مزایای سرمایه گذاری در صندوق های طلا

  پنجشنبه، 08 خرداد 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
مزایای سرمایه گذاری در صندوق های طلا
جمع شدن پول بلا استفاده در این‌گونه بازارها یکی از مهم‌ترین مزیت‌های آن‌ها است. بعضی از مردم نمی‌توانند سرمایه خود را طور مستقیم در بسیاری از ابزار سرمایه‌گذاری استفاده کنند، درنتیجه دیگر نگران از دست دادن سرمایه خود در این‌گونه بازارها نخواهند بود.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، بیشتر افراد سرمایه خود را در بازار سکه و طلا سرمایه گذاری می کنند؛ زیرا می دانند که این بازار از ثبات بیشتری برخوردار است. جذابیت بازار طلا و سکه از زمان های قدیم وجود داشته و هنوز هم این جذابیت ادامه دارد.

بیشتر افرادی که به سمت بازار طلا و سکه می آیند به این دلیل است که از بازارهای دیگر ناامید شده اند. مثلاً برای بازار ارز باید ریسک زیادی را در نظر بگیرید؛ زیرا این بازار دارای نوسان های زیادی است.

خرید مسکن نیز به دلیل قیمت های بالایی که دارد از محبوبیت آن چنانی برخوردار نیست؛ اما نکته ای که وجود دارد این است که افراد بهتر است بدانند که سرمایه گذاری در بازار طلا و سکه به همین سادگی نیست.

در بعضی اوقات ممکن است طلا و سکه قلابی خریداری کنند و در آن زمان متوجه این امر نشوند و در زمان فروش این امر برای فرد مشخص شود. این تنها نمونه ای از ورود به بازار طلا بدون داشتن آگاهی های لازم است.

همچنین ممکن است فرد در زمان نامناسب اقدام به خریدن سکه و طلا کند که این امر نتیجه معکوس را برای فرد به دنبال دارد و ضرر کردن آن امری بدیهی است.

سوال اینجاست برای اینکه در بازار طلا ضرر نکنیم باید چه کار کرد؟ چگونه می توان در این زمینه با کمترین ریسک سرمایه گذاری کرد؟

پاسخ این سؤالات کاملاً واضح است؛ صندوق های سرمایه گذاری طلا و سکه.

صندوق سرمایه گذاری طلا چیست؟

کار این صندوق ها به گونه ای است که می توانند نیاز مخاطب خود را با سرمایه گذاری غیرمستقیم بر روی سکه و طلا برطرف کنند . این صندوق ها با استفاده از روش های نوین دغدغه های خرید و فروش طلا به صورت سنتی را از بین می برند.

موضوع اصلی که در اینجا پیش می آید این است که اگر فرد در خصوص سرمایه گذاری در بازار طلا از تخصص کافی برخوردار نیست، مطمئناً در آینده به مشکل می خورد.

در نتیجه بهتر است بدون اینکه هیچ آشنایی از بازار سکه و طلا و یا ارز خارجی ندارید وارد سرمایه گذاری این بازارها نشوید ! بازارهای ارز و طلا دارای نمای فریبنده است که همیشه به نتیجه مثبتی ختم نمی شود.

شاید فعالیت های اقتصادی دارای ظاهر ساده ای باشند، ولی یک اشتباه ساده می تواند باعث از دست رفتن تمام سرمایه شما شود که هیچ برگشتی ندارد. این مسئله برای کسانی که با دیدن نوسانات بازار سکه شروع به خرید سکه می کنند اتفاق می افتد، در صورتی که آن ها می خواهند از این آشفته بازار سودی کسب کنند.

در نتیجه برای سرمایه گذاری در این گونه بازارها باید از دانش و تخصص کافی برخوردار باشید.

مزایای سرمایه گذاری در صندوق های طلا

جمع شدن پول بلا استفاده در این گونه بازارها یکی از مهم ترین مزیت های آن ها است. بعضی از مردم نمی توانند سرمایه خود را طور مستقیم در بسیاری از ابزار سرمایه گذاری استفاده کنند، درنتیجه دیگر نگران از دست دادن سرمایه خود در این گونه بازارها نخواهند بود.

بعضی افراد دارای سرمایه اندکی هستند که نمی توانند در بازارهای طلا و سکه، مسکن و ارز سرمایه گذاری کنند، ولی بازارهای بورس و صندوق سرمایه گذاری این مشکل را رفع کرده اند تا عموم مردم بتوانند سرمایه خود را وارد بازار سرمایه گذاری کنند.

مدیریت این سرمایه ها توسط مدیران حرفه ای هر حوزه انجام می شود تا از مزایای آن بهره مند شوند. در نتیجه این گونه سرمایه گذاری ها می تواند به اقتصاد کشور کمک شایانی کند.

صندوق های سرمایه گذاری طلا از بازارهای سرمایه گذاری جدید در ایران است که مردم می توانند بدون خرید طلا در آن سرمایه گذاری کنند.

سرمایه گذاری در این صندوق به صورت غیرمستقیم انجام می شود تا سرمایه ها از نوسانات ناگهانی در امان باشند . ویژگی مهم این صندوق ها این است که می توانید با حداقل سرمایه در آن سرمایه گذاری کنید ؛ به طوری که عیار این سرمایه گذاری از هزار تومان شروع می شود.

این صندوق برای کسانی که درآمد کافی ندارند ولی می خواهند در این گونه بازارها سرمایه گذاری کنند بسیار مناسب است؛ زیرا برای خرید سکه طلا شما به بودجه زیادی احتیاج دارید.

با خرید یک واحد از صندوق سرمایه گذاری طلا شما صاحب یک دو هزارم یک سکه می شوید که با افزایش قیمت طلا سهم شما نیز افزایش می یابد.

یکی دیگر از ویژگی صندوق طلا ETF (ETF=Exchange Trade Fund) است. یعنی این صندوق دارای قابلیت معامله در بورس است. این خصوصیت صندوق سرمایه گذاری طلا به این معناست که دیگر برای صدور و ابطال واحدهای سرمایه خود دیگر نیاز به مراجعه حضوری ندارید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (471 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (323 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (50 نظر) معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره (47 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (26 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (13 نظر) جشن تولد ساده و خلوت نیما شعبان نژاد، بازیگر برنامه "جوکر 2" و خلاقیت عجیبش برای تزئین میز با شمع استوانه‌ای/مبارکا باشه+عکس (9 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (9 نظر) رهبر معظم انقلاب: خدا را شکر که آن روزها در منزلمان پنیر نداشتیم! +فیلم (8 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (8 نظر) نگاهی به بوفه دکوری خانه پدری رهبر انقلاب؛ بوفه ای چوبی به ظروف چینی گُل سرخ قدیمی (7 نظر) خلاقیت منحصر بفرد یک قناد حرفه ای در پخت کیک سه بعدی با الهام از فرش ایرانی / هنر نزد ایرانیان است و بس... (6 نظر) رهبر انقلاب با فرزندان خود چه ورزشی را انجام می‌دهند؟+ویدیو/ سرشارم از جوانی هر چند پیر دهرم... (5 نظر) نگاهی به دیزاین میز عزای ساده مادر محسن کیایی، مجری خوش خنده صداتو در خانه اش +عکس/ قاب عکس، شمع مشکی، گل و کیک یزدی (5 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
سرنوشت وحشتناک مومیایی دختر جوان مصری
در این شهر آرام قدم بردارید؛ ساکنین آن همگی مردگان هستند!
پیش‌بینی مهم نیویورک‌تایمز از دوره ریاست جمهوری پزشکیان
محمد جواد ظریف چه نقشی در دولت پزشکیان خواهد داشت؟
برادر کوچکتر رهبر معظم انقلاب: در آشپزخانه منزل رهبری از این صندلی‌های پلاستیکی هست که من خریدم، همین الان خانه‌ ایشان گلیم و موکته!+ عکس
فیلم قدیمی از حضور محمد علیزاده در تلویزیون در دهه 80 در برنامه فرزاد حسنی / چقد عوض شده کلا یه آدم دیگه شده نمیشه شناخت😨
(تصاویر) نوعروس سپند امیر سلیمانی چه مانتوهای خنک و شیک برا تابستون پوشیده!/انتخاب شما برای مانتوهای تابستونی چیه؟
(ویدئو) دو عصبانیت پارسا پیروزفر با فاصله 27 سال / از اول کراش همه بوده
(ویدیو) شوخی دلنشین رهبر معظم انقلاب با مهدی فخیم زاده"بازیگر سریال مختارنامه"/ شما طاغوتی هستید؟!
ماجرای ازدواج و مرگ همسر و پسر کوچک مسعود پزشکیان چه بود؟/ گزارشی از زندگی خصوصی مسعود پزشکیان ، از شغل همسر تا مهریه ازدواجشان
پزشکیان، ورزشکارترین رئیس جمهور ایران /حواشی داغ امروز دوشنبه 18 تیر 1403
اولین عکس منتشر شده از همسر مرحوم رئیس جمهور وفادار ایران/ قاب قدیمی ولی زیبا از مسعود پزشکیان در کنار همسر مرحومشان، فاطمه خانم
(عکس) خلاقیت بانمک یک مادر برای نشان دادن اینکه فرزندش چقدر خوردنی و خوشمزه ست همه را به خنده واداشت
روایتی از دوران بیماری رهبر معظم انقلاب: از انتخاب بیمارستان دولتی حاکی از ساده زیستی رهبر تا استفاده صحیح از بیت المال/زندگی رهبر همانند طبقه پایین جامعه...
برنده بهترین عکس عروسی سال 2023 چه کسی است؟/عروس دامادی که برنده جایزه 1500دلاری شدند!
منتخب روز   
(عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!!