معرفی جذاب‌ترین خانه‌های تاریخی در شهر تهران + آدرس دقیق

  دوشنبه، 13 شهریور 1402   زمان مطالعه 9 دقیقه
معرفی جذاب‌ترین خانه‌های تاریخی در شهر تهران + آدرس دقیق
بناهای تاریخی از مناطق دیدنی و جذاب برای بازدید می‌باشد. خانه‌های تاریخی شهر تهران نیز از جمله مناطقی است که همواره مورد توجه گردشگران بوده است. برای آشنایی بیشتر با خانه‌های قدیمی این شهر با ما همراه باشید.

خانه موزه مقدم

خانه موزه مقدم از خانه‌های قاجاری تهران است که خیلی‌‌ها لقب زیباترین خانه جهان را به آن داده‌اند. محمدتقی‌خان احتساب الملک یکی از بزرگ‌های دربار قاجار اولین صاحب این خانه بود. بعد از او خانه را به دکتر محسن مقدم فروختند. این عمارت حیاطی سرسبز و دلگشا دارد. جالب است بدانید هر بخش از این عمارت، نشانی از آثار به‌جامانده از دوره‌های مختلف است. در حیاط حوضچه‌‌ای از سنگ مرمر است که سنگش را از حمام فتحعلی شاه گرفته‌اند. بنای خانه از جنس آجر است؛ اما بخشی از آن را با کاشی‌کاری نقاشی کرده‌اند. این کاشی‌ها آثار دوره زندیه و قاجار است. ستون‌های زیبای عمارت چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای دارد که چهل ستون را یادآوردی می‌کند. خانه موزه مقدم خانه‌ای با هزاران آثار تاریخی است.

خانه موزه مقدم

آدرس: تهران، خیابان امام خمینی، خیابان شیخ هادی، کنار بانک ملت

باغ موزه قصر

باغ موزه قصر از خانه‌های قاجاری ایرانی است. ساخت این بنای تاریخی به دومین سال سلطنت فتحعلی شاه می‌رسد و حدود دو سده از آن می‌گذرد. این خانه موزه در آن زمان قصری مجلل بود؛ اما در زمان ناصرالدین شاه سیل آن را تخریب کرد. با روی‌کار‌آمدن پهلوی، این قصر را به زندانی سیاسی تبدیل کردند. طولی نکشید که بعد از انقلاب از این بنای تاریخی به‌عنوان مجموعه‌ای فرهنگی استفاده کردند. بخش‌های مختلفی مثل نیایشگاه، زورخانه، کتابخانه، موزه مارکوف، نمایشگاه و حتی کافی‌شاپ و رستوران در این قصر فعالیت می‌کند. کمی که در محوطه بزرگ قصر قدم بزنید به کلاه فرنگی می‌رسید. در مرمت‌سازی بنا، معماری مدرن و قجری را با هم ترکیب کرده‌اند.

باغ موزه قصر

آدرس: تهران، خیابان پلیس، کنار مقر فرماندهی پلیس تهران بزرگ

خانه موزه سیمین دانشور و جلال آل احمد

خانه موزه سیمین و جلال از خانه‌های تاریخی تهران است که خیلی‌ از گردشگرها برای دیدن آن مشتاقند. سیمین و جلال خشت‌به‌خشت این خانه را با دست‌های خود ساختند. از حیاط کوچک و زیبایش که بگذرید، به خانه‌ای قدم می‌گذارید که چیدمانش با 50 سال قبل فرقی ندارد. هنوز هم می‌شود عاشقانه‌های این زوج شاعر را در این خانه دید.

خانه موزه سیمین و جلال

آدرس: تهران، تجریش، دزاشیب، خیابان شهید رمضانی، کوچه رهبری، کوچه پسندیده، بن‌بست ارض

خانه موزه دکتر معین

کمتر کسی است که دکتر محمد معین را نشناسد. این استاد بزرگ اولین کسی بود که دکترای رشته ادبیات فارسی را گرفت. فرهنگ معین از ارزشمندترین یادگاری‌های این استاد بزرگ است. خانه استاد بعد از فوت او یکی از جاذبه‌های فرهنگی محسوب می‌شود. ساخت خانه موزه دکتر معین به دوره پهلوی بر می‌گردد. به همین خاطر این بنا را یکی از خانه‌های تاریخی تهران می‌شناسند؛ البته در کنار این بنا، خانه محمدعلی امیر جاهد یکی از تصنیف‌دان‌های ایرانی هم هست. امروزه این دو خانه را با هم یکی کرده‌اند و به‌عنوان موزه از آن استفاده می‌کنند. این بنای دوطبقه یادآور خاطرات دکتر معین است.

خانه موزه دکتر معین

آدرس: تهران، خیابان پیروزی، میدان چهارصددستگاه، انتهای خیابان بایزید بسطامی

خانه استاد صبا

استاد صبا از موسیقی‌دان‌های برجسته ایرانی است. خانه این هنرمند بزرگ از خانه‌های تاریخی تهران محسوب می‌شود. او وصیت کرده بود که بعد از فوتش خانه‌اش را به موزه تبدیل کنند. فضای بیرونی خانه ساده و باصفاست. حوض کوچکی در وسط حیاط، سبک سنتی گذشته را یادآوری می‌کند. فضای داخلی خانه، تصویری از زندگی استاد را نشان می‌دهد. روی دیوارهای خانه، قاب‌عکس‌هایی از جوانی، پیری استاد و هنرجوهایش را به نمایش گذاشته‌اند. می‌توانید در این موزه از سازهای استاد صبا، برگه‌های نت موسیقی و وسایل‌هایش دیدن کنید.

خانه استاد صبا

آدرس: تهران، خیابان بهارستان، خیابان ظهیرالاسلام، بن‌بست صبا

عمارت مسعودیه

عمارت مسعودیه یکی از زیباترین و بزرگترین خانه های تاریخی تهران است. دستور ساخت این عمارت را ظل‌السلطان فرزند ناصرالدین شاه داد. عظمت این عمارت زیبا، نشانی از قدرت حکومت قاجار در روزهای گذشته است. در معماری قجری، استفاده از گچ‌بری‌‌ها و آیینه‌کاری‌ها اهمیت بسیاری داشت. این تزیینات را می‌توانید در هر بخش عمارت ببینید. عمارت مسعودیه بخش‌های مختلفی مثل عمارت دیوانخانه، عمارت سردر، عمارت مشیرالدوله، سفره‌خانه، حوضخانه و عمارت سید جوادی دارد. هر قدم در باغ این عمارت شما را به روزهای حکومت قاجار می‌برد. قهوه قجری کافه مسعودیه هم در این عمارت به راه است. بد نیست بعد از بازدید عمارت، سری هم به این کافه بزنید.

عمارت مسعودیه

آدرس: تهران، میدان بهارستان، ضلع جنوب غربی، خیابان اکباتان

خانه نصیر الدوله

از خانه‌های قاجاری تهران می‌شود خانه نصیر الدوله را نام برد. این خانه به یکی از وزیرهای دوره قاجار تعلق داشت. معماری خانه الهام‌ گرفته از سبک خانه‌های قاجاری است؛ اما متأسفانه در هر دوره بخش‌های مختلفی از آن رو به تخریب‌شدن رفت. اتاق آینه، بخش تماشایی این عمارت است. تمام سقف و دیوارهای اتاق را با ظرافت خاصی آینه‌کاری کرده‌اند. پنجره‌های ارسی و شیشه‌های رنگارنگش هم زیبایی اتاق آیینه را چند برابر می‌کند. به نظر می‌رسد نصیرالدوله از این اتاق برای پذیرایی از مهمان‌هایش استفاده می‌کرد. این عمارت دوطبقه، بخش‌های مختلفی مثل شاه‌نشین و کالسکه‌‌خانه دارد. جای ناراحتی است که امروزه سازمان میراث فرهنگی این خانه را به متروکه تبدیل کرده است.

خانه نصیر الدوله

آدرس: تهران، خیابان امیرکبیر، خیابان شهید علیرضا، کوچه شهید هداوند، کوچه مرآت، پلاک 20

خانه مینایی

خانه مینایی از خانه‌های تاریخی تهران محسوب می‌شود. صاحب این خانه منیرالسلطنه، همسر یکی از شاهزادگان قاجاری بود. در حال حاضر خانه مینایی را به اسم موزه خیابان ولیعصر تهران هم معرفی می‌کنند. این خانه مثل موزه‌ای گرانبها تصویری از معماری دوره قاجار را نشان می‌دهد. ترکیب سبک سنتی و مدرنش جذابیت خانه را چند برابر کرده است. در بازدید از این عمارت سری به آب‌انبار، اتاق‌‌های تابستانه و زمستانه هم بزنید. در حال حاضر در خانه مینایی تابلوها و عکس‌های قدیمی، داستان‌ شخصیت‌های مهم این منطقه از تهران را روایت می‌کند.

خانه مینایی

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر(عج)، میدان منیریه، کوچه کریمی طینت، پلاک 5

خانه موتمن الاطبا

خانه موتمن الاطبا از خانه‌های قاجاری تهران است. این خانه متعلق به پزشک ناصرالدین شاه قاجار، میرزا زین‌العابدین خان دنبلی ضرابی بود. مردم او را به اسم موتمن الاطبا می‌شناختند. پنجره‌ها و درهای این خانه فیروزه‌ای است. این رنگ زیبا حکایت از سبک اصیل ایرانی دارد. خانه موتمن الاطبا از اولین خانه‌های چندطبقه تهران بود. بازتاب نمای بی‌نظیر خانه و ستون‌ها در حوض جلوی عمارت بسیار تماشایی است.

خانه موتمن الاطبا

آدرس: تهران، خیابان پامنار، محله عودلاجان، روبه‌روی مسجد کاشانی، انتهای کوچه موتمن الاطبا

آندره گدار

آندره گدار، معماری فرانسوی است که سی سال از عمرش را در ایران زندگی کرد. در بین خانه‌های تاریخی تهران، خانه گدار سبکی مدرن و اروپایی دارد؛ اما می‌شود در بخش‌هایی از آن معماری دوره‌های پهلوی را هم دید. ستون‌های ورودی این خانه الهام‌ گرفته از ستون‌های تخت جمشید است. نمای خانه گدار یکدست سفید است و این تک‌رنگی جلوه خاصی را به خانه می‌دهد. طاق‌های هلالی خانه نمادی از طاق کسرا را نشان می‌دهد. بعد از روزهای پرفرازونشیب، خانه گدار رو به تخریب رفت؛ ولی خوشبختانه آن را مرمت کردند. امروزه از این خانه به‌عنوان کافه رستوران استفاده می‌کنند.

آندره گدار

آدرس: تهران، خیابان انقلاب، خیابان قدس، خیابان پورسینا، کوچه جلالیه، پلاک 2

خانه کاظمی

عمارت زیبای کاظمی از خانه‌های قدیمی تهران است؛ البته امروزه به اسم خانه موزه تهران قدیم هم از او یاد می‌کنند. این خانه را میرزا سید کاظم تفرشی در زمان حکومت محمد شاه قاجار ساخت. به همین خاطر عمارت کاظمی از خانه‌های قاجاری تهران به حساب می‌آید. سرای کاظمی معماری چشم‌نوازی دارد. منبت‌کاری‌های پنجره‌ها و گچ‌بری‌های عمارت در نوع خودش بی‌نظیر است. سری هم به داخل عمارت بزنید و از موزه مردم‌شناسی‌ دیدن کنید. بازتاب نور از پنجره‌های رنگارنگ، رد زیبایی را به جا می‌گذارد.

خانه کاظمی

آدرس: تهران، منطقه 12، خیابان 15 خرداد، محله امامزاده یحیی، کوچه ابوالقاسم شیرازی

خانه قوام السلطنه

در بین خانه‌های قاجاری تهران، خانه قوام السلطنه زیبایی چشمگیری دارد. خانه قوام السلطنه را این روزها به موزه آبگینه و سفالیه می‌شناسند. بیشتر از 100 سال از عمر این عمارت می‌گذرد. اولین مالک عمارت، قوام السلطنه از وزیرهای دربار قاجار بود. حتی اگر چیزی از معماری هم ندانید، زیبایی فضای بیرونی و داخلی عمارت شما را شگفت‌زده می‌کند. هنرمندی اتریشی، ویترین‌های داخلی این بنا را طراحی کرده است. در دوره‌ای از تاریخ، این خانه را به روس‌ها واگذار کردند. به همین خاطر می‌شود سبکی از معماری روس را هم در آن دید؛ اما آینه‌کاری‌ها، گچ‌بری‌ها و منبت‌کاری‌هایش هنر ایرانی را نشان می‌دهد.

خانه قوام السلطنه

آدرس: تهران، خیابان جمهوری، خیابان سی تیر، پلاک 55

عمارت عین الدوله

عمارت عین الدوله از خانه‌های تاریخی تهران است که هرکسی را محو زیبایی‌اش می‌کند. ساخت این خانه به اواخر دوره قاجار می‌رسد. ایوان بزرگی در طبقه دوم عمارت است که ستون‌های متعددی دارد. این ستون‌ها در طبقه پایینی هم به چشم می‌خورند و زیبایی خانه را چندین برابر می‌کنند. گچ‌بری‌های ظریف کارشده، روی طاق‌های ایوان اثری از هنرمندهای بزرگ ایرانی است. باغ بزرگ و دلگشایش هم دست کمی از خود عمارت ندارد. درخت‌های بلندقامت حیاط، قدمت این خانه زیبا را نشان می‌دهد. در گذشته استخر بزرگی وسط حیاط بود که دیگر حتی ردی از آن نمانده است. اسم جدید این عمارت را نگارخانه برگ گذاشته‌اند.

عمارت عین الدوله

آدرس: تهران، پاسداران، میدان هروی، خیابان وفامنش، خیابان جمالی

خانه صادق هدایت

خانه صادق هدایت یکی از خانه‌های قاجاری تهران است که این نویسنده، کودکی و نوجوانی‌اش را در آن گذراند. صاحب اصلی خانه پدر صادق هدایت یعنی هدایت‌قلی‌خان اعتضادالملک بود. معماری زیبای خانه‌ و کاشی‌کاری‌های گل‌وبوته روی دیوار حیاط، حس‌وحال گذشته را زنده می‌کند. باغچه‌‌کاری‌های چشم‌نوازش هم سبک سنتی خانه را نشان می‌دهد. در دوره پهلوی، فرح این خانه را خرید و قصد داشت تا مرکز ادبی هدایت را راه‌اندازی کند؛ اما مرمت خانه تا سال 1356 طول کشید. بعد از انقلاب مدتی، خانه هدایت مهدکودکی برای بچه‌ها بود. متأسفانه این کار آسیب‌هایی به بافت اصلی خانه هدایت رساند. امروزه خانه صادق هدایت را به کتابخانه‌ تبدیل کرده‌اند. این خانه زیر نظر بیمارستان امیر اعلم است.

خانه صادق هدایت

آدرس: تهران، خیابان سعدی، خیابان شهید سروش الدین تقوی، کنارخانه سفیر کبیر دانمارک یا همان سفارت سابق، پلاک 3

خانه تیمورتاش

خانه تیمورتاش یکی از خانه‌های قاجاری تهران است. خیلی‌ها آن را به اسم موزه جنگ می‌شناسند. ساخت بنای اصلی این خانه به زمان ناصرالدین شاه قاجار برمی‌گردد. می‌توانید سبک‌های ایرانی، هندی و روسی را یکجا در آن ببینید. طبقه اول در این عمارت، موزه‌ای از سلاح‌های جنگی است. در این موزه از سردیس‌های فرمانده‌های بزرگی مثل عباس بابایی، سرلشگر فلاحی و… نگهداری می‌کنند. آینه‌‌کاری‌های فضای داخلی، شیشه‌های رنگارنگ، پنجره‌های ارسی و گچ‌بری‌های ظریفش نشانی از هنرمندهای بزرگ کشور است.

خانه تیمور تاش

آدرس: تهران، خیابان کارگر جنوبی، خیابان پاستور، دانشگاه جنگ

باغ موزه نگارستان

باغ موزه نگارستان از عمارت‌های محبوب و معروف تهران است. فتحعلی شاه در دوره حکومتش دستور ساخت این عمارت را داد. در بین خانه‌های تاریخی تهران، باغ نگارستان بیشترین وسعت را دارد. این باغ در هر دوره کاربرد مختلفی داشت. اولین بناهای باغ را تخریب کردند و امروزه دانش‌سرا، موزه و کتابخانه‌ای زیبا در آن ساخته‌اند. در دانش‌سرای باغ، افراد نامداری مثل ملک‌الشعرای بهار، علی ‌اکبر دهخدا، پرویز خانلری و دیگران تحصیل کرده‌اند. درخت‌های بلندقامت باغ در بهار و پاییز دلبری می‌کنند. بدون شک عکس‌هایتان کنار حوضچه‌های کوچک و باغچه‌های پرگل باغ، تماشایی است. قدم‌زدن در حیاط باصفای عمارت حس‌وحال خوبی دارد. در باغ نگارستان می‌توانید از موزه کمال‌الملک و آثار هنرمندهایی مثل جهانگیر ارجمند و محمود روح الامینی دیدن کنید.

باغ موزه نگارستان

آدرس: تهران، میدان بهارستان، محدوده خیابان صفی‌علی شاه و خیابان دانش‌سرا

باغ شازده

باغ شازده از خانه‌های تاریخی تهران است که متعلق به «شازده دیده رو» یکی از نوادگان قاجار بود. این خانه در هر دوره کاربرد ویژه‌ای داشت؛ اما امروزه گوشه‌ای دنج و دلگشاست که می‌توانید چند ساعتی را در آن بگذرانید و به روزهای گذشته بروید. معماری آجری خانه، پنجره‌های بزرگ با شیشه‌های رنگی و حیاط زیبایش چشمگیر است؛ البته در بخش دیگری از تهران باغی به اسم شازده بود که این روزها اثری از او نیست. یکی از شاهزاده‌های قاجاری این خانه را در باغی بزرگ در خارج شهر تهران ساخت؛ اما بعد از او خانه را خراب کردند. امروزه باغ بزرگ اطراف عمارت، بخشی از پارک مجدیه است.

باغ شازده

آدرس: تهران، خیابان پامنار، روبه‌روی مسجد کاشانی‌ها، کوچه موتمن الاطبا، روبه‌روی خانه موتمن الاطبا


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگرانی همسر رهبر معظم انقلاب از نداشتن شام برای پذیرایی کردن از مهمان آقا/ وقتی آن شب، در سفره غذا چیزی جز سینی نان و پنیر نبود... (76 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم و یک وجب از خاک وطنم را با هیچ چیز عوض نمی کنم (34 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید!/ هنر نزد ایرانیان است و بس +عکس😆 (35 نظر) پنجمین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با صدای بهنام بانی و این چنین برگزار شد+ویدیو/ خوشبخت بشین و عشقتون مانا😍 (32 نظر) عاشقانه های زیبا و دلنشین الهام چرخنده و همسر روحانی‌اش در شهر و حرم امام رضا(ع)/ ایشالا خوشبخت باشین+عکس (32 نظر) چهره غمزده و کمر خمیده آریا عظیمی نژاد، داور پرانرژی برنامه عصرجدید در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (28 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده شمالی برای همسر باردارش حماسه آفرید+فیلم/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (29 نظر) نگاهی به تاج‌ گل‌های اعیانی و گرانقیمت افتتاحیه رستوران محمدرضا گلزار در تهران؛ تبریک و شادباش دوستان و هنرمندان به سوپراستار سینما و برادرش+عکس (27 نظر) خلاقیت خنده دار یک مادر ایرانی برای تزئین موز مهمانی حماسه آفرید/ مامان نگو هنرمند بگو+عکس (23 نظر) نگاهی به مدل مانتو های اعیانی نسرین مقانلو در عین با حجاب بودن/ میشه هم خوشتیپ بود هم با حجاب+عکس (22 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ترکیه‌ای ساره بیات+عکس/ یکی از یکی معروف تر و هنرمند تر (21 نظر) چیدمان دکور عزای قاجاری ستاره اسکندری برای پدرش در منزل شخصیشان+عکس/تزئینی زیبا با شمعدونی های شاه عباسی و رومیزی ترمه و قاب عکس (22 نظر) کیک تولد خاص و چند بعدی جورجینا برای تولد رونالدو با طرح ورزشی مورد علاقه اش / مبارکا باشه+عکس (19 نظر) نگاهی به امضای زیبا و هنرمندانه ی آیتک سلامت ستاره چشم رنگی تیم ملی + عکس / شیک بودن در آیتک خلاصه می شود (18 نظر) نگاهی به خونه زندگی اعیانی و شاه نشین نسرین مقانلو در آخرین تولد پسر مرحومش ارشیا به سبک پادشاه روم باستان/ حوض مرمری و آبنمای 3 طبقه+عکس (17 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
هدیه خاص رهبر معظم انقلاب به الهام چرخنده/ رهبری فرموردند این خانم کیست؟ گفتم من سرباز شما هستم
برگزاری جلسه رفع موانع تولید باحضور رییس مرکز حل اختلاف کشور در گلوگاه مازندران
برگزاری آئین تکریم آزادگان رسانه ملی
گله و انتقاد یاسین سبزی پور سلامات، ریاست کمیته قهرمانان تمامی ورزش‌ها در اتحادیه و انجمن صنفی باشگاه‌داران خوزستان
تصادف زنجیره ای اتوبوس با بیش از ده خودرو در آزادراه کرج _ تهران 10 مصدوم برجای گذاشت+ویدئو
رونمایی از تندیس بی‌نظیر و متفاوت بیتا فرهی/چگونه قد، وزن و جزئیات ویژگی‌های در این مجسمه محاسبه شد؟+عکس
شرایط مربوط به طرح جذب و کسر خدمت سربازی فارغ التحصیلان دانشگاهی ‌
محمدمنان رئیسی: مدافعان وزیر راه سال دیگر او را استیضاح می‌کنند
معرفی همه همسران روسای جمهور ایران/ از همسر مشهدی احمدی نژاد تا فاطمه، همسر متخصص زنان، دکتر پزشکیان+عکس
چه کسانی پیشنهاد وزارت به رائفی پور دادند؟
قدرت‌نمایی پزشکیان مقابل تندرو‌های مجلس با یک «اقدامِ بی سابقه»
گنج یابی و جویندگی گسترده در فضای مجازی / حتی کتاب هم چاپ می‌کنند!
استقبال آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین از پهپادهای ایرانی
(ویدئو) ماندگارترین سکانس سریال پایتخت / یه ترکیه رفتن نقی هی به همه گیر میده؛ به ارسطو میگه کفشای سیندرلا چیه پوشیدی 😂
(ویدیو) نرگس محمدی،بازیگر جوکر2 : علی اوجی گفت زنم بشی تا 60 سالگی می خندونمت
منتخب روز   
شعر خوانی شاعر یزدی در محضر آیت الله خامنه ای و خنده های از ته دل رهبر انقلاب / شاعر : همه را شکل یار می بینم ، پیرزن را نگار می بینم همسر شهید مجبور به فروش روکش دندان شد+ عکس در 27 مرداد سالروز تولد آیت الله آل هاشم؛ یادی کنیم از بوسه پدر امام جمعه شهید بر مزار پسرش+ عکس/ روحش شاد و یادش تا ابد گرامی خاطره خنده دار شهاب حسینی : میگه وقتی رِنوی طوسی اردکان 11 رو کنار ماشین لاکچری رضا گلزار پارک کردم برای خودش کُمدی کلاسیکی بود +ویدئو تئاتر دیدن آقای روحانی با تی شرت آبی و بدون عبا و عمامه به همراه دختر و نوه‌اش+عکس واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد! شباهت معنادار و پُرمفهوم درب ورودی خانه رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره)+عکس/ دری آهنی و کوچک با ساده ترین و بدون تجملات ترین حالت ممکن چهره غمزده و عرض تسلیت صمیمی جمشید هاشم پور به شهاب حسینی در مراسم تشییع پدر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (فیلم) فیلمبرداری بی‌شرمانه رضا پهلوی از معاشقه دخترش لب دریا! 😳😳😳 / حاشا به غیرتت!