دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

مات و مبهوت ماندن جانورشناسان از کشف هیجان انگیز یک سوسک آبی غول پیکر در اعماق دریا/ واقعا جالب نیست؟+عکس 

سه شنبه، 23 مرداد 1403
کد خبر: 402931
ساعدنیوز: این جورپای غول‌پیکر بین جزایر جاوه و سوماترا، و همچنین در اقیانوس هند کشف شد و جانورشناسان را بسیار متعجب کرد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی ساعدنیوز، این جانور جدید به راسته جورپایان تعلق دارد، جانورانی بزرگ که بدنی مسطح و سخت دارند، ظاهرشان بسیار شبیه خرخاکی است و در اعماق دریا زندگی می‌کنند. این جورپای غول‌پیکر در عمق 957 تا 1259 متری تنگه سوندا، بین جزایر جاوه و سوماترا، و همچنین در اقیانوس هند کشف شد.

میانگین طول نمونه بالغ این جانور 33 سانتیمتر است. طول گونه‌های دیگر راسته جورپایان بعضا به 50 سانتیمتر نیز می‌رسد. این نخستین باری است که این گونه جانوری در آب‌های عمیق اندونزی یافت می‌شود. به گزارش این تیم تحقیقاتی، اینگونه تحقیقات در این منطقه نسبتا نادر است.

یک عامل دیگر کمبود شکارچی در آب‌های عمیق است، لذا این جانوران می‌توانند در امنیت رشد کنند و بزرگ شوند. از طرف دیگر، جورپایان نسبت به سایر سخت‌پوستان، مثل خرچنگ‌ها، گوشت کمتری دارند و به همین خاطر برای شکارچی‌ها چندان اشتهاآور نیستند.

جورپایان در عین حال شاخک‌های بلند و چشمان بزرگی دارند، ویژگی‌هایی که به آن‌ها کمک می‌کنند تا مسیرشان را در زیستگاه تاریک خود پیدا کنند. اما اگر ظاهر غریب آن‌ها را کنار بگذاریم، موجودات چندان تهدیدآمیزی نیستند.

جورپایان از گوشت جسد حیوانات مرده‌ای تغذیه می‌کنند که کف دریا افتاده‌اند.

این جانور در عمل لاشخوری است که در کف اقیانوس دنبال اجساد حیوانات مرده می‌گردد تا از آن‌ها تغذیه کند. به گفته موزه تاریخ طبیعی لندن، سوخت‌وساز آن‌ها بسیار کند است. حتی گزارش شده است که یک نمونه از این جورپایان غول‌پیکر که در ژاپن نگه‌داری می‌شد بدون خوردن ذره‌ای غذا تا 5 سال زنده ماند.

  برچسب ها: حیات وحش سوسک

پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 23 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ریش علی اوجی در خواب زده شد ؛ نرگس محمدی در پشت صحنه با رضا یزدانی دست به یکی کردند
رونمایی پسر هادی چوپان از ست ورزشی اورجینال سفید رنگ با مارک آدیداس در باشگاه گرگ پارسی / محمدحافظ بچه گرگ ایرانی الگویی برای نوجوانان وطن +ویدئو
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
پسر الهام چرخنده: دیگر مادری به این اسم ندارم+عکس
سنگ تمام بازیگران در تبریک تولد فریبا نادری در فضای مجازی+عکس/ از مژده لواسانی و نرگس محمدی تا نجمه جودکی
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
خلاقیت خنده دار مبتکر ایرانی در تبدیل هندوانه به قلیان حماسه آفرید+عکس/ استفاده از آناناس و سیب برای تکمیل اختراع 😂
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
نگاهی به عکس سر عقد بازیگران و سلبریتی های مشهور سینمای ایران در محضر+عکس/ از یکتا ناصر و نرگس محمدی تا علی سخنگو و فریبا نادری
زهره فکور صبور، ستایشِ سریال دلنوازان در آخرین شب زندگیش در منزل این بازیگر معروف بود+ عکس