دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

بازار / رپورتاژ آگهی /

معرفی دستگاه پاستور گلاب محصول شرکت توان صنعت 

دوشنبه، 07 خرداد 1403
دستگاه پاستور گلاب محصول شرکت توان صنعت یک ابزار پیشرفته است که برای عملیات پاستوریزاسیون گلاب و عرقیات به کار می‌رود. این دستگاه با اتکا به منابع انرژی گاز مایع یا شهری قادر است به صورت کاملا اتوماتیک عملیات پاستوریزاسیون را انجام دهد.

یکی از ویژگی‌های بارز این دستگاه، وجود سیستم سردکن مواد در مدل تولیدی جدید آن است. این سیستم به وسیله‌ی فراهم کردن شرایط دمایی مورد نیاز، به حفظ کیفیت و خواص محصولات حین پردازش پاستوریزاسیون کمک می‌کند.

دستگاه پاستوریزاسیون گلاب از تجهیزات پیشرفته و فناوری روز استفاده می‌کند تا بتواند عملیات پاستوریزاسیون را به صورت دقیق و بهینه انجام دهد. این ابزار برای واحدهای تولیدی و کارگاه‌هایی مناسب است که به دنبال بهبود کیفیت و ایمنی محصولات خود هستند. در ادامه این مطلب به شما از مشخصات این دستگاه و نحوه عملکرد آن می‌گوییم. پیشنهاد می‌کنیم همراه ما باشید.

دستگاه پاستور گلاب چه نوع دستگاهی است؟

در جهت حفظ کیفیت محصولاتی مانند گلاب و عرقیات، از دستگاه پاستور گلاب که محصول شرکت توان صنعت است، استفاده می‌شود. این دستگاه با استفاده از تکنولوژی پاستوریزاسیون، امکان عملیات پاستوریزه کردن محصولات بدون نیاز به دیگ بخار را فراهم می‌کند. به علاوه با تجهیز به سیستم سردکن، قابلیت استفاده در خطوط تولید محصولاتی مانند گلاب، عرقیات، شربت و نوشیدنی‌های گیاهی را دارد.

سیستم پاستوریزاسیون لوله‌ای این دستگاه با کمترین میزان آلودگی، به صورت هوشمندانه عملیات پاستوریزاسیون را انجام می‌دهد. این دستگاه دارای امکاناتی از جمله نمایشگر تنظیم دما و شیر پنوماتیک برای کنترل دمای خروجی محصول است؛ و به سیستم جرقه‌زن و ترموکوپل مخصوص با خروجی بالا، و کندانسور سردکن داخل باکس اصلی دستگاه مجهز است.

نحوه ی عملکرد دستگاه پاستوریز

دستگاه پاستوریز یکی از تجهیزات در صنایع مواد غذایی و نوشیدنی است که برای کشتن میکروب‌ها و افزایش ماندگاری محصولات از آن استفاده می‌شود. این دستگاه با استفاده از تکنولوژی پاستوریزاسیون، امکان عملیات پاستوریزه کردن مواد غذایی بدون نیاز به دیگ بخار را فراهم می‌کند.

نحوه عملکرد دستگاه پاستوریز به این شکل است که ابتدا گلاب، شیر، نوشیدنی یا محصولات دیگر در یک طرف دستگاه ریخته می‌شود و به طول مجموعه‌ای از لوله‌ها یا صفحات گرمایشی می‌چکد. در این مرحله، محصول گرم می‌شود به گونه‌ای که باکتری‌های مضر از بین برود. سپس محصول از طریق مجموعه‌ای از لوله‌های خنک‌کننده عبور می‌کند تا به دمای مناسب برسد.

این فرآیند پاستوریزاسیون به وسیله یک پمپ و با تزریق بخار یا اجازه دادن به محصول برای مدت زمان معینی در دمای خاص انجام می‌شود. در نهایت محصول پاستوریزه شده از دستگاه خارج می‌شود و برای بسته‌بندی یا نگهداری بیشتر آماده می‌شود.

این دستگاه به دلیل ت ایمنی و کارایی بالا در کشتن میکروب‌ها و افزایش ماندگاری محصولات، در صنایع مواد غذایی، نوشیدنی‌ها و عرقیات، استفاده گسترده‌ای دارد و علاوه بر دستگاه پاستور گلاب به عنوان دستگاه پاستور شیر و دستگاه پاستور انواع نوشیدنی نیز شناخته می‌شود.

مشخصات و قابلیت‌های دستگاه پاستور گلاب توان صنعت

دستگاه پاستور گلاب توان صنعت با امکانات و قابلیت‌های منحصر به فرد خود، یکی از ابزارهای کاربردی در صنایع مواد غذایی و نوشیدنی‌های گیاهی است. این دستگاه توانایی انجام عملیات پاستوریزاسیون بر روی گلاب و عرقیات را بدون نیاز به دیگ بخار دارد.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های دستگاه پاستور گلاب، مجهز بودن به سیستم سردکن است که این امر باعث می‌شود محصولات به درستی خنک شده و در دمای مناسب نگهداری شوند. همچنین، این دستگاه مناسب برای استفاده در خطوط تولید گلاب و عرقیات، شربت و نوشیدنی‌های گیاهی است.

در حین پروسه پاستوریزاسیون سیستم پاستوریزاسیون که به شکل لوله‌ای است، با کمترین میزان آلودگی عمل می‌کند. همچنین، دستگاه مجهز به نمایشگر تنظیم دما و شیر پنوماتیک است که برای کنترل دمای خروجی محصول بسیار موثر است.

سایر ویژگی‌های این دستگاه شامل مجهز بودن به سیستم جرقه زن و ترموکوپل مخصوص با خروجی بالا، برنر گازی با راندمان و بازدهی بالا، نصب کندانسور سردکن داخل باکس اصلی دستگاه، مخزن استیل 120 لیتری، و سیستم برق به صورت تک فاز و 6 بار فشار باد است. در مجموع این دستگاه با ابعادی کوچک و قابلیت تنظیم ارتفاع، با نصب آسان و استفاده آسوده، در بهترین کیفیت پاستوریزاسیون محصولات را انجام می‌دهد.

جمع بندی

دستگاه پاستور گلاب یکی از جدیدترین و پیشرفته‌ترین ابزارهای صنعتی مورد استفاده در صنایع مواد غذایی و نوشیدنی‌های گیاهی است. توان صنعت با بهره‌گیری از فناوری‌های پیشرفته، این دستگاه را با ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصر به فرد طراحی و تولید کرده است. این دستگاه بدون نیاز به دیگ بخار قابلیت انجام عملیات پاستوریزاسیون بر روی گلاب و عرقیات را دارد. با مجهز بودن به سیستم سردکن، سیستم پاستوریزاسیون لوله‌ای با کمترین میزان آلودگی، نمایشگر تنظیم دما و شیر پنوماتیک برای کنترل دمای خروجی، و سایر ویژگی‌های قدرتمند، این دستگاه توانایی دارد تا بهترین کیفیت پاستوریزاسیون را برای محصولات مختلف ارائه دهد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 06 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
(عکس) تغییر چهره باور نکردنی «ابرا» سریال یاغی / الیکا ناصری واقعا چقدر فرق کرده
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
(عکس) دراز کشیدن و بازی کردن نوه علیرضا زاکانی در بیت رهبری، خانه پدری همه مردم ایران ...
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
ترجمه تخصصی کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
ویدیو/ توصیۀ دکتر الهی قمشه‌ای به مردم/ هر کتابی را نخوانید، فقط قرآن یک استثناء است
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب