دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / مجله خودرو / معرفی و بررسی خودرو /

معرفی و بررسی خودروی جیلی آزکارا 2023 

دوشنبه، 22 آبان 1402
به مناسبت هفته دولت، اولین دوره نمایشگاه روایت خدمت به میزبانی نمایشگاه بین‌المللی تهران در روزهای نخستین شهریورماه 1402 برگزار گردید. در حاشیه این نمایشگاه، از اکثر خودروهای وارداتی که بزودی به ایران می‌آیند نیز رونمایی شدند که یکی از آنها، جیلی آزکارا محصول شرکت فردا موتور بود.در ادامه این مطلب از ساعد نیوز با مشخصات این خودرو آشنا می شویم.

آزکارا یکی از محصولات پرفروش و باسابقه‌ی جیلی چین است. این خودرو در کلاس کراس‌اور اندازه متوسط، مجهز به فناوری هیبرید و سیستم دو دیفرانسیل تولید می‌شود.جیلی یکی از مهم‌ترین غول‌های صنعتی چین است. این مجموعه، با عنوان سهام‌دار اصلی در خودروسازی ولوو سوئد، لوتوس انگلیس و پروتون مالزی نیز شناخته می‌شود. طی سال‌ها اخیر، شرکت جیلی توانست در گروه بهترین خودروسازان چین از نظر کیفیت فنی، تیراژ تولید و سودآوری باشد. به همین دلیل، غالب محصولات جیلی نسبت به رقبای اقتصادی ساخت دیگر برندهای چینی، قیمت بالاتر دارند.

مشخصات فنی جیلی آزکارا 2023

نسل اول جیلی آزکارا، با اینکه عمدتا با موتور 1.8 لیتری توربوشارژ 4 سیلندر در بازارهای مختلف جهان، عرضه شده بود اما برای بازار ایران، شرکت خودروسازی فردا موتور، پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ 3 سیلندر را برای آن انتخاب کرده است.

این پیشرانه 3 سیلندر، که بصورت مشترک برای برخی از محصولات ولوو و جیلی، طراحی و ساخته شده است، همان موتوری است که قبلا روی جیلی بین یو (BINYUE) نیز استفاده شده بود. جالب‌تر اینکه جیلی از این موتور 3 سیلندر، فقط در فاصله سال‌های 2020 تا 2022 برای جیلی بویو استفاده کرده است و حتی در نسل دوم جیلی بویو، که با مدل 2023 معرفی شد، دیگر خبری از این موتور نیست.

مشخصات کلی جیلی آزکارا 2023

نوع موتور خودرو

خطی بنزینی هیبریدی

حجم موتور

1.5 لیتر

سیلندر / سوپاپ

3 / 12

تنفس موتور

توربوشارژر

قدرت

187 اسب بخار

گشتاور

300 نیوتن.متر

گیربکس

6 سرعته اتوماتیک

7 سرعته اتوماتیک DCT

محور محرک

دیفرانسیل جلو

دو دیفرانسیل

شتاب

10.5 ثانیه

10 ثانیه

سرعت

200 کیلومتر بر ساعت

مصرف سوخت

6.5 لیتر در 100 کیلومتر

5.7 لیتر در 100 کیلومتر

استاندارد آلایندگی

یورو 6

فرمان

برقی

بدنه

کراس اوور

نوع رینگ

آلومینیومی

ابعاد و ظرفیت ‌های جیلی آزکارا 2023

طول

4544 میلیمتر

عرض

1831 میلیمتر

ارتفاع

1713 میلیمتر

فاصله محورها

2670 میلیمتر

وزن خالص

1610 کیلوگرم

1705 کیلوگرم

تعداد سرنشین

5 نفر

ظرفیت صندوق عقب

377 لیتر

حجم مخزن سوخت

58 لیتر

قطر رینگ

18 اینچ

آپشن ها و امکانات جیلی آزکارا 2023

کروز کنترل

دارد

کروز کنترل هوشمند

دارد

کنترل ایستایی در سربالایی

دارد

کنترل سرعت در سرازیری

ندارد

کنترل کشش

دارد

کنترل پایداری

دارد

اتو پارک

ندارد

سنسور جلو

دارد

سنسور عقب

دارد

رادار نقطه کور

رادار تغییر لاین

رادار تصادف جلو

رادار تصادف عقب

ترمز ضدقفل

دارد

توزیع نیروی ترمز

دارد

ترمز کمکی

ترمز اضطراری

ترمز پارک برقی

دارد

اتولایت

چراغ روز

دارد

دکمه‌های کنترلی فرمان

دارد

گرم‌کن فرمان

نمایشگر اطلاعات و سرگرمی

دارد

ناوبری

دارد

نمایشگر هدآپ

ندارد

دوربین عقب

دارد

دوربین 360 درجه

دارد

کیسه هوا

دارد

ورود بدون کلید

دارد

استارت بدون کلید

دارد

تهویه اتوماتیک

دارد

صندلی برقی راننده

دارد

صندلی برقی سرنشین جلو

گرمکن صندلی جلو

سردکن صندلی جلو

آینه بغل برقی

دارد

گرم‌کن آینه بغل

دارد

پانوراما

دارد

سانروف

دارد

طراحی ظاهری جیلی آزکارا 2023

محصولات جیلی، معمولا با الگوبرداری کامل از خودروهای شناخته شده جهان، تولید نمی‌شوند و تا حدودی، ظاهر مستقل دارند. خودروهای این برند چینی، عامه پسند و البته فاقد خلاقیت یا زیبایی فراتر از انتظار هستند.

در نمای روبرو، پنج ضلعی‌های متعدد جلوپنجره، جیلی را متفاوت از دیگر کراس‌اورهای دنیا نشان می‌دهد. چراغ‌های باریک، LED مخصوص روشنایی روز دارند و مه‌شکن‌های طرفین سپر هم، LED هستند. حجم‌دهی بدنه در کاپوت جلو، حس اسپرت خودرو را تقویت می‌کند و داخل سپر هم، ترکیبی چشم‌نواز دیده می‌شود اما بخش بزرگی از نمای روبرو، ادوات پلاستیکی سیاه‌رنگ دارد.

شیب سقف در انتهای بدنه با حالتی شبیه اسپویلر کشیده شده است. تیرگی برای فریم پنجره‌ها و ستون عقب، الهام‌گرفته از شاسی‌بلندهای رنجرور به نظر می‌رسد اما در مجموع، ترکیبی جوان‌پسند را تشکیل می‌دهند. در نمای جانبی، ادوات پلاستیکی داخل گلگیر و رکاب، به ارزش اقتصادی جیلی آزکارا آسیب می‌زنند. این خودرو با چرخ‌های 18 اینچ و فاقد ریل باربند تولید می‌شود.

در نمای پشت، حجم‌دهی بسیار خوب بدنه و جایگاه مناسب برای پلاک، شکل گرفته است. برخلاف بسیاری دیگر خودروهای چینی که حفره‌های ظاهری غیرکاربردی ارایه می‌کنند؛ آزکارا جایگاه دوگانه برای خروجی اگزوز وجود دارد. فرم چراغ‌ها نیز جذاب به نظر می‌رسد اما مشابه دیگر جوانب خودرو، حجم ادوات پلاستیکی داخل سپر عقب آزاردهنده است.

جیلی آزکارا طول و عرض و ارتفاع 4,519 و 1,831 و 1,694 میلی‌متر همراه فاصله محوری 2,670 میلی‌متر دارد. این شرایط برای خودروی چینی، اندازه‌ی کمی بزرگ‌تر از هیوندای توسان و کوچک‌تر از سانتافه فراهم می‌کند.

طراحی داخلی جیلی آزکارا 2023

تلاش شده محیط داخلی کابین ازکارا در سطح یک خودروی لوکس طراحی شود. مواد دارای بافت نرم، نورپردازی هوشمند داخلی، طرح چوب، جانمایی مناسب بخش های مختلف و عناصر کرومی در قسمت های مختلف آن مشاهده می شود. جیلی از این خودرو با نام هوشمندترین محصول تولید خود نام می برد زیرا از قسمتی با نام ابر مغز در آن استفاده کرده که در واقع پردازنده هوش مصنوعی این خودرو مبتنی بر فناوری نسل پنجم شبکه مخابراتی است. این فناوری دارای قابلیت ثبت و توسعه اطلاعات مربوط به کاربر خود و یا به اصطلاح "یادگیری" است. با چنین ویژگی فناورانه ای، ازکارا تبدیل به سیستم سرگرمی متحرک، هاب کنترلی برای گجت های هوشمند و ... می شود. از امکانات کابین می توان به نمایشگر دیجیتال آمپر 12.3 اینچی، نمایشگر 12.3 اینچی سیستم سرگرمی، نمایشگر هدآپ، سیستم صوتی با 8 اسپیکر، سیستم تهویه اتوماتیک با بهبود دهنده هوای داخل کابین، شارژر بی سیم و ... اشاره کرد.

سخن نهایی

در کشورهای خلیج فارس برای جیلی آزکارا مجهز به موتور 1/8 لیتر توربو، حدود 14 هزار دلار پرداخت می‌شود. نسخه هیبرید، آستانه قیمت 18 هزار دلار دارد و هزینه خرید برای مدل دو دیفرانسیل، همراه امکانات کامل، 22 هزار دلار است.از مجموع موارد گفته شده می‌توان نتیجه گرفت که جیلی آزکارا هیبرید دو دیفرانسیل برای مشتری ایرانی، حدود 1/8 تا 2 میلیارد تومان قیمت داشته باشد. با این شرایط، شاسی بلند جیلی در ایران، رقیب فونیکس تیگو 8 خواهد بود.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 27 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
شاعرانه ترین سکانس عاشقانه سینمای ایران/ عاشقانه بی تکرار پارسا پیروزفر و نیکی کریمی/ عاشقانه ای که رودست نداره
(تصاویر) چیدمان مدرن و اروپایی پنت هاوس شیک رضا گلزار با مبلمانی با رنگ های متضاد هم، ستون های طرحدار و باشگاه خانگی
خطای دید/ حتی افرادی با ضریب هوشی بالا نمی‌توانند در 10 ثانیه "اسکوتر" را در میان انبوهی از "سگ بولداگ" پیدا کنند
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
ستاره معصومی همسر سابق مهدیی قائدی عاشورا وتاسوعای حسینی را اینگونه تسلیت گفت + عکس
هزینه چاپ یک کتاب
(ویدئو) بازی صبحگاهی گربه زیبای محمدرضا گلزار / وقتی گلزار سر به سر گربه اش میذاره
نگاهی به چیدمان هنرمندانه اتاق خواب رامین رضاییان+عکس/ از لوسترهای ژاپنی بالای تخت‌خواب تا گلهای استوایی و سرسبز کنار تخت/ اینجا خود بهشته😍
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
خلاقیت منحصربه‌فرد پدر ایرانی در نصب کولرآبی روی موتورش حماسه‌ای جدید آفرید+ویدیو/ با این ایده موتورسواری توی گرما باز هم لذت بخشه