ساعدنیوز
ساعدنیوز

مزایا و معایب خودروی تندر ۹۰

  سه شنبه، 03 تیر 1399   زمان مطالعه 12 دقیقه
مزایا و معایب خودروی تندر ۹۰
به طور قطع مهمترین حسن تندر ۹۰ موتور این خودرو می باشد، داچیا رومانی در زیر کاپوت این خودروی پرفروش موتوری با حجم ۱۵۹۸ cc قرار داده است، بی شک بالا بودن دور موتور در دنده های مختلف باعث کشش بالای این خودرو شده است

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، تولید تندر90 بعد از یک ماجرای جنجالی سرانجام در سال 1386 آغاز شد. استقبال سرد مشتریان از تیپ پایه آن یعنی تیپ E0، که فاقد ویژگی های ابتدایی (مانند کولر، ایربگ سرنشین جلو و فرمان هیدرولیک) بود، منجر به توقف عرضه این تیپ در ابتدای دهه 90 شمسی شد. تیپ E1 تندر نیز، که نسبت به E2 ویژگی هایی مانند سی دی پلیر، پشت سری عقب، شیشه بالابر برقی عقب و ریموت کنترل را نداشت، در سال 1392 عرضه اش متوقف شد و جالب تر اینکه ایران خودرو در همین سال، تندر اتومات را به بازار فرستاد. از تابستان 1396 تولید فیس لیفت این خودرو با نام تندر90 پلاس آغاز شد که عمده ویژگی های جدیدش علاوه بر تغییرات ظاهری، شامل تغییر داشبورد و تریم داخل کابین (هماهنگ با رنو ساندرو) و برخی اصلاحات فنی می شود. یکی از مهم ترین تغییراتی که در اواسط دهه 90 شمسی برای خانواده تندر90 رخ داد، نصب گیربکس جدید JHQ روی آن بود. این گیربکس جدید را ابتدا پارس خودرو روی استپ وی دنده ای گذاشت و وقتی عملکرد مثبتش نسبت به گیربکس قدیمی تر JH3 به همگان ثابت شد، پارس خودرو آنرا روی ساندرو دنده ای، تندر و حتی پارس تندر هم قرار داد. بعد از پارس خودرو، نوبت به ایران خودرو رسید و این شرکت نیز خانواده تندر پلاس خود را با همین گیربکس جدید به بازار فرستاد و سپس از اواخر سال 96 این گیربکس را روی تندر E2 هم گذاشت.

تصویر
طراحی خارجی تندر ۹۰

معایب تندر ۹۰

۱-میدان دید عقب محدود:

خیلی از دارندگان تندر ۹۰ از میدان دید کم عقب در هنگام رانندگی شکایت دارند و معتقدند که میدان دید عقب تندر ۹۰ از مهم ترین معایب این خودرو به حساب می آید، اگر شما هم پشت فرمان ال ۹۰ نشسته باشید مطمئنا با این دوستان هم عقیده خواهید بود. چراکه ارتفاع زیاد درب صندوق عقب باعث کمتر شدن میدان دید راننده شده است، تا جایی که برخی معتقدند که اگر راننده تازه کاری پشت تندر ۹۰ بنشیند به راحتی قادر به دنده عقب رفتن با ال ۹۰ نخواهد بود.

۲-سیستم صوتی:

تندر ۹۰ به هیچ وجه دارای سیستم صوتی خوبی نیست در زیر به بیان ایرادهای آن خواهیم پرداخت:

  1. نکته دیگر و ناامید کننده در این بخش هم این است که سیستم پخش کننده تندر ۹۰ در کمال تعجب قابلیت اتصال USB و بلوتوث را ندارد(AUX دارد فقط)و شما نمی توانید که آهنگ های خودتان را به وسیله ی موبایل و یا فلش پخش کنید.
  2. راننده تندر ۹۰ هرگز نمی تواند از طریق این خودرو به مکالمه بپردازد.

پس اگر قصد خرید ال ۹۰ را دارید و سیستم صوتی برایتان مهم است پس از خرید خودرو به فکر تعویض سیستم صوتی باشید.

۳-صندلی ها:

از مهمترین قسمت های یک خودرو صندلی های آن است، چراکه باید هم بزرگ و هم راحت باشند، اگر این چنین نباشد در مسیرهای طولانی سرنشینان دچار خستگی می شوند، در تندر ۹۰ ما شاهد صندلی های کاملا معمولی هستیم به طوری که برخی از افراد معتقدند طراحان رنو از نیمکت پارک برای طراحی صندلی های عقب این خودرو کمک گرفته اند، جالب تر آن است که در نسخه کم آپشن تندر ۹۰ حتی پشت سری هم برای صندلی های بخش عقب تعبیه نشده است. البته بالا بودن ارتفاع سقف باعث دلگرمی افراد قد بلند در سفرهای برون شهری خواهد بود. در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت.

تصویر
طراحی داخلی تندر ۹۰

۴-طراحی داخلی و خارجی:

همان طور که در ابتدا مقاله هم اشاره کردم تندر ۹۰ به اعتقاد خیلی از افراد اصلا خودرو زیبایی به حساب نمی آید، و خیلی از خریداران خودرو(در این بازه قیمتی)به علت طراحی این خودرو بیخیال خرید تندر ۹۰ می شوند، تندر ۹۰ نه فقط در بخش بیرونی بلکه در بخش داخلی هم دارای طراحی بسیار ضعیفی است به طوری که حتی در برابر خودروهای ساخت ایران هم حرفی برای گفتن ندارد، البته چند وقتی است که محصولی با نام تندر پارس(فیس لیفت جدید تندر ۹۰)ارائه می شود، و طراحان ایرانی در بخش هایی تغییراتی را به تندر ۹۰ داده اند تا شاید بتوانند کمی از این ایراد کم کنند اما متاسفانه این کار هم باعث رفع این ایراد نشده است.(حتی برخی معتقدند زشت تر هم شده است.)

اما به هر تدبیر برخی ها هم هستند که معتقدند طراحی تندر ۹۰ خوب و با توجه به قیمتش منطقی است، پس این بخش را می توان برای آنها عیب به حساب نیاورد، چرا که طراحی یک خودرو تا حد بسیار زیادی سلیقه ای است.

۵-قیمت لوازم یدکی:

تندر ۹۰ در کل خودروی کم خرجی است اما متاسفانه دارای قطعات پر خرجی است، البته ناگفته نماند که تندر ۹۰ بعد از پژو ۲۰۶ در این رده قیمتی دارای قطعات گران تری نسبت به رقبایش است، و قیمت قطعات تندر ۹۰ در حد قیمت دیگر خودروهای بالارده خودش در بازار می باشد.

تصویر
تندر ۹۰

۶-امکانات رفاهی:

تندر ۹۰ که در اصل محصول داچیا رومانی است به هیچ وجه خودروی پر آپشنی نیست و مانند برادر بزرگترش داستر همه را از این لحاظ ناامید کرده است، ابتدا به بیان تیپ ها و نسخه های گوناگون ال ۹۰ خواهیم پرداخت:

تندر ۹۰ نسخه E0:

این نسخه کم آپشن ترین و طبیعتا ارزان ترین نسخه تندر ۹۰ است، ساده ترین راه تشخیص نسخه مذکور این است که به سپرهای آن توجه کنید چرا که کل سپر جلوی آن سیاه رنگ می باشد. سطح امکانات رفاهی در این نسخه بسیار کم است به طوری که سرنشینان این خودرو باید شیشه های جلو را با دست باز و بسته کنند و یا در قسمت داشبورد چراغی تعبیه نشده است و در تاریکی مطمئنا باید از نور چراغ قوه برای پیدا کردن محتویات داشبورد کمک بگیرید. همچنین این نسخه دارای بدترین نوع رینگ است.

تندر ۹۰ نسخه E1:

این نسخه دارای آپشنهای بیشتری نسبت به نسخه قبل است، و راه تشخیص آن این است که در بخش سپر جلو رنگ این سپر با رنگ خود ماشین یکی است و فقط جلو پنجره اش در پشتش رادیاتور قرار گرفته و مشکی رنگ است. در زیر امکانات رفاهی و ایمنی این نسخه قابل مشاهده است:

تندر ۹۰ نسخه E1

  • کیسه های هوا (نوع و تعداد): یک عدد ، کیسه هوای راننده
  • سیستم های پایداری و کمک راننده: ترمز ضد قفل ABS
  • سیستم های امنیتی و حفاظتی: سامانه ضد سرقت ،قفل مرکزی با ریموت رادیویی
  • سیستم فرمان و هدایت پذیری: قدرت کمکی هیدرولیکی
  • نوع غربیلک: سه شاخه
  • سیستمهای تهویه مطبوع: کنترل دستی
  • سیستم صوتی و تصویری: رادیو پخش CD به همراه پخش MP3
  • سیستم صندلیهای جلو: تنظیم دست
  • سیستم آیینه ها: آیینه های جانبی تا شونده با قابلیت تنظیم دستی از داخل
  • سیستم شیشه ها: شیشه های جلو با تنظیم برقی
  • سیستم روشنایی جلو: چراغهای جلو با قابلیت تنظیم زاویه نور
  • سیستم روشنایی عقب: چراغ مه شکن به همراه چراغ سوم ترمز
  • سنسورهای پیش فعال: چراغ هشدار دهنده عیب یاب موتور

تندر ۹۰ نسخه E2:

این نسخه پر آپشن ترین و طبیعتا گران ترین نسخه تندر ۹۰ است و راه تشخیصش هم این است که در بخش سپر جلو، رنگ سپر و جلو پنجره با رنگ خودرو یکی است. نسخه مذکور دارای با کیفیت ترین رینگ در بین سه نسخه ال ۹۰ می باشد. این نسخه هم به صورت دستی و هم به صورت اتوماتیک عرضه می شود. در زیر امکانات رفاهی و ایمنی این نسخه قابل مشاهده است:

  • کیسه های هوا ( نوع و تعداد ): دو عدد ، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو
  • سیستم های پایداری و کمک راننده:ABS دارای ۴ کاناله به همراه EBD
  • سیستم های امنیتی و حفاظتی: سامانه ضد سرقت ،قفل مرکزی با ریموت رادیویی
  • سیستم فرمان و هدایت پذیری: قدرت کمکی هیدرولیکی
  • نوع غربیلک: سه شاخه
  • سیستمهای تهویه مطبوع: کنترل دستی
  • سیستم صوتی و تصویری: رادیو CD به همراه MP3 به همراه ۴ بلند گو
  • سیستمهای مولتی مدیا: دارای نمایشگر چند منظوره جهت نمایش اطلاعات سفر و اطلاعات راننده
  • سیستم صندلیهای جلو: دارای تنظیم دستی ، پشت سری صندلیهای جلو با تنظیم برقی ، صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع
  • سیستم آیینه ها: آیینه های جانبی به همراه تنظیم برقی
  • سیستم شیشه ها: بالابر شیشه های جلو و عقب برقی
  • سیستم روشنایی جلو: چراغهای جلو با قابلیت تنظیم زاویه نور ، مه شکن جلو
  • سیستم روشنایی عقب: چراغ مه شکن به همراه چراغ سوم ترمز
  • سنسورهای پیش فعال: چراغ هشدار دهنده عیب یاب موتور

محاسن تندر ۹۰

اولین حسن موتور پرقدرت و پرتوان:

به طور قطع مهمترین حسن تندر ۹۰ موتور این خودرو می باشد، داچیا رومانی در زیر کاپوت این خودروی پرفروش موتوری با حجم ۱۵۹۸ cc قرار داده است، بی شک بالا بودن دور موتور در دنده های مختلف باعث کشش بالای این خودرو شده است، اگر دنده عقب را هم حساب کنیم گیربکس ال ۹۰ را باید ۶ دنده ای حساب کنیم، البته نسخه اتومات ال ۹۰ پنج دنده ای است، موتور ال ۹۰ شانزده سوپاپه است و سیستم انژکتور چند نقطه ای هم دارد، قدرت تندر ۹۰ به چرخهای جلو منتقل می شود، در زیر مشخصات موتور ال ۹۰ قابل مشاهده است:

  • حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار): ۱۰۵ اسب بخار در ۵۷۵۰ دور در دقیقه
  • حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر): ۱۴۰ نیوتون متر در ۳۷۵۰ دور در دقیقه
  • توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر): ۶۵٫۶ اسب بخار بر لیتر

دومین حسن شتاب و مصرف سوخت:

با توجه به بالا رفتن قیمت سوخت در چند سال اخیر مطمئنا مصرف سوخت از فاکتورهای بسیار مهم برای خرید یک خودرو می باشد، ال ۹۰ از لحاظ مصرف سوخت در بازه قیمتی خود بهترین جایگاه را دارد، مصرف سوخت شهری، جاده ای و ترکیبی این خودروی فرانسوی به ترتیب برابر با ۱۱.۱، ۶.۶ و ۸.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. حجم باک این خودرو هم ۵۰ لیتر است.

در خصوص شتاب تندر ۹۰ هم باید گفت که ال ۹۰ قادر است در مدت زمان ۱۱.۷ ثانیه از سرعت صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد، در ضمن حداکثر سرعت تندر ۹۰ هم ۱۷۵ کیلومتر در ساعت است.

مشخصات تندر ۹۰ دنا ۲۰۶ صندوق دار رانا
حداکثر توان خروجی (اسب بخار) ۱۰۵ ۱۱۴ ۱۱۰ ۱۰۵
مصرف سوخت ترکیبی(لیتر) ۸.۳ ۷.۷ ۶.۶ ۶.۶
حجم باک بنزین(لیتر) ۵۰ ۶۰ ۵۰ ۵۰
حجم صندوق عقب(لیتر) ۵۱۰ ۵۰۰ ۳۲۵ ۴۰۰
حداکثر سرعت(کیلومتر در ساعت) ۱۷۵ ۱۹۰ ۱۹۳ ۱۸۹
شتاب صفر تا صد(ثانیه) ۱۱.۷ ۱۳.۵ ۱۱.۴ ۱۲

سومین حسن صندوق عقب:

حجم صندوق عقب تندر ۹۰ یکی از مهم ترین محاسن این خودرو محسوب می شود چرا که در این بازه قیمتی و حتی در این کلاس خودرویی بیشترین حجم را دارد، حجم صندوق عقب تندر ۹۰ از سمند هم کمی بیشتر است و این امر باعث می شود که در مسافرت خیال سرنشینان را راحت کند.

  1. حجم صندوق عقب رانا : ۴۰۰ لیتر
  2. حجم صندوق عقب ۲۰۶ صندوق دار : ۳۲۵ لیتر
  3. حجم صندوق عقب تندر ۹۰ : ۵۱۰ لیتر
  4. حجم صندوق عقب سمند LX (موتور ای اف ۷ ) : ۵۰۰ لیتر
  5. حجم صندوق عقب پژو پارس : ۴۷۰ لیتر

چهارمین حسن استهلاک کم:

از مهمترین محاسن تندر ۹۰ باید به کارایی خوب این خودرو اشاره کرد، بخشی که در خودروهای چینی از بزرگترین معایبش به شمار می آید، اگر قیمت بالای لوازم یدکی تندر ۹۰ را فاکتور بگیریم این خودرو در کل یک خودروی کم هزینه به شمار می آید، بی شک اگر به خودرو رسیدگی کافی کنید، تا چندین سال احتیاجی به تعمیرش ندارید، این مزیت را در کمتر خودرویی(در این محدوده قیمتی)سراغ دارم.

پنجمین حسن ایمنی:

همان طور که در ابتدای مقاله هم گفتم تندر ۹۰ موفق شده ۳ ستاره از ۵ ستاره ایمنی موسسه اروپایی ENCAP را دریافت کند، و بی شک در این بازه قیمتی عملکرد بسیار مناسبی محسوب می شود، چرا که اکثر رقبای تندر ۹۰ در هیچ آزمون ایمنی حتی شرکت هم نکرده اند و اطلاعاتی از آنها در این خصوص در دست نیست.

قطعات داخلی ال ۹۰ توسط مهندسین رنو به گونه ای طراحی شده است که در زمان تصادف فشرده می شوند، در ضمن باک بنزین تندر ۹۰ هم در کف خودرو و با فاصله از کمک فنرهای آن قرار گرفته شده است که همین امر باعث می شود که در زمان تصادف از عقب باک بنزین سوراخ نشود، مهندسین رنو در پشت صندلی های عقب تندر ۹۰ یک لایه ی عرضی قرار داده اند که همین امر باعث شده که از صندوق عقب جسمی به کابین خودرو راه پیدا نکند، داشبورد ها هم دارای ساختار لانه زنبوری جالبی هستند، که این ساختار در کنار جنس آن(پلی پرولین)باعث می شود که در زمان تصادف از جلو زانو فرد دچار آسیب دیدگی نشود.

خوب با این تفاسیر فقط می توان سمند، پژو پارس و دنا را رقیب جدی تندر ۹۰ در بخش ایمنی دانست، چرا که بی تردید پراید، تیبا و… توان رقابت در برابر تندر ۹۰ را نخواهند داشت و اختلاف بین آنها با تندر ۹۰ به شدت زیاد است، اما در بین محصولاتی که ذکر کردم به جرات می توانم بگویم که سمند به اعتقاد من دارای بدنه مقاومی است و بدنه آن توان رقابت با تندر ۹۰ را دارد.

ششمین حسن ابعاد:

در بخش معایب از طراحی بد صندلی ها گفتیم اما در این بخش می خواهیم در خصوص فضای مناسب کابین برای شما بگوییم، چرا که عده زیادی اعتقاد دارند که با توجه به ارتفاع مناسب سقف در سفرهای طولانی صندلی ها باعث اذیت آن ها نمی شود، (با توجه به رقبا و قیمتش می توان حرفشان را تا حدودی منطقی دانست.)و به نوعی فضای مناسب در تندرو ۹۰ باعث خنثی شدن ایراد صندلی ها در این خودرو شده است، شاید داچیا این حسن را مدیون طراحی جعبه گونه تندر ۹۰ است.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری بسیار قدیمی از 17 سالگی آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب/ساده زیستی رهبر از ابتدای زندگی (278 نظر) میز عزای ساده و بدون تجملات مادر محسن کیایی، مجری برنامه صداتو +عکس/ روحشون شاد چه چهره دلنشینی داشتن (153 نظر) بهترین گردو ایران متعلق به کدام شهر است (131 نظر) (عکس) دمپایی‌های لاکچری بچه‌های دهه شصت / هر کی از اینا برای بچش می‌خرید خیلی لاکچری بود ... (102 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان فریبا نادری/ روحش شاد و یادش گرامی (63 نظر) شبی که محمود احمدی نژاد مهمانِ خانه ابدی مادرش شد و در آن خوابید+عکس/روحش شاد و یادش گرامی... (49 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس / عاشقانه های ریما و امیر جعفری ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (40 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (34 نظر) حضور چهره های فوتبالی در بیمارستان و روحیه دهی به علی دایی در عیادت از اسطوره فوتبال+ عکس/ مهدی رحمتی، عادل فردوسی‌ پور، کارلوس کی‌روش و ... (33 نظر) (عکس) زیبایی بی حد و اندازه روژان سریال نون خ در عکسی که هدیه بازوند در اینستاگرامش منتشر کرد / مهیار حق داره این قدر عاشقش باشه ... (31 نظر) خلاقیت خنده دار و هوشمندانه قصاب اهوازی برای فریب گوسفند و قربانی کردنش حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (24 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همیشه عضو خانواده پرسپولیس هستم/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم (24 نظر) نگاهی به گل آرایی فوق زیبا و شیک مراسم ترحیم رضا داوودنژاد/ واقعا حیف جوونیش+عکس (23 نظر) میز عزای شیک پسر نسرین مقانلو با گل آرایی منحصر به فرد و شمع و تسبیح/ حیف جوونیش+عکس (21 نظر) رونمایی از خواهر زیبا و واقعی رحمان و رحیم پایتخت / فقط شباهت بی حد و اندازه به برادراش+عکس (19 نظر)
دیگران می‌خوانند   
(ویدیو) سماع بسیار زیبای پارسا پیروزفر و ابراهیم چلیک کول، بازیگر ترک فیلم "مست عشق" خلاقیت منحصربفرد فروشنده هندوانه برای راحت کردن کار خریداران در خوردن این میوه خوشمزه تابستانی در خیابان+عکس/ تمیز و باسلیقه👌 عکس لو رفته از پشت صحنه سریال پایتخت/ دو قلوها و عمو ارسطو!! +عکس وحشتناکترین مراسم پذیرایی از شرکت کنندگان در مراسم تدفین در برزیل و ونزوئلا/ واقعا باورنکردنی و شوکه کننده ست! خنده بیجا جان جوان تهرانی را گرفت! هادی چوپان و عضله نمایی از پاهایش روی صندلی/ همه رگ هاش زده بیرون ماشالله+ فیلم پیکانی که قیمتش بیشتر از لکسوس بود توسط پلیس یزد توقیف شد جشن تولد 25 سالگی آلین، پسر خوش تیپ حسن جوهرچی با حضور دو پت خانگیش + عکس/ چقد جای باباش خالیه تصویری بسیار قدیمی از 15 سالگی حسن روحانی سیاستمدار ایرانی/ چهره شون اصلا قابل شناسایی نیست رونمایی از همسر واقعی و جوان کاظم نوربخش، سلمانِ سریال نون خ +عکس محسنی اژه ای؛ باید با متعرضین به جان و مال مردم و بیت‌المال برخورد بازدارنده داشت / با شفافیت و دادگاه علنی بسیار موافقم 7 ثانیه زمان دارید تا گربۀ جاسوسی که در مدرسۀ سگ‌ها مخفی شده، پیدا کنید عوامل روند کاهشی بازار ارز بررسی شد/ ماجرای افت قیمت دلار نگاهی به ماشین لوکس و هوش پَران بهاره رهنما سلبریتی ایرانی/ این ماشین نیست که هواپیماست +عکس مدل ماشین تسلا سایبرتراک هوش پران رضا گلزار هدیه برای خانومش آیسان/ این ماشین نیست تانکه😍👌 تصویر خانه‌ی پدری فروغ فرخزاد / چقدر خونه‌ی قشنگیه! بلای دردناکی که 4 مرد افغان بر سر یک نوجوان 16 ساله ایرانی آوردند+ویدیو چرا پنج کنسرت در تهران لغو شد؟ (ویدئو) وقتی از کنکوری‌ها میپرسی کنکور چطور بود؟! کشمکش بر سر سه هزار میلیارد تومان؛ دولت برنده است یا مجلس؟ خلاقیت خنده دار دانش آموز تنبل در پاسخ به سوال ریاضی حماسه ساز شد+عکس/حیف انیشتین این نخبه رو ندید مرد (ویدئو) "کامپیوتر آنتیکیترا"، شاهدی بر نبوغ بشریت در دوران باستان! نگاهی به اتاق خواب ساده و بدون تجملات بهنوش بختیاری+عکس/ چرا همه چی درهم برهمه؟ (ویدئو) وحشت فامیل دور از پیشرفت تکنولوژی هوش پلاستیکی/ فقط دلایلش از علت نابودی صنف درماندگان! (عکس) تفریح جالب بچه های حسین ماهینی در یک روز بکر بهاری / کوچولو ها چه خوب دارن موتور سواری می کنن! اشکان خطیبی سلبریتی بخت برگشته ای که دیگر احساس خوشبختی نمی کند/ حواشی داغ امروز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 میز عزای ساده و بدون تجملات حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله ها در حیاط خانه اش +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی فرزاد، برادر بزرگ فرهاد مجیدی در کنار آرامگاه ابدی پدرش /روحشان شاد و یادشان گرامی +عکس (ویدئو) حضور عزت‌الله انتظامی بدون کنکور در دانشگاه پس از بازی در فیلم گاو/ فقط گفتم می‌خواهم سواد داشته باشم! دابسمش خانوادگی آهنگ معروف هوروش بند توسط علیرضا بیرانوند و اکرم بانون در ماشین لاکچری عیادت پژمان جمشیدی پرسپولیسی از بازیگر زن معروف سینما و فیلم جنجالی بی بدن + عکس تصویری از خانه ابدی نجم الدین شریعتی مجری برنامه سمت خدا/ از شعر روی سنگ قبر تا تاریخ فوت ... +عکس (ویدئو) خلاقیت بی‌نظیر در اختراع دفتر هوشمند/ دیگه لازم نیست از جزوه‌هات عکس بگیری! سلفی فرهاد مجیدی با فرزندان بامزه و خوشگلش در ماشین لاکچری و میلیاردی 10ساله شد/ فقط ژست خفن بردیا +عکس لاو ترکاندن هادی چوپان برای پسر ته تغاری اش سورنا با یک شعر تُرکی فضای مجازی را زیر و رو کرد/ عجب هم خوش سلیقه است آقای عضله تصاویر واقعی از تعقیب بالگردهای دشمن بعثی توسط خلبان شهید شیرودی+ویدئو رونمایی از کیک تولد خوشمزه و منحصر بفرد بهرام رادان با دیزاین توت فرنگی و بلوبری+عکس/ مبارکا باشه روزی که نقی معمولی و ارسطو عامل مهمان عادل فردوسی پور در برنامه نود شدند/ محسن تنابنده وضعیت بهداشتی اسفبار استودیوی 90 رو لو داد +فیلم (ویدئو) توصیۀ شنیدنی استاد جواد خیابانی به کنکوری‌‌ها/ درس نخونید... دختر قشنگ سیدحسین حسینی، مانلی در کنار رامان برادر عزیز و کوچولویش / چه قاب فوق العاده خوشگل و نازی +عکس
تیتر امروز   
همسر آینده ژوزه مورایس، بازیگر فیلم اصغر فرهادی شد وحشتناکترین مراسم پذیرایی از شرکت کنندگان در مراسم تدفین در برزیل و ونزوئلا/ واقعا باورنکردنی و شوکه کننده ست! خنده بیجا جان جوان تهرانی را گرفت! پیکانی که قیمتش بیشتر از لکسوس بود توسط پلیس یزد توقیف شد محسنی اژه ای؛ باید با متعرضین به جان و مال مردم و بیت‌المال برخورد بازدارنده داشت / با شفافیت و دادگاه علنی بسیار موافقم عوامل روند کاهشی بازار ارز بررسی شد/ ماجرای افت قیمت دلار چرا پنج کنسرت در تهران لغو شد؟ کشمکش بر سر سه هزار میلیارد تومان؛ دولت برنده است یا مجلس؟ اشکان خطیبی سلبریتی بخت برگشته ای که دیگر احساس خوشبختی نمی کند/ حواشی داغ امروز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 مراقبت رمانتیک پلنگ سفید از جفت باردارش/ واقعا گاهی باید از حیوانات درس مهربانی گرفت😍 (عکس)چهره باورنکردنی و عجیب توکا فرهنگ /دختر داریوش فرهنگ کپی امیر تتلو شد!! (فیلم) شرط عجیب یک دختر برای پسری که استعداد و آینده خوانندگی داره/«یا من رو انتخاب کن یا خواننده شدن» (ویدئو)خانه 9 میلیون دلاری و فوق لوکس همسر خاوری در کانادا!!/چقدر لاکچری و شیک طراحی شده (فیلم) سوپرماکت رفتن عجیب نعیمه نظام دوست/میگه این کره حیوانیه یا انسانی!/خودش ترکید از خنده 😄 ویدئوی پرویز پرستویی از کاسبی پسران خاوری /جنجال خانواده خاوری در کانادا خبر ساز شد...
منتخب روز   
نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده