مزایا و معایب خودروی ام وی ام x22

  دوشنبه، 06 مرداد 1399   زمان مطالعه 11 دقیقه
مزایا و معایب خودروی  ام وی ام x22
خودروی ام وی ام x22 ظاهری مدرن دارد و از کیفیت نسبتا پایینی ساخته شده‌است که برای جوانانی که برای نخستین بار تصمیم به خرید خودرو دارند و همچنین خانواده‌های کم‌جمعیت و کم‌توقع، می‌تواند گزینه بسیار مناسبی باشد؛ البته به این شرط که انتظارات زیادی از این خودرو نداشته باشید.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز،ام وی ام X22 کوچک ترین محصول شاسی بلند کمپانی چری است که در ایران توسط مدیرن خودرو عرضه می شود. ام وی ام X22 نحستین بار در نمایشگاه خودرو پکن 2016 معرفی و پس از آن بلافاصله به بازار عرضه شد. X22 در کلاس کراس اوورهای کامپکت و یا کراس اوورهای کوچک شهری قرار می گیرد. این خودرو طراحی جذابی دارد و چه در طراحی خارجی، و چه در طراحی داخلی، پیشرفت محسوسی را در مقایسه با سایر محصولات این کمپانی نشان می دهد.

مشخصات فنی خودرو ام وی ام x22

داخل کاپوت خودروی ام وی ام X22 یک موتور چهار سیلندری 16 سوپاپ با حجم دقیق 1497 سی سی شکل گرفته است که حداکثر 135 نیوتن متر گشتاور در 2750 دور بر دقیقه و توان 105 اسب بخار در 6000 دور بر دقیقه را به خوبی توزیع می کند. خودرو ام وی ام X22 دارای جعبه دنده پنج سرعته دستی یا چهار سرعته خودکار است. مصرف سوخت این خودرو چیزی حدود 5.9 الی 6.1 لیتر در هر صدکیلومتر است.سرعت خودرو ام وی ام X22 با جعبه دنده دستی حدود 170 کیلومتر بر ساعت و با جعبه دنده خودکار حدود 160 کیلومتر بر ساعت متفاوت است.

تجهیزات پرکاربرد ام وی ام X22

تجهیزات ایمنی خودرو ام وی ام X22 شامل سیستم ترمز ضد قفل ABS و تکنولوژی نیروی ترمز EBD ،دو ایربگ سرنشینان جلو، کمربند ایمنی با تکنولوژی سه نقطه ای، سیستم ایموبیلایزر، کروز کنترل سرعت و قفل مرکزی باقابلیت کنترل ریموتی است.

تجهیزات و ابزارهای رفاهی این خودرو نیز شامل سیستم صوتی پخش صدا با چهار بلندگوی با کیفیت، نمایشگر روی کنسول با سایز 8 اینچی لمسی، تکنولوژی و سیستم multimedia برای اوقات فراغت، خروجی پورت USB، سیستم و تکنولوژی بلوتوث، کنترل دستی و اتوماتیک سیستم پخش صوتی، سنسور حسگر پارک خودرو، دوربین و حسگر دید عقب خودرو ام وی ام X22، سانروف با کیفیت برقی، روکش چرم بسیار باکیفیت تمامی صندلی ها، تهویه مطبوع الکتریکی خودکار و دستی، برقی بودن تمامی آینه های جانبی، تنظیم ارتفاع و طول و عرض و راحتی صندلی راننده ی خودرو، قابلیت تاشدن صندلی های عقبی خودرو ام وی ام X22، شیشه های برقی، چراغ روشنایی با قدرت بسیار بالا در روز DRL، مه شکن های عقب خودرو، حالت های مختلف رانندگی از جمله: اسپرت و اقتصادی ECO و گرم کن شیشه عقب خودرو است.

تصویر
طراحی داخلی ام وی ام x22

تجربه ی رانندگی آسوده با ام وی ام X22

بعد از آگاهی از سیستم امنتی و فنی خودرو، نوبت به تست رانندگی و راحتی خودرو می رسد. با قرارگرفتن در پشت فرمان، متوجه می شوید که دید خوبی نسبت به زوایای مختلف دارید. با وجود دوربین دید عقب و نرمی فرمان، شما هیچ مشکلی برای خروج از پارک و یا عبور از کوچه های تنگ نخواهید داشت. موقع استارت زدن باید بدانید که موتور خودروی ام وی ام X22 تاحدودی پر سر صدا است و صدای موتور گاهی به داخل اتاق نفوذ می کند.

هنگام رانندگی با ام وی ام X22 متوجه می شوید که سایز و ابعاد این خودرو در هنگام رانندگی کوچک تر از ابعاد واقعی به نظر می رسد. جعبه دنده ی طراحی شده برای این خودرو بسیار به پدال گاز زیرپای شما حساس است و به محض فشار ناگهانی، خودرو در حالت سنگین قرارمی گیرد. نحوه ی عملکرد خودرو در حالت اتوماتیک طوری است که شما برای یادگیری باید زمانی را صرف کنید تا قلق خودرو دستتان بیاید. ارتفاع این خودرو بسیار مناسب است و نیازی نیست که شما نگران برخورد کف ماشین به زمین یا دست انداز باشید.

دید داخلی بسیار مناسب خودرو

به دلیل طراحی مناسب ستون های خودرو ام وی ام X22 و سایز بزرگ آینه های جانبی و طراحی کاپوت خودرو دید کاملا مناسبی به اطراف دارید و در زمان ترافیک کاملا مسلط به خودرو هستید. همچنین نرمی فرمان خودرو باعث کنترل راحت و سریع خودرو می شود. تنها چیزی که میتوان گفت نبود آن احساس میشود سیستم هشدار نقاط کور است، اگر این سیستم هم روی خودرو نصب بود دیگر هیچ نقطه ای از دید شما پنهان نمی ماند.

شتاب این خودرو(ثانویه و اولیه)در حد انتظار نیست و شما نباید انتظار سرعت ناگهانی فوق العاده ای داشته باشد. برای اینکه بتوانید شتاب مقبولی را داشته باشید باید قلق پدال گاز خودرو را پیداکنید تا در مناسب ترین حالت ممکن دنده تعویض شود. نکته ی دیگر این است که چابکی خودرو زیاد چنگی به دل نمی زند و درکل ضعیف به حساب می آید.

سیستم ترمز ام وی ام X22 کمی گنگ به نظر می رسد و قدرت ترمز مناسبی به پای راننده انتقال نمی دهد. با این اوصاف سیستم ترمز بسیار قوی ای دارد و در شرایط اضطراری به خوبی عمل می کنند. تعادل خودرو در هنگام پیچیدن و دست اندازها متوسط است و ضربه ی زیادی به اتاق خودرو وارد نمی شود.درکل چه در زمان رانندگی عادی و چه در زمان رانندگی پرفشار، سیستم تعلیق خودرو طوری عمل می کند که هیچ گونه تکان اضافه و لیز خوردنی حس نخواهیدکرد،انگار که لاستیک ها کاملا به زمین چسبیده اند.

نکات مثبت اصلی ام وی ام X22

-قدرت مناسب پیشرانه

-سامانه تعلیق پربازده

-سیستم ترمز قوی

-طراحی ظاهری و داخلی بسیار مناسب

نکات منفی اصلی ام وی ام X22

-سروصدای زیاد موتور خودرو

-نفوذ صدای موتور به داخل اتاق

-تکنولوژی ABS ضعیف

-طراحی نامناسب صندلی های خودرو

طراحی ظاهری چشم گیر ام وی ام X22

نمای جلو خودرو

اولین چیزی که در نمای جلو ام وی ام X22 به چشم می خورد طراحی جذاب و خشن چراغ های خودرو است. طراحی جلوپنجره خودرو به صورت اشکال هندسی شش ضلعی ساخته شده و جذاب بنظر می رسد. روی سپر سرتاسری این خودرو یک محفظه ی پلاستیکی نصب شده است که جایگاه نصب پلاک است. قسمت پایینی پلاک یک محفظه وجود دارد که وظیفه ی خنک کردن رادیاتور و سیستم فنی ماشین را بر عهده دارد.

تصویر
طراحی ظاهری ام وی ام x22

نمای کناری خودرو

در نمای کناری خودرو ام وی ام X22 اندازه مناسب رینگ ها و لاستیک ها به چشم می خورد، این ویژگی یک مزیت به حساب می آید چرا که اکثر خودرو های چینی از کوچکی رینگ و لاستیک رنج می برند. به علاوه ارتفاع حدود 186 میلی متری خودرو از سطح زمین، طراحی و ساخت پوشش پلاستیکی لبه گلگیرها، درب های خودرو و همینطور رکاب و طراحی سبک هاچبک بخش انتهایی بدنه خودرو ام وی ام X22، طراحی میله های از جنس آلومینیوم، رنگ آمیزی زیبای مشکی سقف و قاب پنجره های خودرو و نیز محفظه مناسب و بزرگ گلگیرها جزو مزیت های ظاهری خودرو به حساب می آیند. خطی افقی و زیبا از ابتدای گلگیر جلو بدنه تا انتهای گلگیر عقب امتداد یافته است که زیبایی ظاهری خودرو را دو چندان کرده است. ناگفته نماند که درب باک پمپ بنزین خودرو هم روی گلگیر سمت راست عقب بدنه ی خودرو قرار دارد.

نمای پشت ام وی ام x22

تصویر
نمای پشت ام وی ام x22

نمای پشتی خودرو ام وی ام X22 بسیار متفاوت از خودرو های داخل بازار است. این یک مزیتی است که می توان با تکیه به آن یک امتیاز مثبت به این خودرو داد. چراغ های عقب خودرو تا حدودی کوچک بوده و با یک خط طراحی شده به هم متصل شده اند. بیشتر حجم سپر از جنس پلاستیک ساخته شده است و فقط قسمت پایینی سپر از جنس آلمینیوم نصب شده است.

در طرفین آن دو چراغ برای روشنایی و درد در شب تعبیه شده است. طراحی و گرافیک چراغ های پشتی خودرو ام وی ام X22 به صورت U شکل است که زیبایی ظاهری خودرو را دوچندان کرده است. در مجموع می توان گفت که این خودروی چینی از لحاظ ظاهری پیشرفت بسیار زیادی نسبت به دیگر خودرو های چینی هم رده و یا قدیمی تر کرده است.

کابین داخلی خودرو ام وی ام X22

موادی که در ساخت داخل کابین خودرو ام وی ام X22 استفاده شده است بسیار باکیفیت است. جنس صندلی ها و روکش درب و فرمان از چرم باکیفیت ساخته شده است و جنس بدنه ی کنسول جلو از پلاستیک فشرده و روکش فیبر کربن ساخته شده است. خطوط نارنجی رنگ طراحی شده در حاشیه های دکمه های تهویه ی هوا و پنل، زیبایی خودرو ام وی ام X22 را دو چندان کرده است. چرم استفاده شده برای صندلی ها طوری طراحی شده است که کمر و پهلو های راننده عرق نکند.

بر روی فرمان خودرو ام وی ام X22 ورودی های سیستم صوتی multimedia و کروز کنترلر سرعت قرار داده شده است که امکان کنترل راحت این سیستم ها را برای راننده فراهم می کند. نکته ی جالب این است که عقربه ی سرعت شمار و دورشمار خلاف هم حرکت می کنند. این ویژگی باعث سردرگمی راننده شده و در اوایل زمان رانندگی ممکن است برای شما مشکلاتی ایجاد کند. اما پس از گذر زمان شما به این موضوع عادت خواهیدکرد. ورودی های تنظیم زاویه ی چراغ های خودرو و تنظیم آینه های جانبی خودرو روی فرمان قرار دارند.

پنل و صفحه نمایش

روی پنل یک LCD با ابعاد 8 اینچی طراحی شده است که امکان استفاده از بلوتوث و اتصال تلفن همراه را به شما ارائه می دهد، اما متاسفانه این LCD از کیفیت حسگر لمسی بالایی برخوردار نیست و شما برای عملکرد خوب صفحه نمایش لمسی باید مقداری با نوک انگشتان به صفحه ضربه بزنید. قسمت چپ LCD یک میکروفون باکیفیت وجود دارد که هنگام صحبت کردن با شخص مورد نظر، می توانید صدایی باکیفیت را دریافت کنید. گرم کن شیشه عقب و فلاشر پایین تر از LCD قرارگرفته شده اند. درمجموع طراحی داشبورد و پنل خودرو ام وی ام X22 به سادگی انجام شده است و شلوغی و پیچیدگی را از این نوع طراحی حذف کرده اند.کنسول میانی خودرو ام وی ام X22 به سادگی هرچه تمام تر طراحی شده و اهرم دنده و ترمز دستی و جالیوانی قابل مشاهده هستند.

ردیف عقب خودرو ام وی ام X22 فضای زیادی ندارد، طوری که افرادی که قد بلند محسوب می شوند باید پاهای خودرو برای نشستن باز کنند و در اطراف صندلی جلو قرار دهند. اما برای افرادی که از قد بلندی برخوردار نیستند فضایی نسبتا راحت فراهم می مکند. کیفیت ساخت صندلی های عقب همانند صندلی های جلو ساخته شده است و از جنس مطلوبی برخوردار هستند. بلندگوهای پخش صوتی عقب خودرو درست پشت سر سرنشینان عقب قرارگرفته و از کیفیت صدای بالایی برخوردار هستند.

ابعاد پنجره های عقبی خودرو بسیار مناسب هستند و قدرت نورگیری بالایی را به ارمغان می آورند. یکی از نقاط ضعف ردیف عقب خوردو این است که شاسی و گیره ی کمربند جای نامناسبی قرارگرفته است و سرنشینان را با مشکل مواجه میکند. نکته ی دیگر این است که در برخی از قسمت های عقبی فریم های آلمینیومی کار شده است که فضا را از حالت یکنواختی در آورده است و جلوه ای زیبا به داخل خودرو هدیه داده است.

برخی مزایا و معایب دیگر ام وی ام x22

-گیربکس اتومات خودرو ام وی ام x22 خوب نیست

گیربکس اتومات خودرو ام وی ام x22 به دلیل 4 دنده بودن آن شتاب خودرو را کاهش می دهد.

-وضعیت ایمنی این خودرو نامعلوم است

مانند برخی دیگر خودروهای چینی به هیچ نوع تست ایمنی ای وارد نشده اند.

عدم وجود برخی امکانات، تجهیزات و آپشن های مورد نیاز خریدار و مصرف کننده

در خودروی ام وی ام x22 برخی امکانات مورد نیاز مانند سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، استارت دکمه ای قدرت خودرو، نویگیشن ماهواری، سیستم و تکنولوژی کنترل پایداری الکترونیکی و چند مورد دیگر دیده نمی شود.

قیمت قطعات یدکی آن بالا است

با توجه به قیمت تصویب شده برای فروش این خودرو و آپشن هایی که بر روی خودرو نصب شده است و نسبت به دیگر خودروهای هم رده ی آن قیمت قطعات یدکی بالایی دارد.

-نفوذ صدای موتور به داخل کابین خودرو

زمان استارت و روشن شدن ماشین و همچنین شتاب گیری اولیه خودرو ام وی ام x22 صدای به کار افتادن موتور خودرو و عملکرد آن تاحدودی به داخل کابین وارد می شود.

پیشرانه کم مصرف

مصرف سوخت این خودرو به ازای هر صد کیلومتر چیزی حدود 5.9 لیتر است.

-طراحی خارجی زیبا و جوان پسند

همانطور که گفته شد ظاهر این خودرو زیبایی خاص خود را دارد و طراحی جوان پسندی دارد

-تجهیزات و آپشن های خوب

نسبت به قیمتی که این خودرو دارد آپشن ها و تجهیزات رفاهی خوبی را در اختیار شما قرار می دهد.

شبکه نمایندگی مناسب و خدمات پس از فروش گسترده

شرکت تولیدی وساخت مدیران خودرو ایران طی سال های اخیر توانسته به میزان قابل توجهی رشد کند و درحال حاضر شما می توانید در شهرهای مختلف ایران نمایندگی های این شرکت خودروسازی را به راحتی پیدا کنید و از خدمات آن ها بهره مند شوید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (680 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (198 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (58 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (33 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (19 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (10 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان