مزایا و معایب خودروی چری آریزو 6 توربو

  دوشنبه، 06 مرداد 1399   زمان مطالعه 10 دقیقه
مزایا و معایب خودروی چری آریزو 6 توربو
آریزو 6 توربو، به شکلی جالبی از مدل‌های شرکت تویوتا و کیا الگوربرداری کرده است؛ اما یک کپی غیر حرفه‌ای محسوب نمی‌شود.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، خودرویی که حالا با نام آریزو 6 در کشورمان شناخته می شود. چینی ها، آریزو6 را با پلتفرم M1X ساخته اند؛ یعنی همان پلتفرمی که با همکاری جگوار لندرور، برای خودروهای چری طراحی و تولید شده است. نکته دیگر اینکه آریزو6 به لحاظ ابعادی، تفاوت قابل توجهی نسبت به آریزو5 ندارد؛ مثلا طول کلی آن هرچند حدود 12 سانتیمتر بیشتر از آریزو5 است ولی فاصله محوری اش، تقریبا با آریزو5 هم اندازه است. به لحاظ فنی نیز آریزو6، قلب 1.5 لیتری اش را از آریزو5 توربو به ارث برده. گیربکس نیز همچنان از نوع CVT بوده البته با این تفاوت که در آریزو5 توربو دارای تیپ ترونیک 7 دنده است درحالیکه آریزو6 به تیپ ترونیک 9 دنده مجهز شده. آریزو6 فقط در یک تیپ به بازار کشورمان آمده و متاسفانه ویژگی هایی مثل « سنسور نقطه کور »، « سنسورهای همرنگ بدنه » و « تریم داخلی کرمی » نیز از نسخه مونتاژی آن، حذف شده است.

تصویر
طراحی ظاهری آریزو 6 توربو

مشخصات فنی

خودروی آریزو 6 توربو دارای موتوری 4 سیلندر با حجم 1.5 لیتری توربو و همچنین بیشنه قدرت 147 اسب بخار و گشتاوری معادل 210 نیوتن است. البته این مشخصات را در ابعاد کوچک تری قبلا در آریزو 5 مشاهده کرده بودیم اما مشخصا در آریزو 6 تمامی این امکانات با کیفیت بیشتری تولید شده اند. وزن زیاد آریزو 6 باعث کاهش شدید عملکرد فنی می شود و وزن زیاد خودرو باعث شد که صفر تا صد سرعت آن به عدد 9.2 برسد که این عدد نسبت به قدرت موتوری آن بسیار بالاست.شرکت چری برای رانندگی نرم تر و بهتر از جعبه دنده CVT استفاده کرده که با توجه به گفته ی شرکت مدیران خودرو قابلیت تعویض 9 دنده مصنوعی را خواهد داشت.همچنین مصرف سوخت آریزو 6 ظبق مدارک اثبات شده در هر صد کیلومتر معادل 6.9 لیتر است.

وفور آپشن های رفاهی و پرکاربرد خودرو

فروش سراسری خودرو چری آریزو 6 توربو آغاز شده است. آنچه از تصاویر منتشر شده در سایت های خارجی مخصوص خودرو می توان مشاهده کرد؛ رنگ های بدنه سفید، سیاه، نقره ای و آبی و تنوع رینگ های اسپرت ۱۶ و ۱۷ اینچی در نسخه های مختلف است. خودرو چری آریزو 6 توربو، فاقد سقف پانورامیک است و در مدل های آپشنال، با سانروف مخصوص ردیف جلو به فروش می رسد. مه شکن های LED، آینه بغل های راهنمادار مجهز به گرم کن با قابلیت جمع شوندگی خودکار، نور روشنایی روز، و آنتن کوسه ای، دیگر امکانات خودرو چری آریزو 6 توربو در فضای بیرونی هستند.

تصویر
طراحی ظاهری آریزو 6 توربو

طراحی ظاهری و بدنه خودرو چری آریزو 6 توربو

شباهت ساختاری و ظاهری آریزو 6 توربو به آریزو 5 قابل انکار نیست و قابل لمس است که طراحی مدرن شرکت چری، با تکیه بر قالب حرف xدر طراحی و ساخت جلوپنجره و یا سپر و چراغ ها به خوبی در محصولات جدید این برند، مورد استفاده قرار می گیرد. برخلاف تعدادی از خودرو های چینی که چندین سال قبل به کشور ایران می آمدند، چراغ های جلو و عقب کوچکتری برای آریزو 6 توربو تعبیه شده است تا طراحی خودرو زیباتر بنظر برسد. سبک طراحی و ساخت جلوپنجره ها، سپرها و حتی مه شکن ها، کاملا مدرن و نزدیک به مابقی سدان های موجود در داخل بازار است. این خودرو، شباهت زیادی به کیا اپتیما دارد.

نمای چشم گیر روبه روی خودرو

آریو کاملا اسپرت است و شباهت زیادی به خودرو کیا اپتیما دارد. طوری که رینگ های اسپرت آن از جنس آلومینوم و با سایز ۱۷ اینچ هم، شبیه به خودرو سدان کیا هستند. از طرفین خودرو ۲ خط عمیق روی بدنه ماشین دیده می شوند. از انتها بدنه خودرو آریزو 6 توربو و لبه ی صندوق عقب تا امتداد دستگیره های درب خودرو، خطی عمیق دیده می شود که به زیبایی با رسیدن به گلگیرها، محو می شود. خط دیگری هم پایین درب های خودرو آریزو 6 توربو وجود دارد که با منتهی شدن به چرخ جلو، حالت منحنی و بسیار زیبایی را فراهم می کند. خودرو آریزو 6 توربو، با آینه بغل راهنمادار و نیمه فلزی که از کارخانه هم رنگ بدنه ساخته می شود، ارائه می شود؛ ضمن اینکه فریم پنجره های این خودرو نیز در نیمه ی پایینی، از جنس فلز است.

تصویر
طراحی داخلی آریزو 6 توربو

نمای روبه روی آریزو 6 توربو کاملا اسپرت به نظر می رسد. این موضوع، طراح این خودرو از ایجاد گوشه های تیز در طراحی چراغ ها یا بدنه خودداری کرده است تا نمایی خانوادگی و در عین حال، جوا ن پسند و مدرن را برای مشتریان فراهم کند. یک سیستم لامپ هالوژن در مرکز کاسه چراغ آریزو 6 توربو وجود دارد و نوار LED روشنایی با حالتی L مانند از بالا تا پایین طراحی شده است. یکی از مهم ترین نکات مثبتی که در طرحی نمای جلویی این خودرو دیده می شود این است که بدنه ی این خودرو به خوبی حجم دهی شده است. روی کاپوت جلوی این خودرو، خطوطی هماهنگ با چراغ ها طراحی شده است.

طراحی و حجم دهی بدنه در سپر خودرو آریزو 6 توربو، همراه با قطعات فلزی رنگ و ادوات پلاستیکی سیاه باعث شده است که زیبایی دو چندانی به این خودرو القا کند. شرکت خودرو سازی چری از جنس پلاستیک سیاه و ارزان قیمت در جلوپنجره استفاده نکرده است و طراحی آن را بسیار لوکس و مدرن ساخته است. همچنین خط براق افقی در وسط جلوپنجره طراحی و تنظیم شده است که تا زیر چراغ اصلی، ادامه دارد. کمی پایین تر از خط براق جلوپنجره، قطعه ای بزرگ و براق فلزی به رنگ مشکی دیده می شود تا حجم قابل توجهی از سپر را پوشش می دهد. این قطعه ی طراحی شده در تمامی مدل ها رنگی ثابت و تیره دارد. آریزو 6 توربو از مه شکن های مدرن در گوشه های خودرو استفاده می کند که در مقایسه با دیگر خودروهای سدان چینی، کاملا فرق دارد.

نمای جذاب جانبی خودرو

ساختار و طراحی نمای جانبی آریزو 6 توربو کاملا اسپرت است و شباهت زیادی به خودرو کیا اپتیما دارد. طوری که رینگ های اسپرت آن از جنس آلومینوم و با سایز ۱۷ اینچ هم، شبیه به خودرو سدان کیا هستند. از طرفین خودرو ۲ خط عمیق روی بدنه ماشین دیده می شوند. از انتها بدنه خودرو آریزو 6 توربو و لبه ی صندوق عقب تا امتداد دستگیره های درب خودرو، خطی عمیق دیده می شود که به زیبایی با رسیدن به گلگیرها، محو می شود. خط دیگری هم پایین درب های خودرو آریزو 6 توربو وجود دارد که با منتهی شدن به چرخ جلو، حالت منحنی و بسیار زیبایی را فراهم می کند. خودرو آریزو 6 توربو، با آینه بغل راهنمادار و نیمه فلزی که از کارخانه هم رنگ بدنه ساخته می شود، ارائه می شود؛ ضمن اینکه فریم پنجره های این خودرو نیز در نیمه ی پایینی، از جنس فلز است.

نمای پشت خودرو

چراغ پشت خودرو آریزو 6 توربو شباهت زیادی به خودرو تویوتا کمری دارد. ناگفته نماند که همراه فلز کروم به صورت خط افقی ، با سبک طراحی و ساخت چری ترکیب شده است. خطوط جانبی بدنه جانبی، به طرز جالبی لبه ی کاپوت عقب خودرو را پوشش می دهد. آنتن کوسه ای کوچک آریزو 6 توربو، چراغ ها و لوگوهای تعبیه شده بر روی بدنه ی این خودرو حالت برجسته دارند تا حس یک سدان اسپرت و مدرن برای شما تداعی شود.

نمای پشت آریزو 6 توربو، دارای خطوط بسیار زیبایی روی بدنه است که جایگاهی مناسب برای نصب پلاک شما فراهم می کند.گوشه های پایین سپر، دارای زه های فلزی نقره ای رنگ هستند تا زیبایی بیشتری را به خودروی شما القا کند و شباهت زیادی به خروجی های اگزوز داشته باشد. آریزو 6 توربو البته دارای اگزوزهای لوکسی که خودرو های روز دنیا که در داخل بدنه تعبیه می شود، نیست و صرفا با یک لوله ی خروجی در سمت چپ، طراحی و ارائه می شود. این موضوع، کمی به زیبایی خودرو در نمای پشت، لطمه وارد کرده است.

ارزیابی بدنه خودرو

در کل، می توان نمره ی خیلی خوبی به خودرو چری آریزو 6 توربو داد و طراحی بدنه ی آنرا خیلی بهتر از سدان های ساخت چین دانست.همانطور که گفتیم آریزو 6 توربو، به شکلی جالبی از مدل های شرکت تویوتا و کیا الگوربرداری کرده است؛ اما یک کپی غیر حرفه ای محسوب نمی شود. آریزو 6 توربو با ابعادی به طول ۴۷۱۰ میلی متر، ارتفاع سقف ۱۴۹۰ میلی متر و با عرض ۱۸۲۵ میلی متر طراحی و ساخته شده است؛ در حالی که فاصله محورهای خودرو چری آریزو 6 توربو ۲۶۷۰ میلی متر است. این سدان چینی، در مقایسه با نسل جدید تویوتا کمری، هیوندای سوناتا و کیا اپتیما، ابعاد و سایز کوچک تری دارد.

طراحی بی نظیر داخلی و کابین

همان طور که مشخص است طراحی خوب خودرو چری آریزو 6 توربو در فضای بیرونی با نمایی خلاقانه و چیدمانی مدرن در کابین، طراحی و ساخته شده است. استفاده از سبک مینیمال برای به حداقل رساندن تعداد کلیدهای ورودی داخل کابین و پرهیز از شلوغی گیج کننده، به خوبی در فضای داخلی خودرو چری آریزو 6 توربو دیده می شود. این مورد، برای علاقه مندان هوشمند خودروهای مدرن، یادآور محصولات شرکت لندرور می باشد. کابین خودرو چری آریزو 6 توربو، با نورپردازی آبی رنگ و سراسری، در قسمت زیر داشبورد و تودری ها فضایی بسیار زیبا را برای شما ایجاد کرده است.

هماهنگی طراحی داخلی

برعکس بسیاری از مدل های خودروهای چینی، در خودرو چری آریزو 6 توربو اثری از لوگو یا نام سازنده روی داشبورد دیده نمی شود. طراحی داخل کابین توجه بسیار زیادی به نمایشگر لمسی بزرگ داشته است و با خطوط مورب طراحی شده، توجه خریدار را جلب می کند. خطوط دوخت روی داشبورد خودرو چری آریزو 6 توربو، حس یک محصول لوکس و ارزشمند را برای شما تداعی می کنند.

زیر نمایشگر LCD، کلیدهای ورودی کاربردی برای ارتباط تلفنی، gps ماهواره ای و امکانات سرگرمی در یک ردیف قابل مشاهده هستند. کمی پایین تر از نمایشگر، روی پنل شیشه ای با حالتی شیب دار، کلیدهای دیجیتال لمسی تعبیه شده اند که با همراهی دو کلید دورفلزی، تهویه مطبوع و امکانات گرمایشی را برای شما به ارمغان می آورند. دسته دنده خودرو چری آریزو 6 توربو، کوتاه و خوش فرم است.

طراحی با کیفیت صندلی

طراحی صندلی های خودرو چری آریزو 6 توربو، فراتر از یک سدان ساخت کشور چین به نظر می رسد و شباهت زیادی به خودروهای مدل اروپایی دارد. در ردیف جلو و عقب خودرو، محل نشیمنگاه و کمر، تفاوت ساختاری بسیار پرکاربردی با حاشیه ی صندلی خودرو دارد تا مراقبت و نگهداری از زانوها و شانه های سرنشینان، افزایش یابد. علاوه بر راحتی صندلی ها، ظاهر صندلی ها در خودرو چری آریزو 6 توربو، دارای جذابیت بسیار بالایی است. در کل، فضای داخلی خودرو چری آریزو 6 توربو دارای نکات مثبت بسیار زیاد و امتیاز فنی بالایی است.

ناگفته نماند این خودرو برای افراد قد بلند چندان دلچسب نیست و مخصوصا روی صندلی های عقب خودرو، فاصله ی کمی تا سر شما، وجود دارد. کابین خودرو چری آریزو 6 توربو، البته برای راننده و سرنشین کنار، فضای راحتی را فراهم کرده است و برای خانواده های ۵ نفره، قابل قبول است. حجم و فضای مورد استفاده دقیق صندوق عقب برای این مدل، همچنان نامشخص است اما در حالت استاندارد خودرو چری آریزو 6 توربو، حدود ۴۰۰ لیتر و کمی کوچک تر از فضای صندوق عقب پژو ۴۰۵ به نظر می رسد. خودرو چری آریزو 6 توربو مشابه بسیاری از سدان های چینی ساخته شده، قابلیت خواباندن صندلی های را عقب دارد تا شما بتوانید فضای بیشتری به صندوق عقب، اضافه کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (671 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (197 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (57 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (33 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (18 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان