دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / گردشگری /

معرفی مناطق دیدنی اطراف ورزقان 

پنجشنبه، 23 شهریور 1402
ورزقان یکی از شهرهای زیبا و دیدنی استان آذربایجان شرقی می‌باشد. این شهر در 35 کیلومتری شهر اهر قرار گرفته است. زمین‌های حاصلخیز و آب و هوای مساعد، باعث ایجاد طبیعتی شگفت‌انگیز و رویایی در این منطقه شده است. برای آشنایی بیشتر با جاذبه‌های گردشگری در این منطقه زیبا با ما همراه شوید.

آبشار گل آخور ورزقان

آبشار گل‌آخور در روستایی با همین نام قرار گرفته است و از سه چشمه بالادست روستا سرچشمه می‌گیرد. آب این سه چشمه زمین‌های سر راه خود را سیراب می‌کند و در نهایت تبدیل به آبشاری خروشان و تماشایی می‌شود. ارتفاع آبشار در حدود 10 متر است و از دره‌ای سرازیر می‌شود.

قلعه جوشین ورزقان

قلعه جوشین در 26 کیلومتری غرب ورزقان و 6 کیلومتری روستای تاریخی و معدن خیز جوشین و در قلب محال تاریخی دیزمار ارسباران به مرکزیت شهر باستانی خاروانا در یک منطقه کوهستانی سخت‌گذر در بالای یک کوه مرتفع قرار گرفته‌ است. در کاوش‌هایی که در آن صورت گرفته است، سفالینه‌هایی از هزارهٔ اول قبل از میلاد و قرون اولیه اسلام به دست آمده ‌است. قلعه جوشون که احتمالاً از قلعه‌های بابک خرمدین بوده و بر فراز یک کوه صخره‌ای در یک منطقه کوهستانی زیبا در شمال غربی شهر ورزقان واقع شده ‌است.

منطقه چیچک‌لی ورزقان

چیچک‌لی از منطقه‌های بکر و زیبای شهر ورزقان و از جاهای دیدنی ورزقان است که از کوه‌هایی سرسبز و پر از گل و درخت تشکیل شده است. این منطقه در اردیبهشت تبدیل به باغی پر از گل می‌شود که بی‌نهایت زیباست. چیچک‌لی یکی از منطقه‌های خوش آب‌و‌هوای ارسباران است که در بهار و تابستان میزبان گردشگران زیادی است.

گنبد اللّه اللّه ورزقان

برج گنبد اللّه اللّه در روستای گوی‌گنبد از توابع شهرستان ورزقان و بخش خاروانا و در قبرستان قدیمی روستای کبود گنبد قرار گرفته است که مربوط به اواخر دوره ایلخانان است. کلمه اللّه با آجرکاشی فیروزه‌ای بر روی این بنا نقش بسته است. این گنبد در تاریخ 1378 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است. و بر فراز یک کوه صخره‌ای در یک منطقه کوهستانی زیبا در شمال غربی شهر ورزقان واقع شده ‌است.

هفت چشمه ورزقان

منطقه هفت چشمه تقریبا در 50 کیلومتری شمال شهرستان ورزقان و بعد از روستای خوینه رود و آغجه قلعه واقع شده است. طبیعت هفت چشمه تقریباً تا حدودی شبیه به چیچک‌لو است. این منطقه به خاطر وجود چشمه‌های هفتگانه‌ به این نام خوانده می‌شود. ولی در حال حاضر از این هفت چشمه فقط سه چشمه باقی مانده و چهار چشمه دیگر خشک شده است.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 31 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
سرهنگ نیروی انتظامی که دل همه را برد! + فیلم / دمت گرم سرهنگ ...
سیل مشهد سوءمدیریت است، سیل یونان نبردی نابرابر با طبیعت ؛ برگ زرینی دیگر از BBC + فیلم