مضرات استفاده از کفش پاشنه بلند

  چهارشنبه، 14 اسفند 1398   زمان مطالعه 4 دقیقه
مضرات استفاده از کفش پاشنه بلند
پوشیدن کفش پاشنه بلند به مدت طولانی باعث بروز عوارضی در بدنتان می شود بعد مدتی زانو و کمرتان شروع به درد می کنند که اصلا نشانه خوبی نیست.

عوارض کفش پاشنه بلند برای سلامت بدن

خیلی از خانم ها طرفدار سر سخت انواع کفش پاشنه بلند هستند اما ، آیا از عوارض پوشیدن کفش پاشنه بلند و آسیب های جدی که به بدن شما وارد میکند اطلاع دارند؟خوب، ما کفش های پاشنه بلند را می خریم، اما آیا عوارض پاشنه بلند را می دانید؟ خطرات سلامتی مربوط به پوشیدن کفش های پاشنه بلند چیست؟

درد پایین کمر

آن ها شیک و جذاب هستند و زیبایی شما را بیشتر می کنند.عزیزم، راحتی و بدی با هم خوب پیش نمی روند.هیچ وقت خوب نخواهند بود، چون برای ستون فقرات شما مضر هستند.

در واقع کفش های پاشنه بلند از پاهای شما حمایت کاملی نمی کنند. آن ها منجر به توزیع نابرابر وزن می شوند که می تواند باعث درد در پایین کمر و التهاب شود.

ناراحتی ماهیچه ای

دیگر اثر جانبی پوشیدن کفش های پاشنه بلند، درد ماهیچه ای ساق پا است. هم چنین می تواند منجر به برجسته شدن رگ ها شود که نه تنها وحشتناک به نظر می رسند، بلکه بسیار دردناک هم هستند.

بنابراین اگر می خواهید پاهای خود را به معرض نمایش بگذارید، از پوشیدن کفش های پاشنه بلند برای آسیب نرساندن به خود دوری کنید.

درد کف پا

بدون شک، کفش های پاشنه بلند طرحی شده اند تا بتوانید با تکبر و زیبا راه بروید. اما پوشیدن آنها، برای تمام روز می تواند باعث ناراحتیتان شود. این می تواند منجر به درد کف پا، حتی درد تیز در پاشنه، انگشتان پا، کف پا، یا قوس پا شود.

پیچ خوردگی مچ پا

کفش های پاشنه بلند توجه بینندگان را به خود جلب می کند. استفاده از کفش های پاشنه های بلند تنها در مکان های خیلی صاف مناسب است، نه در جاهایی با سطوح ناهموار وشیب دار.چاه ها، دست اندازها و قلوه سنگ ها این پتانسیل را دارند که باعث انحنا در پای شما شود و در نتیجه ممکن است مچ پایتان پیچ بخورد.

علاوه بر رگ به رگ شدن و پیچ خوردگی قوزک پا، هر بار افتادنتان می تواند منجر به درد، کوفتگی و شکستگی نیز شود.

بهترین کاری که می توانید بکنید این است که به صورت روزانه از پوشیدن این کفش اجتناب کنید.اگر عاشق پوشیدن این کفش ها هستید، فقط در موقعیت های خاص، کفش های پاشنه بلند بپوشید … که خیلی محدود است.

افزایش فشار به زانو

یکی دیگر از عوارض کفش پاشنه بلند، فشار بیشتر به زانوهاست. بر اساس نتایج تحقیقات دانشمندان دانشگاه هاروارد، کفش های دارای پاشنه بلند و پهن، ۲۶ درصد میزان فشار روی زانوی فرد را افزایش می دهند. همچنین کفش های با پاشنه بلند و نازک، ۲۲ درصد فشار روی زانو را افزایش می دهند.

از طرفی سلامت غضروف بین استخوان های مفصل زانو، به مایع مفصلی زانو بستگی دارد. چرا که تغذیه این غضروف از طریق همین مایع صورت می گیرد وقتی فشار روی مفصل زیاد شود، هم غضروف فشار بیشتری را تحمل می کند و هم تغذیه آن از مایع مفصلی دچار اشکال می شود، به مرور زمان این پدیده باعث بروز آرتروز مفصل زانو می شود.

انحراف انگشت های پا

کفش باید دارای کفی مناسب باشد تا قوس طولی و عرضی پا را حفظ کند و پنجه های پا نیز تحت فشار نباشند چرا که در طولانی مدت باعث انحراف انگشت شست پا می شود که نوعی بیماری محسوب می شود و در سنین کهنسالی دردهای شدید در ناحیه مفصل شست پا ایجاد می کند که در بعضی مواقع با عمل جراحی می تواند اصلاح شود.افرادی که به این مدل کفش علاقمند هستند بهتر است نیمی از روز کفش های راحت بپوشند و یا کفش های پاشنه بلند را به طور متناوب با کفش های کتانی و کفش های پاشنه کوتاه بپوشند تا پایشان آسیب کمتری ببیند.

فشار به اعصاب پا

کفش پاشنه بلند باعث افزایش فشار روی اعصاب بین انگشتان پا و تحریک دائمی آن ها می شود که تورم و رشد غیر طبیعی اعصاب را به دنبال دارد، عارضه ای که نورومای مورتون نام دارد.

ایا کفش پاشنه بلند برای دیسک کمر ضرر دارد؟

کفش پاشنه بلند از چند طریق می تواند موجب آسیب به دیسک کمر شود:کفش های پاشنه بلند به راحتی می توانند تعادل شما را کاهش دهند. این یعنی ممکن است ستون فقرات و در مهره های کمر از حمایت کافی برخوردار نباشند و بیرون زدگی دیسک تشدید شود. همچنین هنگام پوشیدن کفش پاشنه بلند، باسن به سمت عقب متمایل می شود و کمر قوس بیشتری نسبت به حالت عادی پیدا می کند که منجر به گودی کمر می شود. در نتیجه مهره ها تحت فشار بیشتری قرار می گیرند. به این ترتیب اگر به دیسک کمر مبتلا باشید، باید درد و گرفتگی شدیدی را در کمر خود احساس کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (584 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (107 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (52 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (39 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (28 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (18 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) نگاهی به استایل محرمی متفاوت بازیگران معروف و محبوب ایرانی/ از هادی کاظمی و مهدی پاکدل تا المیرا شریفی مقدم+عکس (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان