مزایا و معایب خودروی رنو کپچر

  دوشنبه، 16 تیر 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
مزایا و معایب خودروی رنو کپچر
به گفته بسیاری از کارشناسان و مالکان، کپچر تکان‌های ناشی از ناهمواری‌های جاده را به خوبی دفع نمی‌کند وسرنشینان به‌خصوص افرادی که در عقب نشسته‌اند، این تکان‌ها را به خوبی حس خواهند کرد. این نکته یک عیب بزرگ برای این خودرو محسوب می‌شود.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز،رنو کپچر کراس اوور کوچکی است که در بدو ورود به بازار کشور چندان مورد پسند مصرف کنندگان قرار نگرفت و دلیل عمده این موضوع علاقه خریداران به کراس اوورهای بزرگ تر با حجم موتورهای بالای 2000 سی سی بوده است. اما اکنون با توجه به رضایت کامل خریداران رنو کپچر از خودرویشان و با توجه به افزایش دانش خریداران ایرانی در ارتباط با پیشرانه های کم حجم مجهز به توربوشارژر عموما این روزها تقاضا برای رنو کپچر افزایش چشمگیر تری داشته است.


محاسن رنو کپچر

۱)طراحی بیرون(ظاهری) رنو کپچر :

خطوط جانبی برجسته با بدنه ۲ رنگ یک هماهنگی کامل را برای بیننده به ارمغان آورده است و شما هیچ وقت از ظاهر خودرو خود دلسرد نمی شوید، ظاهر این شاسی بلند انقدر قشنگ هست که نگاه ها را به سمت شما معطوف می کند. رنو کپچر به عنوان یک خودرو زیبا و فریبنده قابل تحسین است و خیابان های ایرانمان را نیز زیبا خواهد کرد.

تصویر
طراحی ظاهری رنو کپچر

۲)طراحی درونی(داخلی)رنو کپچر :

وقتی به سراغ رنو سواران جهان برویم و از آنان از طراحی داخلی رنو سوال کنیم اغلب دوستداران این خودروساز، سبک طراحی داخلی خودرو های این گروه صنعتی را خاص و انحصاری می دانند بر همین استناد هم به کابین(طراحی داخلی) رنو کپچر به عنوان یک طرح تکراری نگاه نمی کنند، نکته قابل ذکر این است که کابین رنو کپچر با طراحی ظاهری این محصول هم سو است و از رنگبندی هم جهت بهره برده است طراحی کلید و ابزار های داخلی هم از جهت زیبایی و دسترسی قابل قبول است.

تصویر
طراحی داخلی رنو کپچر

۳)ایمن بودن رنو کپچر:

حسن بعدی این محصول ایمنی مناسب و خوب این شاسی بلند است و نمره قبولی در تست تصادفات مهر تایید بر گفته ماست، هرچند نمونه فول این خودرو از شش کیسه هوا بهره می برد اما نمونه عرضه شده در ایران دارای چهار کیسه هوا می باشد، رنو کپچر فرانسوی موفق به کسب ۵ ستاره ایمنی شده است. وجود سیستم های هوشمند مانند: سيستم ترمز ضدقفل ABS، سيستم توزيع متعادل نيروي ترمزEBD، سیستم کنترل پایداری خودرو (ESC)، سيستم كنترل پايداري الكتريكي ESP، سيستم كمكي حركت در سربالايي HSA ، سيستم ترمز كمكي در موارد اضطراريEBA، به شما در انجام یک رانندگی ایمن کمک به سزایی خواهد کرد.


۴)مصرف سوخت :

با توجه به افزایش قیمت بنزین در کشور مطمئنا همه ما ایرانیان خواهان خرید خودرویی هستیم که مصرف سوخت پایین دارد و کپچر از آن جمله است، که با دارا بودن این حسن که در هر ۱۰۰ کیلومتر تنها ۴.۷ لیتر سوخت مصرف می کند در صدر بهترین ها در ایران است.

معایب شاسی بلند رنو کپچر

۱)حجم موتور بد(کم) رنو کپچر :

حجم موتور برای ما ایرانی ها خیلی مهم و حیاتی و حتی برخی مهم ترین عامل انتخاب خودرو را حجم موتور خوب می دانند.علت اینکه ما حجم موتور رنو کپچر را مورد انتقاد قرار دادیم این است که این خودرو از یک موتور ۱.۲ لیتری توربو شارژر بهره می برد و خوب این اصلا مناسب نیست.

۲)کم ارتفاع بودن کابین رنو کپچر :

وقتی شما از خارج به کپچر نگاه می کنید، آن را یک خودرو شاسی بلند تشخیص خواهید داد ولی زمانی که وارد کابین شوید نوع طراحی صندلی ها و ارتفاع کم آنها به شما اجازه نمی دهند که این حس را داشته باشید که سوار یک شاسی بلند هستید. لازم به ذکر است که سوار شدن در رنو کپچر مثل سوار شدن در تندر نود هست و هیچ تفاوتی ندارد.

تصویر
طراحی ظاهری رنو کپچر

۳)نبود صندلی برقی و سانروف در رنو کپچر :

در این رده قیمت معمولا این آیتم وجود دارد اما در رنو کپچر ارائه شده از ایران خودرو شاهد این دو تجهیزات نیستیم.

۴) استفاده از کابین جنس پلاستیک در رنو کپچر :

در حالی که همه از این موضوع در خودروهای چینی رنج می برند، باید بگوییم که اگر به سراغ کپچر بروند باز با همان صحنه آشنا، روبرو خواهند شد. چرا که سرتاسر فضای داخلی کپچر از پلاستیک سخت و ارزان قیمت پوشیده شده است که حس ناخوشایندی را برای سرنشینان ایجاد می کند.

۵) کابین لغزنده :

به گفته بسیاری از کارشناسان و مالکان، کپچر تکان های ناشی از ناهمواری های جاده را به خوبی دفع نمی کند وسرنشینان به خصوص افرادی که در عقب نشسته اند، این تکان ها را به خوبی حس خواهند کرد. این نکته یک عیب بزرگ برای این خودرو محسوب می شود.

۶) فعال نبودن برخی آیتم ها در رنو کپچر :

به گفته مالکان کپچر برخی از آپشن های ذکر شده در کاتالوگ این خودرو فعال نیستند. سیستم قفل شدن در ب ها بعد از شروع حرکت ، پاور ویندوز برای شیشه های جلو ، GPS و AFS ( چراغ های تطبیق پذیر جلو با چرخش فرمان) مهم ترین این آپشن ها هستند که برخی از آنها مانند GPS رنو توسط نمایندگی فعال می شود اما نقشه ایران را ندارد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (655 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (194 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (56 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (22 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (16 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (13 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان