دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / طب سنتی و گیاهان دارویی /

مصرف الوورا در بارداری 

شنبه، 21 فروردین 1400
یادتان باشد كه ژل گیاه آلوئه­ ورا عصاره برگ­های این گیاه است، كه خواص تسکین­ دهنده بسیاری دارد. در واقع، مي­توان ادعا كرد كه ژل گیاه آلوئه­ ورا یک ماده خنک­ کننده مي­باشد.

اگرچه آب آلوئه ورا یکی از سالم ترین نوشیدنی ها محسوب می شود، اما همیشه برای خانم های باردار بی خطر نیست. ماهیت ملین آلوئین و لاتکس موجود در آلوئه ورا، باعث انقباضات رحمی و عدم تعادل الکترولیت در روده می شود. بنابراین، اگرآلوئه ورا با احتیاط مصرف نشود، می تواند برای مادر و نوزاد خطرناک باشد.

خوردن آلوئه ورا در بارداری

در چندین سال اخیر، آلوئه ورا به عنوان نوعی خوراکی یا نوشیدنی سالم تبلیغ می شود که برای سلامت روده ها نیز خیلی مفید است، چون مواد مغذی و فیبر زیادی دارد. آلوئه ورا می تواند به عنوان نوعی عامل محرک برای رحم عمل کند و به انقباض رحم منجر شود.

ضررهای خوردن آلوئه ورا در بارداری

با این حال، آلوئه ورا می تواند به عنوان نوعی عامل محرک برای رحم عمل کند و به انقباض رحم منجر شود. بنابراین خانم های باردار، در دوره بارداری نباید از آلوئه ورا استفاده کنند. از طرف دیگر، آلوئه ورا حاوی نوعی ماده ملیّن قوی به نام آنتراکینون است که معمولا در ساخت انواع داروهای ملیّن استفاده می شود. توصیه متخصصان این است که خانم های باردار باید از استعمال داخلی محصولات حاوی آلوئه ورا که ممکن است آنتراکینون داشته باشند، پرهیز کنند. البته استعمال خارجی محصولات حاوی آلوئه ورا در دوران بارداری، مشکلی ایجاد نمی کند. نوشابه های گازدار نیز جزء نوشیدنی هایی هستند که خانم ها نباید در دوران بارداری از آن ها استفاده کنند. علاوه بر کافئین این نوشیدنی ها که برای بارداری مضر است، قندها و حباب های نوشیدنی های گازدار به نفخ آزاردهنده منجر می شود و حتی می تواند باعث سوزش سر معده شود. برخی متخصصان با خانم های بارداری مواجه شده اند که نسبت به مصرف این نوشیدنی ها واقعا اعتیاد دارند و به سلامتی خودشان آسیب می رسانند. قطع کردن مصرف نوشیدنی های گازدار واقعا برای بعضی افراد خیلی سخت است و حتی مشکلاتی مثل سردرد ایجاد می کند.

خوردن آلوئه ورا در بارداری

مصرف آلوئه ورا برای افرادی که در کنار رژیم لاغری، ورزش هم می کنند و در نتیجه بیش از هر زمان دیگری در معرض استرس و ضعف سیستم ایمنی هستند توصیه می شود. محدود کردن دریافت مواد غذایی ارزشمند و تحرک زیاد، بدن را خسته می کند به ویژه اگر رژیم غذایی پرپروتئین و مقدار میوه و سبزی مصرفی حداقل باشد. از این رو، خوردن کمپوت آلوئه ورا می تواند سبب تقویت سیستم ایمنی بدن شود. باید محصولات گیاه آلوئه ورا را که به صورت پماد، کرم، کمپوت و… برگ های آن که به بسته بندی های فویل شده در سوپرمارکت ها یا داروخانه ها موجود است، با توجه به تاریخ انقضای درج شده روی آن مصرف کرد.

مصرف آلوئه ورا در بارداری ممنوع است

حقایق تاریخی نشان داده اند که گیاه آلوئه ورا قدمتی طولانی دارد. نقاشی هایی از این گیاه روی کنده کاری های دیوارهای معابد مصری دیده شده که مربوط به ۴هزار سال قبل از میلاد است بنابراین قدمت شناخت آن به وسیله بشر به ۵ هزار سال می رسد... در ایران این گیاه علفی با نام فارسی «صبر زرد» و «شاخ بزی» شهرت داشته است. آلوئه یا آلوئه ورا حاوی مشتقات هیدروکسی آنتراسن و آلوئه رزین A، B و C است. این ترکیبات آثار سطحی دارند. همچنین قندهای گلوکز و مانوز، آنزیم های اکسیداز، آمیداز، کاتالاز و ویتامین های B۱، B۲، B۶، C، E و اسیدفولیک و مواد معدنی نظیر کلسیم، سدیم، منیزیم، روی، مس و کروم از مواد مغذی موجود در آن (البته در مقادیر کم) هستند. خاصیت اصلی آلوئه ورا، مسهل بودن است. به علاوه می توان آن را یک ضد ورم، ضدمیکروب، التیام بخش زخم ها، ضدآفتاب و ضدسوختگی به حساب آورد. از قدیم از این گیاه به عنوان مرهم سوختگی استفاده می شد. مصرف ژل خوراکی این گیاه به مدت ۶ ماه برای کنترل زخم معده و کاهش شدت آسم بسیار موثر است. می توان گفت آلوئه?ورا ضدآلرژی، ضدسرطان، ضدقارچ، ضدویروس، تا حدودی کاهش دهنده قندخون و قاعده آور، تقویت کننده معده و کبد و از بین برنده انگل و کرم در بدن است. ژل آلوئه ورا آثار مفیدی روی سوختگی های معمولی، سوختگی های حاصل از اشعه به خصوص اشعه ایکس، زخم ها و صدمه های دیگر پوست دارد. به علاوه، کرم های تهیه شده از ژل آن در تسکین پسوریازیس مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه علاوه بر ژل، محصول های مختلف این گیاه به شکل قرص، کپسول، صابون، شامپو، کرم، پماد، ژل، نوشابه های خوراکی و کمپوت تولید می شوند و شرکت های سازنده این نوشیدنی ها مدعی هستند که مصرف آنها برای تقویت سیستم ایمنی بدن تا حدودی موثر است. برگ های خود این گیاه به صورت تازه در عطاری ها و داروخانه ها به فروش می رسد.

استفاده از این گیاه به دو شکل موضعی و خوراکی است. برای استفاده مستقیم از ژل آلوئه ورا می توان برگ های گیاه را قطع کرد. در محل قطع شده ژل بی رنگ نمایان خواهد شد. با فشردن برگ گوشتی گیاه، ژل بیرون می زند. می توان از این ژل برای مرطوب کردن پوست، آفتاب سوختگی، زخم، سوختگی های معمولی و نرم کردن اگزمای زیرچشم استفاده کرد. فراموش نکنید که ژل به مرور زمان در هوا تغییر رنگ می دهد و پس از مدتی به رنگ قرمز تیره مایل به سیاه در می آید.در نوع خوراکی نیز می توان از انواع کمپوت ، دراژه، قرص و نوشیدنی های آلوئه ورا که تا حدودی خواص ملینی، ضدمیکروبی و... دارند، استفاده کرد. خوردن کمپوت آلوئه ورا به دلیل اینکه مولکول های پلی ساکارید موجود در آن می توانند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شوند و بدن را در برابر انواع عوامل بیماری زا به خصوص ویروس ها مقاوم کنند، مفید است. در استفاده از این گیاه باید مراقب بود زیرا مصرف بیش از حد آن به صورت خوراکی (مصرف روزانه بیش از یک گرم به مدت طولانی) ممکن است باعث به هم خوردن تعادل آب و الکترولیت ها و در نهایت کم آبی بدن، سقط جنین، زایمان زودرس، اسهال خونی و ضایعات کلیوی شود زیرا خاصیت مسهلی آلوئه ورا باعث دفع بیش از حد آب بدن و در نتیجه بروز ضایعات کلیوی و اسهال خونی می شود. از آلوئه ورا نباید در زمان تهوع، استفراغ، دردهای شکمی، خون ریزی رکتال (مقعد) و ضعف شدید استفاده کرد. در زمان بارداری نیز به غیر از دستور پزشک مصرفش ممنوع است. هر گیاه یا ماده ای که خاصیت ملینی قوی دارد، در صورتی که بیش از اندازه مصرف شود، باعث تحریک شدید روده و در نتیجه فشار بر رحم و سقط جنین می شود. به همین دلیل مصرف آلوئه ورا در زمان بارداری بدون دستور پزشک ممنوع است. میزان مصرف معمولی آن به عنوان ضدیبوست، ۲/۰ گرم است. مصرف بیش از این مقدار در افراد عادی باعث دل پیچه و در خانم های باردار باعث سقط جنین می شود. مصرف آلوئه ورا به مقدار توصیه شده در کنار میوه های دیگر یا سالاد میوه منعی ندارد اما از مصرف مداوم و روزانه آن باید پرهیز شود. مصرف مداوم این گیاه با تمام خاصیت ها و فوایدی که دارد به کلیه ها آسیب جدی می رساند.

خانم های باردار در دوران بارداری آلوئه ورا مصرف نکنید !

بارداری یکی از دوران بسیار مهمی برای مادر باردار است که مراقب خود و جنینش باشد و هر غذایی را در دوران بارداری نخورند و حتی برخی از کرم ها و لوسیون ها را در بارداری استعمال نکنند.

آلوئه ورا در بارداری

خانم های باردار در این دوران از چه نوشیدنی هایی باید پرهیز کنند و چه نکاتی را باید در این زمینه در نظر بگیرند آلوئه ورا گیاهی است که برای مادران باردار مضر و خطر ساز است بهتر است از آن دوری کننددر چندین سال اخیر، آلوئه ورا به عنوان نوعی خوراکی یا نوشیدنی سالم تبلیغ می شود که برای سلامت روده ها نیز خیلی مفید است، چون مواد مغذی و فیبر زیادی دارد.با این حال، آلوئه ورا می تواند به عنوان نوعی عامل محرک برای رحم عمل کند و به انقباض رحم منجر شود.بنابراین خانم های باردار، در دوره بارداری نباید از آلوئه ورا استفاده کنند. از طرف دیگر، آلوئه ورا حاوی نوعی ماده ملیّن قوی به نام آنتراکینون است که معمولا در ساخت انواع داروهای ملیّن استفاده می شود.توصیه متخصصان این است که خانم های باردار باید از استعمال داخلی محصولات حاوی آلوئه ورا که ممکن است آنتراکینون داشته باشند، پرهیز کنند.البته استعمال خارجی محصولات حاوی آلوئه ورا در دوران بارداری، مشکلی ایجاد نمی کند.

آلوئه ورا در بارداری

نوشابه های گازدار نیز جزء نوشیدنی هایی هستند که خانم ها نباید در دوران بارداری از آن ها استفاده کنند.علاوه بر کافئین این نوشیدنی ها که برای بارداری مضر است، قندها و حباب های نوشیدنی های گازدار به نفخ آزاردهنده منجر می شود و حتی می تواند باعث سوزش سر معده شود. برخی متخصصان با خانم های بارداری مواجه شده اند که نسبت به مصرف این نوشیدنی ها واقعا اعتیاد دارند و به سلامتی خودشان آسیب می رسانند.قطع کردن مصرف نوشیدنی های گازدار واقعا برای بعضی افراد خیلی سخت است و حتی مشکلاتی مثل سردرد ایجاد می کند.

آلوئه ورا در بارداری

مصرف آن در دوران بارداری ممکن است همراه با چه عارضه ای باشد؟ هر گیاه یا ماده ای که خاصیت ملینی قوی دارد، در صورتی که بیش از ا ندازه مصرف شود، باعث تحریک شدید روده و در نتیجه فشار بر رحم و سقط جنین می شود. به همین دلیل مصرف آلوئه ورا در زمان بارداری بدون دستور پزشک ممنوع است. میزان مصرف معمولی آن به عنوان ضدیبوست، ۲/۰ گرم است. مصرف بیش از این مقدار در افراد عادی باعث دل پیچه و در خانم های باردار باعث سقط جنین می شود. با توجه به فواید زیاد آلوئه ورا در مورد مصرف آن در دوران بارداری زیاده روی نکنید و حتما با پزشک خود مشورت کنید. عصاره ی آلوئه ورا به هضم غذا کمک می کند و برای درمان التهاب مفید است. این ماده به کاهش تحریک حاصل از برگشت اسید معده کمک می کند. آلوئه ورا حاوی موادی مانند پولی ساکاریدها و گلیکوپروتئین هاست که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. در عین حال پولی ساکاریدها به ترمیم پوست کمک می کنند و گلیکوپروتئین ها برای کاهش درد و التهاب مفید هستند. خوردن ژل آلوئه ورا پیش از غذا مفید است. مقداری از این ژل را می توانید همراه چای یا آبمیوه نیز میل کنید. آب آلوئه ورا شامل ویتامین های مختلف، موادمعدنی و آنزیم های مفید برای سیستم ایمنی است. همچنین این گیاه، شامل فیبر است که به تنظیم حرکات روده و کاهش یبوست نیز کمک می کند و برای بیماری رفلاکس معده مفید است.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 18 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
هزینه چاپ یک کتاب
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟