دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / پوست و مو /

ماسک سیب زمینی برای دور چشم 

شنبه، 02 اسفند 1399
سیب زمینی از جمله مواردی است که می توان به راحتی در خانه ها پیدا کرد.سیب زمینی یکی از بهترین ها برای پوست صورت می باشد. سیب زمینی برای درمان جوش بسیار مفید است و همچنین می تواند پوست را شفاف کند

سیب زمینی از جمله مواردی است که می توان به راحتی در خانه ها پیدا کرد.سیب زمینی یکی از بهترین ها برای پوست صورت می باشد. سیب زمینی برای درمان جوش بسیار مفید است و همچنین می تواند پوست را شفاف کند. از سیب زمینی اغلب برای درمان پف زیر چشم نیز استفاده می شود.پس سیب زمینی را می توان جایگزین کرم های ضد پیری و جوش نیز در نظر گرفت.سیب زمینی برای چاقی صورت نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

ماسک سیب زمینی برای دور چشم

روشن کننده های پوست در واقع با از بین بردن سلول های مرده و آبرسانی به سلول ها باعث روشن شدن پوست می شوند. از نظر علمی، هنگامی که سلول های پوست مقداری زیادی آب جذب می کنند، حجیم شده و بافت پوست آرایش یکپارچه ای به خود می گیرد. در نتیجه پوست روشن تر و شفاف تر به نظر می رسد. سیب زمینی به کمک نشاسته خود، آبرسانی سلول ها را به خوبی تأمین خواهد کرد؛ بنابراین برای رسیدن به نتایج دلخواه با ماسک های روشن کننده از جمله سیب زمینی باید صبور باشید و و به طور مداوم از آن ها استفاده کنید. دو نمونه ماسک سیب زمینی برای روشن و شفاف شدن پوست وجود دارد:

۱- ماسک سیب زمینی و عسل

عسل با از بین بردن سلول های سطحی و مرده باعث روشن شدن پوست می شود. همچنین قدرت ترمیم بافت را بهبود می بخشد. این ماسک را با این روش تهیه کنید:

مقداری سیب زمینی رنده شده

۲ قاشق عسل

مواد را به خوبی ترکیب کنید و به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست قرار دهید. پس از گذشت این مدت با آب سرد آبکشی کنید.

۲- ماسک سیب زمینی و آبلیمو

آبلیمو فرآیند آبرسانی به سلول ها را به خوبی انجام می دهد. همچنین باعث پاکسازی پوست و کوچک شدن منافذ نیز می شود. این ماسک را اینگونه تهیه کنید:

مقداری سیب زمینی رنده شده یا آب سیب زمینی

۱ یا ۲ قاشق آبلیمو طبیعی

اجازه دهید این ترکیب ۱۵ دقیقه روی پوست بماند و سپس با آب سرد بشویید. آبلیمو باعث حساس شدن پوست نسبت به نور خورشید می شود؛ بنابراین هنگام خروج از خانه استفاده از کرم های ضدآفتاب را فراموش نکنید.

ماسک سیب زمینی روشن کننده

سیب زمینی و گوجه سرشار از آنتی اکسیدان ها هستند که می توانند با عوامل عفونی و انواع آلودگی ها که باعث بروز جوش صورت می شوند مبارزه کنند. استفاده از ترکیب این دو ماده باعث توقف جوش ها می شود. از طرفی عسل به سلول های پوست کمک می کند تا به خوبی ها آسیب های بافتی را ترمیم کنند. با کمک این مواد ترکیبی معجزه آسا برای درمان جوش ها و جای جوش ها تهیه کنید:

مقداری سیب زمینی رنده شده یا آب سیب زمینی

مقداری گوجه رنده شده یا آب گوجه

۱ یا ۲ قاشق عسل

این مواد را به خوبی ترکیب کنید و با یک برس نرم و تمیز روی صورت پخش کنید. اجازه دهید این ماسک به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست بماند و سپس با آب سرد آبکشی کنید. هفته ای یکبار از این ماسک برای از بین بردن جوش صورت و جای جوش ها استفاده کنید.

نکات مهم در استفاده از ماسک سیب زمینی برای سیاهی دور چشم

  • برش های سیب زمینی را قبل از خواب روی چشم خود بگذارید. سیب زمینی غنی از انواع ویتامین ها و مواد معدنی شگفت آوری است که قادر است خستگی، التهاب و قرمزی پوست، چین و چروک، قرمزی چشم ناشی از خستگی کار با کامپیوتر و سیاهی های دور چشم را بهبود بخشد. این سبزی عالی برای هر نوع پوستی مفید است.
  • ماسک سیب زمینی برای سیاهی دور چشم را با آرامش و بدون عجله روی چشم بگذارید.
  • اگر در چند دقیقه ی اول احساس سوزش کردید پوست شما به سیب زمینی حساس است. فورا آن را با آب سرد بشوئید.
  • از آن جایی که پوست دور چشمتان کمی آسیب دیده شده است و سلامت لازم را ندارد، حتما باید این ماسک ها را با احتیاط از روی چشم بردارید.
  • حتما باید برای تهیه این ماسک ها از مواد اولیه تازه استفاده شود تا نتیجه مطلوب کسب شود. اگر بعد از تهیه این ماسک ها از مواد اولیه مقداری باقی ماند، آن را درون یک ظرف شیشه ای بریزید و به خوبی در آن را بپوشانید و در یخچال قرار دهید. به این ترتیب سرمای حاصل از یخچال نیز می تواند برای چشم هایتان اثر آرامش دهنده داشته باشد.
  • آب سرد باعث شفافیت و روشنی پوست می شود. پس حتما برای پاک کردن ماسک ها از دور چشمانتان از آب سرد استفاده کنید.
  • همچنین به هنگام پاک کردن ماسک حتما دور چشمانتان را به آرامی ماساژ دهید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 08 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
دارالترجمه رسمی فوری ترکی استانبولی
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی