مزایا و نقاط قوت خودروی پژو 206 تیپ 5

  جمعه، 17 مرداد 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
مزایا و نقاط قوت خودروی پژو 206 تیپ 5
پژو 206 تیپ 5 در رده قیمتی خود نسبت به رقبایش از مزیت‌های قابل توجهی برخوردار است که طراحی پخته و جذاب و پیشرانه قوی از جمله بارزترین آن‌ها هستند.

به گزارش سایت خبری ساعدنیوز، پژو 206 – Peugeot 206 (تیپ 5) را شاید بتوان جوان پسندانه ترین خودروی اقتصادی و یا اقتصادی ترین خودروی جوان پسند کشور دانست! 206 از سال 1380 توسط ایرانخودرو – در 6 تیپ – عرضه شده است. با اینکه بیش از 2 دهه از طراحی و تولید این خودرو در بازار های جهانی می گذرد، 206 هنوز هم خودروی زیباییست و طراحی آن کهنه نشده است. این خودرو با 2 پیشرانه 1.4 و 1.6 لیتری عرضه می شود که هم اکنون تیپ 5 آن با موتور 1.6 لیتری پرفروش ترین تیپ 206 به شمار می آید. پژو 206 به لطف طراحی جوانپسندانه، قوای فنی خوب، امکانات کافی و ایمنی قابل قبول سومین خودرو در لیست پر تیراژ ترین خودرو های تولید داخل است.

در سال 98 ایران خودرو اقدام به حذف سنسور دنده عقب و CDخور سیستم صوتی نمود و در کنار آن ترمز های کاسه ای را جایگزین ترمز دیسکی عقب کرد که اقدامی نابخردانه و دارای تاثیر محسوس در کاهش توانایی ترمزگیری این خودرو شد.

در ادامه با ما همراه باشید تا چند دلیل قانع کننده برای خرید پژو 206 تیپ 5 را با شما به اشتراک بگذاریم.

طراحی جذاب

پژو 206 تیپ 5 طراحی ساده ای دارد که منطبق بر استانداردهای دهه 90 میلادی و اوایل دهه هشتاد شمسی است. در حال حاضر شاید بعد از گذشت بیش از دو دهه نمای ظاهری پژو 206 تیپ 5 معمولی به نظر برسد، اما با این حال همچنان می توان طراحی پژو 206 تیپ 5 را در این رده قیمتی مناسب ارزیابی کرد.

در واقع می توان گفت که پژو 206 تیپ 5 در مقایسه با سایر رقبای موجود در این رنج قیمتی، از طراحی جوان پسندی برخوردار است.

طراحی این خودرو به گونه ای است که با یک هزینه نسبتا جزیی می توان جذابیت های ظاهری آن را افزایش داد و پژو 206 تیپ 5 را بیش از پیش به خودرویی تهاجمی و اسپرت تبدیل کرد؛ این موضوع یکی از مزیت های قابل توجه پژو 206 تیپ 5 محسوب می شود که باعث شده این شیر خسته فرانسوی بعد از گذشت سال های فراوان هنوز هم پرچمدار فروش خودروهای هاچبک اقتصادی در بازار کشور باشد.

پیشرانه قدرتمند

پیشرانه TU5 تاکنون در طیف وسیعی از محصولات ایران خودرو به کار گرفته شده و پژو 206 تیپ 5 نیز از آن بی بهره نمانده است. این پیشرانه 4 سیلندر 1587 سی سی در واقع قدرتمندترین پیشرانه پژو 206 حاضر در بازار کشور است که می تواند 105 اسب بخار قدرت در 5800 دور در دقیقه و 142 نيوتن متر در 4000 دور در دقيقه را تولید کند. بد نیست بدانید که پیشرانه TU3 که در سایر مدل های پژو 206 (به غیر از تیپ 6) مورد استفاده قرار گرفته است، توان تولید 75 اسب بخار قدرت و 118 نیوتن متر گشتاور را دارد و بسیار ضعیف تر از پیشرانه TU5 است.

مصرف سوخت قابل قبول، یکی از جواب های سوال ” چرا پژو 206 تیپ 5 بخریم؟ ” می باشد. وظیفه انتقال نیروی موتور پژو 206 تیپ 5 به چرخ های جلو، بر عهده یک گیربکس 5 سرعته دستی گذاشته شده است که عملکرد قابل قبولی دارد. پژو 206 تیپ 5 می تواند در طی 11.6 ثانیه سرعت خود را از 0 به 100 کیلومتر بر ساعت برساند که برای یک هاچبک 1054 کیلوگرمی شتاب مناسبی محسوب می شود. برخی از رقبای پژو 206 تیپ 5 مانند برلیانس H220 یا سایپا کوییک از پیشرانه های به مراتب ضعیف تری برخوردار هستند؛ بنابراین پژو 206 تیپ 5 قدرتمندترین خودرو هاچبک اقتصادی است که می توان در این رنج قیمتی در بازار کشور خریداری کرد.

مصرف سوخت بهینه

مصرف سوخت بهینه یکی از شاخصه های اصلی هاچبک های شهری است و پژو 206 تیپ 5 نیز از همین قاعده پیروی می کند. براساس اطلاعات مندرج در سایت رسمی ایران خودرو، مصرف سوخت شهری پژو 206 تیپ 5 برابر 8.8 لیتر در هر صد کیلومتر و مصرف خارج از شهر آن 5.4 لیتر است؛ همچنین مصرف ترکیبی پژو 206 تیپ 5 نیز 6.6 لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است که رقم بسیار مناسبی برای یک هاچبک جمع و جور شهری به نظر می رسد. پژو 206 تیپ 5 یکی از بهینه ترین مصارف سوخت را در میان خودروهای همرده خود دارد و جالب است بدانید که مصرف ترکیبی آن از خودروهایی مانند تیبا هاچبک، کوییک و ساینا نیز کمتر است!

دسترسی ساده به قطعات یدکی و بازار دست دوم پررونق

پژو 206 بیش از دو دهه است که توسط ایران خودرو مونتاژ می شود و به نظر نمی رسد که آبی پوشان جاده مخصوص به این زودی ها برنامه ای برای بازنشسته کردن آن داشته باشند. حضور بلند مدت پژو 206 در بازار ایران و عدم جایگزینی آن با نمونه های جدیدتر مانند پژو 208 در کنار تمام معایبی که دارد، بزرگ ترین حسن آن این است که خیال خریداران پژو 206 تیپ 5 از بابت تامین قطعات یدکی کاملا آسوده است و آن ها می توانند حتی در دور افتاده ترین نقاط ایران نیز در سریع ترین زمان ممکن به قطعات یدکی مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند.

پژو 206 تیپ 5 از بازار دست دوم پرورنقی در ایران برخوردار است و برخی مزیت های گفته شده در بالا باعث می شود تا بسیاری از افراد برای مقاصدی همچون استفاده های شهری یا خودرو زاپاس به سراغ آن بروند. در طی یک سال گذشته پژو 206 تیپ 5 در مقایسه با سایر محصولات ایران خودرو، نوسان قیمتی کمتری را شاهد بوده و این موضوع به حفظ بازار خرید و فروش نمونه های دست دوم پژو 206 تیپ 5 کمک بزرگی کرده است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (648 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (198 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (148 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (60 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (33 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (22 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان