مزایا و نقاط قوت خودروی تیگو 5

  جمعه، 17 مرداد 1399   زمان مطالعه 8 دقیقه
مزایا و نقاط قوت خودروی  تیگو 5
وجود چند ساله این خودرو در بازار ایران به همراه خدمات پس از فروش مناسب باعث شده تا مشکلاتی همچون کمبود قطعات یا گرانی آنها دامن‌گیر این کراس اوور چینی نشود یا آنکه حداقل نسبت به رقیبان خود کمتر باشد و این امر بر فروش دست دوم آن تاثیر مثبت دارد.

به گزارش سایت خبری ساعدنیوز، کراس اور تک دیفرانسیل چری، تیگو 5، Chery Tiggo5 که توسط شرکت مدیران خودرو عرضه شده است طرفداران زیادی نیز در بازار خودرو های چینی دارد. در طراحی جلوی این خودرو از خودرو های رنج روور الهام گرفته شده است که باعث شده ظاهر این خودرو عامه پسندانه تر باشد. هاوال اچ2، هایما اس7 و جک اس5 از رقبای اصلی این خودرو در بازار ایران محسوب می شوند.

معرفی خودرو تیگو 5

انواع مختلف خودروهای چینی در چند سال اخیر بنا به دلایل مختلف به گزینه های پرطرفدار در بین ایرانیان تبدیل شده اند. شرکت چری اتومبیل محصولات مختلفی را در ایران عرضه می کند که یکی از مهم ترین آن ها خودرو تیگو 5 است. این خودرو در سال 2013 برای اولین بار در نمایشگاه ها عرضه شد و در ایران در سال 1395 به بازار عرضه شد. هم اکنون شرکت مدیران خودرو آن را در بازار ایران مونتاژ و عرضه می کند. این شرکت هم چنین خدمات پس از فروش مناسبی برای خودرو مذکور ارائه می دهد.

تصویر
طراحی ظاهری تیگو 5

تیگو 5 یک کراس اوور شهری به حساب می آید که طراحی ظاهری جذاب را می توان بارزترین مزیت آن به حساب آورد و همین موضوع باعث شده تا بسیاری از مشتریان ایرانی به فکر خریدن آن باشند. بازار دست دوم آن نیز در ایران به شدت داغ است. اگرچه در چند سال اخیر تغییراتی در ظاهر ایجاد شده، اما به لحاظ فنی و سایر موارد تغییر چندانی به خود ندیده است. در حال حاضر این خودرو در مدل های مختلف IE و LE توسط مدیران خودرو به بازار روانه می شود.

این محصول چینی در بازار ایران رقبای خاص خود را دارد که از جمله آنها می توان به جک s5، هایما s7، بیسو T3 و برخی نمونه های دیگر اشاره کرد. با این حال، به نظر می رسد چنانچه شرایط مختلف را در نظر بگیریم، خرید تیگو 5 منطقی تر به نظر می رسد. در این مقاله قصد داریم تا به بیان ویژگی های مختلف آن از منظر طراحی داخلی و خارجی، ویژگی های فنی، امکانات و تجهیزات، تجربه رانندگی و سایر شرایط بپردازیم.

مشخصات فنی تیگو 5

خودرو مذکور دارای موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه و حجم موتور 1971 سی سی است. حداکثر قدرت آن 139 اسب بخار در 5750 دور در دقیقه، حداکثر گشتاور 182 نیوتن متر در 4300 دور در دقیقه، جعبه دنده CVT با 7 دنده در حالت دستی و شتاب صفر تا صد 13 ثانیه است. حداکثر سرعت این خودرو 165 کیلومتر در ساعت و میزان مصرف سوخت ترکیبی آن 8.9 لیتر در هر 100 کیلومتر است. حجم باک تیگو 5 به میزان 55 لیتر و دارای استاندار آلایندگی یورو 5 است.

اگرچه برخی اعتقاد دارند که شتاب این خودرو اندکی کم بوده، اما باید گفت که تیگو 5 یک خودرو بسیار مناسب در محیط های شهری بوده و برای رفت وآمد در شهرهای پرترافیک ایران کاملا مناسب است. از طرفی علی رغم برخی گفته ها درخصوص شتاب آن در جاده ها، باید گفت که شتاب این خودرو در حد قیمت آن مناسب بوده و جوابگوی نیاز مصرف کننده ایرانی خواهد بود. شاید همین ویژگی باعث شد تا خودرو مذکور بعد از مدت کوتاهی، به سرعت مورد استقبال مشتریان ایرانی قرار بگیرد.

تصویر
طراحی داخلی تیگو 5

طراحی ظاهری و داخل کابین

ظاهر خودرو تیگو 5 را می توان یکی از جذاب ترین طراحی ها در میان خودروهای هم رده دانست و معمولا از آن به عنوان مهم ترین نقطه قوت این خودرو یاد می کنند. جلو پنجره و چراغ های آن را می توان نقاط قوت طراحی ظاهری دانست و ویژگی هایی همچون جذابیت و اسپرت بودن از مهم ترین ویژگی های آن به شمار می رود. چرا که طراحان این خودرو چینی تلاش کرده اند تا طراحی ظاهری آن چیزی شبیه به طراحی ظاهری محصولاتی همچون تویوتا فورچونر 2008 و رنج روور باشد.

در مدل های جدید این خودرو طراحان تلاش کرده اند تا با استفاده از تغییراتی همچون ایجاد چراغ روشنایی در روز و تغییر در گرافیک آنها، جذابیت بیشتری به ظاهر آن ببخشند. در نمای جانبی نیز رینگ های 17 اینچی جذابیت خاصی به آن بخشیده است. از طرفی در نمای جانبی پلاستیک هایی به کار رفته که دور تا دور بدنه را فرا گرفته و باعث جذابیت نمای جانبی شده است. گلگیرها نیز یکی دیگر از نقاط قوت نمای جانبی در طراحی ظاههری به شمارمی روند. طراحی بدنه این خودرو به گونه ای بوده که با دیدن آن خودروهای شاسی بلند بزرگ در ذهن تداعی می شود. در بخش جلو طراحان تلاش کرده اند تا از برخی نمونه های موفق اروپایی مانند محصولات رنجروور الگوبرداری کنند که به نظر می رسد کپی برداری موفقی از آب درآمده است. طراحان تیگو 5 پیش تر ادعا کرده بودند که در طراحی آن از بدن ماهی الگو گرفته اند که با نگاهی به دماغه خودرو می توان به خوبی به این موضوع پی برد. در اطراف سپر چراغ های مه شکن قرار گرفته اند که جذابیت خاصی به این بخش داده اند.

در خصوص داخل کابین نیز باید گفت طراحان تلاش کرده اند تا یک کابین بروز همراه با امکانات زیاد را به بازار عرضه کنند تا جایی که برخی اعتقاد دارند داخل کابین آن بیشتر شبیه به خودرو سانتافه است. طراحی جذاب فرمان و خطوطی که بر روی بخش داشبورد در نظر گرفته شده یکی از نقاط مثبت طراحی داخلی این خودرو به شمار می رود. روکش چرم به کار رفته بر روی غربیلک فرمان از نکات مثبت طراحی فرمان به شمار می رود. با آنکه در اکثر خودروهای چینی از مواد با کیفیت پایین مانند پلاستیک نه چندان مرغوب برای ساخت قطعات داخل استفاده می کنند، اما سازندگان تیگو 5 تلاش کرده اند تا حد زیادی از این ویژگی دوری کنند. هر چند که شاید کیفیت مواد به کار رفته در داخل کابین به پای خودروهای هم رده اروپایی نرسد، اما با توجه به قیمتی که این خودرو دارد می توان گفت که تا حد زیادی انتظارات مشتری را برآورده می کند.

در برخی از قطعات داخل کابین رنگ مشکی و براقی به کار رفته که باعث اسپرت شدن ظاهر آن شده است. صفحه نمایشگر این خودرو نیز باعث شده تا با ورود به داخل کابین حس خوبی به سرنشینان القا شود. خصوصا آنکه در مدل های جدیدتر تلاش شده تا صفحه نمایش بزرگتر شود. اما در زمینه صندلی ها نیز باید گفت که بدون اغراق یکی از نقاط بارز داخل کابین کیفیت و طراحی زیبای صندلی های آن است. دوخت قرمز رنگ و استفاده از چرم مناسب و با کیفیت باعث شده تا صندلی های تیگو 5 کاملا جذاب و اسپرت به نظر برسد. تمام این ویژگی ها در حالی است که تیگو 5 از نظر امکانات نیز چیزی کم نگذاشته و با وود به داخل کابین با انواع و اقسام امکانات مختلف روبرو می شویم.

امکانات و تجهیزات تیگو 5

تقریبا اکثر خودروسازان چینی تلاش می کنند تا با ارائه امکانات مختلف در داخل کابین، نظر مشتریان را به سوی محصولاتشان جلب کنند. با این حال، به نظر می رسد که سازندگان تیگو 5 تلاش کرده اند که آپشن های بیشتری را برای این خودرو نسبت به سایر خودروهای چینی در نظر بگیرند. تا جایی که به اعتقاد برخی خودرو مذکور از لحاظ امکانات از رقیبان هموطن خود مانند جک S5 یک سروگردن بالاتر است. از جمله آپشن های مناسب خودرو مذکور می توان به سیستم صوتی و تصویری مناسب اشاره کرد که صفحه نمایش 7 اینچی یکی از ویژگی های بارز آن به شمار می رود.

این صفحه در مدل های جدیدتر بروزرسانی و بزرگ تر شده است. کروز کنترل، سانروف و سنسور پارک در کنار سیستم تهویه خودکار از جمله امکانات دیگر در داخل کابین هستند. صندلی های این خودرو همچنین در شش جهت قابل تنظیم هستند. از لحاظ ایمنی نیز خودرو مذکور دارای سیستم ترمز مناسب، دوربین عقب و همچنین کیسه های هوا در روبرو و بغل است. لازم به ذکر است که تیگو 5 از یک موسسه چینی به نام NCAP ۵ نمره کاملا بالا گرفته که نشان از وضعیت ایمنی بسیار خوب آن دارد.

تجربه رانندگی

فضای مناسب در داخل کابین باعث شده تا این محصول چینی یک خودرو ایده آل برای مسافرت های طولانی باشد. این مورد می تواند برای خانواده های ایرانی که به مسافرت علاقه زیادی دارند، یک مزیت مهم به شمار آید. در حالی که بسیاری از خودروهای چینی در بخش عقب دارای فضای کم هستند، این خودرو فضای لازم را برای سرنشینان عقب فراهم کرده است. از طرفی عایق بندی مناسب باعث شده تا صدای موتور و صداهای بیرون از کابین به داخل نفوذ پیدا نکند.

در حالی که این موضوع در بسیاری از خودروهای هم رده تیگو 5 مشاهده می شود و باعث آزار سرنشینان خصوصا در سرعت های بالا می شود. علاوه بر تمام این موارد آنچه که خرید تیگو 5 را بیش از پیش موجه می کند، قیمت رقابتی نسبت به خودروهای هم رده در بازار است. این خودرو معمولا نسبت به خودروهای هم رده هموطن خود یا سایر خودروهای دارای اختلاف قیمت بوده و این موضوع برای مصرف کننده ایرانی اهمیت بسیار زیادی دارد.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم و یک وجب از خاک وطنم را با هیچ چیز عوض نمی کنم (128 نظر) مهران مدیری: بعد از مراسم خاکسپاری خسرو شکیبایی دیگه توی هیچ مراسمی شرکت نکرده و نخواهم کرد؛ مردم با گاز پیک‌نیکی و مایه کتلت آمده بودن انگار تفریح بود+ویدیو (89 نظر) نگرانی همسر رهبر معظم انقلاب از نداشتن شام برای پذیرایی کردن از مهمان آقا/ وقتی آن شب، در سفره غذا چیزی جز سینی نان و پنیر نبود... (86 نظر) الهام چرخنده: من که آبرو ندارم خودم را سنجاق کرده ام به اهل بیت (82 نظر) نگاهی به مدل مانتو های اعیانی نسرین مقانلو در عین با حجاب بودن/ میشه هم خوشتیپ بود هم با حجاب+عکس (70 نظر) چهره غمزده و کمر خمیده آریا عظیمی نژاد، داور پرانرژی برنامه عصرجدید در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (66 نظر) نگاهی به ماشین هیوندای هوش پران جعفر غفارنژاد، رقیب مازندرانی هادی چوپان که همه آرزوشو دارن/غول بابلسری سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (59 نظر) عاشقانه های زیبا و دلنشین الهام چرخنده و همسر روحانی‌اش در شهر و حرم امام رضا(ع)/ ایشالا خوشبخت باشین+عکس (45 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید!/ هنر نزد ایرانیان است و بس +عکس😆 (41 نظر) نگاهی به حیاط دلباز و شاهانه ویلای میلیاردی علی پروین در منطقه خوش آب و هوای تهران +تصاویر/ برای خودش یک باغه (38 نظر) نگاهی به تاج‌ گل‌های اعیانی و گرانقیمت افتتاحیه رستوران محمدرضا گلزار در تهران؛ تبریک و شادباش دوستان و هنرمندان به سوپراستار سینما و برادرش+عکس (38 نظر) خلاقیت زیبا و جالب همسر جوان سید احمد خمینی برای تبریک تولد با یک شعر عاشقانه سنگین و رنگین/ در نگاه من بهارانی هنوز...+عکس (37 نظر) نگاهی به گل آفساید گولسیانی به مس رفسنجان از زاویه ای متفاوت +فیلم/ قهرمانی پرسپولیس با اشتباه محرز داوری مسجل شد (37 نظر) نگاهی به ماشین بِنزِ هوش پران حمید لولایی که همه آرزوشو دارن/آقای کمدین سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (35 نظر) مازیار لرستانی: دلم برای شهره لرستانی تنگ شده+ویدئو (33 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز یکشنبه 28 مرداد ماه 1403
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 28 مرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 28 مرداد 1403
7 خواسته ای که مردان از همسرشان دارند!
فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 28 مرداد 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه یکشنبه 28 مرداد 1403
روستای تاریخی حیرت انگیز در مازندران؛ جایی که ابر‌ها زیر پای‌تان شناورند، پیشنهادی رویایی برای سفر یک روزه در اطراف تهران
رونمایی از 7 انسان عجیب الخلقه ای که منقلبتان می کند/ از دیو و دلبر واقعی تا دختری که شتر شد!+عکس
کلاه 490،000 تومانی دزد معروف خیابان استاد معین تهران + فیلم / درآمد ماهانه یک میلیارد تومانی !
فوت و فن خانه‌داری؛ 5 راه حل ساده و تضمینی برای از بین بردن سوسک در آشپزخانه و منزل
کشف قدیمی‌ترین تقویم جهان در معبدی 13 هزار ساله در ترکیه
فال انبیاء روزانه یکشنبه 28 مرداد 1403
فوت و فن خانه‌داری؛ 11 ترفند تمیز کردن ماشین لباسشویی و ضدعفونی کردن آن در خانه+راهکاری موثر برای از بین بردن بوی بد لباسشویی
قاتل آی نور 3 ساله بلاخره اعتراف کرد/ من بچه را داخل چاه فاضلاب انداختم!
آغاز عملیات ساماندهی آسفالت بلوار پیامبر اعظم (ص) شوشتر
منتخب روز   
در 27 مرداد سالروز تولد آیت الله آل هاشم؛ یادی کنیم از بوسه پدر امام جمعه شهید بر مزار پسرش+ عکس/ روحش شاد و یادش تا ابد گرامی خاطره خنده دار شهاب حسینی : میگه وقتی رِنوی طوسی اردکان 11 رو کنار ماشین لاکچری رضا گلزار پارک کردم برای خودش کُمدی کلاسیکی بود +ویدئو تئاتر دیدن آقای روحانی با تی شرت آبی و بدون عبا و عمامه به همراه دختر و نوه‌اش+عکس واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد! شباهت معنادار و پُرمفهوم درب ورودی خانه رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره)+عکس/ دری آهنی و کوچک با ساده ترین و بدون تجملات ترین حالت ممکن چهره غمزده و عرض تسلیت صمیمی جمشید هاشم پور به شهاب حسینی در مراسم تشییع پدر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (فیلم) فیلمبرداری بی‌شرمانه رضا پهلوی از معاشقه دخترش لب دریا! 😳😳😳 / حاشا به غیرتت! احساسی ترین سکانس سریال عاشقانه جیران /ناصر الدین شاه: حکیم ازت میخوام ثمره این عشق رو نجات بدی قشنگترین سکانس سریال شهرزاد / فرهاد: عشق هر ناممکنی رو ممکن میکنه