معایب و نقاط ضعف خودروی تندر 90

  یکشنبه، 30 شهریور 1399   زمان مطالعه 8 دقیقه
معایب و نقاط ضعف خودروی  تندر 90
یکی از بارزترین معایب تندر 90 طراحی نامناسب آن می باشد.اگرچه خودروی تندر ۹۰ یک خودروی اروپایی قلمداد می‌شود اما برعکس دیگر محصولات شرکت‌های اروپایی از طراحی مناسبی در بدنه و قسمت‌های داخلی خودرو برخوردار نیست. این خودرو که در سال ۲۰۰۴ به بازار عرضه شد طراحی بسیار ساده و خط‌کشی شده‌ای دارد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز،تندر 90 یکی از سدان های ساخت رنو است که از چندین سال پیش وارد بازار ایران شد. تندر 90 یا همان ال 90 در بازارهای جهانی از جمله روسیه و برزیل با نام داچیا لوگان شناخته می شود و توسط برند داچیا که یکی از زیرمجموعه های کمپانی رنو در کشور رومانی است، به تولید می رسد.

تندر 90 در ابتدا قرار بود به عنوان جایگزین پیکان به بازار بیاید اما این وعده هیچ گاه محقق نشد و به دلایل مختلفی از جمله تحریم های بین المللی علیه ایران، تندر 90 در عمل به یک خودرو دور از دسترس برای قشر ضعیف جامعه تبدیل شد. به هر روی تولید ال 90 در ایران ادامه یافت و این خودرو با استقبال بسیار خوب مشتریان روبه رو شد.

تندر 90 در حال حاضر توسط شرکت های ایران خودرو و پارس خودرو به تولید می رسد. یکی از مهم ترین نکات مثبت در ال 90، ویژگی های فنی مناسب به همراه استهلاک پایین است که در مقایسه با بسیاری از رقبا از جمله پژو پارس، دنا، رانا و 206 صندوق دار عملکرد بهتری از خود نشان می دهد.

تندر 90 در چند تیپ محتلف عرضه می شود؛ E0، E1 و E2 که از نظر آپشن ها با یکدیگر تفاوت هایی دارند ولی تفاوتی میان ویژگی های فنی آنها نیست. به علاوه اینکه کمی بعد از عرضه تندر 90 با جعبه دنده دستی، ایران خودرو و پارس خودرو تصمیم به عرضه جعبه دنده اتوماتیک را هم برای این خودرو گرفتند. البته تولید تندر 90 اتوماتیک در حال حاضر متوقف شده است

تصویر
طراحی ظاهری تندر 90

ما تصمیم داریم در ادامه این مقاله شمارا با معایبی از خودروی تندر ۹۰ آشنا کنیم که ممکن است تصمیم شمارا برای خرید این خودروی رومانیایی عوض کند.

طراحی نامناسب تندر 90

یکی از بارزترین معایب تندر 90 طراحی نامناسب آن می باشد.اگرچه خودروی تندر ۹۰ یک خودروی اروپایی قلمداد می شود اما برعکس دیگر محصولات شرکت های اروپایی از طراحی مناسبی در بدنه و قسمت های داخلی خودرو برخوردار نیست. این خودرو که در سال ۲۰۰۴ به بازار عرضه شد طراحی بسیار ساده و خط کشی شده ای دارد. در طراحی این خودرو خبری از خم ها و همچنین ظرافت های طراحی اروپایی وجود ندارد.

در جلو و عقب خودرو با چراغ های بزرگ و ساده روبه رو هستید که البته از کارکرد نسبتاً مناسبی برخوردار است. طراحی داخلی خودروی تندر ۹۰ نیز از سادگی های بسیار زیادی برخوردار است به طوری که داشبورد خودرو هیچ گونه جذابیتی برای راننده و سرنشینان ایجاد نخواهد کرد. به جرأت می توان گفت که در طراحی خودروی تندر ۹۰ از ویژگی های اقتصادی بسیار زیادی استفاده شده است و تا حدی که امکان پذیر است تجهیزات ساده و کم در خودرو تعبیه شده اند.

برای مثال شرکت داچیا سعی کرده است با جانمایی دکمه های شیشه بالابر در قسمت میانی خودرو از تکرار آن ها بر روی دسته های درب خودداری نماید. در یک کلام می توان گفت طراحی خودروی تندر ۹۰ به طوری انجام شده است که قابلیت ایجاد جذابیت برای انتخاب این خودرو را از خریداران گرفته است.

معایب فنی تندر 90

اگرچه خودروی تندر ۹۰ خودرویی است که در صورت مراقبت سرویس های مناسب چندین سال بدون آزار و مراجعه به تعمیرگاه به شما سرویس خواهد داد، اما بایستی گفت برخی از موارد فنی این خودرو دارای مشکلاتی است که ممکن است شمارا بشدت گرفتار نماید.

بزرگ ترین ایراد فنی خودروی تندر ۹۰ را می توان در قسمت پلوس و مربوط به گردگیر پلوس دانست. گردگیر پلوس در خودروی تندر ۹۰ به طوری طراحی شده است که درصورتی که براثر استهلاک و یا برخورد سنگ و اجسام دیگر دچار پارگی گردد واسکازین گیربکس شما تخلیه شده و ممکن است به گیربکس آسیب های جدی وارد شود. این نکته یکی از مسائلی است که بسیاری از دارندگان خودروی تندر ۹۰ با آن آشنا نبوده و خطر جدی آن ها را تهدید می نماید.

در مقایسه گردگیر پلوس خودروی تندر ۹۰ با خودروهای پژو توان گفت که خودروهای پژو دارای بست ها و لایه دومی برای نگهداری واسکازین در صورت پاره شدن گردگیر پلوس بوده و احتمال پیشامد چنین مشکلی در خودروهای پژو بسیار کمتر خواهد بود.

در صورت خرابی گیربکس و یا بسیاری از قطعات دیگر داخل محفظه کاپوت ما این مشکل روبه رو خواهید بود که به خاطر شرایط طراحی فنی قطعات و تجهیزات داخل کاپوت امکان باز کردن یک قطعه در بسیاری از موارد به تنهایی وجود ندارد. برای مثال برای باز کردن گیربکس برای تعمیرات و یا تعویض دیسک و صفحه کلاج قسمت های مربوط به فرمان همچنین باتری و ECU خودرو باز شود که این مسئله نیز یکی از مشکلات بزرگ خودروی تندر ۹۰ در قسمت طراحی فنی قلمداد خواهد شد.

سیستم مرتبط با تسمه تایم این خودرو یکی از حساسیت های فنی موجود در موتور خودروی تندر ۹۰ است که بایستی در رانندگی و به خصوص برای دنده معکوس های ناگهانی بسیار به آن توجه و دقت داشته باشید. همچنین دقت داشته باشید که خودروی تندر ۹۰ نسبت به تعویض روغن و مدت زمان تعویض روغن بسیار حساس بوده و درصورتی که در مورد تعویض روغن به موقع خودروی تندر ۹۰ کم اهمیت باشید ممکن است پس از مدت زمانی مجبور به تعویض قسمت استکانی سوپاپ های خودرو که وظیفه ی تنظیم سوپاپ ها با استفاده از فشار روغن را بر عهده دارند بشوید.

میرسیم به یکی دیگر از معایب تندر 90 که برای برخی از رانندگان تا حدودی آزار دهنده است.در بررسی تجربه سواری در خودروی تندر ۹۰ بایستی گفت که کم بودن آپشن ها و امکانات رفاهی داخل خودرو مانند عدم وجود سیستم صوتی و تصویری مناسب یکی از معایب بزرگی است که تجربه ی سواری در تندر ۹۰ را تحت تأثیر قرار می دهد. همچنین درصورتی که به عنوان سرنشین ردیف عقب در مسیرهای طولانی در خودروی تندر ۹۰ حضورداشته باشید به راحت نبودن نشیمن صندلی های عقب اذعان خواهید داشت. اگرچه در خودروی تندر نود فضای کافی برای راننده و دیگر سرنشینان برای مسافرت های طولانی وجود دارد اما راحت نبودن صندلی ها به خصوص در قسمت عقب می تواند مشکل ساز باشد.

در مورد تجربه سواری راننده نیز می توان گفت که خودروی تندر ۹۰ به خاطر حجم موتور پایین توانایی های زیادی در ما نوردهی رانندگی برخوردار نیست. همچنین به خاطره صرفه جویی های صورت گرفته سیستم های ترمز چرخ های عقب نیز دیسکی نبوده که تا حدود زیادی از قدرت ترمز این خودرو کاسته است.

در مواقع بارانی یکی از مشکلاتی که بسیار به چشم می آید عدم وجود سنسور باران برای تنظیم سرعت برف پاک کن و همچنین عدم وجود سیستم دستی تنظیم سرعت برف پاک کن می باشد. برخلاف بسیاری از خودروهای هم رده تندر ۹۰ این خودرو هیچ گونه سیستم خودکاری برای و پایین دادن شیشه ها وجود ندارد.

در قسمت تجربه سواری خودروی تندر ۹۰ می توان گفت فقط درصورتی که شما از خودروی خود انتظارات بسیار کمی را داشته باشید این خودرو می تواند یکی از گزینه های مناسب شما باشد.

آپشن ها و امکانات رفاهی کم

یکی از بزرگترین معایب تندر 90 آپشن های رفاهی بسیار کم ان می باشد.

در خودروی تندر ۹۰ از آپشن ها و امکانات رفاهی بسیار کمی استفاده شده است به طوری که می توان این خودرو را یکی از خودروهای سطح پایین بازارهای جهانی با رویکرد اقتصادی و قیمت ارزان تلقی نمود.

درصورتی که سری به داخل کابین خودروی در نود بزنید مشاهده خواهید کرد که امکانات زیادی در دسترس شما قرار نخواهد گرفت برای مثال می توان گفت که این خودرو که در لیست امکاناتش کیسه های هوا را به دوش می کشد تنها دارای دو کیسه هوا آن هم برای سرنشینان جلوی خودرو است.

این در حالی است که خودروهای معمول و میان رده بازارهای خارجی از تعداد ۶ تا ۱۰ کیسه هوا با تکنولوژی اس آر اس استفاده می کنند. تعداد دو کیسه هوا نیز در صورتی به شما تعلق می گیرد که فول ترین تیپ این خودرو یعنی مدل تندر ۹۰ E2 LP را خریداری کرده باشید. البته خیلی نگران نباشید تجربه ثابت کرده است که همین دو کیسه هوا در تندر ۹۰ نیز در مواقع بحران و بروز تصادفات بازنخواهند شد.

در خودروی تندر ۹۰ خبری از سیستم صوتی و تصویری مناسبی وجود ندارد و تنها می توانید از یک سیستم رادیوپخش استفاده نمایید. از سیستم مانیتور و دوربین عقب برای دنده عقب نیز در خودروی تندر ٩٠ بهره مند نخواهید شد. حتی در خودروی تندر ۹۰ سیستم چشم سوم برای کمک به راننده درحرکت با دنده عقب نیز وجود ندارد.

صندلی های خودروی تندر ۹۰ کاملاً دستی بوده و سیستم حرکت برقی در آن ها موجود نیست. مدل های پیش از سال ۹۰ و ۹۱ خودرو به یک پیچ برای تنظیم گودی کمر در صندلی راننده مجهز بودند که در مدل های بعدی نیز این پیچ حذف شد.

مکان قرارگیری دکمه های شیشه بالابر خودرو به خصوص برای سرنشینان ردیف عقب بسیار نامناسب بوده در صورت حضور نفر پنجم در میانه صندلی عقب امکان برخورد پا با این دکمه ها بسیار زیاد است. همچنین دستگیره های باز و بسته کردن درهای خودروی تندر ۹۰ بسیار نامناسب و زشت است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو (1 نظر) شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) فوری/ اخبار لحظه به لحظه با سانحه سقوط هلی کوپتر حامل رئیس جمهور (1 نظر) از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم فال انبیاء روزانه پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه 1403 سلفی بامزه و سر صبحی شبنم قلی خانی با دختر یکی یدونه‌اش، شانا خانوم+عکس/ ماشالله بزرگ شده😍 طراحی چهره رهبر معظم انقلاب بر روی برگ درخت توسط این هنرمند+ویدئو/ منحصربفرد و بی نقص عکسی از درختکاری آیت الله جنتی در حیاط شورای نگهبان بررسی جذابیت های آلمان برای مهاجرت با موسسه مهاجرتی میرداماد عکس خیلی خنده دار از دورهمی مرغ ها در یخچال عروس+عکس/فقط یه سبزی کمه برا غیبت کردنشون...😂 هدایای تبلیغاتی: گامی نو در برندینگ و انگیزه‌بخشی کارکنان این جاذبه‌های خاص را باید فقط در تور سریلانکا ببینید
دیگران می‌خوانند   
تلاش بامزه سردار آزمون برای سوار کردن سفیدبرفی ناز و خوشگلش روی اسب خاص+عکس آوازخوانی بی‌نظیر و حال خوب کن پارسا خائف، پسر خوش صدای اردبیلی/ صداش بهشتی و محشره+ویدیو عجیب اما واقعی؛ تازه عروسی که به جای مهریه از داماد 300 سوسمار خواست! (فیلم) دوربین مخفی عجیب مربوط به دو سال قبل با موضوع سقوط بالگرد رئیس جمهور / واکنش متاثر کننده مردم ... (تصاویر) شهرت «سارا و نیکا» سریال پایتخت به روزنامه مشهور سوئدی رسید! (فیلم) روضه خوانی سید ابراهیم رئیسی در شب قدر ؛ همه کاره در دو عالم حسین است / الهی بالحسین .... کشاندن دختر 22 ساله به خانه مرد 50 ساله/ متهم تبرئه شد ؛ شلاق و تبعید به جای اعدام فال انبیاء روزانه دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 فیلمی پربازدید از رئیسی: من زندگی خودم را مرهون حضرت رضا علیه‌السلام می‌دانم... (عکس) تیپ و چهره «روناک» و «شیرین» سریال نون خ در پشت صحنه تیپ و چهره «کیانوش پسرخوانده شکیب» سریال آوای باران در 42 سالگی +عکس (عکس) رئیسی در آغوش سردار دلها، حاج قاسم سلیمانی / حاج قاسم شما برای سلامتی رئیس جمهور دعا کنید ... اولین واکنش رهبر انقلاب به سانحه رخ داده برای رئیس جمهور + فیلم (تصاویر) تغییر چهرۀ «الیاس» 17 سال بعد از سریال «اغماء» رونمایی شبنم قلی خانی از ظروف سرامیکی شیک کافه محبوبش/ همیشه به گردش+عکس خانه پدری باصفا و دلباز ستاره سادات قطبی در اصفهان، نصف جهان/ خاطرات بچگیش زنده شد+عکس رونمایی از سومین نوه اسحاق جهانگیری +عکس / پسر زیبایی که خیلی شبیه پدر بزرگش هست تبریک تولد جالب روناک سریال نون خ به ماه کاووس با یک عکس خاص و دیده نشده+عکس تصویری از دوران کودکی علیرضا جهانبخش با ابروهای پیوندی و اندامی نحیف+عکس استایل یکسان و موهای پریشان رحمان و رحیم پایتخت در طبیعت مازندران+عکس سرگرمی جالب و باکلاس نیلوفر پارسا در دوران بارداری/ عجب فضای دنج و باصفایی+عکس فال روزانه امروز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه 1403 فال قهوه با نشان روز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403+فیلم فال شمع روزانه امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 در هنگام تحویل اتاق هتل به چه نکاتی باید توجه کنیم؟ سِت کردن 2 ستاره تیم ملی در یک قاب/ طارمی و رضاییان با برند لویی ویتون + عکس فیلمی عاشقانه از ماه عسل نرگس محمدی و همسرش علی اوجی در خارج از ایران/ ایشالا به پای هم پیر بشین! فیلم قدیمی از تعویض ضریح مضجع شریف حضرت امام رضا (ع) با حضور رهبر انقلاب در سال 1379 فوری/ اخبار لحظه به لحظه با سانحه سقوط هلی کوپتر حامل رئیس جمهور بیوگرافی و اقدامات مجرمانه شوهر مهناز افشار/ یاسین رامین به بیماران دیالیزی هم رحم نکرد+فیلم کیک تولد شیک و باکلاس 43 سالگی بهنوش طباطبایی با قلب های صورتی/مبارکا باشه +عکس (فیلم) دعوت از رهبر انقلاب برای صرف لوبیا پلو روی آنتن زنده تغییر چهره آزاده زارعی، خانم بازیگر سریال آوای باران بعد 11 سال حرف های شنیع یک معلم در برخورد با نخبه مدرسه اش: به مادرم گفت من کودن هستم!+فیلم ویدیو احساسی و دلنشین حدیث چهره پرداز مژگان بچه مهندس 3 و خواهرش / خانم بازیگر از خواهر دکترش رونمایی کرد بیوگرافی و زندگی خصوصی شیدا خلیق، تازه عروس سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی بیوگرافی همه بازیگران مشهوری که امسال بختشان باز شد/ از عروسی کیوان ساکت اف و مونا کرمی تا ازدواج مهدی کوشکی برای چندمین بار+عکس رونمایی سروین بیات از دکوراسیون شیک و با کلاس خانه مادرش+عکس / تزئینات پذیرایی خانه با گلدان های زیبا جشن تولد 8 سالگی آریان پسر جواد نکونام در حیاط منزلش
تیتر امروز   
اولین واکنش رهبر انقلاب به سانحه رخ داده برای رئیس جمهور + فیلم
کشاندن دختر 22 ساله به خانه مرد 50 ساله/ متهم تبرئه شد ؛ شلاق و تبعید به جای اعدام
فال روزانه امروز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
فال انبیاء روزانه دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
فوری/ اخبار لحظه به لحظه با سانحه سقوط هلی کوپتر حامل رئیس جمهور
عجیب اما واقعی؛ تازه عروسی که به جای مهریه از داماد 300 سوسمار خواست!
بیوگرافی و زندگی خصوصی شیدا خلیق، تازه عروس سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی
بیوگرافی همه بازیگران مشهوری که امسال بختشان باز شد/ از عروسی کیوان ساکت اف و مونا کرمی تا ازدواج مهدی کوشکی برای چندمین بار+عکس
یک خبر خوش سینمایی؛ بازگشت دوباره هدیه تهرانی با سریال جدید هزار و یکشب
3 پیشنهاد جذاب و خفن برای فیلم‌بازان ایرانی/ آخر هفته چه سریال هایی را ببینیم؟+ویدیو
محدودیت بارداری در سنین زیر 18 سال رفع شد/ دختر ها قبل از سن بلوغ هم می توانند مادر شوند!
ماجرای علاقه رمان‌نویس زن بلغارستانی به صادق هدایت، مولانا و شاملو
منتخب روز   
ویدئویی سراسر شگفتی از یک ماشین باز خَفَن/فقط اونجا که کلاه میذاره سرش حمله دسته جمعی کلاغ‌ها به شاهین شکاری در انتقام به شکار دوست‌شان+ فیلم لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم هنرنمایی کودک طرفدار رامین رضاییان با نقاشی چهره اش/باعث افتخاری ستاره ی درخشان فوتبال+ فیلم خاص‌ترین ساعت کریستیانو رونالدو با 880 قیراط الماس زرد؛ قیمتش چقدر است؟ / با پول این ساعت می‌توان دریاچه ارومیه را احیا کرد! حیات وحش/شکار ماهرانه پرنده توسط مار سمی با استتار باورنکردنی/ قبل از حرکت مار دیدنش غیر ممکنه+ فیلم توپ بازی پوتین رئیس جمهور روسیه وسط کاخ کرملین +فیلم/یکم سنگین باش آقای رئیس جمهور! کشف بزرگترین مار جهان در اعماق آمازون با سری به اندازه سر انسان+ ویدئو حیوانات عظیم‌الجثه آدمخوار ؛ از تمساح آدمخوار تا آناکوندای 300 کیلوگرمی+ عکس کشف هویت 10 مومیایی اسرار آمیز تاریخ + فیلم عجیب و غریب ترین تولیدات ایران خودرو که از آن بی اطلاعید/ از سمند کوپه تا پیکان جدید با ظاهری عجیب +فیلم