مزایا و محاسن خودروی رنو داستر

  شنبه، 21 تیر 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
مزایا و محاسن خودروی رنو داستر
داستر محصول یک کمپانی معتبر فرانسوی است که بیش از یک قرن است در زمینه تولید خودرو فعالیت می‌کند. این به تنهایی یک امتیاز به شمار می‌رود. به‌علاوه این‌که این خودرو پیشرانه قوی و امکانات خوبی دارد. با این امکانات، می‌توان به آن عنوان یک خودروی اقتصادی را داد که می‌توانست قیمتی به مراتب بالاتر داشته باشد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، رنو داستر - Renault Duster کراس اورر شهری داچیاست که با برند رنو، توسط نگین خودرو عرضه می شود. این خودرو به طور کلی در 4 تیپ متفاوت عرضه می شود، se تک دیفرانسیل، SE دو دیفرانسیل ، PE تک دیفرانسیل و در نهایت PE دو دیفرانسیل....،
رنو داستر پی ای دو دیفرانسیل، در واقع مدل فول آپشن نمونه های دو دیفرانسیل این خودرو است که از امکانات رفاهی کمتری نسبت به مدل های SE بهره می برد. این خودرو از نظر ابعاد و اندازه باید با خودروهایی مانند سانگ یانگ تیوولی و کراس اور های چینی کوچکی مانند جک اس3، هایما اس 5 و بیسو تی 3 مقایسه شود، اما دارا بودن سیستم 4 چرخ محرک و بهره بردن از قابلیت های خارج جاده نسبتا مناسب، این خودرو را به انتخابی کاملا متفاوت در بازه قیمتی بدل می کند.

مشخصات فنی

داستر تک دیفرانسل دو دیفرانسیل
موتور ۴ سیلندر خطی با ۱۶ سوپاپ
حجم موتور ۱۹۹۸ سی سی
حداکثر قدرت موتور ۱۳۵ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور موتور ۱۹۵ نیوتن متر در ۳۷۵۰ دور در دقیقه
جعبه دنده ۴ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۱۰.۴ ثانیه ۱۱.۴ ثانیه در مدل دو دیفرانسیل
حداکثر سرعت ۱۷۰ کیلومتر در ساعت
وزن ۱۳۵۹ کیلوگرم
فاصله بین دو محور ۲۷۶۳ میلیمتر
مصرف سوخت شهری (لیتر در صد کیلومتر) ۱۰.۶ لیتر ۱۱.۷ لیتر
مصرف سوخت خارج شهر (لیتر در صد کیلومتر) ۶.۶ لیتر ۷.۳ لیتر
مصرف سوخت ترکیبی (لیتر در صد کیلومتر) ۸.۲ لیتر ۸.۹ لیتر

مزایای رنو داستر

در ادامه این مقاله مزایای رنو داستر را بررسی می کنیم.

پیشرانه و مشخصات فنی

داچیا رنو داستر را در بازار خودروی جهان با پیشرانه های متفاوتی عرضه می کند. اما نسخه ای که توسط نگین خودرو در ایران به فروش می رسد، به قوی ترین پیشرانه مجهز است. موتور 2 لیتری بنزین سوز داستر، 135 اسب بخار قدرت تولید می کند که برای تکان دادن وزن 1200 کیلویی این خودرو کافی به نظر می رسد. می توان گفت در این سگمنت، داستر یکی از قوی ترین پیشرانه ها را دارد.

تصویر
طراحی ظاهری رنو داستر

تیپ پایه داستر تک دیفرانسیل است، اما نسخه های فول این خودرو به صورت دودیفرانسیل طراحی و ساخته می شوند.

از مزایای رنو داستر می توان به مصرف سوخت پایین آن اشاره کرد. این خودرو در سیکل ترکیبی در هر صد کیلومتر، 7/5 لیتر بنزین می سوزاند که برای خودرویی در این کلاس و با این ابعاد، رقم قابل قبولی است. حجم باک داستر 50 لیتر است که البته می توانست بیشتر از این باشد.

طراحی ظاهری

داچیا در طراحی ظاهری محصولات خود نوآوری چندانی به خرج نمی دهد. ظاهر داستر هم مانند محصولات دیگر داچیا از جمله تندر 90 و ساندرو شما را شگفت زده نمی کند. با این حال پس از فیس لیفت، تغییرات مثبتی در بدنه این خودرو ایجاد شده است که سادگی نسل اول را از خاطره ها پاک می کند.

بدنه داستر ساده طراحی شده و پیچیدگی خاصی ندارد. این خودرو برای آفرود و ماجراجویی ساخته شده و ظاهر آن هم متناسب با همین کارکرد طراحی شده است.

نمای ظاهری داستر عضلانی و تهاجمی است که به خوبی حس و حال یک خودروی آفرود را به شما منتقل می کند. این سیاست به خصوص در گلگیرهای این خودرو نمایان است. در نمای عقبی و جلویی داستر به صورت هماهنگ از یک اسکید نقره ای استفاده شده که علاوه بر زیبایی، مانع آسیب دیدن قطعات خودرو نیز خواهد شد.

طراحی کابین

در نسخه فیس لیفت شده داستر که در سال 2017 تولید شد، کابین هم مانند بدنه دچار تغییراتی شده است. بیشترین تغییر در طراحی داشبورد، رودوزی درها و غربیلک فرمان اعمال شد. اگرچه بیشتر قسمت های کابین از جنس پلاستیک خشک ساخته شده، اما کیفیت آن نسبت به نسخه قبلی بهبود پیدا کرده است.

در طراحی کابین از نوارهای کرومی به طور هوشمندانه ای استفاده شده است. این نوارها روی غربیلک فرمان، اطراف دریچه های هوا و روی دستگیره درها تعبیه شده و هارمونی خاصی در کابین ایجاد کرده اند. روکش صندلی ها پارچه ای است و صندلی راننده قابلیت تنظیم برای شش حالت را دارد.

تصویر
طراحی داخلی رنو داستر

آپشن ها و امکانات رفاهی

یکی از مزایای رنو داستر برای خریداران ایرانی، سیستم مسیریاب است که از نقشه ایران هم پشتیبانی می کند. کامپیوتر سفر هم که از طریق دکمه روی برف پاک کن قابل تنظیم است، اطلاعات زیادی را در اختیار راننده قرار می دهد. این دو قابلیت، داستر را به یک گزینه عالی برای طبیعت گردان و آفرودبازها تبدیل کرده است. جدیدترین نسخه داستر، از اندروید و iOS هم پشتیبانی می کند که محبوبیت آن را بیش از پیش افزایش داده است.

ایمنی

اهمیت تجهیزات ایمنی برای خودرویی مثل داستر بیشتر است تا یک خودرو با کاربری شهری. داستر به دو کیسه هوا برای سرنشینان جلو مجهز است. رنو داستر در سال های اولیه تولید توانست از موسسه ایمنی اروپا تنها سه ستاره کسب کند. اما نسخه فیس لیفت شده از لحاظ ایمنی ارتقا یافته بود و توانست تعداد ستاره های ایمنی را به چهارستاره ارتقا دهد.

سیستم ترمز ABS، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، قفل مرکزی و سیستم ضدسرقت، کمربند ایمنی سه نقطه ای برای سرنشینان عقب و قلاب های صندلی کودک، از دیگر تجهیزات این خودرو برای تامین ایمنی سرنشینان است. دوربین و حسگر دنده عقب نیز برای تامین ایمنی عابران پیاده در این خودرو تعبیه شده است.

تجربه رانندگی

داستر چند حالت برای رانندگی در اختیار شما قرار می دهد:

  • حالت Auto: در این حالت اگر چرخ های جلو دچار لغزش شوند، چرخ های عقب به صورت خودکار درگیر می شوند.
  • حالت Lock: در این حالت ۵۰ درصد از گشتاور تولید شده توسط پیشرانه به محور عقب خودرو منتقل می شود.
  • حالت 2WD: در این حالت قدرت تنها به چرخ های جلو منتقل می شود و مصرف سوخت کاهش می یابد.

رقبای داستر فقط اسم و ظاهر شاسی بلند را یدک می کشند. اما داستر یک 4WD واقعی است. این خودرو طوری طراحی شده که راننده می تواند به دلخواه خود آن را به تک دیفرانسیل، هوشمند و یا چهارچرخ متحرک دائم با قفل دیفرانسیل تبدیل کند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (666 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (198 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (57 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان