مزایا و معایب خودروی لکسوس LX570

  سه شنبه، 24 تیر 1399   زمان مطالعه 7 دقیقه
مزایا و معایب خودروی لکسوس LX570
یکی از مزایای لکسوس LX570 توانایی بالای این خودرو در عبور از مسیرهای آفرود است. شرکت تویوتا همواره در تولید خودروهای آفرود عملکرد موفقی داشته است؛ درواقع تمامی شاسی‌بلندهای این برند با کمترین تغییراتی آماده رانندگی در دل جنگل و کوهستان هستند.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، پس از 9 سال در ماه آوریل سال 2007 کمپانی لکسوس (LEXUS) مدل 2008 ال ایکس 570 (LX 570) را به نمایش گذاشت که می توان آنرا نسل سوم از این کلاس دانست . ال یکس 2008 نسبت به نسل پیشین خود تفاوتهای عمده ای دارد که تغییر چراغهای جلو از چهار چراغ به چراغی بزرگ ، بزرگ تر شدن چراغ عقب و همینطور از لحاظ ابعادی نیز 102 میلیمتر به طول و 2.5 سانتی متر به عرض آن اضافه شده است . پیشرانه خودرو نیز ازنوع V8 بوده به حجم 5.7 لیتر که قادر خواهد بود توانی برابر با 383 اسب بخار (hp) تولید وبه چهار چرخ منتقل نماید.این پیشرانه دقیقاً همان پیشرانه قایل سفارش در نوع جدید تویوتا - تاندرا (Toyota Tandra) می باشد . مرسدس بنز - جی ال 550 (Mercedes Benz GL550) ، لندرور - رنجرور (Land Rover Range Rover)وکادیلاک - اسکالید (Cadillac Escalade) از رقبای اصلی لکسوس - ال ایکس 570 (Lexus LX 570) به شمار می آیند.

نگاه جامع به مشخصات کلی LX570

لکسوس LX 570 مدل 2013 را نمی توان به عنوان یک خودروی جدید و مدرن در بازار جهانی تصور کرد، چراکه فیس لیفت ها و نسخه های متنوع دیگری پس از این خودرو به بازار عرضه شده است؛ اما به هر صورت این خودرو در بازار تحریم شده کشور ما نسبتا مدرن و به روز تلقی می شود. این خودرو از پلتفرم مشترکی با تویوتا لندکروزر برخوردار است و از همین رو در بخش نمای ظاهری شباهت های غیرقابل انکاری به این خودروی مشهور دارد.

در مقایسه این دو خودرو، می توان تویوتا لندکروزر را نمونه اقتصادی لکسوس LX570 دانست؛ زیرا علاوه بر پیشرانه ضعیف تر از تجهیزات کمتری هم نسبت به لکسوس برخوردار است. وزن ال ایکس 570 برابر 2680 کیلوگرم بوده و عملکرد فوق العاده سیستم تعلیق آن سبب می شود تا این خودرو در مسیرهای ناهموار سواری نرم و دلپذیری را فراهم آورد.

تصویر
طراحی ظاهری لکسوس LX 570

از جمله آپشن های پرکاربرد لکسوس LX570 می توان به سیستم کمکی حرکت در سربالایی (HAC)، مانیتور 8 اینچی لمسی، سیستم صوتی مارک لوینسون با 19 اسپیکر، دوربین 360، رادار نقطه کور، دیلایت و اتولایت، ایزی اکسس، سیستم تهویه اتوماتیک چهارگانه به همراه دریچه تهویه عقب، تنظیمات برقی 12 حالته صندلی راننده، سنسور پارک در جلو و عقب، ورود و استارت بدون کلید، آینه الکتروکرومیک و سانروف اشاره کرد.

مزایای لکسوس LX 570

بررسی تخصصی مزایا و معایب لکسوس LX 570 را با نگاهی به نکات مثبت LX 570 آغاز می کنیم.

1. پیشرانه قدرتمند تنفس طبیعی

در زیر کاپوت لکسوس LX570 یک موتور قدرتمند 5.7 لیتری 8 سیلندر قرار دارد که با کد L3UR-FE شناخته می شود. برخلاف اغلب خودروهای شاسی بلند این رده قیمتی که از موتورهای نسبتا کم حجم تر و مجهز به توربوشارژ برخوردار هستند، کمپانی لکسوس پیشرانه این شاسی بلند باابهت را به صورت تنفس طبیعی طراحی و تولید کرده است. قلب تپنده این خودرو توانایی تولید 383 اسب بخار قدرت و 545 نیوتن متر گشتاور را دارد؛ چنین نیروی عظیمی از طریق یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک و 2 عدد دیفرانسیل هوشمند به هر چهارچرخ این خودرو منتقل می شود تا لکسوس ال ایکس 570 بتواند طی زمانی در حدود 7.5 ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد.

عدم استفاده از سیستم پرخوران یا توربوشارژ در این خودرو باعث شده است تا LX570 در مقایسه با نمونه های مجهز به موتور توربوشارژ از حساسیت کمتری نسبت به بنزین مصرفی برخوردار باشد؛ علاوه بر این پیشرانه های تنفس طبیعی نسبت به نمونه های توربوشارژ از استهلاک کمتر، هزینه نگهداری کمتر و همین طور طول عمر بالاتری نیز برخوردار هستند.

تصویر
طراحی داخلی لکسوس LX 570

2. شاسی بلند سخت جان و آماده آفرود

یکی دیگر از مزایای لکسوس LX570 توانایی بالای این خودرو در عبور از مسیرهای آفرود است. شرکت تویوتا همواره در تولید خودروهای آفرود عملکرد موفقی داشته است؛ درواقع تمامی شاسی بلندهای این برند با کمترین تغییراتی آماده رانندگی در دل جنگل و کوهستان هستند. همان طور که پیش تر نیز به این موضوع اشاره کردیم، لکسوس ال ایکس 570 از پیشرانه V8 قدرتمند بهره می برد که توانایی لازم برای عبور از انواع مسیرهای ناهموار را برای این خودرو فراهم می کند.

البته تمهیدات لکسوس LX570 برای تجربه یک سفر آفرودی بی نظیر تنها به همین جا ختم نمی شود. بدنه این خودرو بر روی یک شاسی مستقل و قدرتمند ساخته شده است و با عایق بندی فوق العاده کابین و امکانات ایمنی خود می تواند یک رانندگی هیجان انگیز را به شما هدیه دهد. امکانات آفرودی این مدل شامل سیستم تعلیق حرفه ای KDSS، سیستم کرال کنترل (Crawl Control)، ترنسفر کیس (Transfer case)، کنترل پایداری با حالت مولتی ترین، تعلیق هوشمند (AVS)، تنظیم ارتفاع هوشمند (X-AHC)، قفل مرکزی و محدودکننده لغزش است که در جاده های ناهموار می تواند اطمینان و نظر مثبت شما را به همراه داشته باشد.

3. فضای جادار و لوکس کابین

از آنجایی که خودرو لکسوس LX 570 مدل 2013 در میان خودروهای گران قیمت بازار کشور ما و حتی بازار جهانی قرار می گیرد، باید انتظار داشت که طراحی و کیفیت فضای کابین رضایت بخش و قابل قبولی داشته باشد. با وجود اینکه از زمان عرضه جهانی این اتومبیل بیش از 7 سال می گذرد، اما فضای داخلی آن کاملا لوکس و باکیفیت است. بر روی صندلی ها و پنل درب ها از روکش چرم مرغوب استفاده شده است و لمس دکمه ها و ادوات کابین حس مرغوبیت و کیفیت بالای آن را به سرنشینان منتقل می کند.

لکسوس این خودرو 8 نفره را در سه ردیف صندلی طراحی کرده است که ردیف دوم صندلی ها قابلیت حرکت به سمت جلو را داشته و ردیف سوم نیز به سمت کناره های خودرو حرکت می کنند. فضای پایی که در اختیار سرنشینان ردیف اول و دوم قرار می گیرد، کاملا استاندارد و مناسب بوده اما ردیف سوم بیشتر مناسب کودکان است. حجم محفظه بار این خودرو در حالت استاندارد 439 لیتر است که با تغییر حالت صندلی های ردیف دوم و سوم این رقم تا 2353 لیتر نیز افزایش پیدا می کند. تمامی این موارد دست به دست هم داده اند تا فضای لوکس کابین یکی دیگر از مزایای لکسوس LX570 باشد.

معایب خودرو لکسوس LX570

نکات مثبت لکسوس LX 570 را بررسی کردیم؛ در بخش بعدی از مقاله مزایا و معایب لکسوس LX 570 می خواهیم نگاهی به نقاط ضعف این غول ژاپنی بیاندازیم.

1. فضای کم صندلی ردیف سوم

لکسوس در این محصول خود از ردیف سوم صندلی ها استفاده کرده است که می توان در مواردی خاص از آن ها استفاده کرد. متأسفانه برخلاف آنچه در صندلی های ردیف اول و دوم شاهد هستیم، طراحان این خودرو برای سرنشینان ردیف سوم لکسوس LX 570 فضای کمی را در نظر گرفته اند. چنین مسئله ای باعث شده است تا این صندلی ها چندان کاربردی نبوده و تنها برای نشستن کودکان مناسب باشند.

البته باید توجه داشت که بخش انتهایی خودرو که به ردیف سوم صندلی های تاشو مجهز شده است، درواقع مکانی برای حمل چمدان ها و مواردی از این دست محسوب می شود؛ به همین دلیل است که صندلی های ردیف سوم این خودرو برخلاف صندلی های ردیف دوم به سمت جلو تا نشده و به سمت کناره ها جمع می شوند.

2. مصرف سوخت بالای موتور

این خودرو به عنوان یک غول متحرک 2680 کیلوگرمی که از یک موتور 5.7 لیتری 8 سیلندر برخوردار است، مصرف سوخت بسیار بالایی دارد. لکسوس LX570 در یک سیکل ترکیبی بیش از ۱۵ لیتر بنزین در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف می کند و در فضای شهری نیز مصرف سوخت این خودرو به حدود 20 لیتر در هر صد کیلومتر می رسد که با توجه به قیمت حال حاضر سوخت در کشور عزیزمان، چنین مصرف بالایی حتی برای افراد متمول نیز چندان به صرفه نخواهد بود.

این در حالی است که مصرف سوخت ترکیبی رقبایی همچون پورشه کاین و ولوو XC90 به ترتیب برابر با 10.5 و 7.7 لیتر در هر صد کیلومتر است!.

3. طراحی خسته کننده و قدیمی

این شاسی بلند لوکس و آفرود هرچند در زمان عرضه نظر بسیاری از هواداران را به خود جلب کرد، اما امروزه با توجه به آن که لکسوس LX 570 مدل 2013 یک خودروی قدیمی و تولید هفت سال پیش محسوب می شود، ظاهر آن با معیارهای طراحی روز چندان هم خوانی ندارد. از همین رو اغلب قشر جوان و افرادی که به خودروهای اسپرت و مدرن علاقه مند هستند، نمی توانند با نمای ظاهری لکسوس LX570 کنار بیایند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (642 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (191 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (153 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (56 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (29 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (21 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان