دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / پوست و مو /

مزایا و معایب استفاده از بالم لب چیست؟ 

سه شنبه، 25 آذر 1399
این یکی از مهم‌ترین نکات در داشتن لب‌هایی زیبا است. لب‌های خشک و پوسته پوسته واقعا ظاهر خوبی ندارد. پس برنامه مراقبت از لب‌هایتان را با زدودن پوست های خشک لبتان شروع کنید. یک روش خوب برای این کار استفاده ازبالم لب است تا با کمک به نگهداری رطوبت و نرمی بر روی پوست لب، زیبایی لبانتان را حفظ کند.

این یکی از مهم ترین نکات در داشتن لب هایی زیبا است. لب های خشک و پوسته پوسته واقعا ظاهر خوبی ندارد. پس برنامه مراقبت از لب هایتان را با زدودن پوست های خشک لبتان شروع کنید. یک روش خوب برای این کار استفاده ازبالم لب است تا با کمک به نگهداری رطوبت و نرمی بر روی پوست لب، زیبایی لبانتان را حفظ کند. با این کار بدون اینکه لطمه ای به لبتان وارد کنید پوست مرده ی لبتان از بین خواهد رفت.داشتن لب هایی دوست داشتنی و جذاب، تمام چیزی است که برخی افراد می شود گفت آرزوی آن را دارند چرا که درهر فصل بخصوص زمستان لب هایشان دیگر رطوبت و لطافت طبیعی ندارند، به همین خاطر هم بیشتر مستعد خشک شدن و ترک خوردن هستند. هیچ کس خواهان چنین لب هایی نیست، پس احتیاج داریم تا از آن ها مراقبت کنیم تا نرم بمانند و جذاب بنظر برسند .

بالم لب نوعی موم یا پماد است که با وجود ترکیبات نرم کننده و مرطوب کننده باعث لطافت، آبرسانی و زیبایی و سلامت لب ها می شود. بالم لب ها با چربی کنترل شده مانع از ایجاد احساس سنگینی و چسبندگی در لب شده و از طرفی از خشکی و ترک خوردن آن نیز جلوگیری می کنند. لازم به ذکر است که در لب ها هیچ غده عرقی وجود ندارد، بنابراین عرق کردن این عضو غیرممکن است که نتیجه آن خشکی پوست لب خواهد بود. این موضوع در زمستان که هوا سرد و خشک است،

باعث خشکی بیشتر و ترک خوردن لب ها خواهد شد. از طرفی به دلیل بروز این خشکی، ما بارها و بارها در طول روز لب های خود را با کمک زبانمان خیس می کنیم. تکرار این کار، خود عامل بسیار مهمی در ترک خوردن و حتی خونریزی لب ها است. در این شرایط بهترین راهکار استفاده از بالم لب است تا در طول روز و حتی شب ها، رطوبت لب های شما را حفظ کند و از طرفی مانع آسیب دیدن لب در اثر عوامل خارجی مانند آلودگی محیطی، اشعه مضر خورشید و سرمای هوا شود.

مزایای استفاده از بالم لب

استفاده بسیار راحت

استفاده از بالم لب سخت نیست و نیاز به مهارت خاصی ندارد از این رو شما می توانید این مرطوب کننده رژ مانند را در هر مکان و هر زمانی به راحتی برای نرم و لطیف کردن لب هایتان استفاده کنید.

بهبود سریع پوست لب ها

با توجه به نازک بودن پوست لب خشک شدن لب ها ممکن است در بیشتر مواقع باعث بروز خونریزی لب ها شود از این رو استفاده از بالم می تواند به بهبود این مشکل کمک کند و با مرطوب کنندگی بالا مانع از ترک خوردن و پوسته شدن لب ها در فصول سرد شود

زیبا و براق شدن لب ها

داشتن لب های زیبا و عاری از هرگونه خشکی و زبری نه تنها باعث زیبایی چهره فرد می شود بلکه باعث بالا رفتن اعتماد به نفس افراد برای شرکت در مهمانی ها و جمع های دوستانه می شود از این رو بسیاری از افراد از این که همیشه لب های ترک خورده و پوسته پوسته شده دارند احساس ناراحتی می کنند که استفاده از بالم لب بهترین گزینه برای این افراد است تا لب هایی براق و لطیف را داشته باشند

استفاده از SPF در بالم

با توجه به وجود اشعه ی مضر خورشید امروزه بیشتر بالم لب هایی که برای نرم و مرطوب کردن لب ها استفاده می شوند حاوی مقادیری SPF که مانع از خشک شدن و ترک لب ها می شود هستند که استفاده از این نوع بالم پوست لب را در برابر نور خورشید و اشعه های مضر محافظت می کند.

حجیم نشان دادن لب ها

همه افراد لب های گوشتی و قلوه ای ندارند بسیاری از افراد که لب های باریک دارند از این نوع لب احساس ناراحتی می کنند ناگفته نماند که امروزه روش های زیادی مانند تزریق فیلر لب و انواع پروتز برای درشت و زیبا شدن لب استفاده می کنند. استفاده از بالم لب یکی از روش های طبیعی و ساده برای حجیم تر نشان دادن لب است از این رو پیشنهاد می کنیم استفاده از بالم لب را فراموش نکنید.

معایب استفاده از بالم لب

استفاده از مواد نامناسب در تولید بالم

مواد تشکیل دهنده بسیاری از بالم های لب حاوی موادی با عنوان فنول، منتول و اسید سالیسیلیک است که با توجه به مضراتی که این مواد دارند مصرف آن ها در طولانی مدت سبب خشک تر شدن پوست لب و بروز سوزش می شود. از این رو بیشتر پزشکان استفاده از بالم هایی که حاوی این مواد هستند را منع می کنند

معطر بودن بالم

با توجه به حساسیت لب از این رو بهتر است تا در خرید آن به موارد مهمی دقت داشت و بالم های را تهیه کرد که عاری از هر گونه اسانس معطر هستند زیرا بالم ­هایی که عطری هستند سبب ایجاد حساسیت های پوستی و سوزش در لب ها می شوند و استفاده از آن ها نه تنها باعث بهبود وضعیت لب ها نمی شود بلکه لب ها پس از استفاده از بالم بیشتر خشک می شوند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 16 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
گام به گام مراحل چاپ کتاب
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان