معرفی عالی ترین ابزارها برای کاهش پینگ و بهبود تاخیر در هنگام بازی

  سه شنبه، 24 مرداد 1402   زمان مطالعه 7 دقیقه
معرفی عالی ترین ابزارها برای کاهش پینگ و بهبود تاخیر در هنگام بازی
تصور کنید در حال انجام یک بازی آنلاین هستید این بازی شما ممکن است یک مسابقه ورزشی یا یک نبرد باشد. درست در لحظه‌ای که تنها یک امتیاز با برد فاصله دارید، ناگهان بازی شما برای لحظه‌ای ثابت می‌ماند. این اتفاق در نتیجه‌ی پینگ بالا اتفاق می‌افتد و بدین معنی است که اتصال شما به سرور ضعیف است. اما برای کاهش پینگ در بازی‌های آنلاین چه راهکارهایی وجود دارد؟

میزان پینگ (زمان رفت و برگشت داده در شبکه) یکی از مهم‌ترین معیارها هنگام تجربه بازی‌های آنلاین و مولتی پلیر است که می‌تواند تاثیر بسزایی روی تجربه افراد داشته باشد. همچنین این مقدار می‌تواند هنگام وبگردی روزمره و بهره‌مندی از سرویس‌های اینترنتی نیز از اهمیت برخوردار باشد. ابزارهای کاهش پینگ مختلفی به منظور کمتر کردن این تاخیر توسعه یافته‌اند که در ادامه به معرفی برخی از برترین عناوین در میان آن‌ها خواهیم پرداخت.

بهترین ابزارهای کاهش پینگ

برخی کاربران نسبت به عملکرد ابزارهای بهبود پینگ بدبین هستند و اعتقاد دارند که استفاده از آن‌ها، تاثیر چندانی در پی نخواهد داشت. در سوی دیگر بسیاری از افراد، تجربه مثبتی از این برنامه‌ها و سرویس‌هایی دارند و کاهش پینگ خود را گزارش کرده‌اند. با این حال نباید فراموش کرد که زیرساخت مناسب، پیکربندی صحیح شبکه و بهره‌مندی از تجهیزات باکیفیت و به‌روز از جمله عوامل دیگری هستند که اثر چشمگیری روی پینگ دارند؛ در نتیجه با توجه به وضعیت اینترنت در ایران، نمی‌توانیم از چنین ابزارهایی انتظار معجزه داشته باشیم.

برنامه بهبود پینگ NoPing

نرم افزار NoPing به صورت اختصاصی روی یافتن بهترین اتصال برای تجربه بازی‌های آنلاین تمرکز دارد و می‌تواند سریع‌ترین و پایدارترین مسیر را جهت عملکردی بهتر به صورت خودکار انتخاب کند. بازیکنان حرفه‌ای بسیاری از عناوین محبوب مثل فورت نایت، League of Legends، کانتر استرایک و... از این ابزار استفاده می‌نمایند و تاثیر مثبت آن روی کاهش تاخیر کاملا ثابت شده است. اگرچه این برنامه به صورت پولی عرضه شده است و خبری از نسخه رایگان یا کرک شده آن هم نیست؛ اما علاقه‌مندان می‌توانند با ثبت نام در سایت آن، از 7 روز اشتراک آزمایشی بهره‌مند شوند.

برنامه بهبود پینگ NoPing

برنامه NoPing می‌تواند به شکل خودکار با اسکن کردن اتصال شبکه، لیستی از بهترین سرورها را با توجه به وضعیت کاربر در اختیار وی قرار دهد. در حال حاضر این اپ قادر است از هزار عنوان مختلف پشتیبانی به عمل آورد که شامل بازی‌های قدیمی و کلاسیک نیز می‌شود. حتی می‌توان از آن برای دور زدن محدودیت‌های جغرافیایی و متصل شدن به سرورهای مختص به مناطق خاصی نیز استفاده نمود.

حداقل سخت افزار و نرم افزار مورد نیاز

سیستم عامل (OS)

ویندوز 10 یا جدیدتر

حافظه رم (RAM)

2 گیگابایت

فضای ذخیره‌سازی (HDD)

60 مگابایت

سرعت اینترنت

1 مگابایت بر ثانیه

برنامه بهبود عملکرد Razer Cortex

نرم افزار Cortex محصولی رایگان از شرکت مشهور Razer است که جهت بهبود جنبه‌های مختلف رایانه برای عملکرد بهتر در بازی‌ها توسعه یافته است. اگرچه این اپ به صورت اختصاصی برای کاهش پینگ در نظر گرفته نشده است؛ اما می‌تواند با جلوگیری از اجرای پردازش‌های پس‌زمینه حین بازی، کمی از تاخیر شبکه بکاهد. البته تاثیر آن در تمامی بازی‌ها هم یکسان نیست و در برخی عناوین مثل League of Legends تاثیر از خود به جای گذاشته است.

برنامه بهبود عملکرد Razer Cortex

جلوگیری از اجرای پردازش‌های پس‌زمینه توسط برنامه Razer Cortex نه تنها به کاهش پینگ کمک می‌کند؛ بلکه می‌تواند با افزایش توان پردازشی روی سایر موارد مرتبط با بازی مثل نرخ فریم هم تاثیرگذار باشد. همچنین اپ به صورت خودکار پس از اجرای بازی‌ها فعال می‌شود؛ اما با پیکربندی صحیح آن می‌توان تجربه بهتری را فراهم ساخت. تنها مشکل قابل اشاره، رابط کاربری نه چندان ساده و سرراست است که احتمال دارد در ابتدا کمی کاربران را گیج نماید.

حداقل سخت افزار و نرم افزار مورد نیاز

سیستم عامل (OS)

ویندوز 7 یا جدیدتر

حافظه رم (RAM)

2 گیگابایت

فضای ذخیره‌سازی (HDD)

50 مگابایت

برنامه بهبود عملکرد Game Fire

نرم افزار Game Fire یکی دیگر از عناوین بهبود عملکرد رایانه هنگام اجرای بازی است که می‌توان از آن به عنوان یک ابزار کاهش پینگ نیز استفاده نمود. این اپ می‌تواند با جلوگیری از اجرای سرویس‌های نامربوط حین بازی، منابع سیستمی بیشتر را در اختیار گیم قرار دهد. همچنین کاربران می‌توانند با توجه به نیازهای خود اقدام به شخصی‌سازی قابلیت‌های گوناگون کنند.

برنامه بهبود عملکرد Game Fire

برنامه Game Fire در دو نسخه رایگان با امکانات استاندارد و پولی با ویژگی‌های پیشرفته منتشر شده است. اگرچه نسخه رایگان دارای قابلیت‌های کافی برای بهبود اجرای بازی‌ها است؛ اما ابزار مدیریت شبکه و بهبود سرعت اتصال تنها در نسخه پولی قرار دارد. خوشبختانه علاقه‌مندان می‌توانند این نرم افزار را به صورت کرک شده از منابع غیر رسمی دانلود و روی دستگاه خود نصب نمایند.

حداقل نرم افزار مورد نیاز

سیستم عامل (OS)

ویندوز ویستا سرویس پک 2 یا جدیدتر

مایکروسافت Net Framework

نسخه 4.6.2 یا جدیدتر

برنامه کاهش پینگ Latency Optimizer

نرم افزار Latency Optimizer به کاربران کمک می‌کند تا تاخیر کمتری را هنگام بازی‌های آنلاین تجربه کنند. نحوه عملکرد این اپ با بهینه‌سازی سرویس‌های شبکه در ویندوز و تغییر پیکربندی رجیستری همراه است. همچنین در داخل آن پروفایل‌های مختلفی قابل انتخاب است که هر کدام می‌توانند تاثیر مختص به خود را داشته باشند؛ اگرچه تنها یکی از آن‌ها در نسخه رایگان قابل استفاده است.

برنامه کاهش پینگ Latency Optimizer

برنامه Latency Optimizer به ابزارهای جانبی برای تست سرعت آپلود و دانلود هم مجهز شده است و می‌تواند مقدار فضای خالی حافظه رم را هم با بستن پردازش‌های نامرتبط، افزایش دهد. متاسفانه با وجود توضیحات اعلام شده از سوی توسعه‌دهنده، همچنان تغییرات صورت گرفته توسط اپ در داخل آن به صورت واضح نمایش داده نمی‌شود و کاربر قادر نیست به شکل دقیق از آن‌ها اطلاع پیدا کند.

حداقل سخت افزار و نرم افزار مورد نیاز

سیستم عامل (OS)

ویندوز XP یا جدیدتر

حافظه رم (RAM)

1 گیگابایت

فضای ذخیر‌سازی (HDD)

150 مگابایت

برنامه بهبود عملکرد Wise Game Booster

نرم افزار Wise Game Booster یکی دیگر از ابزارهای محبوب بهینه‌سازی عملکرد سیستم است که به دلیل حجم کم، گزینه مناسبی برای دستگاه‌های قدیمی با مشخصات سخت افزاری ضعیف محسوب می‌شود. محیط کاربری این اپ بسیار ساده طراحی شده و استفاده از آن آسان است. تاثیر اصلی آن هم مشابه با سایر عناوین اشاره شده، روی پردازش‌های پس‌زمینه و سرویس‌های غیر ضروری است که با بستن آن‌ها، پهنای باند کامل را در اختیار بازی قرار می‌دهد.

برنامه بهبود عملکرد Wise Game Booster

برنامه Wise Game Booster به صورت کاملا رایگان در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است و می‌توان آن را از سایت رسمی توسعه‌دهنده یا وب سایت‌های غیر رسمی دانلود نرم افزار دریافت کرد.

حداقل سخت افزار و نرم افزار مورد نیاز

سیستم عامل (OS)

ویندوز XP یا جدیدتر

حافظه رم (RAM)

128 مگابایت

فضای ذخیره‌سازی (HDD)

10 مگابایت

شبکه‌های خصوصی مجازی بازی

شبکه‌های خصوصی مجازی بازی (GPN) عملکردی مشابه با ابزارهای تغییر آی‌پی رایج دارند؛ با این تفاوت که سرورهای آن‌ها برای کاهش پینگ در بازی‌های آنلاین بهینه‌سازی شده است. معمولا این سرویس‌ها به صورت رایگان در دسترس نیستند و کاربران تنها می‌توانند با پرداخت حق اشتراک از خدمات آن‌ها استفاده نمایند.

شبکه‌های خصوصی مجازی بازی

عملکرد اینگونه از ابزارهای کاهش پینگ بسیار وابسته به اینترنت کاربر است و حتی در برخی موارد می‌تواند موجب افزایش پینگ نیز شود. نمونه‌های داخلی و خارجی مختلفی از شبکه‌های خصوصی مجازی بازی وجود دارند که با جستجو می‌توانید آن‌ها را پیدا کنید.

روش‌های دیگر برای کاهش پینگ

در صورتی که از موارد اشاره شده در قسمت‌های قبلی نتیجه مطلوبی دریافت نکردید، می‌توانید به سراغ امتحان کردن راه‌های ابتدایی‌تر کاهش پینگ بروید که در پایین به برخی از آن‌ها اشاره شده است.

  • اتصال کامپیوتر به مودم با کابل شبکه: اگرچه اتصال به اینترنت از طریق کابل شبکه ممکن است منسوخ شده به نظر برسد، اما همچنان عملکرد بهتری در مقایسه با اتصال بی‌سیم از خود نشان می‌دهد و می‌تواند پایداری اتصال را هنگام بازی افزایش دهد.

  • نصب آخرین به روزرسانی‌ها: آپدیت کردن منظم سیستم عامل و نرم افزارهای ان می‌تواند به بهبود عملکرد دستگاه در بازی‌ها کمک کند. به روزرسانی فریمور مودم یا روتر هم می‌تواند روی کاهش پینگ تاثیر داشته باشد.

  • اتصال به سرورهای نزدیک: اگر هنگام بازی امکان انتخاب سرور دلخواه خود را دارید، بهتر است به سراغ سرورهایی بروید که از لحاظ جغرافیایی به محل زندگی شما نزدیک‌تر هستند. اگرچه اغلب بازی‌ها از سرورهای ایرانی استفاده نمی‌کنند؛ اما سرورهای قرار گرفته در سایر کشورهای خاورمیانه معمولا عملکرد بهتری برای گیمرهای داخلی فراهم می‌سازند.

  • تماس با سرویس‌دهنده اینترنت: برخی از شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنت، از سرویس‌های اختصاصی برای گیمرها بهره‌مند هستند که می‌تواند به کاهش پینگ کمک کند. البته چنین قابلیت‌هایی به شکل خودکار فعال نمی‌شوند و حتما باید با پشتیبانی شرکت خدمات‌دهنده تماس برقرار کنید.

سخن پایانی

بنابراین مشکل پینگ بالا برای گیمرها یک مسئله آزاردهنده است که گاهی اوقات انجام بازی‌های آنلاین را غیرممکن می‌سازد. اما باید گفت بسیاری از دلایل بروز پینگ بالا، بسیار سطحی بوده و با یک سری اقدامات اولیه حل می‌شوند. در صورتی که مشکل از سرور بازی نباشد، خود کاربر می‌تواند برای پایین آوردن پینگ بازی، یک سری اقدامات را در محل انجام دهد. در این مقاله راهکارهای کاهش پینگ بیان شد. ممکن است چندین دلیل به طور همزمان باعث تاخیر در بازی و بروز پینگ بالا شده باشد، بنابراین توصیه می‌کنیم همه راهکارهای ممکن را امتحان کنید. همچنین برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر میتوانید به بخش آموزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.



دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (224 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (130 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (111 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (70 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (55 نظر) خلاقیت خنده دار میوه فروش وانتی با عکس رضا گلزار حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس+ عکس (50 نظر) سینه زنی شاهرخ خان، بازیگر معروف هندی در هیئت عزاداری امام حسین (ع) +ویدئو (49 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (44 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (31 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (30 نظر) انتخاب محمدرضا گلزار و بهرام رادان به عنوان خوش‌تیپ‌ترین و خوش قیافه‌ترین بازیگران ایران از منظر الیف ارول بازیگر چشم آبیِ ترکیه‌ای+ ویدیو/ چشم آیسان خانوم و مینا مختاری روشن! (28 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (26 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (19 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (19 نظر) برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس (17 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
خاطرات ناصرالدین‌شاه در فرنگ؛ «پادشاه آلمان جنّی است»!
ایده هایی برای استفاده از اکسنت وال در تغییر دکوراسیون خانه
فال ابجد روزانه دوشنبه 1 مرداد 1403
فال روزانه امروز دوشنبه 1 مرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 1 مرداد 1403
یک فوتبالیست کچل دوست داشتنی مشعل المپیک پاریس را حمل می کند!
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 1 مرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر روز دوشنبه 1 مرداد 1403 + فیلم
با این 8 تا روش خونه رو بدون نیاز به کولر خنک نگه دار
پانته‌آ بهرام، نقش اول سریال دلدادگان ممنوع الفعالیت شد+عکس
کوه زنوزی موش زائید/ قول مهدی ترابی به هواداران پرسپولیس: نگران نباشید برمی گردم!
نگاهی به موجودی حساب ثروتمندترین زن گدای مشهدی ! / هوش از سرتان می پراند !
شام امشب با من: سفره‌های رنگارنگ؛ 24 غذای ساده و ارزان برای شام
واگذاری سرپرستی فرزندان افغانی به ایرانیان واقعیت دارد؟
نقطه مشترک همسر دوم علی دایی با همسر حضرت علی(ع) در انتخاب مهریه/ مهریه ضامن خوشبختی نیست
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت