دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / گردشگری /

معرفی روستا و غار حیرت‌انگیز دوگیجان در مرند + فیلم 

جمعه، 31 شهریور 1402
غار و روستای دوگیجان از جاذبه‌های بسیار زیبای گردشگری در استان آذربایجان شرقی است که در شهرستان مرند واقع شده است. برای آشنایی با این منطقه بکر و شگفت‌انگیز با ما همراه شوید.

روستای دوگیجان در شهر مرند

شهرستان مرند یکی از شهرستانهای زیبای استان آذربایجان‌شرقی است که در 60 کیلومتری شمال‌غربی تبریز قرار گرفته و روستای دوگیجان نیز یکی از روستاهای زیبای آن شهرستان می‌باشد که پس از گذشتن از روستای زرقان و بناب کندی به روستای دوگیجان می‌رسد این روستا مرتفع‌ترین روستای مرند بوده و مناظر و غار زیبای آن جهت بازدید کوهنوردان و کوه پیمایان بسیار لذت بخش است.

معرفی روستای دوگیجان

روستای دوگیجان در واقع بلندترین روستای شهرستان مرند محسوب می‌شود. همین تفاوت ارتفاع باعث تفاوت آب و هوایی آن با اطرافش شده است. فکرش را بکنید در فاصله‌های بسیار کم می‌توان هوای خنک‌تر یا گرم‌تر از اطراف را حس کرد. البته این روستا می‌تواند برای افرادی که به کوهنوردی علاقه دارند تجربه خوبی باشد. کوهنوردان با پیمودن مسیری می‌توانند به منظره بکری دست پیدا کنند که غاری در آنجا واقع است.

معرفی غار دوگیجان

غار دوگیجان در نزدیکی مرند و در نزدیکی روستای دوگیجان قرار دارد. این غار مابین روستا‌های زرقان و دوگیجان، در کوهی مرتفع جای گرفته است. این غار طبیعی آهکی در ارتفاع 2200 متری از سطح دریا واقع شده است. دهانه غار بسیار تنگ است و تنها یک نفر می‌تواند از آن عبور می‌کند. البته در برخی از نقاط ارتفاع سقف غار به پنج متر هم می‌رسد. این غار دارای دو دهلیز بالا و پایین است. پس از ورود تالاری بزرگ قرار دارد که فاقد تزیینات غاری است. در سمت راست تالار یک شیب 20 درجه به طبقه پایین ختم می‌شود. در این طبقه دو تالار به چشم می‌خورد که تالار سمت چپی استالاکتیت و استالاکمیت‌های زیبایی را در خود جای داده است و کفی کاملا گلی دارد. تالار سمت راست مرواریدهای خشک غاری همراه با برگه‌های خشکیده و استخوان‌های حیوانات و همچنین چند دهلیز فرعی بن‌بست دارد.

مسیر دسترسی به غار دوگیجان

این غار در 20 کیلومتری شرق مرند قرار دارد بعد از عبور از روستای زرقان به روستای زیبای دوگیجان می‌رسیم به علت نبودن مسیر مناسب حدودا 6 کیلومتر به سمت دره زیبا که به یک بیشه زار منتهی میگردد باید پیاده‌روی کرد در این منطقه 2 دره نمایان میشود که دره سمت راست ما را به طرف دهانه اصلی هدایت میکند و دره سمت چپی به یک دیواره ختم میشود در 70 متر دیواره یک شکاف دیده می‌شود که انتهای غار می‌باشد.

فیلمی از روستای دوگیجان


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 11 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
مرگبارترین تلاشهای زنان برای زیبا بودن در اوایل قرن 19/ وحشتناکترین ملاک زیبایی در میان زنان غرب+ عکس
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
گشت و گذار کوچه به کوچه پورتو با همسر علی علیپور / استایل مونوکروم زهرا بانو هوش از سر مردم پورتو برد 😍
ویراستاری تخصصی مقاله
عکس منتشر شده توسط میکاپ آرتیست اکرم بیرانوند/ تغییرات جادویی چهره همسر علیرضا بیرانوند را ببینید
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
هزینه چاپ یک کتاب