دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / فرهنگ و هنر / معرفی کتاب /

معرفی کتاب دختر ذرت اثر جویس کارول اوتس 

جمعه، 29 اردیبهشت 1402
کتاب دختر ذرت (یک داستان عاشقانه) نوشته‌ی جویس کرول اوتس، اثری رمزآلود و عاشقانه است که در آن چندین دختر جوان به روایت زندگی خود می‌پردازند. این رمان فضایی پر از دسیسه و تعلیق دارد و به نوعی آسیب‌شناسی جامعه‌ی کنونی آمریکاست. هم‌چنین این اثر آسیب‌شناسی جامعه کنونی آمریکا را به تصویر می‌کشد. در ادامه به معرفی این کتاب خواهیم پرداخت.

درباره جویس کرول اوتس

جویس کارول (Joyce Carol Oates) اوتس در سال 1938، در نیویورک چشم به جهان گشود و نویسندگی را از سن 14 سالگی شروع کرد، پس از سپری کردن دوره‌ی دبیرستان، به دانشگاه سیراکیوز رفت و در رشته‌ی ادبیات انگلیسی به تحصیل پرداخت، او در حال حاضر در دانشگاه پرینستون، ادبیات خلاق تدریس می‌کند. اوتس تاکنون بیش از 70 رمان، مجموعه داستان، مجموعه مقاله، نمایش‌نامه و مجموعه شعر به نگارش درآورده است. اغلب این آثار دارای ژانرهای رمزآلود و هیجانی هستند.

درباره کتاب دختر ذرت

کتاب دختر ذرت (The Corn Maiden and Other Nightmares) از سه زاویه دید مختلف روایت می‌شود و دارای خط سیری نامنظم است. عنوان کتاب درباره‌ی مراسمی از آیین قربانی کردن دخترِ ذرت در قبیله‌های سرخ‌پوست ایروکویی، پاونی و بلک فوت است. این رمان خارق‌العاده در حقیقت طولانی‌ترین داستان از مجموعه‌ی معروف و زیبای «دختر ذرت و دیگر کابوس‌ها» است که در سال 2011 به چاپ رسید، این مجموعه توانست جایزه برام استوکر را برای این نویسنده‌ی درخشان به ارمغان آورد. ناهید طباطبایی مترجم این کتاب که خود نیز نویسنده‌ای محبوب است، درباره‌ی ترجمه این رمان می‌گوید: «تعلیق، هیجان و فضای جدید از ابتدا شما را درگیر می‌کند، به طوریکه تا انتها آن را رها نخواهید کرد. همچنین شیوه‌ای که نویسنده در شخصیت‌پردازی، فضاسازی، دیالوگ‌نویسی و همچنین ساخت پی‌رنگ در این رمان بکار برده، بسیار جذاب و منحصر به فرد است.» این کتاب دربردارنده‌ی فضایی مملو از توطئه و تعلیق است و آن را می‌توان به نوعی آسیب‌شناسی جامعه کنونی آمریکا به شمار آورد. شخصیت‌های اصلی این رمان چند دختر جوان هستند و ماجراهایی که در زندگی‌شان رخ می‌دهد باعث شکل‌گیری اتفاقات این کتاب می‌شود.

بخشی از کتاب دختر ذرت

جود می‌دانست که برای ادامه یافتن خلسه دخترِ ذرت باید کم به او غذا داد. چون جود دلش نمی‌خواست مچ دست‌ها و پاهای او را ببندد، به نظر خیلی ظریف می‌آمدند. جود دلش نمی‌خواست دهان او را ببندد. او را بترساند. چون آن وقت دخترِ ذرت از ما می‌ترسید و به ما به عنوان حامیانش اعتماد و علاقه پیدا نمی‌کرد. با دختر ذرت باید با احترام، تکریم، مهربانی و وفاداری رفتار می‌شد. او هرگز نباید سرنوشتی را که در انتظارش بود حدس می‌زد. غذای دخترِ ذرت بیش‌تر مایعات بود. آب، آبمیوه‌های صاف و زلال مثل آب سیب،‌ گریپ‌فروت، و شیر. جود می‌گفت برای دخترِ ذرت قورت دادن هر غذایی به جز غذاهای سفید حرام است. و هر غذایی که استخوان یا پوست داشته باشد.

شناسنامه کتاب دختر ذرت

  • نویسنده: جویس کارول اوتس

  • مترجم: ناهید طباطبایی

  • زبان: فارسی

  • ناشر چاپی: نشر چشمه

  • تعداد صفحات: 133

  • موضوع کتاب: کتاب‌های داستان و رمان خارجی

  • نسخه الکترونیکی: دارد

  • نسخه صوتی: دارد

سخن پایانی

بنابراین خواندن این کتاب را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر آمریکا و قالب داستان عاشقانه پیشنهاد می‌کنیم. امیدوارم از محتوای معرفی کتاب نهایت لذت را برده باشید و برای کسانی که کتاب دوست هستند، میتوانید ارسال نمایید و برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر میتوانید به بخش فرهنگ و هنر ساعدنیوز مراجعه نمایید. همچنین شما نیز بهترین کتابی که تا حال مطالعه کرده اید، برای ما معرفی نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
گام به گام مراحل چاپ کتاب
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی