معرفی شهر زیبای مدینه

  دوشنبه، 17 آبان 1400   زمان مطالعه 11 دقیقه
معرفی شهر زیبای مدینه
مدینه یا مدینه النبی، نام شهری است در کشور پادشاهی عربستان سعودی واقع در شبه جزیره عربستان. این شهر در شمال ریاض و در میانه نجد قرار گرفته و آب‌وهوایی خشک و بیابانی با تابستان‌های داغ و زمستان‌های سرد دارد.

مدینه یا مدینةالنبی، (به عربی: المدینة المنورة) نام شهری است در منطقه حجاز واقع در شبه جزیره عربستان. این شهر در غرب ریاض و در میانه نجد قرار گرفته و آب وهوایی خشک و بیابانی با تابستان های داغ و زمستان های سرد دارد. این شهر پیش از هجرت محمد به آن، یثرب نام داشت، که با ورود محمد، آن را مدینة النبی (یعنی: شهر پیامبر) نامیدند.این شهر پس از هجرت محمد، به مدینةالنبی (شهر پیامبر) معروف شد، در اولین شب ربیع الاول سال ۱۴ بعثت، محمد به «یثرب» مهاجرت نمود و سرآغاز تاریخ مسلمانان (تاریخ هجری)، از همان سال می باشد.مسجدالنبی، مسجد قباء و مسجد ذوقبلتین در این شهر قرار دارند. مدینه امروزه از شهرهای مقدس مسلمانان به شمار می آید. مقبره پیامبر اسلام در این شهر و در داخل خانه پیامبر در کنار مسجد النبی قرار دارد و از مهم ترین زیارت گاه های مسلمانان است.

تاریخچه یثرب

یثرب از شهرهای باستانی است که در کتیبه های معینی از آن نام برده شده است. این شهر از جمله محل هایی بود که گروهی از نیروهای معینی در آن اقامت داشتند. پس از آنکه روزگار دولت معینیان سپری گردید، سبائیان حکومت آنجا را در دست گرفتند.معروف است که حکومت های معین و سبا همواره در پی بسط سلطه و نفوذ خود در سرزمین های شمال عربستان بودند. همچنین در جغرافیای بطلمیوس دوبار از این شهر نام برده شده است، یک بار به نام ایاترپه و بار دیگر به نام ایاتریپا. استفان بیزانسی از این شهر به نام ایاتریپاپولیس یاد کرده است.این شهر در نزد راویان اخبار گذشته به نام اثرب و یثرب معروف است. به نوشته آنان یثرب مرکز مدینه است، که از قناه تا جرف و از المال، که بدان برناوی می گویند، تا زباله امتداد میابد.این شهر در نزد راویان اخبار گذشته به نام اثرب و یثرب معروف است. به نوشته آنان یثرب مرکز مدینه است، که از قناه تا جرف و از المال، که بدان برناوی می گویند، تا زباله امتداد میابد. برخی از راویان اخبار گمان برده اند که این شهر به دلیل انتساب به یثرب بن قانیه بن مهلائیل بن ارم بن عبیل بن عوص بن ارم بن سام بن نوح، بدین نام خوانده شده است و او نخستین کسی بود که هنگام پراکنده شدن خاندان نوح در این سرزمین فرود آمد.دیگران گمان کرده اند که نام یثرب ماخوذ از ثرب به معنای فساد یا از تثریب یعنی «مواخذه به علت گناه» است و نوشته اند که پیامبر به دلیل کراهت از تثیرب، از نامیدن این شهر به اسم یثرب نهی کرد و آن را طیبه و طابه نامید.بلاذری می نویسد که یثرب به نام رئیس گروهی از عمالقه نامیده شده است که پس از بیرون راندن بنی عبیل بن عوص بن ارم بن سام، از فرزندام نوح، از آنجا فرود آمدند.نام مدینه که پس از هجرت پیامبر، به یثرب اطلاق شده است ماخوذ از کلمه آرامی مدینتا به معنی قرق و شهر، خلاصه شده مدینه الرسول است.راویان اخبار نوشته اند که یثرب یا مدینه ۲۹ اسم دارد که عبارتند از :طیبه، طابه، مسکینه، عذراء، جابره، محببه، مجبوره، یثرب، ناجیه، موفیه، اکاله البلدان ع محفوفه، مسلمه، مجنه، قدسیه، عاصمه، مرزوقه، شافیه، خیره، محبوبه، مرحومه، جابره، مختاره، محرمه، غلبه، ببره، تندر، حسیبه، دارالبرار، حسنه، دارالخیار، دارالیمان، دارالسنه، دارالهجره، قاصمه، طباطبا

نامیدن به نام پیشین

در قرآن آمده است که منافقین مدینه، شهر را به نام قدیمش (یعنی یثرب) می نامیدند، و نام جدید آن را پذیرا نبودند.آیات ۱۲ و ۱۳ سوره احزاب بیان می دارد که در جنگ احزاب، وقتی منافقان و افراد ضعیف الایمان، احزاب و گروه های مختلف کفار و جمعیت فراوان آن ها را دیدند، گفتند: خدا و رسولش جز وعده های فریبنده دروغین به ما نداده اند؛و برخی از آن ها می گفتند: ای مردم یثرب این میدان جای ماندن شما نیست، پس به خانه های خود بازگردید (و گر نه همگی کشته می شوید) این در حالی بود که -طبق آیه ۲۲ سوره احزاب- وقتی مؤمنان احزاب و سپاهیان دشمن را دیدند، گفتند: این همان است که خدا و رسولش به ما وعده دادند و خدا و رسولش راست گفتند؛ و (دیدن آنها) جز بر ایمان و تسلیم آنان نیفزود.

جاذبه های گردشگری شهر مدینه

مدینه یا مدینه النبی شهری در کشور عربستان سعودی است این منطقه دارای آب و هوای نسبتا خشکی است تابستان های این منطقه بسیار داغ است و در زمستان نیز هوای سردی در این مناطق حاکم می باشد این شهر از دوران هجرت حضرت محمد به شهرت زیادی دست یافته است و بخش های مهمی از رویدادهای تاریخ اسلام را در خود جای داده است. این شهر دارای بناهای تاریخی و مذهبی متعددی است که در ادامه این بخش می توانید با آن ها آشنا شوید و برای اینکه مکان های دیدنی عربستان را بهتر بشناسید بهتر است تا سفری به این شهر نیز داشته باشید.

مداین صالح (Madain Saleh)

مداین صالح (Madain Saleh) که با نام حجر نیز شناخته می شود، محوطه ای باستانی است که در منطقه مدینه قرار گرفته است. بخش اعظم آثار باقی مانده در این محوطه به دوره نبطی ها تعلق دارد. همچنین نشانه هایی از سکونت در دوره های قبل و بعد از نبطی ها در این ناحیه پیدا شده است. خانه های این شهر باستانی در کوه هایی جای گرفته اند که آن ها را اثالث می نامند. در آیات ۸۰ تا ۸۴ سوره حجر نیز به این مکان اشاره شده است. این منطقه به دلیل وجود ویرانه های به جای مانده از دوران باستان متاخر، به خصوص ۱۳۱ گور از دوران نبطی ها، در سال ۲۰۰۸ در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

مداین صالح (Madain Saleh)

مسجد النبی

مسجد النبی یا مسجد نَبوی یا مسجد پیغمبر، یکی از سه مسجد مهم مسلمانان است. همچنین چون آرامگاه پیامبر اسلام (ص) در آن واقع شده است به حرم محمد(ص) یا حرم نبوی نیز مشهور است و زیارتگاه های مهم مسلمانان به شمار می رود.مسجد نبوی مسجدی تاریخی در مدینه است که در خاور شهر مدینه بنا شده است. مسجد را پیامبر اسلام (ص) در سال نخست هجری و در نخستین روزهای ورود به مدینه به دست خود و به همراهی مهاجرین و انصار ساخت. آرامگاه پیامبر اسلام (ص) که در منزل او واقع بود، پس از توسعه مسجد در آن قرار گرفت. این مسجد از معروف ترین مسجدهای مسلمانان و از مهم ترین زیارتگاه هایشان به شمار می آید.

مسجد النبی

قبرستان بقیع

قبرستان بقیع یا بهشت بقیع، آرامگاهی در شهر مدینه، عربستان است. عده بسیاری از اهل بیت و صحابه پیامبر اسلام از جمله چهار تن از امامان شیعه در این مکان مدفون هستند. قبرستان بقیع دارای دو درب ورودی بوده که یک درب همیشه بسته و درب دیگر، در ساعاتی از روز بر روی زائران باز بوده است. حرم بقیع حالت هشت ضلعی داشته است.

قبرستان بقیع

مرقد پیامبر اکرم (ص)

مرقد پیامبر اکرم (ص) چسبیده به مسجد النبی و جزو آن مسجد است. براساس اخبار وارده، پیامبر اسلام (ص) فرموده بودند: هر پیامبری که از دنیا می رود در همان مکانی که قبض روح شده مدفون می شود. بنابراین، آن حضرت در یکی از اطاق های منزلش، در شهر مدینه که در همان مکان از دنیا رفتند، به خاک سپرده شدند.‏پس از به حکومت رسیدن وهابیون و آل سعود در عربستان اجازه زیارت از مرقد مطهر حضرت محمد(ص) به زائران و مسلمانان داده نمی شود و تاکنون تصاویر بسیار معدودی از محل دفن ایشان منتشر شده است.

مرقد پیامبر اکرم (ص)

خانه حضرت فاطمه (س)

خانه حضرت فاطمه (س)، در طرف شرق مسجدالنبی (ص)، هم رديف ديگر حجره های رسول الله (ص) و در وسط آن ها قرار دارد. این خانه دو در داشت که یکی به مسجد باز می شد و حضرت علی (ع) هنگام نماز از آن وارد مسجد می شدند و در دیگری هم به بیرون مسجد باز می ­شد که رفت آمد روزمره از آن صورت می گرفت. در دوره های بعدی و در توسعه مسجد النبی این خانه خراب شده است و امروزه در محدوده ضریح پیامبر(ص) قرار دارد.

خانه حضرت فاطمه (س)

مسجد قُبا

مسجد قُبا نخستین مسجد جهان اسلام است که در بیرون شهر مدینه قرار دارد. نخستین سنگ های بنای این مسجد توسط حضرت محمد (ص) پس از مهاجرت ایشان از مکه به مدینه گذاشته شد. قبا نام قریه ای در نزدیکی مدینه بوده است. مسجد در سال اول هجری، توسط پیامبر اسلام (ص) به پیشنهاد عمار یاسر یا به تقاضای ساکنان محل در قبا بنا شد.این مسجد بارها بازسازی شده است. نخستین مرتبه در زمان عثمان و آخرین بار در سال ۱۴۰۵ هجری قمری. در آخرین بازسازی، رواق ها گسترش یافتند، چهار گلدسته به ارتفاع ۴۷ ساخته شد، شش گنبد بزرگ به قطر ۱۲ ساخته شد و در نهایت، مساحت شبستان به ۵۰۳۵ افزایش یافت.

مسجد قُبا

مسجد اجابه

مسجد اجابه، یکی از مساجد کهن و تاریخی در مدینه منوره، که مورد توجه حجاج و زائران است، در سال های اخیر، در محاورات مردم به اشتباه و بدون توجه به پیشینه تاریخی اش، به عنوان «مسجد مباهله» معرفی گردیده است. نامگذاری آن به الاجابه، از این جهت است که طبق نقل محدثان اهل سنت و مضمون بعضی از روایات شیعه، رسول خدا پس از اینکه در این مسجد نماز خواند، سه مطلب را از خداوند خواست و خداوند دعای او را در دو مورد اجابت کرد و در یک مورد رد نمود.مسجد الاجابه، به فاصله ۳۸۵ متر و در سمت شمال بقیع، در خیابان ستین قرار گرفته است و فاصله آن با مسجدالنبی صلی الله علیه و آله پس از توسعه آن، ۵۸۰ متر است.

مسجد اجابه

کوه احد

کوه احد، کوهی سرخ رنگ در منطقه حجاز عربستان، در حدود ۴ کیلومتری شمال مدینه است. شهرت اُحُد به خاطر غزوه احد است که میان یاران پیامبر(ص) و مشرکان مکه در کنار این کوه رخ داد. قبرستان شهدای جنگ احد در کنار همین کوه، قرن ها است که زیارتگاه حج گزاران و زائران، به ویژه شیعیان ایرانی است. امروزه به جهت گسترش شهر مدینه این کوه در داخل شهر قرار گرفته است. فاصله آن با مسجد النبی پنج و نیم کیلومتر است. نام دیگر کوه احد ذو عینین است. احد به صورت رشته کوه است و از قله های فراوان تشکیل شده است.
کوه احد

مسجد جمعه مدینه

مسجد جمعه یکی از مساجد متبرک و تاریخی مدینه است. نامگذاری به مسجد جمعه به این مناسبت است که حضرت رسول(صلی الله علیه وآله) پس از اقامت چند روزه در قبا، زمانی که عازم بخش اصلی یثرب شدند، در اینجا نماز جمعه اقامه کردند. این نخستین نماز جمعه ای است که به امامت رسول خدا(صلی الله علیه وآله) برگزار شد. مسجد جمعه در شمال مسجد قبا، با فاصله ای حدود ششصد تا هشتصد متر قرار دارد و بر خلاف مسجد قبا، تنها در اوقات نماز باز است.

مسجد جمعه مدینه

رستوران عربیکه | Arabesque Restaurant

یکی از لوکس ترین و گران ترین رستوران های شهر مدینه، رستوران عربیکه می باشد. شما در این رستوران می توانید انواع غذاهای مدیترانه ای، آسیایی و یا آسیای شرقی را نوش جان کنید. این رستوران با دکوراسیون بسیار زیبا، برای دور همی های دوستانه و خانوادگی بسیار مناسب است.

رستوران عربیکه | Arabesque Restaurant

رستوران البیک | Al Baik Restaurant

یکی از ارزان ترین رستوران های شهر، رستوران البیک می باشد. غذاهای این رستوران، به صورت بیرون بر بوده و شما می توانید انواع سوخاری های خوشمزه و فست فودها را در کمترین زمان بعد از سفارش تحویل بگیرید. هم چنین این رستوران به دلیل کیفیت بالا و سرویس دهی خوب، در بین افراد بومی و گردشگران معروف می باشد.

رستوران مسیر 66 | Route 66

تجربه متفاوت از غذا خوردن را در رستوران مسیر 66، امتحان کنید. دکوراسیون این رستوران بسیار جالب می باشد و در فضای رستوران از اتومبیل و پلاک و تم مسابقه های ماشین سواری استفاده شده است. در این رستوران جذاب، انواع غذاهای ایتالیایی، آمریکایی و مدیترانه ای برای مشتریان سرو میشود و بسته به نوع سلیقه خود میتوانید غذای مورد علاقه را سفارش دهید.

رستوران مسیر 66 | Route 66

رستوران شهر مدینه | Town Pour

رستوران شهر مدینه، غذاهای خوشمزه ایی را برای مشتریان آماده می کند. این رستوران، در نزدیکی مرکز شهر مدینه واقع شده است. هم چنین این رستوران به دلیل غذاهای ایتالیایی خوشمزه اش بسیار معروف می باشد. شما در این رستوران می توانید انواع پیتزاها و غذاهای اروپایی را سفارش بدهید و از خوردن آنها لذت ببرید. به علاوه غذاهای این رستوران، از قیمت خوبی نیز برخوردار هستند.

کافه استار باکس مدینه | STARBUCKS COFFEE Medina

یکی از کافه های معروف این شهر، کافه استار باکس است که به دلیل سرو انواع کیک ها و شیرینی های داغ، به همراه یک قهوه خوش طعم، مشتریان زیادی را به سمت خود جذب کرده است. این کافه، مکان مناسبی است که خستگی سفر خود را رفع کنید.

کافه استار باکس مدینه | STARBUCKS COFFEE Medina

کافی شاپ طعم قهوه | Coffee Taste

اگر به دنبال مکانی آرام و دنج می گردید، کافی شاپ طعم قهوه انتخاب خوبی می باشد. شما در این کافه، می توانید انواع نوشیدنی های خوشمزه و همچنین میان وعده های ایتالیایی، آمریکایی و فرانسوی را در محیطی لوکس و تمیز میل کنید.

و در پایان...

دیدنی های شهر مدینه شامل مکان های تاریخی و مذهبی با اهمیتی است هر یک از این بناها در طول تاریخ از اهمیت زیادی برخوردار هستند و یکی از مهم ترین مکان های مذهبی در دنیا و در طول اسلام به شمار می آید. از مهم ترین مکان های دیدنی این شهر می توان به مسجد النبی اشاره کرد که یکی از مساجد تاریخی و مهم دنیا است.امیدواریم از خواندن این مطالب لذت ببرید با ساعد نیوز همراه باشید.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
چهره دلنشین و معصومانه رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ رهبری اینجا 12 ساله بودند و معمم (440 نظر) قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (125 نظر) پذیرایی منحصربفرد رهبر معظم انقلاب از مهمانان؛ چای، شیرینی نارگیلی و یک پارچ آب به جای آب معدنی! (101 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! (30 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (28 نظر) خواستگاری الناز شاکردوست از رضا گلزار در رستوران شیک/ چشم آیسان خانوم روشن + فیلم (21 نظر) تبریک برادر عروس رهبر معظم انقلاب بابت تولد سومین فرزندِ پسرِ رهبری+عکس/ ماشالا خدا حفظش کنه (20 نظر) نگاهی به میز عزای لوکس و تجملاتی زنداداشِ پزشکِ رابعه اسکویی با رونمایی از عکس‌های آتلیه‌ای مرحومه+ویدیو/ روحش شاد چقد جوون بود (18 نظر) رونمایی از مادربزرگ زیبای هانده ارچل بازیگر سریال مست عشق؛ وقتی خوشگلی رو از مامان بزرگت به ارث میبری/ خدا شانس بده والا😅 (17 نظر) بنر جالب شهرداری اصفهان برای حمایت از سگ ها در سطح شهر/ بهتر از این نمیشد مردمو قانع کرد! (17 نظر) عرص ارادت احساسی روحانی، هاشمی و احمدی نژاد به رهبر معظم انقلاب در عیادت از ایشان در بیمارستان+عکس/ صف کشیدن روسای جمهور برای احوالپرسی با حضرت آقا (17 نظر) کفش بندداری که هیچوقت نصیب رهبر معظم انقلاب نشد/ آرزو به دلمان ماند! چقدر غصه خوردیم (17 نظر) (فیلم) خاطره جالب روحانی معروف از آوازخوانی در حضور رهبر معظم انقلاب و آیت الله جوادی آملی / آقا فرمودند آوازشو بیشتر کن ... (15 نظر) رونمایی از 8 مادرشوهر مهربون غزل بدیعی، همسر داغ دیده رضا داوودنژاد/ خدا حفظشون کنه (15 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک نانوای ارومیه‌ای برای کمک به همشهری ها/ باریکلا به این شعور و درک بالا+عکس (14 نظر)
دیگران می‌خوانند   
نگاهی به ساعت مچی لوکس رامیین رضاییان ستاره فوتبال/ میگن قیمتش 3.5 میلیارد تومنه! +عکس طلاق غم انگیز «احسان و سولماز» زوج عاشق برنامه ماه عسل بعد از 15 سال+ ویدئو (فیلم) داماد کم شعور گریه عروس را درآورد! / وقتی مامان و بابات برات زن می‌گیرن و تو جنبه نداری! عکس العمل جالب و هوشمندانه ابراهیم رئیسی به شعار"ابراهیم بت شکن" +ویدیو بهترین عادت های تریدر های موفق گاف خنده‌دار عادل فردوسی‌پور درباره زبان عربی+ فیلم (تصاویر) تغییر چهره «عاطفه مادر طاهر» در سریال ستایش بعد 15 سال عکس های دیده نشده از جوانی سیاستمداران مشهور ایرانی/ از حسن روحانی تا آیت الله هاشمی رفسنجانی و محسن رضایی نگاهی به کیک تولد محیا اسناوندی مجری صداو سیما با طرح گل آفتاب گردون/ مبارکا باشه +عکس رونمایی از عکس جوانی و ظاهر متفاوت محمدرضا عارف، سیاستمدار معروف ایرانی در آمریکا+عکس تعریف و تمجید رهبر انقلاب از مادرش: بالغ نبودم با مادرم تو حیاط فرش مینداختیم زیر آسمان اعمال روز عرفه رو بجا می آوردیم +ویدئو/اولین معلم هرکسی مادرشه... قتل یکی از مدیران شهرداری به دست همسرش تفریح بامزه پسر ساعد سهیلی با عمویش سینا در باغ لاکچریشان همراه با شنگول و منگول+عکس/ باغ نگو کاخ بگو جزئیاتی از پرونده مرگ بلاگر معروف مشهدی نامه عاشقانه و بامزه یک دانش آموز ایرانی برای آقا معلمش/ این نوشته جالب پربازدید شد+عکس واکنش چمران به ودیعه میلیاردی به برخی مدیران شهرداری تهران جاساز مواد در معده برای فروش در زندان خنده دارترین سکانس مهران غفوریان در برنامه اسکار مهران مدیری/ پا شده لواشک پخش میکنه!😂+ویدیو «آنجلینا جولی» موی خود را برای این دختر دانشجوی آمریکایی قیچی نمی‌کند؟+تصاویر نگاهی به تغذیه مدرسه ساده و سالم پناه و نبات دخترای شاهرخ استخری در بلژیک+عکس/ مثل همیشه مقوی و مفید آشپزی عاشقانه امین زندگانی برای همسرش الیکا عبدالرزاقی/ چه آشپزخونه ساده و شیکی+عکس اعتراف متهمان شبکه‌های فریب و قاچاق دختران+عکس و فیلم کشف حجاب، سرو مشروبات الکلی و فروش ژامبون‌ با گوشت حرام در رستوران‌های بالای شهر / طرح نور در این رستوران‌ها هم اجرا شود نگاهی به تراس زیبا و باصفای خانه اروپایی شاهرخ استخری در بلژیک/ چه دلباز و حال خوب کن+ویدیو خلاقیت خنده دار یک ایرانی در اختراع دستگاه برای شکار موش خانه اش/ اسم تو رو باید تو گینس ثبت کنن! +فیلم جاده‌ای 2600 ساله که پدر «راه‌آهن» به حساب می‌آید+عکس ابتکار غم انگیز چند جوان در تماشای بازی تیم استقلال بر مزار دوست تازه فوت شده‌شان+ویدیو/ مرام و معرفت رو در حقش تموم کردین👌 گردش لاکچری شبنم قلی خانی بازیگر نقش مریم مقدس در یک کافه سر سبز در دبی/ خوش بگذره +عکس رونمایی از کیک تولد شیک و دو طبقه کریم انصاری فرد/ سنت کیک پاشی کار دست ستاره تیم ملی داد+عکس توئیت های خواندنی و جالب از طرز نشستن حامی اسرائیل و متلک پرانِ ایران در برابر رهبر معظم انقلاب در تهران+ویدیو/ موش شدن به روایت تصویر! نگاهی به جشن تولد 93 سالگی پدر حمید معصومی نژاد گوینده خبر از رُم/مبارکا باشه +عکس نگاهی به استایل و ظاهر متفاوت و شیک سعید راد، میرزا رضای سریال گیلدخت در جوانی/ چه سلیقه‌ای+عکس (عکس) سفر به تهران قدیم؛ عکس دیدنی از قبض تلفن 93 سال پیش! فیلم قدیمی از عروسی پر آوازه ی پادشاه انگلیس، چارلز، و دایانا با تم کارتونی/ دایانا انگار لباس پرنسس های دیزنی رو تنش کرده، بینظیره واقعا! جنجال اعلامیه ترحیم جوانی که پدر، 3 برادر و خواهرش کارمند صدا و سیما هستند+عکس/ صدا و سیما در تسخیر این خانواده! (تصاویر) نگاهی بر خانه 19 متری مشهورترین معمار ژاپنی/ کوچکترین خانه شیک جهان! خواننده حذف شده برنامه "صداتو" که با نوازندگی و صدای بینظیرش همه را شوکه کرد/ دیدین شرکت کننده رو؟ نمیدونست به افتخارش کف بزنه یا مشت😄 چهره بازسازی شده نواده چنگیز مغول، قویترین زن مبارزی که هیچ مردی برای ازدواج حریفش نشد/ فکرشو میکردین اینقدر ظریف و زیبا باشه؟ خوانندگی علی نصیریان بزرگ آقا سریال شهرزاد در 89 سالگی با شعر معروف استاد شهریار/ هزارماشالله چه صدایی دارن +فیلم (عکس) جدیدترین عکس محمدرضا گلزار و همسرش آیسان آقا خانی زوج خوشگل ایرانی/چه عکس دونفره زیبایی! بنظرتون واقعیه؟
تیتر امروز   
قتل یکی از مدیران شهرداری به دست همسرش
جزئیاتی از پرونده مرگ بلاگر معروف مشهدی
واکنش چمران به ودیعه میلیاردی به برخی مدیران شهرداری تهران
جاساز مواد در معده برای فروش در زندان
«آنجلینا جولی» موی خود را برای این دختر دانشجوی آمریکایی قیچی نمی‌کند؟+تصاویر
اعتراف متهمان شبکه‌های فریب و قاچاق دختران+عکس و فیلم
کشف حجاب، سرو مشروبات الکلی و فروش ژامبون‌ با گوشت حرام در رستوران‌های بالای شهر / طرح نور در این رستوران‌ها هم اجرا شود
اتاق شکنجه شوگرمامی برای پسر جوان در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403
افشای راز های عجیب و افسردگی شدید جواد رضویان در برنامه زنده/رضویان:خداوند را فراموش کردم..
کارگر جوان قصد فروش یسنا کوچولو را داشت + جزییات
مردمی که مست عشق می‌شوند/ چرا استقبال از «مست عشق» مایۀ خوش‌حالی است؟
واکنش گل‌محمدی به یک خبر فوق جنجالی: بحث تعهد در میان نیست!
تاکید کردم تلگرام را از نفس بیندازید تا بیاید بگوید چشم! /گفتم اگر اینستاگرام را می بندید، درست ببندید
همایون شجریان و سحر دولتشاهی در انتظار نوزادشان هستند/ سحر دولتشاهی باردار شد!
سفره غذای ساده آقای قرائتی با نان و پنیر و سبزی بالای منبر
منتخب روز   
عجیب و غریب ترین تولیدات ایران خودرو که از آن بی اطلاعید/ از سمند کوپه تا پیکان جدید با ظاهری عجیب +فیلم کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ...