مزایا و امکانات خودروی پرادو دو در

  چهارشنبه، 15 مرداد 1399   زمان مطالعه 7 دقیقه
مزایا و امکانات خودروی پرادو دو در
پرادو دو در یک خودرو چندکاره است که هم برای استفاده شهری برای خانواده‌های پرجمعیت، و هم برای جوانان طالب هیجان و عشق آفرود، گزینه بسیار خوبی است. ازاین‌رو هنوز هم بازار خریدوفروش پرادو دودر، داخل ایران رونق دارد و این شاهکار تویوتا هیچ‌گاه از یادها نمی‌رود.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز،تویوتا پرادو به نوعی برادر کوچک تر تویوتا لندکروز محسوب می شود، خودرویی شاسی بلند و باابهت که در مقایسه با برادر بزرگ تر خود از طراحی هیجان انگیزتری برخوردار است. نسل سوم تویوتا پرادو (J120) اولین بار در سال 2005 راهی بازار کشورمان شد و در همان ابتدا توانست نظر بسیاری از خریداران مخصوصا علاقه مندان به طبیعت گردی را به سوی خود جلب کند. پس از آن در سال 2010 نسل چهارم (J150) از این ژاپنی بلندقد توسط ایرتویا به بازار کشورمان وارد شد و همچون نسل سوم خود توانست فروش بسیار خوبی را تجربه کند. شاید نسل سوم پرادو در بحث پایداری، چالاکی و فرمان پذیری از ضعف هایی رنج می برد، اما نسل چهارم این شاسی بلند ژاپنی پایداری بیشتر، کیفیت سواری بالاتر و همچنین چالاکی بیشتری برخوردار است و به خوبی می تواند لبخند رضایت را بر لبان خریداران خود بنشاند.

تصویر
طراحی ظاهری پرادو دو در

از همان ابتدای ورود به ایران، پرادو دو در به لطف ویژگی های منحصربه فرد و عملکرد فوق العاده در آفرود، به خودرویی بی رقیب تبدیل شد. تیپ های مختلفی از این خودرو در نسل سوم و چهارم به بازار آمدند که امکانات و آپشن های متفاوتی دارند؛ اما وجه اشتراک همه آن ها استفاده از موتورهای 4 سیلندر است، که نسبت به 6 سیلندرهای مدل 4 و 5، عملکرد ضعیف تری از خود نشان می دهند. آخرین نسل این شاسی بلند ژاپنی به موتور 4 سیلندر 2.7 لیتری باقدرت 161 اسب بخار و گشتاور 246 نیوتن متر مجهز است. البته با این مشخصات در جمع قوی ترین پرادو های بازار قرار نمی گیرد؛ اما به لطف شاسی مستقل همچنان عملکرد خوبی در آفرود دارد. در ادامه بیشتر با مزایای پرادو دو در آشنا خواهیم شد.

کیفیت ساخت بالا مهم ترین گزینه از مزایای پرادو دو در

کیفیت ساخت و دوام فنی بالا ازجمله مهم ترین مزایای پرادو دو در به حساب می آیند. همان طور که اشاره کردیم، حدود 7 سال از ورود آخرین پرادو دو در، به بازار ایران می گذرد. در حال حاضر همه نمونه های موجود این خودرو در بازار ایران، دست دوم و کارکرده محسوب می شوند. از طرفی، توانایی های آفرودی باعث می شود اکثر افراد فشار بیشتری به این شاسی بلند پرقدرت وارد کنند. بااین حال، کیفیت ساخت بسیار بالا و استفاده از متریال باکیفیت در ساخت قطعات مختلف پرادو دو در، به همراه دوام فنی بالا که نتیجه تجربه سال ها تولیدات باکیفیت کمپانی ژاپنی تویوتا است، سبب می شود تا پرادو های موجود در بازار از لحاظ فنی کمترین ایراد را در بین خودروهای هم نسل خود داشته باشند.

به همین دلیل، حتی بعد از سال ها استفاده سنگین، کمتر کسی حاضر به فروش پرادو دو در خود می شود. درنتیجه، اگر به دنبال یک شاسی بلند پرقدرت هستید که بعد از استفاده طولانی، کمترین استهلاک و بیشترین بازدهی را داشته باشد، پرادو دو در یکی از بهترین گزینه های پیش روی شما در ایران خواهد بود.

در توانایی آفرود

یکی دیگری از مزایای پرادو دو در ، که به محبوبیت بالای این خودرو در بازار کمک کرده، توانایی آفرود این خودرو است. همان طور که در معرفی این خودرو اشاره کردیم، پرادو دو در، یکی از اعضای دسته پرقدرت و باصلابت لندکروز های تویوتا است. به طورکلی این دسته از خودروها برای این طراحی شده اند، که علاوه برعملکرد مناسب و کاملاً راضی کننده در خیابان های شهر و جاده های آسفالت، در عبور از مسیرهای سخت و صعب العبور نیز توانایی فوق العاده ای داشته باشند. این تویوتا دو در نیز به لطف شاسی مستقل، دو دیفرانسیل با قفل مرکزی و یک موتور نسبتاً قدرتمند، به راحتی از پس این گونه مسیرها بر خواهد آمد. پررنگ ترین مزایای پرادو دور در، توانایی های آفرودی آن است که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم:

  • شاسی مستقل پرادو دودر

شاسی مستقل یا نردبانی اصلی ترین ویژگی خودروهای آفرودی است، که به آن ها این امکان را می دهد تا در آفرود سنگین عملکرد بهتری داشته باشند. با مستقل بودن شاسی از بدنه، کابین از فرم اصلی خارج نمی شود و خودرو به راحتی از ناهمواری ها عبور می کند. استفاده از این نوع شاسی در پرادو دو در، به این خودرو توانایی فوق العاده ای در آفرود های سنگین می دهد.

  • دو دیفرانسیل با قفل مرکزی

این ویژگی یکی از مهم ترین مزایای پرادو دو در است. شاسی مستقل امکان استفاده از دو دیفرانسیل را برای به حرکت درآوردن هر چهارچرخ خودرو فراهم می کند. دو دیفرانسیل با قفل مرکزی این خودرو، به شکل خاصی طراحی شده است. در حالت عادی و در جاده های شهری، نسبت قدرت دو دیفرانسیل جلو و عقب پرادو دو در 60 به 40 است؛ یعنی قدرت بیشتر در اختیار چرخ های جلو قرار دارد. با خارج شدن از جاده این نسبت بر اساس میزان فشاری که به خودرو و چرخ ها وارد می شود، تغییر خواهد کرد. این ویژگی در شرایط سخت به کمک پرادو خواهد آمد.

  • موتور 4 سیلندر

خروجی و گشتاور موتور 6 سیلندر، قدرت و توانایی بیشتری به پرادو 4 در برای آفرود در مسیرهای صعب العبور می دهد. اما موتور 4 سیلندر پرادو دو در نیز باوجود قدرت کمتری که نسبت به موتور 6 سیلندر پرادوهای 4 در دارد، در عمل نشان داده است که به خوبی می تواند از پس مسیرهای آفرود برآید.

امکانات رفاهی فراوان

پرادو دو در به دلیل داشتن تنوع آپشن و امکانات، در دسته محصولات سطح بالا و بسیار گران قیمت بازار قرار می گیرد. تیپ های مختلف این خودرو دارای امکانات و آپشن های مختلفی هستند و به دلیل واردات محدود و پراکنده، نسخه های متفاوتی از پرادو دو در را می توانید در بازار پیدا کنید. نسل سوم یا J120 در دو تیپ GX و VX به بازار عرضه شده بود. VX نسخه فول آپشن پرادو دو در به حساب می آید، که لیست کاملی از امکانات در آن به چشم می خورد. تهویه اتومات، 4 کیسه هوا، دوربین جلو، مانیتور، کروز کنترل، کنترل ایستایی در سربالایی، کنترل سرعت در سرازیری، کنترل کشش، کنترل پایداری و آینه های برقی با گرم کن، تنها بخشی از امکانات این نسخه هستند.

در نسل چهارم تنوع تیپ ها محدودتر بوده و واردات عمده این خودرو، در نسخه TXL انجام شده است. این نسخه، ساده ترین تیپ پرادو دو در، در نسل چهارم به حساب می آید. بااین حال، نمونه های خاصی نیز در بازار حضور دارند که فول آپشن هستند. در نسخه TXL پرادو نسل چهارم، چراغ شور و تنظیم گودی کمر راننده به امکانات خودرو اضافه شده؛ ولی برخلاف نسل سوم، تعداد کیسه های هوا از 4 به 2 کاهش پیداکرده است. درمجموع، تنوع آپشن و امکانات از مزایای پرادو دو در به حساب می آیند.

محبوبیت در بازار

پرادو دو در با ویژگی های مثبتی که در این مطلب به بخشی از آن ها اشاره کردیم، جزء محبوب ترین خودروهای موجود در بازار ایران است. در زمان ورود اولین سری پرادو دو در نسل سوم به ایران، هیچ خودرویی در بازار ایران وجود نداشت که حتی توان رقابت با آن را داشته باشد. ویژگی های منحصربه فرد و البته محبوبیت برند تویوتا در بازار ایران، باعث شد خیلی سریع ثروتمندان ایرانی برای خرید پرادو صف ببندند. از همان روزهای اول عرضه، قیمت بالا و فاصله قیمتی با سایر خودروهای موجود در بازار ایران نیز نتوانست از محبوبیت این خودرو کم کند. در حال حاضر نیز، با توجه به ممنوعیت واردات خودروهای خارجی، پرادو دو در همچنان جزو بهترین های بازار ایران به حساب می آید.

درنتیجه، باگذشت این مدت طولانی به هیچ وجه از محبوبیت این خودرو کم نشده است. دارندگان این خودرو معمولاً خیلی سخت از آن دل می کنند و به فکر فروش پرادو دو در خود می افتند؛ اما اگر قصد فروش داشته باشند حتی با این قیمت عجیب، بازهم خریدارانی دست به نقد برای پرادو دو در پیدا می شوند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
دو دختر داغدیده سیدابراهیم رئیسی در اولین حضور مشترکشان در دانشگاه بعد از شهادت پدر عزیزشان +عکس/ صبور و استوار (326 نظر) نگاهی به سینی چای و پنیر رهبر انقلاب در دوران جوانی/ ساده زیستی آقا از اوایل زندگی +عکس (52 نظر) مراسم تشییع پدر علی دایی، با حضور چهره های سرشناس و فوتبالی +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (50 نظر) نگاهی به دکوراسیون شیک و اروپایی مراسم سومین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با رونمایی از تم آبی رنگِ خاصِ جشن+عکس/ مثل همیشه متین و باوقار (37 نظر) پذیرایی صمیمانه و ساده رهبر معظم انقلاب از محمود پاک نیت و هنرمندان دیگر ایرانی با شیرینی و چایی در فنجان عینکی+عکس (34 نظر) باقالی قاتوق پختن به سبک مینا مختاری، همسر باسلیقه و کدبانوی بهرام رادان+ویدیو/ با یه بچه کوچیک همچین غذایی رو پختن احسنت داره (33 نظر) ناگفته های رهبر معظم انقلاب از کودکی و پدر و مادرشان/ از شعر و قرآن خوانی تا خاطره روز اول مدرسه و والیبال بازی کردن در کوچه (25 نظر) سبک دکوراسیون ساده و بدون تجملات اتاق کار شهید سید ابراهیم رئیسی با رونمایی از عکس رهبر انقلاب روی میزشان +عکس (21 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: گاهی وقتا حرفمون خوبه اما بد تحویل میدیم مثل شربتی که بکنیم تو آفتابه +ویدئو😂👌 (17 نظر) (عکس) آخرین عاشقانه پدرانه حسام محمودی، هادی سریال "گرگ و میش"، برای تولد دختر زیبایش، هانا/ آدم دلش آتیش میگیره واقعا (14 نظر) (ویدئو) یادی بکنیم از شوخ بمب خنده ی علی انصاریان با حامد آهنگی 🤣/ بالاخره یکی ام سربه سر حامد گذاشت (11 نظر) نگاهی به گچبری های مدرن و اروپایی خانه علیرضا بیرانوند در تازه ترین عکس هایی که پسرش منتشر کرده+عکس/ سلیقه اکرم بانو توی انتخاب دکوری و چیدمان حرف نداره😍 (11 نظر) میز شام رنگی و خوشمزه فاطمه گودرزی، توران سریال لحظه گرگ و میش برای عروس و پسرش +عکس/ انصافا خوشمزگی از دست پختش داره میباره... (9 نظر) شکسته شدن قبح شرب خمر و لمس نامحرم در نبود نظارت کافی و پاسخ ساترا (8 نظر) گریه های تلخ سام درخشانی، احسان سریال هشت و نیم دقیقه در خانه ابدی پدرش / روحش شاد و یادش گرامی (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز