دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / گردشگری /

معرفی آبشار سپهسالار کرج و جاذبه های آن! 

دوشنبه، 11 اردیبهشت 1402
آبشار سپهسالار از جاهای دیدنی کرج در جاده چالوس است و در کیلومتر 45 جاده‌ی کرج-چالوس قرار دارد. دره‌ای که آبشار در آن واقع شده، پوشیده در چمنزارها و باغ‌های کوچک و بزرگ است و با پیشروی در مسیر صخره‌ای آن و نزدیک شدن به آبشار، دره نیز تنگ‌تر می‌شود.

در کرج آبشار های زیبای بسیاری وجود دارد که یکی از زیبا ترین و بکر ترین این آبشار ها، سپهسالار است. بیشتر مردم، سپهسالار را به نام عروس جاده چالوس می شناسند زیرا طبیعت فوق العاده آن چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کند! از این رو به شما پیشنهاد می کنیم؛ هر چه سریع تر بلیط قطار کرج را خریداری کنید و به تماشای سقوط زیبا و با شکوه این آبشار بروید و لذت آب بازی در آن جا را از دست ندهید. مطمئنا از سفر به این منطقه سر سبز و خاص پشیمان نخواهید شد و سفر به آن جا برای تان یک خاطره به یاد ماندنی می شود.

آبشار سپهسالار کرج-جاده چالوس دراستان البرز واقع است. آبشار سپهسالار در کیلومتر 45 جاده کرج – چالوس بعد از پل خواب در منطقه آسارا قرار دارد . در مسیر رودخانه منتهی به روستای سپهسالار آبشارهای کوچک و بزرگ متعددی وجود دارد که پس از طی مسیر یک الی یک و نیم ساعته قابل دسترسی است. دره شمالی جنوبی رودخانه سپهسالار در جنوب قله هفت‌خان و در حاشیه شرقی البرز غربی است. این دره از مناطق ییلاقی جاده پر پیچ و خم چالوس محسوب می‌شود. دره سپهسالار در ابتدا اندکی فراخ و هر چه به آبشار نزدیکتر می‌شویم تنگ‌تر می‌شود. در نهایت مسیری صخره‌ای است که در زیر شیب‌های تند به جناح جنوبی قله هفت‌خان منتهی می‌شود.

آبشار سپهسالار و امامزاده از دیدنی‌ترین نقاط این جاده است. چمنزارها و باغ‌های کوچک و بزرگ نیز در سرتاسر این دره وجود دارد. از دره سپهسالار تا آبشار در حدود یک ساعت و نیم کوهپیمایی در کنار رودخانه وجود دارد.

آسارا منطقه ای کوهستانی و آبادی های آن در دره های پرشیب و ناهموار واقع شده است. به دلیل کمبود زمین های کشاورزی ، مسکونی و سردی و برف گیر بودن دره ها و همچنین سختی زندگی به خصوص در فصل سرد سال ، مناطق دارای سکونت دائم بسیار محدود است و از چند روستای کوچک تجاوز نمی کند . در میان روستاهای موجود در این دهستان ، سه روستای شهرستانک ، تکیه سپهسالار و آسارا دارای آثار تاریخی ، فرهنگی تپه شنستون ، قلعه دزدبند ، کاخ شهرستانک ، امامزاده سپهسالار ، قلعه ری زمین ، غارهای ری زمین و سیراچال است .

نقشه و معرفی بخش های مختلف آبشار سپهسالار

اگر به دیدن این آبشار بروید، در مسیر روستای سپهسالار آبشار های بزرگ و کوچک بسیار زیادی را مشاهده خواهید کرد و پس از طی کردن مسیر 1 الی 1 و نیم ساعته به آبشار می رسید. آبشار سپهسالار یکی از نایاب ترین و دیدنی ترین نقاط این شهر است که چمنزارها و باغ ‌های زیادی در سر تا سر آن وجود دارد.

توجه داشته باشید که یک مسیر کوتاه برای رسیدن به این آبشار را باید به صورت پیاده طی کنید و از رودخانه عبور کنید. دره اطراف این آبشار در ابتدا گسترده است و هر چه به آبشار نزدیک تر شوید، تنگ تر می شود. شما می توانید تمام بلیط های سفر خود را به صورت اینترنتی از سایت مستر بلیط تهیه کنید و به دیدن این آبشار خروشان بروید.

این آبشار بلند از دامنه کوه سرازیر می ‌شود و حدود 20 متر ارتفاع دارد و آب آن نیز بر روی یک سطح مسطح فرود می آید و همین امر موجب می شود که آب آبشار مستقیم به حرکت خود ادامه دهد.

دره و آبشار سپهسالار از مناطق ییلاقی جاده پر پیچ و خم چالوس محسوب می شوند، اما رفتن به آن جا ارزشش را دارد! نا گفته نماند که یک غار زیبا در دامنه شمالی آبشار سپهسالار قرار گرفته است که مردم آن منطقه معتقد اند که با غار یخ مراد که در فاصله‌ ای بسیار دور قرار از این منطقه قرار دارد در ارتباط است.

آبادی های این منطقه کوهستانی، در دره های پر شیب و ناهموار آن واقع شده اند و به دلیل کمبود زمین های کشاورزی، مسکونی و همچنین سرد بودن دره ها زندگی در آن جا تا حدودی سخت است، به همین علت مناطق دارای سکونت در آن اطراف کم هستند. پیشنهاد می کنیم در فصل های بهار و تابستان با خرید بلیط اتوبوس کرج به دیدن این جاذبه پر بازدید بروید.

شرایط بازدید آبشار سپهسالار

بازدید از این جاذبه گردشگری کاملا رایگان است و شما می توانید هر لحظه که بخواهید به آن جا بروید. فراموش نکنید که در حین سفر، تجهیزات مهم و ضروری از جمله کارت شناسایی، غذای کافی، یک دست لباس اضافه، کفش مناسب کوه پیمایی، آب و لیوان شخصی و غیر یکبار مصرف، کلاه، عینک آفتابی، زیر انداز انفرادی و سایر لوازم فردی داخل کوله پشتی را همراه خود داشته باشید.

آبشار سپهسالار کرج در استان البرز، شهرستان کرج، جاده چالوس بعد از پل خواب آسارا واقع شده است و اگر با استفاده از خودروی شخصی به آن جا بروید حدوداً 1 ساعت و نیم در راه هستید.

خلاصه

آبشار سپهسالار که در جاده چالوس شهر کرج در استان البرز واقع شده است، یک آبشار بسیار زیبا در کیلومتر چهل و پنج جاده کرج به چالوس بعد از پل خواب در منطقه آسارا. در مسیر رودخانه منتهی به روستای سپهسالار آبشار های کوچک و بزرگ متعددی وجود دارد . دره سپهسالار در ابتدا اندکی پهن می باشد و هر چه به آبشار نزدیکتر شوید تنگ تر خواهد شد و همچنین در نهایت مسیری صخره ای است که در زیر شیب های تند به جناح جنوبی قله هفت خان پایان میابد. از دیدنی ترین نقاط جاده چالوس، آبشار سپهسالار و امامزاده هستند که البته چمنزار ها و باغ های بزرگ و کوچکی نیز در مسیر وجود دارند که بسیار دیدنی و چشم نواز هستند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 28 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
آیتک سلامت با پوشیدن مانتو کوتاه طرح سنتی و شلوار بگ استایلی جذاب مناسب خانوم های قد بلند ساخته است +عکس
دکوراسیون دلنشین و دهه شصتی حیاط خانه احسان علیخانی+عکس/ حوض آبی رنگ وسط حیاط با دو صندلی مخصوص آقای مجری و مادرش
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
ویراستاری تخصصی مقاله
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
دکوراسیون سنتی و قدیمی اتاق موسیقی زهرا گونش در خانه‌اش در استانبول+عکس/ انتخاب پیانویی همرنگ با دیوار به سلیقه خانوم والیبالیست
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
وقتی رونالدو همه ی عروسک های لوناپارک رو با گلزنی برای همسرش جورجینا جایزه گرفت / جورجینا مثل بچه ها ذوق زده شد 😍
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب