تصفیه در حومه منتقل می‌شود، ولی هنگام بارش شدید، سیستم اشباع می‌شود و مازاد آن باید در رود سن تخلیه شود.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 11 شهریور
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
(ویدئو) صحنه‌های عجیب از کنترل نامحسوس راننده مسن خودرو پژو 405 / از هیچ خلافی دریغ نکرد؛ پشیمانی دیگر فایده ای ندارد
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
طنازی هادی چوپان در باشگاه هنی رامبد در آمریکا +فیلم/ گرگ پارسی با این ژست دلبری کرد
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
کشف مقبره‌های 2 هزارساله «اسب و انسان» در شرق قزاقستان
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
8 میوه مفید برای رشد سریع مو/ بنظرتون استفاده از قرص‌های مکمل ارزونتر و بصرفه‌تره یا این میوه‌ها؟+ عکس
تبدیل پایان نامه به مقاله
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی