دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / گردشگری /

معرفی جاذبه های پارک المپیک مونیخ در آلمان 

پنجشنبه، 24 فروردین 1402
پارک المپیک مونیخ در سال‌های 1972 تا 2005 ورزشگاه خانگی باشگاه فوتبال بایرن مونیخ بوده‌است. همچنین بخشی از بازی‌های المپیک تابستانی 1972 وجام جهانی فوتبال 1974 در این ورزشگاه برگزار شده‌است. این ورزشگاه توسط گونتر بنیش معمار برجسته آلمانی طراحی شد.

ورزشگاه المپیک مونیخ (به آلمانی: Olympiastadion München) ورزشگاهی در شهر مونیخ است.این ورزشگاه در سال‌های 1972 تا 2005 ورزشگاه خانگی باشگاه فوتبال بایرن مونیخ بوده‌است. همچنین بخشی از بازی‌های المپیک تابستانی 1972 و جام جهانی فوتبال 1974 در این ورزشگاه برگزار شده‌است.

مونیخ از شهرهای ساکت، اعیانی و گرانقیمت آلمان محسوب می‌شود که با خیابان‌های کوچک، غذا‌های فوق‌العاده، پارک‌های زیبا و قصر سلطنتی گردشگران و مسافران زیادی را در قالب تور آلمان به سوی خود جذب می‌کند. در این میان پارک المپیک (Olympiapark) یکی از دیدنی های مونیخ به شمار می‌رود که پیشنهاد می‌کنیم در سفر به آلمان بازدید ِاین پارک را در صدر لیست گشت‌های شهری خود قرار دهید، چرا پارک المپیک از معروف‌ترین و محبوب‌ترین پارک‌های ورزشی جهان محسوب می‌شود و علاقه‌مندان به ورزش بسیاری در سفر به آلمان به دیدن این پارک رفته و از فضای داخلی و استادیوم زیبای آن دیدن می‌کنند. در حال حاضر مراسمی همچون کنسرت‌ها، مسابقات ورزشی، نمایشگاه و رویدادهای بسیار خاص و ویژه در پارک المپیک مونیخ به صورت باشکوهی برگزار می‌شود و علاقه‌مندان بسیاری از نقاط مختلف آلمان و دنیا راهی سفر به آلمان شده، تا از برنامه‌های متفاوتی که در این پارک اجرا می‌شود، بهره‌مند گردند. در حین بازدید و گشت‌و‌گذاری که در پارک جذاب مونیخ دارید، برای اینکه از هوای صاف و آفتابی مونیخ لذت ببرید، می‌توانید به بالای برج المپیک بروید و از چشم‌انداز فوق‌العاده کوه‌های آلپ دیدن کنید. جالب است که بدانید سقف استادیوم پارک مونیخ بیش از 700000 فوت مساحت دارد و بزرگترین سقف‌ جهان را در دنیا به خود اختصاص داده است. بعد از بازدید از دیدنی های این پارک برای استراحت می‌توانید به رستوران فوق‌العاده زیبای پارک المپیک بروید و از خوراکی‌های خوشمزه آن نوشِ جان کنید. شما در سفر به آلمان می‌توانید از دیگر دیدنی های مونیخ همچون استادیوم آلیانز آرنا، موزه آلمان، بازار ویکچوآلز، کاخ رزیدنس، کاخ نیمفنبورگ ،موزه بی ام دبلیو بازدید کنید تا لذت سفرتان در مونیخ چندین برابر زیباتر و بهتر از قبل شود.

تاریخچه احداث پارک المپیک مونیخ

این پارک با عنوان انگلیسی Olympic Park Munich پارک المپیک واقع در شهر مونیخ بوده که با هدف برگزاری بازی های المپیک تابستانه سال 1972 ساخته شد. این پارک دقیقا در محله اوبرویسنفلد مونیخ قرار داشته و هم اکنون به عنوان محلی جهت برگزاری و انجام رویدادهای فرهنگی، اجتماعی و مذهبی استفاده می شود. همچنین پارک مذکور شامل یک کاریلون یا سنتور زنگی بسیار بزرگی است که از جاذبه های توریستی پارک نیز محسوب می شود. پارک مذکور توسط شرکت هولدینگ GmbH مونیخ متعلق به شهرداری مونیخ اداره می شود.

ساختار کلی پارک المپیک مونیخ

در واقع المپیاپارک یا پارک المپیک مونیخ اصطلاح عمومی نسبت داده شده به کل ناحیه مورد بحث بوده و نام رسمی برای کل این ناحیه وجود ندارد. کل ناحیه شامل 4 منطقه زیر می باشد:

  • منطقه المپیک: شامل امکانات ورزش های المپیکی مثل استادیوم المپیک و سالن المپیک به همراه برج المپیک می باشد. همچنین در همین منطقه می توان مرکز آبی پارک و سالن مسابقه المپیک را نیز مشاهده کرد.

  • دهکده المپیک: متشکل دو دهکده یکی برای ورزشکاران مردان و یکی دیگری نیز برای ورزشکاران زن می باشد.

  • المپیا پرزسدات: امروزه به عنوان مرکز خرید این پارک محسوب می شود.

  • پارک المپیک: این پارک به منطقه المپیکدر جنوب وصل بوده و شامل تپه و دریاچه المپیک می باشد.

پارک المپیک مونیخ دقیقا در میلبرت شوفن- آ ام هارت نزدیک دفاتر مرکزی شرکت BMW و آسمان خراش آپتون O2 قرار دارد. در حقیقت کمربندی جورج- بروشله این منطقه را به دو بخش تقسیم می کند: بخش اول دهکده المپیک و المپیا پرزسدات در شمال و منطقه المپیک و پارک المپیک در جنوب.

تورهای جذاب پارک المپیک مونیخ

قبل از هر چیزی باید بدانید که پارک المپیک مونیخ از روزهای شنبه تا یکشنبه هر هفته از ساعت 12 صبح تا 12 شب به روی بازدید کنندگان باز است. توصیه می شود که قبل از سفر به مونیخ و بازدید از پارک المپیک مونیخ حتما لیست تورهای المپیاپارک را مشاهده و تور دلخواه خود را رزرو کنید. معمولا نیز تورهای این پارک بسیار مهیج و دلهره آور می باشد. یکی از تورهای مهیج و پرطرفدار المپیاپارک بالا رفتن از سقف با طناب و قلاب و پرش با طناب بانجی به داخل استادیوم مونیخ می باشد. اما از دیگر تورهای مفرح شهر مونیخ می توان به تورهای زیر اشاره کرد:

  • تور اتوبوس hop-on hop-off مونیخ سیتی (از 23.33$ دلار): این نوع تور به شما اجازه انتخابی کردن مقصدتان را داده و شما در بازدید از مونیخ نیز می توانید در هر بنای توریستی پیاده شده و پس از دیدن آن جاذبه مجددا حرکت کنید.

  • تور مونیخ سیتی پاس (از 57.97$ دلار): گردشگران در قالب این تور می توانند از طریق اتوبوس بیش از 45 جاذبه توریستی شهر مونیخ را از نزدیک بازدید کنند.

  • تور ورزشی در مونیخ ( از 122.81$ دلار): در این تور گردشگران با تاریخچه ورزشی مونیخ، ورزشگاه های این شهر و مخصوصا ورزشگاه آلیانز آرنا آشنا می شوند.

  • تور بیر بایک برزن ( از 171$ دلار): در این تور گردشگران شهر مونیخ را از یک منظر دیگر و با ریکشا (سه چرخه چینی) بازدید می کنند.

  • تور شخصی مونیخ با مرسدس بنز کلاس S (از 786.93$ دلار): شما خودتان تور را آغاز کرده و از تمامی جاذبه های شهر دیدن می کنید.

امکانات رفاهی نزدیک پارک المپیک مونیخ

شهر مونیخ دیگر برای هر گردشگر خارجی نامی آشنا است و گردشگران در این شهر از هر نوع امکاناتی برخوردار هستند. شما در همین شهر می توانید شیک ترین و مجهزترین رستوران ها و بارها را پیدا کرده و اقامت خود را از بهترین هتل های آلمانی رزرو کنید. جالب است بدانید که فعلا در شهر مونیخ حدود 3190 رستوران وجود دارد. فقط در فاصله چند متری از پارک المپیک مونیخ حدود 26 رستوران وجود دارد. رستوران هایی که در تهیه انواع غذاهای خوشمزه آلمانی و بین المللی شهرت داشته و از مهمترین آنها می توان به رستوران های 181 بیزینس، ویرت شائوس ریچتالر هاف، رستوران المپیاسی، اسزیمر مونشن اشاره کرد.

از این گذشته شهر مونیخ دارای هتل های مجلل و چندستاره ای است که با داشتن انواع امکانات و سرویس های پذیرایی مثل پارکینگ، لانژ، بار، رستوران، سالن بدنسازی، استخر، اینترنت رایگان و غیره از گردشگران داخلی و خارجی پذیرایی می کنند. از برترین هتل های مونیخ می توان به هتل رویال باوریا (151$ دلار)، لایوینگ هتل داس ویکتوآلین مارکت (143$ دلار)، هتل کوکون هاتبان هوف (84$ دلار)، هتل کوکون استاچوس (70$ دلار)، هتل ایکسکویست (82$ دلار) و غیره اشاره نمود.

خلاصه

پارک المپیک مونیخ برای بازی‌های المپیک سال 1972 ساخته شد و از آن به‌عنوان بزرگ‌ترین پارک مسقف جهان یاد می‌شود. در حال حاضر از این پارک برای کنسرت‌ها، مسابقات ورزشی، نمایشگاه و رویدادها استفاده می‌کنند. اگر هوای مونیخ صاف و آفتابی باشد، از بالای برج المپیک می‌توانید چشم‌اندازی فوق العاده از کوه‌های آلپ را تماشا کنید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 28 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
ترجمه تخصصی کتاب
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
ویراستاری تخصصی مقاله
ویدیو/ "حسین ثابت بکتاش" مالک هتل داریوش: دوران دانشجویی روزنامه می‌فروختم/ اولین هتل خودم را در جزایر قناری که فقط بز وحشی داشت، ساختم
دکوراسیون دلنشین و دهه شصتی حیاط خانه احسان علیخانی+عکس/ حوض آبی رنگ وسط حیاط با دو صندلی مخصوص آقای مجری و مادرش
ترجمه تخصصی متن
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا